• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Obwodnica Metropolitalna: mieszkańcy zasypują drogowców protestami

Maciej Naskręt
2 grudnia 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa nowe wiadukty nad Obwodnicą Trójmiasta
GDDKiA nie widzi innej możliwości, jak połączenie Obwodnicy Metropolitalnej z Południową Obwodnicą Gdańska. GDDKiA nie widzi innej możliwości, jak połączenie Obwodnicy Metropolitalnej z Południową Obwodnicą Gdańska.

Drogowcy protestów się nie obawiają, ale wydłużyli termin ich składania do 15 grudnia. Sprawdziliśmy, czego głównie dotyczą.



Spośród siedmiu wariantów przebiegu Obwodnicy Metropolitalnej.. Spośród siedmiu wariantów przebiegu Obwodnicy Metropolitalnej..
..drogowcy z GDDKiA i projektanci ze spółki Lafrentz wybrali cztery. ..drogowcy z GDDKiA i projektanci ze spółki Lafrentz wybrali cztery.
Największą i najlepiej zorganizowana grupą protestujących są mieszkańcy gminy Kolbudy. Jednogłośnie opowiadają się za wariantem IV (brązowy na naszej mapie), który został odrzucony. Protestują przeciwko wszystkim czterem wariantom przebiegu korytarzy, wybranym przez projektantów Obwodnicy Metropolitalnej do Studium Korytarzowego.

- Nie chcemy, by droga ekspresowa przechodziła przez naszą gminę. Drogowcy powinni powrócić do wariantu czwartego - z drogą od Węzła Karczemki do Węzła w Chwaszczynie. Trasa przebiegałaby wtedy z dala od naszych domostw - mówi nam pani Ludmiła.

Drogowcy i projektanci przekonują, że nowa droga ekspresowa nie może zaczynać się w gdańskich Karczemkach.

- W takim przypadku węzeł Karczemki i Trasa W-Z byłyby przeciążone samochodami. Układ w tej formie nie odciąży też Obwodnicy Trójmiasta, co jest jednym z celów budowy Obwodnicy Metropolitalnej. Stąd też droga ekspresowa musi łączyć się z Południową Obwodnicą Gdańska w Straszynie - mówi Robert Marszałek, zastępca dyrektora do spraw inwestycji w gdańskim oddziale GDDKiA.

Potwierdzają to także projektanci z poznańskiej spółki Lafrentz Polska. - Kierowców czekałyby dwie przebudowy Węzła Karczemki w ciągu jednej dekady. Pierwsza trwa już teraz. Druga nastąpiłaby podczas podłączania Obwodnicy Metropolitalnej. Należałoby poszerzyć przekroje niemal wszystkich jezdni, wiaduktów i łącznic, aby ruch odbywał się tam sprawnie. Łatwiej w tej sytuacji wyprowadzić ruch na węzeł w Straszynie i tam budować go od podstaw - tłumaczy Dariusz Jarysz, zajmujący się projektowaniem Obwodnicy Metropolitalnej.

Czy Trójmiasto potrzebuje Obwodnicy Metropolitalnej?

Tę tezę drogowcy wraz z projektantami i pracownikami Politechniki Gdańskiej chcą przedstawić mieszkańcom gminy Kolbudy na jeszcze jednym spotkaniu, które odbędzie się w tym tygodniu.

Czy przekonają do niej mieszkańców Kolbud? Asem w rękawie projektantów ma być propozycja modyfikacji korytarza, tak aby ten omijał miejscowość Lublewo po jej południowej, a nie jak planowano, po północnej stronie.

Mniej szczęścia mają mieszkańcy gminy Żukowo - drogowcy nie spotkają się z nimi powtórnie. Na spotkanie nalegają mieszkańcy Chwaszczyna. - Cztery warianty schodzą się w jedną linię w naszej miejscowości. O czym więc mamy tu dyskutować? Drogowcy zadecydowali za nas. Nie mamy żadnej alternatywy. Poza tym w naszej miejscowości będzie wzniesiony potężny węzeł - skrzyżowanie z Trasą Kaszubską, który negatywnie wpłynie na jakość naszego życia i środowisko - wzdycha pan Marcin.

Protestują także właściciele nieruchomości w miejscowościach położonych na południe od Chwaszczyna. Im jednak zależy na odsunięciu trasy dalej na zachód. Jak daleko? - Najlepiej poza granice naszej gminy - mówi pan Dariusz, mieszkaniec Banina.

Drogowcy i projektanci jednomyślnie podkreślają, że, mimo ogromnego oporu społecznego, przed budową nowej obwodnicy nie ma odwrotu.

Miejsca

Opinie (395) 6 zablokowanych

  • Opinia wyróżniona

    Co to za obwodnica? (5)

    Nie mogę zrozumieć co to za pomysł. Jeżdzę wiele po Europie i z takim rozwiązaniem się nie spotkałem, a mam wrażenie że np Niemcy zdecydowanie lepiej znają się na budowie szybkich dróg niż kolesie z GDDKiA. Weżmy np Berlin - tam jest chyba najlepsze rozwiązanie - Ring Berliński przebiega ok 30 km od cenrum. Nie 10 jak proponują panowie z GDDKIA!! Cy uważacie państwo za normalne ze przez obecne dzielnice sypialniane próbuje się puścić tranzyt? Na całym swiecie tranzyt wywala się jak najdalej. Pozatym powiedzcie Panstwo w którą stronę ma się rozwijać mieszkaniowo Gdańsk skoro cztery kilometry od obecnej obwodnicy powstanie nowa autrostrada? Przeciez to pętla na szyję miasta Gdańska. A dojazdówki? Korki nie bedą tak jak teraz do obwodnicy tylko aż pod Chwaszczyno i Zukowo, o Kolbudach nie wspomniawszy. Ludzie przeciez to jest dzieło chorego umysłu. Zanim ktoś zkrytykuje ten post to niech najpierw pomysli czy rzeczywiście rozwiązanie GDDKiA jest najlepsze z punktu widzenia mieszkańca np Gdańska. Ja myślę że jest wyjatkowo krutkowwzroczne i nie rozwojowe. Marzę o takim ringu jak w Berlinie!.

    • 14 1

    • Do wewnątrz Gdańsk ma się rozwijać. Wszelki urban sprawi i jeszcze jego stymulowanie poprzez odsuwanie na zachód kolejnej obwodnicy to poroniony pomysł. Potem ci obecnie podnoszący larum, miłośnicy ciszy i spokoju (byle tylko u siebie, Gdańszczanom i Gdynianom pod oknami do pracy jeżdżą i trawniki zawalają, bo \"nie ma gdzie parkować\") wyniosą się dalej i będą jeszcze większy ruch w mieście generować. Tak się rozwija jedynie USA na świecie, całe reszta się zorientowała że to droga donikąd...

      • 0 0

    • Ale Berlin to nie trójmiasto (1)

      gdzie są porty i musi być tranzyt, żeby wywieźć te wszystkie towary z portów.

      • 1 1

      • którym portom 3miasta

        OMT pomoże?
        Ewentualnie gdańskiemu, ale też nie za bardzo - to tylko w wywózce towarów na zachód.
        OMT za mocno \"nawraca\" na wschód...warianty bardziej zachodnie jakoś zostały już tajemniczo odrzucone...

        • 4 1

    • Porównując skalę Berlina i Gdańska, planowana nowa obwodnica jest właśnie czymś takim o czym pan pisze. Z drugiej strony, rozwój aglomeracji trójmiejskiej dużo bardziej by przyspieszyło zbudowanie OPATu (lepszy dojazd do Wejherowa, Redy itd o większym potencjale mieszkaniowym) oraz rozbudowa S-7 do Elbląga.

      • 2 0

    • proponuje zamknac ring poprzez zatoke i

      polwysep Helski, brawo dla przedmowcy :D

      • 0 0

  • Komu bedzie sluzyc ta droga? (2)

    Chyba jedynie warszawiakom jadacym na Hel. Juz widze jak mieszkancy Trojmiasta beda nadkladac drogi na zapchanych dojazdowkach, zeby sie ta nowa obwodnica przejechac.

    • 6 3

    • No tak (1)

      bo z Chwaszczyna to się nie wyjeżdża, bo jest kościół, pole buraków i więcej wam świata nie potrzeba. 21wiek a baba z chłopek przywiązana jak w średniowieczu do ziemi, a cywilizacja to zło i szatan.

      • 2 2

      • Wyjazd z Chwaszczyna kiedy sie korkuje?

        Jak nie wiesz to podpowiem, ze jak stoi Spacerowa, ktora jest jaka jest.
        Fakt wybudowania OM jej nie zmieni i korki beda dalej. Bo jakos nie chce mi sie wierzyc ze ktos nie koniecznie z Chwaszczyna, ale przez nie przejerzdzajacy bedzie nadkladal nie wiadomoi ile km. zeby dojechac do Oliwy, Zabianki, Zaspy, czy chociazby do Sopotu.
        I w tym wszystkim nie chodzi o to ze komus pod oknem wybuduja taka droge, tylko chodzi o zdrowy rozsadek, ktorego wiekszosci brakuje.

        • 3 1

  • jaka jest nowa trasa proponowana na dzisiaj

    • 2 0

  • wszyscy mówią a nikt nie wie o czym kto zna nowe ustalenia

    • 2 1

  • A co z Obwodnicą Północną Gdańska, z nową nitką na Półwysep. (2)

    Znowu jakieś wirtualne plany, zamiast zrobić porząne węzły na istniejącej obwodnicy,
    a nie nastawiać świateł i wszystko zakorkować patrz węzły Osowa, Szadółki nawet
    jełopom nie starczyło wyobraźni żeby rozwiązać to rondami. Tylko jak problem to światła pier....ć i z głowy. Albo nowa Łostowicka porąbane rondo ze światłami, zamiast puścić estakade nad Kartuską , chociaż po jednej nitce to pie...lą o kosztach i rozwiązują problmy nie rozwiązując. Następne cudo to pętla na Chełmie, zamiast wykorzystać naturalne ukształtowanie terenu i puścić w tunelu to robią super kolizyjne skrzyżowanie przy Tesco oczywiście ze światłami.

    • 6 1

    • OPAT (1)

      Z OPATem jest jeden jedyny problem - nie wiadomo skąd wziąć ponad miliard złotych na jego budowę. Administracja centralna upiera się, że nie może dać, bo to inwestycja lokalna. Moim zdaniem owszem tak jest (zapewniłaby niesamowity rozwój Redy i Wejherowa), ale trzeba szukać sposobów na przekonanie GDDKiA i Ministerstwa...

      • 3 0

      • dokładnie

        OPAT dużo bardziej potrzebna niż OMT. Podobna ilość kasy a zyski dla regionu nieporównywalnie większe.

        • 6 0

  • Wszyscy narzekają...

    ale jeździć chcą i klną na drogowców, że wszędzie korki. A jak chcą im coś usprawnić to protestują. Ot cała zacofana Polska - bo jakość życia i środowiska się pogorszy ?!?!? A nie myślą nawet ile te samochody, które stoją w korku wydalają zanieczyszczeń i ich truchą.

    • 3 0

  • złe plany zagospodarowania

    miasto , czy gminy powinny najpierw projektowac doogi, autostrady , a potem sprzedawac ziemie pod budownictwo, ale u nas jest odwrotnie, najpierw sprzedają deweloperom ziemie , gdzie powstaja potężne osiedla , a dróg nie ma .Przykładem jest Gdańsk Południe.

    • 6 0

  • weżcie się k..do roboty ,wasze plany przekroczyły już koszty tej obwodnicy

    • 3 0

  • :)

    jeszcze sie taki nie narodził co by wszystkim dogodził :)

    • 2 1

  • Wszystkim, którzy protestują przeciw budowie dróg powinno zabierać się prawo jazdy

    Wszystkim, którzy protestują przeciw budowie dróg powinno zabierać się prawo jazdy, przynajmniej na 5 lat. Wszystkie cymbały mają ten sam argument - bo tu miło i cicho i nie chcemy drogi. Jak chcecie miło i cicho to wypad w Bieszczady za zawsze.

    • 6 7

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane