- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (308 opinii)
- 2 Rekordzista dostał 5 mandatów (70 opinii)
- 3 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (207 opinii)
- 4 Były senator PiS trafił do więzienia (336 opinii)
- 5 Winda, która wygląda jak kapliczka (51 opinii)
- 6 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (244 opinie)
Obwodnica Południowa: 50 proc. więcej aut niż planowano
Lipcowe pomiary ruchu na Południowej Obwodnicy Gdańska wskazują na wielkie zainteresowanie kierowców tą trasą. W niektórych miejscach natężenie samochodów przekracza plany o 50 proc., w innych sięga już nawet ruchu prognozowanego na 2020 rok. Przedstawiciele GDDKiA przekonują jednak, że drogi nie będzie trzeba w najbliższych latach poszerzać.
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Po roku funkcjonowania drogi Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zleciła pomiary ruchu na Południowej Obwodnicy Gdańska. Wyniki są zaskakujące. Po pomiarach, które odbyły się w lipcu w dzień powszedni okazało się, że pomiędzy węzłem Gdańsk Południe, na którym na POG można wjechać z obwodnicy Trójmiasta a zjazdem na Trakt św. Wojciecha, jeździ nawet 18,7 tys. samochodów na dobę (szczegółowe liczby na poszczególnych węzłach na infografikach po prawej). Tyle nie miało ich być nawet w 2020 roku, gdyż planiści zakładali, że za siedem lat liczba sięgnie 17 tys. aut.
- To wielki sukces i najlepszy dowód na to, jak bardzo droga była potrzebna. Teraz nikt już nie pamięta innych tras i korków na nich, podobnie jak np. korków na Węźle Karczemki
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Urzędnicy GDDKiA szacowali, że początkowo z nowej obwodnicy będzie korzystać 12-14 tys. pojazdów na dobę. Już jest dwukrotnie więcej, a samochodów i entuzjastów tej drogi ciągle przybywa. Czy oznacza to, że szybko będzie trzeba dobudowywać trzeci pas, a jeśli nie będzie na to pieniędzy, droga się zakorkuje?
Spokojnie, do tego jeszcze daleko. Także dwupasmową obwodnicą Trójmiasta jeździ nawet 55 tys. samochodów na dobę, a na dobrą sprawę zatyka się tylko w momencie zwężenia do jednego pasa z powodu wypadku lub samochodów nie mieszczących się na pasie do zjazdu i blokujących prawy pas obwodnicy.
- Przepustowość mamy zagwarantowaną na wiele lat, teraz najważniejszy jest odcinek drogi S7 w Koszwałach, bo tam wystarcza nawet najmniejsze utrudnienie i tworzą się spore zatory - podkreśla Piotr Michalski.
Opinie (193) 1 zablokowana
-
2013-08-19 19:48
FATALNE światła w CEDRACH
i korek nieustający
- 3 1
-
2013-08-19 20:15
Polscy planiści to debile. (3)
Planiści ul.Spacerową też dobrze zaplanowali - po jednym pasie DEBILE.
- 5 2
-
2013-08-19 20:43
To jeździj Słowakiem.
- 0 1
-
2013-08-20 06:12
to raczej mieszkańcy Osowy ją sobie tak zażyczyli
żeby im nie ściągnęło tranzytu. Mieszkańcy Osowy nie chcieli też kładki pieszo-rowerowej. Żeby im nik obcy nie jeździł.
- 0 0
-
2013-08-20 10:42
poza tym ma być ten tunel pod pachołkiem niby
- 0 0
-
2013-08-19 21:16
Czyli, czy się to komu podoba czy nie, budyniostrada była potrzebna. A więc BRAWO BUDYŃ !!!
Tak trzymać ! Gierkówka stała się synonimem dobrych i potrzebnych inwestycji drogowych w końcówce 20 wieku, budyniostrada jest takim samym symbolem początków 21 wieku. Coś mi się wydaje, że jeszcze za 100 lat wszyscy będą wiedzieli co to jest i gierkówka i budyniostrada.
- 2 4
-
2013-08-19 21:23
A na zdjęciu pięknie widać jak się droga zapada ...
:lol:
- 3 0
-
2013-08-19 21:33
światła
szczególnie w piątki korek jest od "gardła" w koszwałach aż do świateł w cedrach... to jest norma. szybki objazd jest przez wislinkę. Pozdrawiam
- 1 1
-
2013-08-19 22:27
Gydybyśmy nie musieli płacić za autostrady zbudowane za NASZE PIENIĄDZE
to ruch na obwodnicy południowej wrócił by do normy. Tak wszyscy kierują się tędy na 7ke.
- 5 0
-
2013-08-20 23:37
Obwodnica zatyka sie "tylko" przy zwężeniu do 1 pasa.. czyli kilka razy dziennie. :) juz dawno powinna byc 3 pasmowa na calej długości.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.