- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (457 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (47 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (193 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (171 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (67 opinii)
Obwodnica Witomina. Potrzeba więcej czasu na projekt
Dokumentacja projektowo-kosztorysowa obwodnicy Witomina powinna być już gotowa. Władze Gdyni podpiszą jednak aneks z projektantem i dokument pojawi się dopiero pod koniec roku. - Termin zakończenia budowy to przełom lat 2023/24 i nie jest on zagrożony - zapewniają urzędnicy.
Początek zaplanowano przed pętlą Sosnowa, a koniec za skrzyżowaniem Kieleckiej z Witomińską. Pomysł wrócił po tym, gdy - z powodu wysokich cen w przetargu budowlanym - fiaskiem zakończyła się koncepcja przebudowy ulicy wewnątrz dzielnicy.
- Przygotowaliśmy optymalne rozwiązanie, oparte na wnikliwych analizach oraz strategię rozwoju transportu publicznego. Jestem przekonany, że obwodnica Witomina wpłynie na podwyższenie jakości życia gdynian i pozwoli na rozwój nowych obszarów naszego miasta. To jedna z kilku strategicznych inwestycji, które zrealizujemy w najbliższych latach - informował w lipcu 2019 r. Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni, ogłaszając budowę Obwodnicy Witomina.
Powstanie Obwodnica Witomina
Problemy z dokumentacją projektową
Władze Gdyni twierdziły, że zaprezentowaną wtedy koncepcję drogi przez las pozytywnie zaopiniowali przedstawiciele Lasów Państwowych.
- Jednym z głównych założeń prac przygotowawczych była jak najmniejsza ingerencja w tereny zielone - wskazywał Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Dokumentację projektowo-kosztorysową dla inwestycji od lutego 2020 roku przygotuje firma Lafrentz Polska z Poznania. Za projekt, prace geodezyjne i nadzór autorski inkasuje blisko 2 mln zł. Zgodnie z terminem wykonania dokumentacja pod koniec czerwca powinna być już na biurkach gdyńskich urzędników. Wciąż jej nie ma. I nie będzie prawdopodobnie aż do grudnia.
Przedstawiciele miasta wyjaśniają, że dokument w części drogowej jest niemal gotowy. Tłumaczą, że problem pojawił się, gdy trzeba trzeba było uzyskać decyzję środowiskową dla inwestycji.
- Wykonawcy nie udało się uzyskać decyzji środowiskowej w przewidywanym w umowie terminie. Zostanie podpisany aneks do umowy - tłumaczy opóźnienia Marek Łucyk.
Termin przetargu na budowę niezagrożony
Zapewnia jednocześnie, że przetarg na wykonanie inwestycji zostanie ogłoszony zgodnie z planem jeszcze w tym roku. Ten sam plan wskazuje, że po podpisaniu umowy z wykonawcą prac budowlanych Obwodnica Witomina ma powstać w półtora roku.
- Termin zakończenia budowy zgodnie z harmonogramem to przełom lat 2023/24 i nie jest on zagrożony - mówi Łucyk.
Obwodnica Witomina: niewykluczone, że będą buspasy
Obwodnica Witomina będzie miała długość 2650 m. Kierowcy pojadą dwoma pasami w każdym kierunku. Konieczna będzie budowa obiektów inżynieryjnych: kładki pieszo-rowerowej na połączeniu drogi rowerowej z Demptowem, wiaduktu nad ul. Witomińską i dwóch przepustów. Koszt budowy Obwodnicy Witomina jest szacowany na ok. 70 mln zł.
Co ciekawe, jest rozważana koncepcja utworzenia buspasów, które mogą wspomóc ewentualne starania władz miasta dotyczące dofinansowania unijnego na inwestycję. Unijni urzędnicy chętnie bowiem przyznają środki na rozwój transportu publicznego, stroniąc od wspierania rozbudowy dróg dla ruchu kołowego.
Jesienią władze miasta przyznały, że jeśli tylko będzie taka możliwość, Gdynia będzie o dotację wnioskować.
Czytaj też: Obwodnica Witomina: czy będą buspasy?
Miejsca
Opinie (258) 6 zablokowanych
-
2021-07-02 12:04
I wy wierzycie ludzie w te bajki jak oni nie potrafią dylatacji zrobić porządnie.
- 20 0
-
2021-07-02 12:19
Zwolennicy Szczurka czytają tylko Ratusz a tam tylko propaganda sukcesu.
- 15 3
-
2021-07-02 12:34
Ha,ha,ha (1)
Z pewnością wybudują na 200 lecie Gdyni.
- 13 2
-
2021-07-02 19:19
Optymistycznie
- 4 0
-
2021-07-02 12:45
Szczur bedzie mial ulatwiony dojazd do pracy:
Jestem przekonany, że obwodnica Witomina wpłynie na podwyższenie jakości życia gdynian i pozwoli na rozwój nowych obszarów naszego miasta.
hahaha
NIe lubie PiSu ale dobrze, ze jest kadencyjnosc na tym stolku- 17 0
-
2021-07-02 12:47
Jak się dobrze obieca to nie trzeba robić, brzmi francuskie przysłowie.
- 14 0
-
2021-07-02 13:00
jak się planuje to trzeba patrzeć w przyszłośc a nie tu i teraz
gdyby ul. Chwarznieńska od Rolniczej nie była zabudowana ciasno zaraz przy drodze (Witawa, centrum sąsiedzkie, które powstaje itd) to byłoby miejsce na poszerzenie obecnej drogi. No i do przewidzenia było ze Chwarzno bedzie się rozwijać.Trzeba mysleć!
- 15 0
-
2021-07-02 13:02
gdy juz powstanie kiedyś to i tak pewnie okaże się ze jest zakorkowana
bo miasto zabudowuje się w zastraszajcym tempie i samochodów przybywa
- 13 1
-
2021-07-02 13:17
Przecież pomysł budowy tam buspasów jest kompletnie bez sensu. (4)
Autobusy musiałyby omijać Witomino. A rolą obwodnicy jest przeniesienie ruchu aut do dalszych osiedli poza Witomino, ale akurat pojazdów transportu publicznego to nie dotyczy.
- 94 6
-
2021-07-02 15:17
Logika dofinansowania (1)
Robisz buspasy i dostajesz z UE dofinansowanie na drogę. Po 5 latach jak czas zapisany w dofinansowaniu minie zamieniasz je na pasy drogowe dla aut.
Wiele razy robi się podobne rzeczy z przebudową budynków itp- 9 1
-
2021-07-02 17:35
Bajdurzysz
Pokaż mi choć jeden buspas zamieniony na pas drogowy w Trójmieście.
Buspasy nie mają nic wspólnego z dofinansowaniem unijnym. O rozdziale środków decyduje CUPT (administracja rządowa) - i jeśli inwestycja wpisuje się w to co mogą dofinansować - czyli w drogówką - dostaje dofinansowanie.- 3 1
-
2021-07-02 15:35
Właśnie dlatego, że autobusem jedzie się 2-3 razy dłużej niż samochodem, ludzie wybierają samochód. (1)
Nic nie stoi na przeszkodzie, by część autobusów omijała Witomino
- 8 2
-
2021-07-02 22:41
Proponuje, zeby omijaly wszystkir.
- 0 0
-
2021-07-02 13:59
Panie Szczurek, dziękuję za takie piękne opóźnienia i syf.
- 21 0
-
2021-07-02 14:12
Odstąpiene od kar umownych przez Pana Łucyka ma postawy do zastosowania Art 231 KK
oraz samorządu terytorialnego (222-231)
Rozmiar czcionki
czcionka normalna
czcionka średnia
czcionka duża
nadużycie władzy (ART. 231)
Powrót Art. 231
§ 1. Funkcjonariusz publiczny, który, przekraczając swoje uprawnienia lub nie dopełniając obowiązków, działa na szkodę interesu publicznego lub prywatnego, podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.
Kolejna Ekipa z Pewnością Wykorzysta ten przypadek. Wystarczy Zawiadomienie o Możliwości Popełnienia Przestępstwa złożone nawet teraz i Nie będzie tego Pana na listach wyborczych....
a jego miejscu to bym się kilkakrotnie zastanowił....- 17 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.