• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Obwodnica Witomina. Potrzeba więcej czasu na projekt

Patryk Szczerba
2 lipca 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Obwodnica Witomina ma odciążyć zakorkowaną ul. Chwarznieńską, która obecnie jest jedyną drogą z Chwarzna i Wiczlina prowadzącą w najkrótszej linii do centrum Gdyni. Obwodnica Witomina ma odciążyć zakorkowaną ul. Chwarznieńską, która obecnie jest jedyną drogą z Chwarzna i Wiczlina prowadzącą w najkrótszej linii do centrum Gdyni.

Dokumentacja projektowo-kosztorysowa obwodnicy Witomina powinna być już gotowa. Władze Gdyni podpiszą jednak aneks z projektantem i dokument pojawi się dopiero pod koniec roku. - Termin zakończenia budowy to przełom lat 2023/24 i nie jest on zagrożony - zapewniają urzędnicy.



Obwodnica Witomina ma połączyć ul. ChwarznieńskąMapkaKieleckąMapka.

Początek zaplanowano przed pętlą Sosnowa, a koniec za skrzyżowaniem Kieleckiej z Witomińską. Pomysł wrócił po tym, gdy - z powodu wysokich cen w przetargu budowlanym - fiaskiem zakończyła się koncepcja przebudowy ulicy wewnątrz dzielnicy.

- Przygotowaliśmy optymalne rozwiązanie, oparte na wnikliwych analizach oraz strategię rozwoju transportu publicznego. Jestem przekonany, że obwodnica Witomina wpłynie na podwyższenie jakości życia gdynian i pozwoli na rozwój nowych obszarów naszego miasta. To jedna z kilku strategicznych inwestycji, które zrealizujemy w najbliższych latach - informował w lipcu 2019 r. Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni, ogłaszając budowę Obwodnicy Witomina.

Powstanie Obwodnica Witomina



Problemy z dokumentacją projektową



Władze Gdyni twierdziły, że zaprezentowaną wtedy koncepcję drogi przez las pozytywnie zaopiniowali przedstawiciele Lasów Państwowych.

- Jednym z głównych założeń prac przygotowawczych była jak najmniejsza ingerencja w tereny zielone - wskazywał Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Dokumentację projektowo-kosztorysową dla inwestycji od lutego 2020 roku przygotuje firma Lafrentz Polska z Poznania. Za projekt, prace geodezyjne i nadzór autorski inkasuje blisko 2 mln zł. Zgodnie z terminem wykonania dokumentacja pod koniec czerwca powinna być już na biurkach gdyńskich urzędników. Wciąż jej nie ma. I nie będzie prawdopodobnie aż do grudnia.

Przedstawiciele miasta wyjaśniają, że dokument w części drogowej jest niemal gotowy. Tłumaczą, że problem pojawił się, gdy trzeba trzeba było uzyskać decyzję środowiskową dla inwestycji.

- Wykonawcy nie udało się uzyskać decyzji środowiskowej w przewidywanym w umowie terminie. Zostanie podpisany aneks do umowy - tłumaczy opóźnienia Marek Łucyk.

Termin przetargu na budowę niezagrożony



Zapewnia jednocześnie, że przetarg na wykonanie inwestycji zostanie ogłoszony zgodnie z planem jeszcze w tym roku. Ten sam plan wskazuje, że po podpisaniu umowy z wykonawcą prac budowlanych Obwodnica Witomina ma powstać w półtora roku.

- Termin zakończenia budowy zgodnie z harmonogramem to przełom lat 2023/24 i nie jest on zagrożony - mówi Łucyk.

Obwodnica Witomina: niewykluczone, że będą buspasy



Obwodnica Witomina będzie miała długość 2650 m. Kierowcy pojadą dwoma pasami w każdym kierunku. Konieczna będzie budowa obiektów inżynieryjnych: kładki pieszo-rowerowej na połączeniu drogi rowerowej z Demptowem, wiaduktu nad ul. Witomińską i dwóch przepustów. Koszt budowy Obwodnicy Witomina jest szacowany na ok. 70 mln zł.

Co ciekawe, jest rozważana koncepcja utworzenia buspasów, które mogą wspomóc ewentualne starania władz miasta dotyczące dofinansowania unijnego na inwestycję. Unijni urzędnicy chętnie bowiem przyznają środki na rozwój transportu publicznego, stroniąc od wspierania rozbudowy dróg dla ruchu kołowego.

Jesienią władze miasta przyznały, że jeśli tylko będzie taka możliwość, Gdynia będzie o dotację wnioskować.

Czytaj też: Obwodnica Witomina: czy będą buspasy?

Miejsca

Opinie (258) 6 zablokowanych

  • ochhhh, czemu nie jestem zdziwiony...

    • 17 0

  • Termin zakończenia budowy to przełom lat 2023/24 i nie jest on zagrożony (1)

    buahuahuahuahuahuahauauha

    • 30 0

    • Gdyby mi tak pracownik powiedział

      To uniósłbym brew bardzo wysoko.

      • 3 0

  • Hicor to bus pas na wirtualnej obwodnicy

    Proponuję także buspas na obwodnicy 3M.
    Chyba że Witomino ma być odcięte od komunikacji miejskiej - bo może taki jest tego zamysł ?

    • 16 0

  • a może

    parkometry ?

    To by Wam szybciutko poszło ................

    • 20 2

  • Opinie o rządzących w Gdyni

    Drogi w Gdyni to tragedia. To co się dzieje w Gdynia przez parę ostatnich lat to kpin. Najgorsze ze ludzie tego nie widzą i nadal poparcie na tą ekipę jest duże.

    • 28 0

  • "To jedna z kilku strategicznych inwestycji, które zrealizujemy w najbliższych latach - informował w lipcu 2019 r. Wojciech Szczurek"

    przecież delfinki i likwidacja miejsc parkingowych jest ważniejsza.

    • 25 0

  • 2 pasy obwodnicy- jeden dla autobusów drugi dla rowerow (3)

    Po co dla samochodów!? Przecież władze miasta traktują kierowców jak największych wrogów. Likwiduje się setki miejsc parkingowych a na te co zostały wprowadza się duże podwyżki, rozszerza się strefy i godziny płatnego parkowania. Wprowadza się rozwiązania utrudniające ruch ( wyłączenie sygnalizacji świetlnej, likwidacja pasów ruchu, jednokierunkowa Swietojanska, durne i niebezpieczne kontrapasy rowerowe itd) To miasto zamienia się w skansen

    • 36 4

    • Racja

      Zgadzam się z każdym słowem, aż myślę o wyprowadzce, frustruje mnie mieszkanie w Gdyni

      • 2 0

    • Bez antagonizowania

      I po co takie krzywe teksty i antagonizowanie. Ani autobusy ani rowery nie są dobrą alternatywą. W Gdyni nie ma dobrych i akceptowalnych sposobów poruszania się bo infrastruktura z niewielką kosmetyką jest sprzed 30 i więcej lat. 100m drogi rowerowej tu czy tam ma takie same znaczenie jak 300m buspasa czy 200m remontu Alei.

      • 2 0

    • To się nazywa polityka, czyli nieprzyznawanie się do błędów i indolencji

      Rządząca ekipa przegapiła moment na właściwy, czyli logiczny i rozsądny układ dróg w Gdyni, więc teraz Szczurek odwraca kota ogonem ( nomen omen ) i udowadnia jak samochody i ich właściciele, są przyczyną wszelkiego zła.

      • 3 0

  • Ta obwodnica

    Powinna mieć na obu końcach takie same węzły jak Gdynia Port na trojmiwsjkiej obwodnicy. Czyli z wiaduktem. Bo inaczej będzie trudniej i dłużej wyjeżdżać się na witomino.

    • 12 0

  • obwodnica

    Obiecanki agłupiemu radość Wobecnej sytuacji finansowej nie ma możliwosci podjęcia tej inwestycji Panie Vice K....

    • 16 2

  • Mam nadzieję, że nie powstanie

    są o wiele ważniejsze inwestycje

    • 12 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane