• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Obwodnica Metropolitalna: widać już jezdnie i estakady

Michał Brancewicz
30 października 2023, godz. 07:00 
Opinie (284)
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa nowe wiadukty nad Obwodnicą Trójmiasta

Postępy prac na bardziej zaawansowanym odcinku Obwodnicy Metropolitalnej między Chwaszczynem a Żukowem.

Mija rok od rozpoczęcia budowy pierwszego z dwóch 16-kilometrowych odcinków Obwodnicy Metropolitalnej. Widać już wyraźnie fragmenty dróg, wiadukty i estakady. Ten odcinek ma być gotowy zgodnie z planem w kwietniu 2025 roku.



Będziesz korzystał z Obwodnicy Metropolitalnej?

Co prawda oficjalnie budowa pierwszego odcinka Obwodnicy Metropolitalnej między węzłem ChwaszczynoMapkawęzłem ŻukowoMapka rozpoczęła się w listopadzie 2022 roku, to jednak prace przygotowawcze ruszyły jeszcze w październiku.

Można zatem śmiało powiedzieć, że roboty toczą się już rok. Wykonawcą wartego 715,2 mln zł kontaktu jest firma Budimex.

Efekty widać gołym okiem. Wiadukty, estakady czy odcinki dróg zmieniły na zawsze krajobraz pobliskich miejscowości.



W zakres zadania 1 OMT wchodzi:

  • budowa drogi ekspresowej na odcinku ok. 16,2 km, składającej się z dwóch jezdni, każda po dwa pasy ruchu oraz pasa dzielącego o szerokości 12 m z rezerwą na trzeci pas ruchu
  • rozbiórka 171 obiektów kubaturowych
  • budowa 27 obiektów inżynierskich - najdłuższy obiekt ma 160,2 m, najdłuższe przęsło 46,67 m, najwyższy filar 12,85 m
  • budowa kładki dla pieszych i rowerzystów o długości 230 m oraz przejścia pieszo rowerowego o długości 90 m na wysokości ul. Do Dworu
  • budowa 10 przejść dla zwierząt małych i płazów
  • przeprowadzenie robót ziemnych: 1,9 mln m sześc. wykopów i 1,3 mln m sześc. nasypów
  • budowa węzła "Miszewo" na skrzyżowaniu drogi ekspresowej z ul. Lotniczą
  • budowa dróg lokalnych o długości ok. 15,5 km
  • budowa dróg poprzecznych o długości 4,6 km

Zaawansowanie rzeczowe prac wynosi na tym odcinku ponad 55 proc. Wykonawca, mimo że otrzymał zgodę na wydłużenie terminu prac o 34 dni, powinien bez problemu wyrobić się ze wszystkim zgodnie z zapisami kontraktu, czyli do kwietnia 2025 roku.

Drugi odcinek OMT powstaje wolniej



Inaczej jest w przypadku zadania 2., obejmującego 16-kilometorwy odcinek Żukowo (z węzłem) - Gdańsk Południe (rozbudowa węzła) i obwodnicę Żukowa.

Konsorcjum Mirbud i Kobylarnia wykonało dopiero ok. 15 proc. prac o łącznej wartości 826,5 mln zł. To oznacza, że cała OMT będzie w 2025 roku otwierana fragmentami, o czym informowaliśmy na początku października.

Opinie (284) 3 zablokowane

  • Wszystko dzięki PIS. (3)

    • 11 21

    • (2)

      Dzięki nim ta trasa jest nadal niegotowa

      • 7 4

      • (1)

        W 2015 roku nie było nawet prawomocnej decyzji środowiskowej, więc tak - dzięki PiS jest budowana.

        • 2 3

        • Była decyzja. Był przetarg. Miała być betonowa. Wszystko PiS zaorał, przeciągnął, okroił nawet z trwalszego betonu. Efekt - 50% drożej. Tak samo jak kiedyś z A1 do Torunia...

          • 2 2

  • Nic to nie zmieni, Żukowo z swoimi rondami będzie jeszcze bardziej zapchane (16)

    A nikt żadna ciężarówka nie wybierze tej drogi do portu w Gdyni bo jest dłuższa o ponad 17 km więc nawet jadąc 40 km/h obecną obwodnicą będą szybciej i zapłacą o 17 km mniej za przejazd. Tak więc Obwodnica trójmiejska totalnie stanie.

    • 27 126

    • Zrobia im zakaz ruchu i tak zalatwia sprawe (3)

      • 40 6

      • Nie mogą (2)

        Nie mogą tego zrobić, bo obwodnica trójmiejska nie jest własnością miast, tylko zarządza nią GDDKiA. I to jest droga S6/S7 - jak zablokują na niej ruch ciężarówek, to ich firmy transportowe w sądach zniszczą. Obwodnica to nie jest droga miejska i jeszcze wiele lat nią nie będzie, o ile kiedykolwiek taką się stanie, więc nie ma tematu zakazu wjazdu ciężarówek

        • 4 9

        • (1)

          Cechuje Ciebie imposybilizm prawny który Kaczyński z Ziobro próbowali rozwiązać przez ostatnie 8 lat.

          • 2 0

          • tam nic nie da się rozwiązać z tymi którzy siedzą tam na stołkach

            w wymiarze sprawiedliwości jest potrzebny taki reset u nas jak w Niemczech po 89 na terenie ówczesnego NRD - wszyscy sędziowie i powiązani z nimi klakierzy zostali z dnia na dzień wywaleni bez żadnego prawa protestu i powołane zostały nowe osoby na ich stanowiska, nie powiązane w żaden sposób z poprzednim ustrojem zarządzanym przez czerwonych. Tutaj to samo powinno być i nagle wszystko by można było zrobić, nie było by zatorów a sprawy nie trwały by po 10 lat...ale już widzę ten kwik komuchów w UE...

            • 3 0

    • Jedzie się tam, którędy szybciej, a nie kilka km krócej

      • 46 1

    • Przeciez ta droga nie powstaje jako droga do portu (3)

      To trasa m.in. na Szczecin

      • 28 3

      • A kto i skąd niby ma nią na Szczecin jechać? (2)

        • 7 14

        • Na węźle Chwaszcyno jedzie sie na S6 w kierunku Szccecina

          • 3 0

        • Z południa nad morze - Kołobrzeg, Ustka, Darłowo, Mielno. Można też zjechać wcześniej i pojechać na Hel.

          • 3 0

    • na dojazdach nowej obwodnicy też robią ronda np. w lublewie zamiast bezkolizyjnych zjazdów

      tak duża inwestycja i nie robią jej porządnie. Mogliby też przebudować węzeł w kowalach na bezkolizyjny.

      • 17 1

    • Typowe (2)

      Jak tak można pisać to jest przyszłość miasta się rozwijają i potrzeba dróg

      • 3 1

      • to miasto nie ma przyszłości (1)

        • 2 1

        • To się wyprowadź do Krakowa i duś się.

          • 2 0

    • No to jest nagrosze

      Na Katruzy i tak będzie trzeba przynajmniej jedno rondo zaliczyć...

      • 0 0

    • Nie wiem czy zauważyłeś, że warz z odbowdnicą metropolitalną robią obwodnicę Żukowa. Będzie mozna je objechac jadac z Gdansk alub z Gdyni

      • 2 0

    • Yhy, a jak stanie w korku bo będzie kolizja to nawet te 40 km/h nie pojedzie, będzie stał i tracił, więc jak lepiej?

      • 0 0

  • Rozwój to dobra rzecz (3)

    Po opóźnieniach za komuny i biedzie w latach 90 miło jest zobaczyć jak kraj się rozwija. Szkoda ze musimy w tym kraju tak długo czekać na infrastrukturę i normalność. Szkoda tylko ze budujemy to dopiero wtedy gdy ktoś da nam pieniądze. Bez UE nie mieliśmy byśmy nawet kanalizacji w mniejszych miejscowościach, o drogach nie wspominając. Polska to dziwny kraj, kto dorwie się do władzy to zapomina o ludziach i myśli tylko jak się dorobić. Tracimy na tym wszyscy pieniądze, lata życia i możliwość godnego zarabiania. Czekam na czasy, gdy ludzie odpowiedzialni za państwowy majątek przestaną kraść. Ktoś sie zainteresował mirbudem, czemu tak wolno budują? Czy czekamy na powtórkę kajak z polaqua w Gdyni?

    • 15 12

    • (1)

      Kanalizacji to nadal w wielu mniejszych miejscowościach nie ma. A z bliskiego podwórka - zgadnij, co płynie Kaczą w Gdyni i wpada do Zatoki? ;)

      • 1 3

      • Rzeka

        • 1 0

    • Tak bez UE nie byłoby życia na tej planecie

      • 1 0

  • A gdzie rozbudowa połaczen z dolnym tarasem? (8)

    To nie tylko przepustowość 2 pasów ale i rozjazdów do powiększających się osiedli. Dopóki komunikacja góry z dołem /w tym zbior-kom/ się nie poprawi i będą takie abberacje logiki jak węzeł kowale to korki będą wciąż i na nowej i na starej obwodnicy.

    • 31 23

    • (2)

      A co z dokończeniem S7 pod Warszawą?

      • 8 6

      • (1)

        A co z połączeniem rowerowym Morskiej z Obłużem?

        • 11 4

        • A co dalej z Zakopianką?

          • 3 0

    • Świadomy wyborca

      Będziesz jeździł przez "berlin"

      • 6 8

    • dziwię się że zrobili kolizyjne zjazdy np. w lublewie ma być rondo

      przecież można było zrobić bezkolizyjne a tak korek się przeniesie przed rondo. No i na starej obwodnicy też warto by zrobić bezkolizyjne zjazdy np. w kowalach bo korki są tam olbrzymie w godzinach szczytu.

      • 4 4

    • Tylko rozbudowa komunikacji miejskiej ma sens. (1)

      Rozbudowa dróg i parkingów to zwyczajne niszczenie miasta.

      • 11 7

      • Gdzie na trasie obwodnicy metrolpolitalnej masz miasto. Pomyśl zanim coś napiszesz

        • 3 4

    • Trochę mylisz systemy płatnicze centralny z miejskim. Ponadto skok na kasę słusznie kończących się rządów, spowodował znaczny spadek przychodów miast (tych nie ppisowskich) z podatków i dotacji.

      • 5 2

  • A gdzie kontynuacja kartuskiej

    Do granic miasta. Trojmiasto.pl pisalo dwa lata temu, ze prace projektowe skoncza sie w lutym 2023 a tu cisza. Macie jakies wiesci ?

    • 8 4

  • Kto wybrał ten mirbut i kobylarnie?

    Może lepiej żeby Budimex przejął dalszy etap?

    • 8 4

  • (1)

    Za Nowaka budowało się wiecej

    • 6 5

    • Chyba w Ukrainie

      • 2 2

  • (2)

    Polska rozwija się jeszcze dzięki PIS, a teraz piniydzy nie było nima i nie bydzie, przyzwyczajcie się do tego POkemony!

    • 14 22

    • Ja mam obecnie więcej kasy niż za PO, ale żadnej w tym zasługi PiS-u.

      • 2 2

    • Rocznik 1985

      Chudsze czasy nadeszły, inwestycje będą ucinane. Ja to Pamiętam

      • 2 2

  • Brawo PiS!

    • 9 14

  • PO niedobra ,PiS dobra

    Stiudenty z Maroko

    • 5 9

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane