• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Obwodnica Metropolitalna: mieszkańcy zasypują drogowców protestami

Maciej Naskręt
2 grudnia 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa nowe wiadukty nad Obwodnicą Trójmiasta
GDDKiA nie widzi innej możliwości, jak połączenie Obwodnicy Metropolitalnej z Południową Obwodnicą Gdańska. GDDKiA nie widzi innej możliwości, jak połączenie Obwodnicy Metropolitalnej z Południową Obwodnicą Gdańska.

Drogowcy protestów się nie obawiają, ale wydłużyli termin ich składania do 15 grudnia. Sprawdziliśmy, czego głównie dotyczą.



Spośród siedmiu wariantów przebiegu Obwodnicy Metropolitalnej.. Spośród siedmiu wariantów przebiegu Obwodnicy Metropolitalnej..
..drogowcy z GDDKiA i projektanci ze spółki Lafrentz wybrali cztery. ..drogowcy z GDDKiA i projektanci ze spółki Lafrentz wybrali cztery.
Największą i najlepiej zorganizowana grupą protestujących są mieszkańcy gminy Kolbudy. Jednogłośnie opowiadają się za wariantem IV (brązowy na naszej mapie), który został odrzucony. Protestują przeciwko wszystkim czterem wariantom przebiegu korytarzy, wybranym przez projektantów Obwodnicy Metropolitalnej do Studium Korytarzowego.

- Nie chcemy, by droga ekspresowa przechodziła przez naszą gminę. Drogowcy powinni powrócić do wariantu czwartego - z drogą od Węzła Karczemki do Węzła w Chwaszczynie. Trasa przebiegałaby wtedy z dala od naszych domostw - mówi nam pani Ludmiła.

Drogowcy i projektanci przekonują, że nowa droga ekspresowa nie może zaczynać się w gdańskich Karczemkach.

- W takim przypadku węzeł Karczemki i Trasa W-Z byłyby przeciążone samochodami. Układ w tej formie nie odciąży też Obwodnicy Trójmiasta, co jest jednym z celów budowy Obwodnicy Metropolitalnej. Stąd też droga ekspresowa musi łączyć się z Południową Obwodnicą Gdańska w Straszynie - mówi Robert Marszałek, zastępca dyrektora do spraw inwestycji w gdańskim oddziale GDDKiA.

Potwierdzają to także projektanci z poznańskiej spółki Lafrentz Polska. - Kierowców czekałyby dwie przebudowy Węzła Karczemki w ciągu jednej dekady. Pierwsza trwa już teraz. Druga nastąpiłaby podczas podłączania Obwodnicy Metropolitalnej. Należałoby poszerzyć przekroje niemal wszystkich jezdni, wiaduktów i łącznic, aby ruch odbywał się tam sprawnie. Łatwiej w tej sytuacji wyprowadzić ruch na węzeł w Straszynie i tam budować go od podstaw - tłumaczy Dariusz Jarysz, zajmujący się projektowaniem Obwodnicy Metropolitalnej.

Czy Trójmiasto potrzebuje Obwodnicy Metropolitalnej?

Tę tezę drogowcy wraz z projektantami i pracownikami Politechniki Gdańskiej chcą przedstawić mieszkańcom gminy Kolbudy na jeszcze jednym spotkaniu, które odbędzie się w tym tygodniu.

Czy przekonają do niej mieszkańców Kolbud? Asem w rękawie projektantów ma być propozycja modyfikacji korytarza, tak aby ten omijał miejscowość Lublewo po jej południowej, a nie jak planowano, po północnej stronie.

Mniej szczęścia mają mieszkańcy gminy Żukowo - drogowcy nie spotkają się z nimi powtórnie. Na spotkanie nalegają mieszkańcy Chwaszczyna. - Cztery warianty schodzą się w jedną linię w naszej miejscowości. O czym więc mamy tu dyskutować? Drogowcy zadecydowali za nas. Nie mamy żadnej alternatywy. Poza tym w naszej miejscowości będzie wzniesiony potężny węzeł - skrzyżowanie z Trasą Kaszubską, który negatywnie wpłynie na jakość naszego życia i środowisko - wzdycha pan Marcin.

Protestują także właściciele nieruchomości w miejscowościach położonych na południe od Chwaszczyna. Im jednak zależy na odsunięciu trasy dalej na zachód. Jak daleko? - Najlepiej poza granice naszej gminy - mówi pan Dariusz, mieszkaniec Banina.

Drogowcy i projektanci jednomyślnie podkreślają, że, mimo ogromnego oporu społecznego, przed budową nowej obwodnicy nie ma odwrotu.

Miejsca

Opinie (395) 6 zablokowanych

  • wieśniaki (6)

    kilkutysieczne miesciny blokuja inwestycje niezbedne dla milionowej aglomeracji trojmiasta.

    • 8 8

    • od kiedy Gdańsk ma milion mieszkańców? (2)

      Cała aglomeracja Trojmiasto (gdynia, gdansk, sopot) plus male trojmiasto (rumia, reda, wejerowo) plus prusz i miejscowosci chwaszczyno -> zukowo nie maja miliona a nowa droga to nic innego jak obwodnica gdanskiego kawalka obwodnicy...

      ilosc mieszkanow gdanska spada systematycznie na rzecz wzrastajacej liczny mieszkancow kilkutysiecznych miescin :)

      • 6 2

      • Gdańsk ma (1)

        0,5miliona, całe Trójmiasto ponad 1,5miliona

        • 2 3

        • ale dokladny sie zrobiles - jakby to mialo znaczenie w problemie drogi...

          456 874 GDANSK
          743 338 TRÓJMIASTO

          do miliona to jeszcze daleko :)

          • 2 3

    • no i ??!!

      • 1 1

    • po 1 policz ten milion

      po drugie nie blokują tylko starają się zmienić korytarz. I co kto jest wiesniakiem nieukiem. Czytać nie nauczyli?.....Rad to Twoje imię? błahaaaaa

      • 0 2

    • Ci co tak bardzo bojkotują ludzi protestujących dowiedzcie się najpierw ,czy ta droga jest obwodnicą , bo tak ją nazywają , a faktycznie to droga ekspresowa , zobaczcie ile na drodze będzie zjazdów do miejscowości , ile węzłów dla mieszkających ludzi , to wtedy zrozumiecie ,że ta droga nie jest dla mieszkańców .Gdańska .Ona odciąży przejazd aut jadących z Warszawy w kierunku Gdyni lub Kaszub , a nie dla nas mieszkańców południa Gdańska !!!Zobaczcie ,jak mało jest na tej trasie węzłów .Wszyscy jesteśmy za obwodnicą ,bo każdy odczuwa jej brak , ale nie w takiej formie , bo ona nam mieszkańcom Gdańska nie służy.
      Wejdźcie na stronę Obwodnica Metropolitalna i zobaczcie jakie nam proponują głupie warianty tras.

      • 3 1

  • Droga jest potrzebna (9)

    dla całej Polski, a ciemnogród blokuje inwestycje, bo widok na pola z burakami dla nich jest ważniejszy.

    • 6 8

    • zgadza się, ale nie rozumiesz całości problemu (6)

      to jest droga od litwy do berlina. Chcesz mieć 10m od swojego domu autostradę. POewnie powiesz że tak. Bo mieszkasz w blokach leningradzkich albo na dolnej oruni. Tobie jest to egal. Innym nie. Ja wyprowadziłem się na wieś i na wsi chcę nadal mieszkać. A na zachód jest pełno pól uprawnych. Czemu nie tamtędy? Pomyśl Panie 54.....

      • 3 4

      • plany były znane od lat (5)

        dlatego te domy były takie tanie.

        • 7 3

        • tanie? od lat? (4)

          od 6 miesiecy wiadomo. wczesniej byly plany zupelnie gdzie indziej

          • 1 7

          • Zwyczajnie powtarzasz kłamstwa (3)

            Od wielu lat w gminnym planie zagospodarowania uwzględniane są rezerwy pod budowę tej drogi właśnie między Chwaszczynem a Osową. Leniwi gminni urzędnicy dopuścili do tego, że MPZP się przedawniły a chciwi ludzie pokupowali tanio działki właśnie na rezerwie. Ponieważ plany się przedawniły to nie było możliwości zabronić budowy na tych terenach. Teraz ludzie muszą zapłacić za swoją chciwość i głupotę, bo nie przyszło im do głowy, że ta rezerwa jednak kiedyś będzie potrzebna.

            • 4 2

            • (2)

              jak plany sie przedawniły, to znaczy, że nie były aktualne, czyli planów nie było.

              • 1 2

              • ale każdy ma rozum po to, żeby sprawdzić co i gdzie kupuje (1)

                wystarczyło chwile pomyśleć zanim się wydało kasę na domek z ogródkiem w miejscu tak niepewnym

                • 4 2

              • Ale w Lublewie i Sulminie tej drogi nigdy nie bylo w planach!!!

                • 1 1

    • 54

      Masz rację wolę widok na pola z burakami, na łąki, na lasy niż na drogę, ale dla mnie to nie ciemnogród lecz postęp. Wg mnie ty jesteś ciemnogrodem, bo dla ciebie oznaką postępu jest beton.

      • 2 5

    • sam jesteś ciemnogród - bo zanim się wypowiesz powinieneś zgłębić temat tak jak my - ta inwestycja nie służy ani Gdańskowi, ani ościennym gminom !!!

      • 2 1

  • Ludzie otwórzcie oczy !!!!!

    Ci co tak bardzo bojkotują ludzi protestujących dowiedzcie się najpierw ,czy ta droga jest obwodnicą , bo tak ją nazywają , a faktycznie to droga ekspresowa , zobaczcie ile na drodze będzie zjazdów do miejscowości , ile węzłów dla mieszkających ludzi , to wtedy zrozumiecie ,że ta droga nie jest dla mieszkańców .Gdańska .Ona odciąży przejazd aut jadących z Warszawy w kierunku Gdyni lub Kaszub , a nie dla nas mieszkańców południa Gdańska !!!Zobaczcie ,jak mało jest na tej trasie węzłów .Wszyscy jesteśmy za obwodnicą ,bo każdy odczuwa jej brak , ale nie w takiej formie , bo ona nam mieszkańcom Gdańska nie służy.
    Wejdźcie na stronę Obwodnica Metropolitalna i zobaczcie jakie nam proponują głupie warianty tras.

    • 8 3

  • Ludzie zawsze protestują

    to mają w naturze , nie trzeba pytać tylko robić swoje , zmienić prawo i zakazać protestów.Tak jak w Sopacie protestowali jak zaczynali budowę centrum , a teraz się chwalą na cały świat jakie piękne mają centrum Sopotu.
    Lepiej wybudować coś przemyślanego na wiele lat , a nie co parę lat modernizować i wydawać o wiele więcej pieniędzy.

    • 4 5

  • (1)

    taak, przez Straszyn nie, o im spadnie jakoś życia, a ci na Karczemkach to jakości nie potrzebują, oni mają potężny węzeł i celulozownię, to im można jeszcze dorzucić co nieco :P

    • 2 1

    • to nie jest prawda

      wciskają kit - a Ty to kupiłeś - walczymy wspólnie z innymi Gminami i przyjęliśmy nie wybieranie żadnej z zaproponowanych wersji bo wszystkie są dla kogoś złe. Liczę, że to skomentujesz.
      Pozdrawiam,

      • 1 1

  • Opinia wyróżniona

    Kolbudy nie są za Brązową

    Na zebraniu Stowarzyszenia w Kolbudach (specjalnie powołanego w tym celu) ustalono, że jedynie kierunki akceptowalne to: rozbudowa istniejącej obwodowej , lub wyprowadzenie tzw.Metropolitalnej (faktycznie ciągu Via Baltica) poza strefy gęstego zamieszkania wokół obwodnicy - 30-50 km. Nikt nie został upoważniony do innych stwierdzeń. Artykuł próbuje nam wcisnąć wersję aby poróżnić gminy między sobą. Nie wierzcie temu. TO JEST NIEPRAWDA - GMINA KOLBUDY NIE POPIERA ŻADNEJ Z PRZEDSTAWIONYCH WERSJI !!!

    • 8 2

  • Droga jest konieczna (2)

    obecnie jest tragedia, przecież Polska to mały kraj, a do Warszawy jedzie się z gdańska 6godzin, gdzie normalnie 4godziny zajmuje mi tyle przejazd przez całe Niemcy.

    • 3 2

    • Zgoda, więc niech zaprojektują coś sensownego - tak jak sie buduje obwodnice na zachodzie - z dala od miasta, a nie przez sypialnię Gdańska.

      • 4 0

    • I co z tego?

      Wybuduja ci autostrade z Gd do Wawy i co?
      Przez kolejne lata po otwarciu beda ja poprawiac, remontowac, zamykac pasy i nie wiadomo co jeszcze i bedziesz jechal nie 6, a 8 godzin.

      • 0 4

  • Nie rozumiem o co cała afera? Zobaczcie na licznik długu publicznego i uświadomcie sobie wreszcie ,że żadna obwodnica (4)

    metropolitalna nie powstanie za naszego życia. Co najwyżej ktoś weźmie kasę za projekt.

    • 6 1

    • Po prostu nie spłacimy długów

      a wybudujemy obwodnice. Zresztą za chwilę waluty w których braliśmy pożyczki nie będą nic warte, a drogi zostaną.

      • 4 1

    • (2)

      Jak ciocia Merkel da pieniążki to się wybuduje... przypominam, że to część projektu europejskiego (i kontynuacja pomysłu Adolfa H) nie takie rzeczy już robiono. A nawet jeśli nie wybudują od razu - to zablokują rozwój tych gmin - bo trzeba będzie dostosować plany zagospodarowania do chorego pomysłu. Tak więc jest to znacznie groźniejsze niż Ci się wydaje. Pozdrawiam,

      • 2 4

      • Jak ciocia Merkel da pieniążki to......

        nie będzie żadnych konsultacji. Przejadą Ci przez chałupę bez Twojej zgody,a jak będziesz się rzucał ,to wyślą Cię na wczasy odchudzające w okolice Krakowa.

        • 0 0

      • hahaha

        Ciocia merkel ma coraz większego węża w kieszeni.

        • 1 0

  • (2)

    nadal nie wiadomo gdzie ma isc nitka może ktoś poda jakimi ulicami w lublewie

    • 1 0

    • (1)

      Po co Ci ta wiedza - wolisz żeby komuś innemu przez dom to szło ? Lepiej razem z innymi protestuj - wtedy jest szansa, że jej wcale nie będzie. Jak się damy wpuścić w dyskusję o wariantach aktualnie proponowanych przez GDDKiA to już po nas.

      • 2 1

      • nie bardzo bym chciała żeby była przez mój dom

        • 1 0

  • Opinia wyróżniona

    Wybór (1)

    Po prawej stronie macie propozycję do zagłosowania. Pięknie - tylko zwróciliście jak wciskają nieprawdę w 4 opcji - gminy przyległe NIE SKORZYSTAJĄ na budowie OM w takiej formie !!!, albo na pkt 1. - obwodnica jest zapchana bo nie ma zjazdów i właściwych pasów umożliwiających zjazd samochodu w razie wypadku. To teraz pytanie : skoro jest to dla nas oczywiste to czemu pytania są tak sformułowane. Odpowiedź: BO MAJĄ UDOWODNIĆ Z GÓRY ZAŁOŻONĄ TEZĘ - trzeba wybudować OM tak jak jest projekt bo ludzie nie mają jednego zdania na ten temat !!!

    • 6 0

    • Ciekawe, ile portal dostał w łapę?

      Przeciez z \"głosowania\" wyjdzie, że obwodnica jest OK, a wszelkie protesty są bez znaczenia.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane