• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Obwodnica Południowa: 50 proc. więcej aut niż planowano

Michał Sielski
19 sierpnia 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Z Południowej Obwodnicy Gdańska korzysta wiele ciężarówek, na czym zyskują też kierowcy samochodów osobowych. Z Południowej Obwodnicy Gdańska korzysta wiele ciężarówek, na czym zyskują też kierowcy samochodów osobowych.

Lipcowe pomiary ruchu na Południowej Obwodnicy Gdańska zobacz na mapie Gdańska wskazują na wielkie zainteresowanie kierowców tą trasą. W niektórych miejscach natężenie samochodów przekracza plany o 50 proc., w innych sięga już nawet ruchu prognozowanego na 2020 rok. Przedstawiciele GDDKiA przekonują jednak, że drogi nie będzie trzeba w najbliższych latach poszerzać.



Gdy budowano Obwodnicę Południową, planowano odciążenie głównie Podwala Przedmiejskiego zobacz na mapie Gdańska, ale też całego centrum Gdańska oraz trasy W-Z, które zatykały się głównie przez samochody ciężarowe, jadące tranzytem. I udało się, ale nikt nie przypuszczał, że pójdzie tak szybko i zmiany będą tak wielkie.

Po roku funkcjonowania drogi Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zleciła pomiary ruchu na Południowej Obwodnicy Gdańska. Wyniki są zaskakujące. Po pomiarach, które odbyły się w lipcu w dzień powszedni okazało się, że pomiędzy węzłem Gdańsk Południe, na którym na POG można wjechać z obwodnicy Trójmiasta a zjazdem na Trakt św. Wojciecha, jeździ nawet 18,7 tys. samochodów na dobę (szczegółowe liczby na poszczególnych węzłach na infografikach po prawej). Tyle nie miało ich być nawet w 2020 roku, gdyż planiści zakładali, że za siedem lat liczba sięgnie 17 tys. aut.

- To wielki sukces i najlepszy dowód na to, jak bardzo droga była potrzebna. Teraz nikt już nie pamięta innych tras i korków na nich, podobnie jak np. korków na Węźle Karczemki zobacz na mapie Gdańska, który przed rozbudową był permanentnie zatkany. Przyzwyczajamy się do dobrego, ale przecież o to chodzi, bo wszyscy na tym korzystają - przekonuje Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Jeździsz Południową Obwodnicą Gdańska?

Kto skorzystał najbardziej? Przede wszystkim kierowcy jeżdżący Podwalem Przedmiejskim, ale też trasą W-Z, a nawet ul. Łostowicką. Według badań gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni miesiąc po otwarciu POG liczba samochodów ciężarowych na Podwalu spadła o ponad połowę. Szybciej jedzie się też w stronę Elbląga, choć kłopotem jest fakt, że niedaleko za zjazdem z POG droga zwęża się do jednego pasa. Projekt rozbudowy odcinka Koszwały - Kazimierzowo gotowy będzie w przyszłym roku, więc jak dobrze pójdzie, prace budowlane zaczną się na koniec 2014 roku.

Urzędnicy GDDKiA szacowali, że początkowo z nowej obwodnicy będzie korzystać 12-14 tys. pojazdów na dobę. Już jest dwukrotnie więcej, a samochodów i entuzjastów tej drogi ciągle przybywa. Czy oznacza to, że szybko będzie trzeba dobudowywać trzeci pas, a jeśli nie będzie na to pieniędzy, droga się zakorkuje?

Spokojnie, do tego jeszcze daleko. Także dwupasmową obwodnicą Trójmiasta jeździ nawet 55 tys. samochodów na dobę, a na dobrą sprawę zatyka się tylko w momencie zwężenia do jednego pasa z powodu wypadku lub samochodów nie mieszczących się na pasie do zjazdu i blokujących prawy pas obwodnicy.

- Przepustowość mamy zagwarantowaną na wiele lat, teraz najważniejszy jest odcinek drogi S7 w Koszwałach, bo tam wystarcza nawet najmniejsze utrudnienie i tworzą się spore zatory - podkreśla Piotr Michalski.

Opinie (193) 1 zablokowana

  • Najwyższy czas na S7

    No to najwyższy czas ruszyć z budową S7 Koszwały - Kazimierzowo.

    • 7 2

  • GDDKiA powinna zatrudnić astrologa, wróżkę Benitę albo wróżbitę Macieja (2)

    Lepiej nie będzie, ale będzie intrygująco.

    • 7 7

    • Sporo czasu spędzasz przed telewizorem :-) (1)

      • 4 2

      • Wolę przed telewizorem, niż w monstrualnych korkach:-P

        • 1 1

  • ciezarowki zyskuja bo:

    omijaja centrum Gdanska + tiry, ktore jada na Gdynie maja zakaz wjazdu do Sopotu(powyzej 24T).

    Problem pojawia sie jak jest wypadek na obwodnicy - na Gdynie. Wtedy wiele tirow jedzie na Zukowo a potem na Gdynie

    • 2 1

  • Żeby tylko asfalt był gładki i auto nie podskakiwało.

    • 0 1

  • A co w tym dziwnego ?.

    Chyba normalnym jest że skoro mam do dyspozycji obwodnicę to będę wolał z niej skorzystać niż pchać przez centrum miasta szczególnie ciężarówką. I zaraz się okaże że te dwa pasy to za mało. ale w tym kraju to już mnie nic nie zdziwi.

    • 2 1

  • Trzeba jeszcze zmienić nazwy węzgłów bo to co wymyślono w żaden sposób nie pomaga przyjezdnym.

    • 1 0

  • masz rację to chyba to :-))

    • 0 0

  • Ciekawe kiedy dorobią brakujące kilkaset metrów barier przez które droga ta jest zwężona do jednego pasa. No i czy projektant odpowiedział za takie zaniedbanie?

    • 3 1

  • O opat niech Reda zapyta Gdynię i Szczurka (2)

    Pytanie może być pogłębione np. co bardziej ostatnio angażowało Gdynię : budowa opat czy budowa lotniska w gminie Kosakowo lub/ i infobotoksu ?

    • 3 3

    • OPAT to nie lokalna dróżka ! (1)

      OPAT to droga o randze krajowej. Tu samorządy mogą jedynie pomagać, dokładać itp. To za ciężki kaliber na samorządy. Rząd trzyma naszą kasę, więc niech coś sypnie dla północnej części aglomeracji, oraz dla turystów, którzy teraz kiszą się w korkach. Mieszkam w Redzie i na lato muszę zmieniać sposób życia i pracy - trzeba tracić mnóstwo czasu z powodu korków.

      • 2 1

      • Drogi krajowe w granicach miast buduja miasta

        Patrz Gdańsk i budowa WZ (wtedy to była DK7). No chyba, że droga jest ekspresówką bądź autostrada to wtedy państwo. I Gdynia oczywiście nie buduje tylko kombinuje jak zrobic u siebie eskę do ruchu aglomaeracyjnego czyli de facto nagiąć przepisy odnośnie np. oddalenia węzłów.

        • 1 1

  • to urzędnicy robią jakieś badania?To najpiękniejszy news w tym roku!

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane