• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Obwodnica Metropolitalna: widać już jezdnie i estakady

Michał Brancewicz
30 października 2023, godz. 07:00 
Opinie (284)
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa nowe wiadukty nad Obwodnicą Trójmiasta

Postępy prac na bardziej zaawansowanym odcinku Obwodnicy Metropolitalnej między Chwaszczynem a Żukowem.

Mija rok od rozpoczęcia budowy pierwszego z dwóch 16-kilometrowych odcinków Obwodnicy Metropolitalnej. Widać już wyraźnie fragmenty dróg, wiadukty i estakady. Ten odcinek ma być gotowy zgodnie z planem w kwietniu 2025 roku.



Będziesz korzystał z Obwodnicy Metropolitalnej?

Co prawda oficjalnie budowa pierwszego odcinka Obwodnicy Metropolitalnej między węzłem ChwaszczynoMapkawęzłem ŻukowoMapka rozpoczęła się w listopadzie 2022 roku, to jednak prace przygotowawcze ruszyły jeszcze w październiku.

Można zatem śmiało powiedzieć, że roboty toczą się już rok. Wykonawcą wartego 715,2 mln zł kontaktu jest firma Budimex.

Efekty widać gołym okiem. Wiadukty, estakady czy odcinki dróg zmieniły na zawsze krajobraz pobliskich miejscowości.



W zakres zadania 1 OMT wchodzi:

  • budowa drogi ekspresowej na odcinku ok. 16,2 km, składającej się z dwóch jezdni, każda po dwa pasy ruchu oraz pasa dzielącego o szerokości 12 m z rezerwą na trzeci pas ruchu
  • rozbiórka 171 obiektów kubaturowych
  • budowa 27 obiektów inżynierskich - najdłuższy obiekt ma 160,2 m, najdłuższe przęsło 46,67 m, najwyższy filar 12,85 m
  • budowa kładki dla pieszych i rowerzystów o długości 230 m oraz przejścia pieszo rowerowego o długości 90 m na wysokości ul. Do Dworu
  • budowa 10 przejść dla zwierząt małych i płazów
  • przeprowadzenie robót ziemnych: 1,9 mln m sześc. wykopów i 1,3 mln m sześc. nasypów
  • budowa węzła "Miszewo" na skrzyżowaniu drogi ekspresowej z ul. Lotniczą
  • budowa dróg lokalnych o długości ok. 15,5 km
  • budowa dróg poprzecznych o długości 4,6 km

Zaawansowanie rzeczowe prac wynosi na tym odcinku ponad 55 proc. Wykonawca, mimo że otrzymał zgodę na wydłużenie terminu prac o 34 dni, powinien bez problemu wyrobić się ze wszystkim zgodnie z zapisami kontraktu, czyli do kwietnia 2025 roku.

Drugi odcinek OMT powstaje wolniej



Inaczej jest w przypadku zadania 2., obejmującego 16-kilometorwy odcinek Żukowo (z węzłem) - Gdańsk Południe (rozbudowa węzła) i obwodnicę Żukowa.

Konsorcjum Mirbud i Kobylarnia wykonało dopiero ok. 15 proc. prac o łącznej wartości 826,5 mln zł. To oznacza, że cała OMT będzie w 2025 roku otwierana fragmentami, o czym informowaliśmy na początku października.

Opinie (284) 3 zablokowane

  • Tylko węzeł Gdańsk południe (1)

    Rozgrzebany bez żadnej koncepcji

    • 5 3

    • Koncepcja jest podana na stronie kontraktu, wszystko możesz sprawdzić. Googlujesz "omt zadanie 2" i klikasz Mapy

      • 2 1

  • (1)

    Tak tylko jaki to sens ? Droga do zalania Trójmiasta przez gkw gka ......

    • 2 5

    • Dziś nie przyjeżdżają? Czy jak...

      • 1 0

  • Budimex leci jak piorun z robotą (3)

    Jeżeli zima będzie łagodna to może się wyrobią grubo przed czasem co by było bardzo dobra informacja. Nawet już od Miszewa do Kaszubskiej zrobi robotę.

    Się tutaj hejterzy zebrali. Obrażeni bo u was nie budują?

    • 4 1

    • Spróbuj odróżniać wpisy hejterskie od wpisów świadczących o zdolności do spokojnego kwestionowania pewnych rozwiązań (2)

      stosowanych bezrefleksyjnie. Ta inwestycja może zostać uznana jako kolejny ważny krok w kierunku kontynuacji niezrównoważonego rozwoju systemu komunikacyjnego naszej metropolii. Fundusze przeznaczone na jej realizację mogłyby zostać przeznaczone na poprawę jakości funkcjonowania innych elementów systemu transportowego naszego regionu. Mam nadzieję, że gdy się pojawią na ten temat kolejne teksty wyjaśniające tę tezę, wyrazisz poparcie dając odpowiedniego lajka w dobrym miejscu.

      • 0 0

      • (1)

        Górnolotne hasła. Podaj jakiś konkret, co można by - realnie - zrobić za tą kasę i co by to zmieniło. Napisz proszę z uzasadnieniem i udowodnieniem realności danego rozwiązania.

        • 0 0

        • Działania na rzecz zrównoważonego rozwoju systemu komunikacyjnego 3 miasta są znane i wielokrotnie proponowane na tym portalu

          rozbudowa sieci PKM do południowych dzielnic Gdańska, przedłużenie osobnej pary torów w kierunku Tczewa (od stacji Gdańsk Śródmieście), osobna para torów SKM do Wejherowa; wymiana taboru, wzrost częstotliwości połączeń oraz radykalna poprawa komfortu i bezpieczeństwa dostępu pieszych i rowerzystów do stacji SKM i PKM; obciążanie kierowców faktycznymi kosztami ich zachowań komunikacyjnych. Priorytetem jest zmiana sposobu myślenia o przyszłości systemu komunikacyjnego miasta: realne zakwestionowanie dotychczasowej roli samochodów prywatnych w życiu mieszkańców. Ciekawe, czy wystarczy ci wyobraźni do tego? Szczegółów kalkulacji Ci nie przedstawię, bo nie ma tu miejsca, przypuszczalnie także wielu argumentów byś nie ogarnął. Pamiętaj: wg Einsteina wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy.

          • 0 1

  • Ciekawe czy w obwodnice Żukowa (4)

    bedzie również wpięta droga z Borkowa ?

    • 4 3

    • (3)

      Nie i było to wielokrotnie wyjaśniane dlaczego.

      • 4 2

      • Będzie, ale to jest zadanie ZDW a nie GDDKiA. (2)

        Kiedy będzie? Nie wiadomo. Ale odcinek to bezwzględnie potrzebny w tym nowym układzie drogowym.

        • 3 0

        • (1)

          GDDKiA się umywa dlatego nigdy to nie powstanie.

          • 1 1

          • Nie wiesz o co chodzi, to po kiego grzyba się odzywasz?

            • 0 0

  • Ciągle narzekanie (7)

    Nic was to nie kosztuje wy tego nie budujcie a narzekanie jest w co drugim komentarzu.Jak się nie podoba to nie jeździć.To takie gadanie jak autostrady budowali że nikt nie będzie jeździć a teraz wszyscy autostradą.

    • 93 11

    • Mnie kosztuje bo idzie z moich podatkow

      Budowana jest infrastruktura po to, żebym musiał kupić kolejny samochód. A przypomnij sobie proszę, ile mamy polskich marek samochodowych ;) A ile niemieckich i francuskich? Dociera powolutku?

      • 7 20

    • Mnie to kosztuje

      700 mil i 850 mln. Ja place podatki

      • 6 2

    • w tym miesiącu dwa razy byłem w Warszawie i wracałem do Trójmiasta (1)

      ani razu nie jechałem jakąkolwiek autostradą tylko koleją. Pociąg był wypełniony innymi pasażerami "po brzegi" - dlaczego więc piszesz, że wszyscy jadą do Trójmiasta autostradą?

      • 5 4

      • Jeśli się jedzie w trzy lub cztery osoby, to się po prostu opłaca

        • 4 1

    • Naprawdę?

      Nic nas to nie kosztuje? Co za tępak to pisał.

      • 6 0

    • a ja no z chęcią płacę

      • 0 1

    • Haha

      Potem tacy ludzie jak autor i jemu opisujący głosują. To pokazuje świadomość p0laków. Brawo!

      • 2 0

  • Z mentalnością mieszkańców trójmiasta, warto zacząć planowanie rozbudowy tej obwodnicy.

    Nim zostanie ukończona jej budowa, to stan jej przepustowości będzie bliski osiągnięcia maximum i dlatego właśnie warto takie plany i projekty zlecać już teraz.
    Następną obwodnicę będziecie budowali od strony wschodniej, pod dnem zatoki, albo estakadami nad zatoką, wszak tereny w obrębie zatoki nie bez powodu powiększyły obszary miast.

    • 2 1

  • Obwodnica (1)

    była już planowana w Gdańsku w 1939r.

    • 4 3

    • Nie Obwodnica, tylko wpięcie do Gdańska autostrady Berlin - Królewiec.

      • 1 0

  • setki hektarów lasów wycięte... niedługo dookoła będzie sam beton...

    • 5 6

  • wow, jeszcze więcej korków

    zniszczonej przyrody i ludzi tracących zycie w aucie. juppi!

    • 3 3

  • Objazd w Jankowie jak jakaś padaka dziury błoto tragedia jakbys po cegłach jechał nie ma komu tego porządnie zrobic? no chyba że firma do du... y

    • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane