- 1 Historia 200-letniej gdańskiej wyspy (52 opinie)
- 2 Kto obawia się tramwaju przez Klonową? (365 opinii)
- 3 Jarmark: zobacz jego pierwszy dzień (121 opinii)
- 4 Okupacyjne losy jednego z symboli Gdyni (36 opinii)
- 5 Trójmiejskie mola, których już nie ma (107 opinii)
- 6 Długie Ogrody: ogłoszono konkurs na zmianę (303 opinie)
Obwodnica Południowa: 50 proc. więcej aut niż planowano
Lipcowe pomiary ruchu na Południowej Obwodnicy Gdańska wskazują na wielkie zainteresowanie kierowców tą trasą. W niektórych miejscach natężenie samochodów przekracza plany o 50 proc., w innych sięga już nawet ruchu prognozowanego na 2020 rok. Przedstawiciele GDDKiA przekonują jednak, że drogi nie będzie trzeba w najbliższych latach poszerzać.
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Po roku funkcjonowania drogi Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zleciła pomiary ruchu na Południowej Obwodnicy Gdańska. Wyniki są zaskakujące. Po pomiarach, które odbyły się w lipcu w dzień powszedni okazało się, że pomiędzy węzłem Gdańsk Południe, na którym na POG można wjechać z obwodnicy Trójmiasta a zjazdem na Trakt św. Wojciecha, jeździ nawet 18,7 tys. samochodów na dobę (szczegółowe liczby na poszczególnych węzłach na infografikach po prawej). Tyle nie miało ich być nawet w 2020 roku, gdyż planiści zakładali, że za siedem lat liczba sięgnie 17 tys. aut.
- To wielki sukces i najlepszy dowód na to, jak bardzo droga była potrzebna. Teraz nikt już nie pamięta innych tras i korków na nich, podobnie jak np. korków na Węźle Karczemki
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Urzędnicy GDDKiA szacowali, że początkowo z nowej obwodnicy będzie korzystać 12-14 tys. pojazdów na dobę. Już jest dwukrotnie więcej, a samochodów i entuzjastów tej drogi ciągle przybywa. Czy oznacza to, że szybko będzie trzeba dobudowywać trzeci pas, a jeśli nie będzie na to pieniędzy, droga się zakorkuje?
Spokojnie, do tego jeszcze daleko. Także dwupasmową obwodnicą Trójmiasta jeździ nawet 55 tys. samochodów na dobę, a na dobrą sprawę zatyka się tylko w momencie zwężenia do jednego pasa z powodu wypadku lub samochodów nie mieszczących się na pasie do zjazdu i blokujących prawy pas obwodnicy.
- Przepustowość mamy zagwarantowaną na wiele lat, teraz najważniejszy jest odcinek drogi S7 w Koszwałach, bo tam wystarcza nawet najmniejsze utrudnienie i tworzą się spore zatory - podkreśla Piotr Michalski.
Opinie (193) 1 zablokowana
-
2013-08-19 09:06
Najwyższy czas na S7
No to najwyższy czas ruszyć z budową S7 Koszwały - Kazimierzowo.
- 7 2
-
2013-08-19 09:06
GDDKiA powinna zatrudnić astrologa, wróżkę Benitę albo wróżbitę Macieja (2)
Lepiej nie będzie, ale będzie intrygująco.
- 7 7
-
2013-08-19 09:11
Sporo czasu spędzasz przed telewizorem :-) (1)
- 4 2
-
2013-08-19 09:18
Wolę przed telewizorem, niż w monstrualnych korkach:-P
- 1 1
-
2013-08-19 09:13
ciezarowki zyskuja bo:
omijaja centrum Gdanska + tiry, ktore jada na Gdynie maja zakaz wjazdu do Sopotu(powyzej 24T).
Problem pojawia sie jak jest wypadek na obwodnicy - na Gdynie. Wtedy wiele tirow jedzie na Zukowo a potem na Gdynie- 2 1
-
2013-08-19 09:34
Żeby tylko asfalt był gładki i auto nie podskakiwało.
- 0 1
-
2013-08-19 09:35
A co w tym dziwnego ?.
Chyba normalnym jest że skoro mam do dyspozycji obwodnicę to będę wolał z niej skorzystać niż pchać przez centrum miasta szczególnie ciężarówką. I zaraz się okaże że te dwa pasy to za mało. ale w tym kraju to już mnie nic nie zdziwi.
- 2 1
-
2013-08-19 09:37
Trzeba jeszcze zmienić nazwy węzgłów bo to co wymyślono w żaden sposób nie pomaga przyjezdnym.
- 1 0
-
2013-08-19 09:44
masz rację to chyba to :-))
- 0 0
-
2013-08-19 09:45
Ciekawe kiedy dorobią brakujące kilkaset metrów barier przez które droga ta jest zwężona do jednego pasa. No i czy projektant odpowiedział za takie zaniedbanie?
- 3 1
-
2013-08-19 09:50
O opat niech Reda zapyta Gdynię i Szczurka (2)
Pytanie może być pogłębione np. co bardziej ostatnio angażowało Gdynię : budowa opat czy budowa lotniska w gminie Kosakowo lub/ i infobotoksu ?
- 3 3
-
2013-08-19 10:01
OPAT to nie lokalna dróżka ! (1)
OPAT to droga o randze krajowej. Tu samorządy mogą jedynie pomagać, dokładać itp. To za ciężki kaliber na samorządy. Rząd trzyma naszą kasę, więc niech coś sypnie dla północnej części aglomeracji, oraz dla turystów, którzy teraz kiszą się w korkach. Mieszkam w Redzie i na lato muszę zmieniać sposób życia i pracy - trzeba tracić mnóstwo czasu z powodu korków.
- 2 1
-
2013-08-19 10:08
Drogi krajowe w granicach miast buduja miasta
Patrz Gdańsk i budowa WZ (wtedy to była DK7). No chyba, że droga jest ekspresówką bądź autostrada to wtedy państwo. I Gdynia oczywiście nie buduje tylko kombinuje jak zrobic u siebie eskę do ruchu aglomaeracyjnego czyli de facto nagiąć przepisy odnośnie np. oddalenia węzłów.
- 1 1
-
2013-08-19 09:56
to urzędnicy robią jakieś badania?To najpiękniejszy news w tym roku!
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.