• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Obwodnica Metropolitalna: mieszkańcy zasypują drogowców protestami

Maciej Naskręt
2 grudnia 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa nowe wiadukty nad Obwodnicą Trójmiasta
GDDKiA nie widzi innej możliwości, jak połączenie Obwodnicy Metropolitalnej z Południową Obwodnicą Gdańska. GDDKiA nie widzi innej możliwości, jak połączenie Obwodnicy Metropolitalnej z Południową Obwodnicą Gdańska.

Drogowcy protestów się nie obawiają, ale wydłużyli termin ich składania do 15 grudnia. Sprawdziliśmy, czego głównie dotyczą.



Spośród siedmiu wariantów przebiegu Obwodnicy Metropolitalnej.. Spośród siedmiu wariantów przebiegu Obwodnicy Metropolitalnej..
..drogowcy z GDDKiA i projektanci ze spółki Lafrentz wybrali cztery. ..drogowcy z GDDKiA i projektanci ze spółki Lafrentz wybrali cztery.
Największą i najlepiej zorganizowana grupą protestujących są mieszkańcy gminy Kolbudy. Jednogłośnie opowiadają się za wariantem IV (brązowy na naszej mapie), który został odrzucony. Protestują przeciwko wszystkim czterem wariantom przebiegu korytarzy, wybranym przez projektantów Obwodnicy Metropolitalnej do Studium Korytarzowego.

- Nie chcemy, by droga ekspresowa przechodziła przez naszą gminę. Drogowcy powinni powrócić do wariantu czwartego - z drogą od Węzła Karczemki do Węzła w Chwaszczynie. Trasa przebiegałaby wtedy z dala od naszych domostw - mówi nam pani Ludmiła.

Drogowcy i projektanci przekonują, że nowa droga ekspresowa nie może zaczynać się w gdańskich Karczemkach.

- W takim przypadku węzeł Karczemki i Trasa W-Z byłyby przeciążone samochodami. Układ w tej formie nie odciąży też Obwodnicy Trójmiasta, co jest jednym z celów budowy Obwodnicy Metropolitalnej. Stąd też droga ekspresowa musi łączyć się z Południową Obwodnicą Gdańska w Straszynie - mówi Robert Marszałek, zastępca dyrektora do spraw inwestycji w gdańskim oddziale GDDKiA.

Potwierdzają to także projektanci z poznańskiej spółki Lafrentz Polska. - Kierowców czekałyby dwie przebudowy Węzła Karczemki w ciągu jednej dekady. Pierwsza trwa już teraz. Druga nastąpiłaby podczas podłączania Obwodnicy Metropolitalnej. Należałoby poszerzyć przekroje niemal wszystkich jezdni, wiaduktów i łącznic, aby ruch odbywał się tam sprawnie. Łatwiej w tej sytuacji wyprowadzić ruch na węzeł w Straszynie i tam budować go od podstaw - tłumaczy Dariusz Jarysz, zajmujący się projektowaniem Obwodnicy Metropolitalnej.

Czy Trójmiasto potrzebuje Obwodnicy Metropolitalnej?

Tę tezę drogowcy wraz z projektantami i pracownikami Politechniki Gdańskiej chcą przedstawić mieszkańcom gminy Kolbudy na jeszcze jednym spotkaniu, które odbędzie się w tym tygodniu.

Czy przekonają do niej mieszkańców Kolbud? Asem w rękawie projektantów ma być propozycja modyfikacji korytarza, tak aby ten omijał miejscowość Lublewo po jej południowej, a nie jak planowano, po północnej stronie.

Mniej szczęścia mają mieszkańcy gminy Żukowo - drogowcy nie spotkają się z nimi powtórnie. Na spotkanie nalegają mieszkańcy Chwaszczyna. - Cztery warianty schodzą się w jedną linię w naszej miejscowości. O czym więc mamy tu dyskutować? Drogowcy zadecydowali za nas. Nie mamy żadnej alternatywy. Poza tym w naszej miejscowości będzie wzniesiony potężny węzeł - skrzyżowanie z Trasą Kaszubską, który negatywnie wpłynie na jakość naszego życia i środowisko - wzdycha pan Marcin.

Protestują także właściciele nieruchomości w miejscowościach położonych na południe od Chwaszczyna. Im jednak zależy na odsunięciu trasy dalej na zachód. Jak daleko? - Najlepiej poza granice naszej gminy - mówi pan Dariusz, mieszkaniec Banina.

Drogowcy i projektanci jednomyślnie podkreślają, że, mimo ogromnego oporu społecznego, przed budową nowej obwodnicy nie ma odwrotu.

Miejsca

Opinie (395) 6 zablokowanych

  • Budować i nie dyskutować

    pieniacze i cwaniacy blokujący inwestycje zawsze szkodzą większości.

    • 6 3

  • A ja uważam, że powinno już się myśleć

    nie o jednej obwodnicy, ale o pięciu, a nawet dziesięcu i to ośmiopasmowych, żeby potem ludzie nie narzekali. Należy zabudować jak naszybciej całe Kaszuby, wyciąć lasy i wylać beton na pola. Toż to jest właśnie postęp. Tako rzecze mój guru

    • 4 0

  • Wszedzie ktos mieszka i bedzie protestowal.

    Dziwie sie , ze wariant IV ktokolwiek zaproponowal. Rownie dobrze moglby byc zaproponowany w Gdyni ... tylko po co wtedy obwodnica metropolitalna.
    Mieszkancy Kolbud musza sie pogodzic, ze gdzies w ich okolicach droga bedzie przebiegac. Jesli nie tam, to taka droga nie bedzie obwodnica.

    Jedno co musze przyznac , to brak sensu w odgieciu tej obwodnicy na polnocy i polaczeniu z trasa kaszubska w Chwaszczynie.
    Czy to nie glopota ? To ma byc OBWODNICA metropoli.
    Tak wiec jedyne sensowne polczenie z trasa kaszubska jest na wysokosci Wejherowa , tak aby stanowilo to rzeczywista obwodnice a nie droge dojazdowa do Gdyni.

    • 5 3

  • a głosujecie na PO (4)

    to tak macie wiochmeni z Chawaszczyna, Banina, Żukowa

    LECHIA GDAŃSK!!!!

    • 2 11

    • "Wiochmeni" - ile ty masz lat chłopaku - 14? (2)

      • 3 3

      • 14,5 (1)

        LECHA GDAŃSK!!!

        • 1 3

        • Chłopaku, jesteś za Lechem, czy za Lechią? Lech, to Poznań, a Lechia z Gdańska.

          Poznań, to miasto w Wielkopolsce, a Gdańsk to miasto na północy.

          • 3 1

    • Wybacz - na PO głosował Gdańsk \"najlepiej\" z całej Polski, a ściana wschodnia (jak mówisz wiochmenów) - NIE. Więc trzymaj się faktów.
      Ale poza tym się zgadzam - ludzie sami sobie wybrali (Ja nie).

      • 1 0

  • Budować i się nie pytać!!!! (4)

    Hitler nikogo nie pytał jak i gdzie mają przebiegać autostrady w Niemczech, a jakoś nie słyszałem, żeby ktoś narzekał na niemieckie drogi

    • 8 7

    • Bioton (2)

      Przydałby nam się Hitler, prawda? Precz z demokracją Bioton na prezydenta!

      • 1 3

      • naiwny jestes jesli myslisz ze zyjemy w demokracji ;)

        • 3 1

      • jak na zwolennika JKM to masz nadzwyczaj odmienne od niego poglądy. dla przykładu:
        - wg JKM demokracja jest zła, w której głupi żądzą mądrymi,
        - prezydent nie jest od budowania dróg,

        • 1 0

    • nie powielaj legend miejskich. A wiesz, że na jednej z autostrad z tamtych czasów był skręt w lewo.

      To też popierasz na autostradzie?! Brawo!

      • 1 1

  • nie nazywajmy tej drogi obwodnicą metropolitalną trojmiasta tylko nazywajmy ...

    tylko nazwijmy rzecz po imieniu - to jest trasa miedzynarodowa "via baltica", która ma slużyć Niemcom i Rosjanom to tranzytu towarow miedzy UE i Rosją. Trójmiasto nic z tego nie będzie mialo, bo ruch lokalny i korki są na dojazdówkach a nie na samej OT. Co więcej kasę na tą drogę daje Unia i ich nie obchodzi ktorędy trasa ma iść - ona ma powstać. To że wgminie Kolbudy taka trasa nie była planowana i wydano setki pozwoleń na budowę domow jednoodzinnych na trasie planownej OMT nikogo nie obchodzi. Pytanie zatem czyje interesy reprezentuje GDDKiA - Polaków czy Unii?

    • 11 6

  • Ludzie (8)

    W ogóle nie macie pojęcia o czym piszecie.Tym ludziom chodzi o ich domy,bowiem wiele ma być wyburzonych! W większości przypadków są to nowe budynki,dopiero co zamieszkałe. Ciekawe,jak Wy byście zareagowali gdyby postawiono Was i Wasze rodziny przed faktem dokonanym :'budujemy drogę,jutro przyjedzie do Was buldożer'

    • 12 8

    • osiedle mieszkaniowe 2010 r. (2)

      wiele ludzi dopieri sie tam wprowadza :(
      to beda mieli widok z balkonów...

      • 2 3

      • ojejku jejku (1)

        widok drogi z balkonów, zamiast pola z ziemniakami to straszne.

        • 4 3

        • jak juz to jeziora. widac, ze nawet nie wiesz gdzie to jest a sie wypowiadasz.

          a droga szybkiego ruchu pod oknem to chyba nie jest fajna sprawa... ?

          • 1 4

    • A to jest zniekształcanie prawdy (4)

      Plany budowy drogi był znane od lat - dlatego często działki były tam tańsze. To tak samo jak z lotniskiem pod Poznaniem. Ludzie kupowali grunty koło lotniska bo tańsze, a teraz hałas im przeszkadza. Niestety typowi Polacy

      • 5 5

      • od kiedy? (1)

        jakie od lat?

        droga miala omijac chwaszczyno. dopiero od ok. 6 miesiecy plany sie zmienily

        • 2 2

        • Na samej stronie chwaszczyno.com publikujecie w ramach protestu dokumenty, które temu twierdzeniu zaprzeczają ;)

          • 1 0

      • ale której drogi Trasy Kaszubskiej oczywiście, że tak! Natomiast nowej DK20 raczej NIE!

        • 1 2

      • do shada: plany miejsocwe kolbud nie przewidywały nigdy takiej drogi

        Nie zakładły nawet ewentualnosci takiej drogi. Stategia powaitu gdańskiego nie zrewidywał nawet ewentualności takiej drogi. Plan dla Lublewa jest z 2007r! Pomysł na obowdnicę \"metropolitalną\" w takim pzrebniegu (tylko sie nie zaplujcie od tej mądrej nazwy) pochodzi z czerwca 2010, kojarzysz, czerwiec2010?wicie wybory k...a, rozumiecie..k..a, PO... k...a, musi k...a pokazać, ze nie robi k..a polityki tylko buduje k...a autostrady jak h.j

        • 0 0

  • Jestem za budową obwodnicy Żukowa, ale trzeba ją budować z głową - puścić przez pola a nie przez środek zabudowań. Taniej przecież wykupić grunty rolne a nie nowo powstałe (czy trochę starsze) domy - gdzie tu ekonomia?

    • 8 1

  • ehh najpierw protestują a potem sami będą korzystać z tych nowych dróg

    • 2 7

  • Nie tamtędy (1)

    Obwodnica by przecięła na pół unikalne przyrodniczo obszary lasów otomińskich. Nie pozwólmy na to!

    • 10 9

    • Greenpeace

      Słusznie prawisz, ale obawiam się, że większośc Polaków ma w pupie przyrodę, nie myślą o przyszłości lecz jedynie o spełnieniu swoich zachcianek, a samochód dla nich jest ważniejszy niż własna ręka.

      • 5 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane