- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (519 opinii)
- 2 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (254 opinie)
- 3 Wstrzymany przetarg na obwodnicę Witomina (156 opinii)
- 4 3,3 mln zł dla Sopotu na zbiorniki (22 opinie)
- 5 Koniec sporu o korty i "Górkę". Jest decyzja (102 opinie)
- 6 Pył węglowy nad Gdańskiem. Wyniki kontroli (163 opinie)
Obwodnica Metropolitalna: mieszkańcy zasypują drogowców protestami
Drogowcy protestów się nie obawiają, ale wydłużyli termin ich składania do 15 grudnia. Sprawdziliśmy, czego głównie dotyczą.
- Nie chcemy, by droga ekspresowa przechodziła przez naszą gminę. Drogowcy powinni powrócić do wariantu czwartego - z drogą od Węzła Karczemki do Węzła w Chwaszczynie. Trasa przebiegałaby wtedy z dala od naszych domostw - mówi nam pani Ludmiła.
Drogowcy i projektanci przekonują, że nowa droga ekspresowa nie może zaczynać się w gdańskich Karczemkach.
- W takim przypadku węzeł Karczemki i Trasa W-Z byłyby przeciążone samochodami. Układ w tej formie nie odciąży też Obwodnicy Trójmiasta, co jest jednym z celów budowy Obwodnicy Metropolitalnej. Stąd też droga ekspresowa musi łączyć się z Południową Obwodnicą Gdańska w Straszynie - mówi Robert Marszałek, zastępca dyrektora do spraw inwestycji w gdańskim oddziale GDDKiA.
Potwierdzają to także projektanci z poznańskiej spółki Lafrentz Polska. - Kierowców czekałyby dwie przebudowy Węzła Karczemki w ciągu jednej dekady. Pierwsza trwa już teraz. Druga nastąpiłaby podczas podłączania Obwodnicy Metropolitalnej. Należałoby poszerzyć przekroje niemal wszystkich jezdni, wiaduktów i łącznic, aby ruch odbywał się tam sprawnie. Łatwiej w tej sytuacji wyprowadzić ruch na węzeł w Straszynie i tam budować go od podstaw - tłumaczy Dariusz Jarysz, zajmujący się projektowaniem Obwodnicy Metropolitalnej.
Czy przekonają do niej mieszkańców Kolbud? Asem w rękawie projektantów ma być propozycja modyfikacji korytarza, tak aby ten omijał miejscowość Lublewo po jej południowej, a nie jak planowano, po północnej stronie.
Mniej szczęścia mają mieszkańcy gminy Żukowo - drogowcy nie spotkają się z nimi powtórnie. Na spotkanie nalegają mieszkańcy Chwaszczyna. - Cztery warianty schodzą się w jedną linię w naszej miejscowości. O czym więc mamy tu dyskutować? Drogowcy zadecydowali za nas. Nie mamy żadnej alternatywy. Poza tym w naszej miejscowości będzie wzniesiony potężny węzeł - skrzyżowanie z Trasą Kaszubską, który negatywnie wpłynie na jakość naszego życia i środowisko - wzdycha pan Marcin.
Protestują także właściciele nieruchomości w miejscowościach położonych na południe od Chwaszczyna. Im jednak zależy na odsunięciu trasy dalej na zachód. Jak daleko? - Najlepiej poza granice naszej gminy - mówi pan Dariusz, mieszkaniec Banina.
Drogowcy i projektanci jednomyślnie podkreślają, że, mimo ogromnego oporu społecznego, przed budową nowej obwodnicy nie ma odwrotu.
Miejsca
Opinie (395) 6 zablokowanych
-
2010-12-02 07:39
super plan
a ja mam jeszcze lepszy pomysł: wybudowac wszystkie warianty:
-będzie sprawiedliwie i mniejsze zagęszczenie autami. A poza tym wzdłuż drogi przydała by się też scieżka rowerowa- 5 2
-
2010-12-02 07:51
dobre warianty
Dobre warianty:) oby szybko wybudowali
- 5 6
-
2010-12-02 07:56
Jak wygląda każda większa inwestycja w POlsce? (3)
Schemat jest zawsze ten sam:
1. Powstają plany budowy danej inwestycji.
2. Budowa zostaje zawieszona na kilka lat z powodu braku funduszy.
3. Pieniądze się znajdują i można budować.
4. Protesty ludzi i/lub ekologów.
5. Nawiązanie porozumienia i rozpoczęcie budowy.
6. Kilku osobom przypomina się, że nie protestowali, więc protestują teraz.
7. Dochodzi do porozumienia i budowa rusza.
8. Narzekanie na powolność budowniczych.
9. Narzekanie i narzekanie na wszystko i na wszystkich.
10. Koniec budowy i narzekanie na efekt końcowy.- 24 0
-
2010-12-02 07:59
I to jest to - Coca Cola z rusztu !!!!!!!!!!! Rarytas społeczny .
- 1 0
-
2010-12-02 10:44
brakuje mi tu paru elementów, jak: (1)
a) najpierw koncepcja i rezerwa terenu;
b) nic sięnie rusza w sprawie;
c) gmina wydeje bez głowy pozwolenia na budowę w miejscach zarezerwowanych pod inwestycje drogową;
d) nic sięnie dzieje;
e) gmina wydaje jeszcze więcej pozwoleń na budowę/nie wnosi sprzeciwu/modyfikuje MPZP
i wtedy wchodząTwoje punkty, wywracając całkowicie koncepcje urzędniczę każdej ze stron i włazi z buciorami w uporządkowane życia i siedliska tych "na przebiegu" oraz tych "na przebiegu alternatywnym" drogi.- 4 1
-
2010-12-02 11:23
witamy urzędników na forum! Minusiki!!
- 2 1
-
2010-12-02 07:57
Jak najdalej (1)
Najlepiej to obwodnice trójmiasta wybudować na Śląsku i będzie git. A wieśniaki z Kolbud i Żukowa będą jeżdzić wozami konnymi. A normalnie to drą ryja , że zła komunikacja , fatalne drogi, korki..........
- 7 11
-
2010-12-02 10:45
Jak mówisz na rodziców!
- 2 2
-
2010-12-02 07:58
wszystkie warianty
pewnie za kilka(naście) lat dojdziemy do wniosku, że trzeba było budować wszystkie warianty
idzie nowe, nieuchronnie.........- 2 0
-
2010-12-02 07:59
Odwodnica, obwodnicy...
Gdańsk ma dużo wolnej przestrzeni pod zabudowę, niech dogęści miejsca pomiędzy osiedlami oraz część na południe od starego miasta, a Zaspa, Przymorze, Jelitkowo, Brzeźno, Nowy Port? Tyle jeszcze jest do zrobienia a urzędy się biorą za kolejną obwodnicę kilkadziesiąt kilometrów od tych dzielnic ;[. Gdańsk jest nadmorskim miastem a nie "zamorenowym". Istniejące drogi są w opłakanym stanie. Infrastruktura jest droga, bo wydłużona za obwodnicę; ciepłociągi, woda, kanalizacja, prąd, wszelkie media... a w umysłach urzędników kreuje się kolejna obwodnica i dalsze wydłużanie niedopełnionego molocha. Nie powtórzymy błędu urbanistów z lat 70, kiedy to uwolniono tereny daleko za moreną pod zabudowę i do tej pory nie nadążamy za naprawianiem obecnej infrastruktury.
- 11 8
-
2010-12-02 08:02
"....Jak daleko? - Najlepiej poza granice naszej gminy..."
No, a później następna gmina będzie chciała przesunąc trasę na granicę kolejnej, itd.
"Teraz Polska"- 9 0
-
2010-12-02 08:04
Skansen (1)
Najlepszy będzie jeden wielki , polski skansen katolicki - wzór dla całego świata.
Zkościołami, parafiami, taki XIX-wieczy park historyczny.
Tak na miarę kaczyzmu- 7 3
-
2010-12-02 20:43
platformerski skansen umysłowy
Gdańsk - platformerska dziura w pupie - niedługo sama się zapadnie do środka
- 2 0
-
2010-12-02 08:11
(7)
Obwodnica jest potrzebna tylko co mają powiedzieć ludzie którzy brali kredyty i wybudowali domy a teraz przez ich teren ma przechodzić jeden z wariantów. Kto dawał pozwolenia na budowę!!!!!!!!!!!! A za ziemie i dom chcą płacić śmieszne pieniądze za które nie wiadomo czy starczy na spłatę kredytu a trzeba gdzieś mieszkać. Kretynizm!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- 9 9
-
2010-12-02 08:54
A co maja powiedzieć mieszkańcy miasta,gdy pod ich oknami dziennie przejeżdżają tysiące samochodów, bo ci którzy wybudowali się za miastem dalej pracują w centrum. Fabryki też nie pozwolą budować blisko swoich nowych domów,a mieliby bliżej do pracy.
- 8 4
-
2010-12-02 12:35
czy plany zagospodarowania były? (5)
- 2 1
-
2010-12-02 14:26
straciły ważność, a nowych gmina nie przygotowała, a nawet jeżeli były, to co. (3)
- 2 3
-
2010-12-02 18:24
(2)
To to, że podjęło się ryzyko, kupiło taniej, i teraz nie ma co lamentować.
- 2 2
-
2010-12-02 23:17
jak jakiś koleś wysadzi w powietrze kamienicę (1)
w której mieszkasz, bo zapomni zakręcić gaz, to rozumiem, że też podjąłeś ryzyko mieszkając w kamienicy a nie w willi, więc lamentować nad stratą mieszkania nie będziesz?
Ryzyko w obu przypadkach (drogi przez dom poza miastem i zniszczenia domu) jest c.a. to samo.- 0 4
-
2010-12-02 23:52
Wynaleziono coś takiego jak ubezpieczenia to raz. Umiem sprawdzić wieloletnie plany rozbudowy dróg to dwa. Akurat to sprawdzenie się przydało - pięknie rozrysowane były warianty nowych DK20, DK6, DK7...
- 0 1
-
2010-12-02 23:10
otóż plany zagospodarowania robi gmina
i wcale nie muszą tam znajdować się plany GDDKiA :(
Więcej - GDDKiA wcale nie musi nawet specjalnie informować gminy o swoich planach.- 0 0
-
2010-12-02 08:12
Vademecum podróznika
Najszybciej z Trójmiasta do Zgorzelca to droga przez Szczecin, Berlin, Drezno, a nie przez Polskę . Popatrzcie na mapę. Przez Polskę to droga jest krótsza o ok 170 km , ale jade, jadę , jadę....... Polska to kraj dla turysty a nie dla biznesu.
- 7 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.