• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Obwodnica Metropolitalna: mieszkańcy zasypują drogowców protestami

Maciej Naskręt
2 grudnia 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa nowe wiadukty nad Obwodnicą Trójmiasta
GDDKiA nie widzi innej możliwości, jak połączenie Obwodnicy Metropolitalnej z Południową Obwodnicą Gdańska. GDDKiA nie widzi innej możliwości, jak połączenie Obwodnicy Metropolitalnej z Południową Obwodnicą Gdańska.

Drogowcy protestów się nie obawiają, ale wydłużyli termin ich składania do 15 grudnia. Sprawdziliśmy, czego głównie dotyczą.



Spośród siedmiu wariantów przebiegu Obwodnicy Metropolitalnej.. Spośród siedmiu wariantów przebiegu Obwodnicy Metropolitalnej..
..drogowcy z GDDKiA i projektanci ze spółki Lafrentz wybrali cztery. ..drogowcy z GDDKiA i projektanci ze spółki Lafrentz wybrali cztery.
Największą i najlepiej zorganizowana grupą protestujących są mieszkańcy gminy Kolbudy. Jednogłośnie opowiadają się za wariantem IV (brązowy na naszej mapie), który został odrzucony. Protestują przeciwko wszystkim czterem wariantom przebiegu korytarzy, wybranym przez projektantów Obwodnicy Metropolitalnej do Studium Korytarzowego.

- Nie chcemy, by droga ekspresowa przechodziła przez naszą gminę. Drogowcy powinni powrócić do wariantu czwartego - z drogą od Węzła Karczemki do Węzła w Chwaszczynie. Trasa przebiegałaby wtedy z dala od naszych domostw - mówi nam pani Ludmiła.

Drogowcy i projektanci przekonują, że nowa droga ekspresowa nie może zaczynać się w gdańskich Karczemkach.

- W takim przypadku węzeł Karczemki i Trasa W-Z byłyby przeciążone samochodami. Układ w tej formie nie odciąży też Obwodnicy Trójmiasta, co jest jednym z celów budowy Obwodnicy Metropolitalnej. Stąd też droga ekspresowa musi łączyć się z Południową Obwodnicą Gdańska w Straszynie - mówi Robert Marszałek, zastępca dyrektora do spraw inwestycji w gdańskim oddziale GDDKiA.

Potwierdzają to także projektanci z poznańskiej spółki Lafrentz Polska. - Kierowców czekałyby dwie przebudowy Węzła Karczemki w ciągu jednej dekady. Pierwsza trwa już teraz. Druga nastąpiłaby podczas podłączania Obwodnicy Metropolitalnej. Należałoby poszerzyć przekroje niemal wszystkich jezdni, wiaduktów i łącznic, aby ruch odbywał się tam sprawnie. Łatwiej w tej sytuacji wyprowadzić ruch na węzeł w Straszynie i tam budować go od podstaw - tłumaczy Dariusz Jarysz, zajmujący się projektowaniem Obwodnicy Metropolitalnej.

Czy Trójmiasto potrzebuje Obwodnicy Metropolitalnej?

Tę tezę drogowcy wraz z projektantami i pracownikami Politechniki Gdańskiej chcą przedstawić mieszkańcom gminy Kolbudy na jeszcze jednym spotkaniu, które odbędzie się w tym tygodniu.

Czy przekonają do niej mieszkańców Kolbud? Asem w rękawie projektantów ma być propozycja modyfikacji korytarza, tak aby ten omijał miejscowość Lublewo po jej południowej, a nie jak planowano, po północnej stronie.

Mniej szczęścia mają mieszkańcy gminy Żukowo - drogowcy nie spotkają się z nimi powtórnie. Na spotkanie nalegają mieszkańcy Chwaszczyna. - Cztery warianty schodzą się w jedną linię w naszej miejscowości. O czym więc mamy tu dyskutować? Drogowcy zadecydowali za nas. Nie mamy żadnej alternatywy. Poza tym w naszej miejscowości będzie wzniesiony potężny węzeł - skrzyżowanie z Trasą Kaszubską, który negatywnie wpłynie na jakość naszego życia i środowisko - wzdycha pan Marcin.

Protestują także właściciele nieruchomości w miejscowościach położonych na południe od Chwaszczyna. Im jednak zależy na odsunięciu trasy dalej na zachód. Jak daleko? - Najlepiej poza granice naszej gminy - mówi pan Dariusz, mieszkaniec Banina.

Drogowcy i projektanci jednomyślnie podkreślają, że, mimo ogromnego oporu społecznego, przed budową nowej obwodnicy nie ma odwrotu.

Miejsca

Opinie (395) 6 zablokowanych

  • super plan

    a ja mam jeszcze lepszy pomysł: wybudowac wszystkie warianty:
    -będzie sprawiedliwie i mniejsze zagęszczenie autami. A poza tym wzdłuż drogi przydała by się też scieżka rowerowa

    • 5 2

  • dobre warianty

    Dobre warianty:) oby szybko wybudowali

    • 5 6

  • Jak wygląda każda większa inwestycja w POlsce? (3)

    Schemat jest zawsze ten sam:

    1. Powstają plany budowy danej inwestycji.
    2. Budowa zostaje zawieszona na kilka lat z powodu braku funduszy.
    3. Pieniądze się znajdują i można budować.
    4. Protesty ludzi i/lub ekologów.
    5. Nawiązanie porozumienia i rozpoczęcie budowy.
    6. Kilku osobom przypomina się, że nie protestowali, więc protestują teraz.
    7. Dochodzi do porozumienia i budowa rusza.
    8. Narzekanie na powolność budowniczych.
    9. Narzekanie i narzekanie na wszystko i na wszystkich.
    10. Koniec budowy i narzekanie na efekt końcowy.

    • 24 0

    • I to jest to - Coca Cola z rusztu !!!!!!!!!!! Rarytas społeczny .

      • 1 0

    • brakuje mi tu paru elementów, jak: (1)

      a) najpierw koncepcja i rezerwa terenu;
      b) nic sięnie rusza w sprawie;
      c) gmina wydeje bez głowy pozwolenia na budowę w miejscach zarezerwowanych pod inwestycje drogową;
      d) nic sięnie dzieje;
      e) gmina wydaje jeszcze więcej pozwoleń na budowę/nie wnosi sprzeciwu/modyfikuje MPZP
      i wtedy wchodząTwoje punkty, wywracając całkowicie koncepcje urzędniczę każdej ze stron i włazi z buciorami w uporządkowane życia i siedliska tych "na przebiegu" oraz tych "na przebiegu alternatywnym" drogi.

      • 4 1

      • witamy urzędników na forum! Minusiki!!

        • 2 1

  • Jak najdalej (1)

    Najlepiej to obwodnice trójmiasta wybudować na Śląsku i będzie git. A wieśniaki z Kolbud i Żukowa będą jeżdzić wozami konnymi. A normalnie to drą ryja , że zła komunikacja , fatalne drogi, korki..........

    • 7 11

    • Jak mówisz na rodziców!

      • 2 2

  • wszystkie warianty

    pewnie za kilka(naście) lat dojdziemy do wniosku, że trzeba było budować wszystkie warianty
    idzie nowe, nieuchronnie.........

    • 2 0

  • Odwodnica, obwodnicy...

    Gdańsk ma dużo wolnej przestrzeni pod zabudowę, niech dogęści miejsca pomiędzy osiedlami oraz część na południe od starego miasta, a Zaspa, Przymorze, Jelitkowo, Brzeźno, Nowy Port? Tyle jeszcze jest do zrobienia a urzędy się biorą za kolejną obwodnicę kilkadziesiąt kilometrów od tych dzielnic ;[. Gdańsk jest nadmorskim miastem a nie "zamorenowym". Istniejące drogi są w opłakanym stanie. Infrastruktura jest droga, bo wydłużona za obwodnicę; ciepłociągi, woda, kanalizacja, prąd, wszelkie media... a w umysłach urzędników kreuje się kolejna obwodnica i dalsze wydłużanie niedopełnionego molocha. Nie powtórzymy błędu urbanistów z lat 70, kiedy to uwolniono tereny daleko za moreną pod zabudowę i do tej pory nie nadążamy za naprawianiem obecnej infrastruktury.

    • 11 8

  • "....Jak daleko? - Najlepiej poza granice naszej gminy..."

    No, a później następna gmina będzie chciała przesunąc trasę na granicę kolejnej, itd.
    "Teraz Polska"

    • 9 0

  • Skansen (1)

    Najlepszy będzie jeden wielki , polski skansen katolicki - wzór dla całego świata.
    Zkościołami, parafiami, taki XIX-wieczy park historyczny.

    Tak na miarę kaczyzmu

    • 7 3

    • platformerski skansen umysłowy

      Gdańsk - platformerska dziura w pupie - niedługo sama się zapadnie do środka

      • 2 0

  • (7)

    Obwodnica jest potrzebna tylko co mają powiedzieć ludzie którzy brali kredyty i wybudowali domy a teraz przez ich teren ma przechodzić jeden z wariantów. Kto dawał pozwolenia na budowę!!!!!!!!!!!! A za ziemie i dom chcą płacić śmieszne pieniądze za które nie wiadomo czy starczy na spłatę kredytu a trzeba gdzieś mieszkać. Kretynizm!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • 9 9

    • A co maja powiedzieć mieszkańcy miasta,gdy pod ich oknami dziennie przejeżdżają tysiące samochodów, bo ci którzy wybudowali się za miastem dalej pracują w centrum. Fabryki też nie pozwolą budować blisko swoich nowych domów,a mieliby bliżej do pracy.

      • 8 4

    • czy plany zagospodarowania były? (5)

      • 2 1

      • straciły ważność, a nowych gmina nie przygotowała, a nawet jeżeli były, to co. (3)

        • 2 3

        • (2)

          To to, że podjęło się ryzyko, kupiło taniej, i teraz nie ma co lamentować.

          • 2 2

          • jak jakiś koleś wysadzi w powietrze kamienicę (1)

            w której mieszkasz, bo zapomni zakręcić gaz, to rozumiem, że też podjąłeś ryzyko mieszkając w kamienicy a nie w willi, więc lamentować nad stratą mieszkania nie będziesz?
            Ryzyko w obu przypadkach (drogi przez dom poza miastem i zniszczenia domu) jest c.a. to samo.

            • 0 4

            • Wynaleziono coś takiego jak ubezpieczenia to raz. Umiem sprawdzić wieloletnie plany rozbudowy dróg to dwa. Akurat to sprawdzenie się przydało - pięknie rozrysowane były warianty nowych DK20, DK6, DK7...

              • 0 1

      • otóż plany zagospodarowania robi gmina

        i wcale nie muszą tam znajdować się plany GDDKiA :(
        Więcej - GDDKiA wcale nie musi nawet specjalnie informować gminy o swoich planach.

        • 0 0

  • Vademecum podróznika

    Najszybciej z Trójmiasta do Zgorzelca to droga przez Szczecin, Berlin, Drezno, a nie przez Polskę . Popatrzcie na mapę. Przez Polskę to droga jest krótsza o ok 170 km , ale jade, jadę , jadę....... Polska to kraj dla turysty a nie dla biznesu.

    • 7 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane