• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Od 1 lutego drożeją bilety SKM

piw
1 lutego 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Wzrost cen dotkliwiej odczują osoby korzystające z biletów jednorazowych, a nie okresowych. Wzrost cen dotkliwiej odczują osoby korzystające z biletów jednorazowych, a nie okresowych.

Przypominamy, iż od piątku rosną ceny biletów SKM. Podwyżka motywowana jest przez przewoźnika wyższymi kosztami korzystania z torów należących do PKP PLK. To, że zapłacimy więcej nie oznacza, że pojedziemy częściej: powrót do kursowania kolejek co 7,5 minuty w godzinach szczytu możliwy będzie bowiem nie szybciej, niż pod koniec roku.



Korzystasz z biletów jednorazowych czy okresowych?

Podwyżkę ogłoszono ponad dwa tygodnie temu. Za przejazdy zapłacimy średnio o 4,64 proc. więcej w przypadku biletów miesięcznych oraz o 7,1 proc. więcej w wypadku biletów jednorazowych. Oznacza to, iż np. za bilet jednorazowy z Gdańska Głównego do Sopotu zapłacimy od piątku 3,80 zł a nie 3,60 zł. Na trasie z Gdyni Głównej do Gdańska Politechniki cena biletu wzrośnie z kolei z 4,70 zł do 4,90 zł. Zasada jest taka, że im dłuższa trasa, tym większa podwyżka: np. za bilet z Wejherowa do Wrzeszcza, który kosztował do tej pory 7,20 zł, zapłacić będzie trzeba 7,70 zł.

Adekwatnie - chociaż w nieco mniejszym stopniu - wzrosną też ceny za bilety okresowe (miesięczne, kwartalne itp.). Nowe ceny za bilety miesięczne wyniosą na przykład odpowiednio: za bilet do 6 km - 60 zł (dotychczas 57 zł), od 7 do 12 km - 80 zł (dotychczas 76 zł), od 13 do 18 km - 103 zł (dotychczas 98 zł), od 19 do 24 km - 116 zł (dotychczas 110 zł).

Wszystkie nowe ceny biletów SKM znajdziecie na stronie SKM

Jako główną przyczynę podwyżek SKM wymienia zwiększenie opłat za dostęp do infrastruktury kolejowej PKP Polskich Linii Kolejowych, które życzą sobie średnio o 27 proc. więcej za korzystanie ze swoich szyn. Po torach dalekobieżnych SKM realizuje ok. 40 proc. wszystkich swoich przejazdów.

To także remonty infrastruktury należącej do PKP PLK powodują w dużej mierze utrudnienia, z którymi od wielu miesięcy borykają się pasażerowie SKM. Obecnie prace remontowe powodują na przykład to, iż kolejki - nawet w godzinach szczytu - jeżdżą nie co 7,5 minuty, a co 10 minut. Kiedy się to zmieni, a pociągi zaczną kursować częściej?

- Obecny rozkład jazdy zakłada częstotliwość kursowania pociągów SKM w porannym i popołudniowym szczycie komunikacyjnym co 10 minut i takie rozwiązanie będzie obowiązywać do połowy grudnia 2013 roku - mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w trójmiejskiej SKM.

Być może jednak na częstsze kursy kolejek poczekamy nawet dłużej. - Po zakończeniu modernizacji Wrzeszcza i Żabianki oraz budowy przystanku Gdańsk Śródmieście, co nastąpić ma w połowie 2014 roku, będziemy mogli mówić o możliwości powrotu do częstotliwości 7,5 minuty. Posiadając nowoczesne własne i niezależne systemy sterowania ruchem kolejowym, które już funkcjonują na stacjach Gdynia Główna, Orłowo, Sopot, Gdańsk Oliwa i Wrzeszcz, dołączymy do nich stację Gdańsk Śródmieście, która będzie dysponować takim rozwiązaniem torowym, w którym pociągi SKM pojadą w stronę Gdyni, nie przecinając torów dalekobieżnych na stacji Gdańsk Główny. Oczywiście rozkład jazdy, który realizuje SKM uzależniony jest też od środków finansowych, którymi dysponuje organizator przewozów, czyli Pomorski Urząd Marszałkowski - dodaje Głuszek.

Być może wszystkie te niezbyt dobre informacje klientom SKM osłodzi nowa usługa, którą właśnie wprowadza SKM: od piątku możliwy będzie zakup biletów przez telefon komórkowy.
piw

Miejsca

Opinie (278) 6 zablokowanych

  • Place jak na Ukrainie ,ceny wyższe niż na zachodzie lub w USA,trzeba być wariatem żeby męczyć się

    w tym dzikim i zlodziejskim kraju,wyjazd zagranice to najlepsze wyjście

    • 6 1

  • Swoją drogą,

    ciekawe kiedy Przewozy Regionalne uruchomią sprzedaż biletów przez telefon. I czy tak jak w SKM trzeba będzie mieć Ajfona, by skorzystać.

    Wady SkayCash:
    1-trzeba mieć wypasiony telefon produkcji firmy z krótkiej listy
    2-trzeba się zarejestrować, podać wszelkie wrażliwe dane osobowe
    3-trzeba dopłacać za połączenie
    4-trzeba być w miejscu gdzie jest zasięg gprs, nie tylko gsm

    Zestawienie tych wad dla innych platform

    moBilet.....1+ 2+ 3+ 4+

    CallPay.....1- 2+ 3+ 4-

    mpay........1- 2+ 3- 4-

    premium SMS.1- 2- 3+ 4-

    • 2 0

  • Na bilecie powinno być wyszczególnione ile z jego ceny

    idzie na utrzymanie związków zawodowych

    • 9 0

  • w piatek zly poczatek... SKM plAjtnie :P

    • 3 0

  • Nie dla drogich biletow SKM i Komunikacji Miejskiej.

    Nowa Prawica Janusz Korwin-Mikke

    • 3 1

  • PKP SA 46% udziałów Min.Finansów 24% udziałów

    Może wreszcie czas zobaczyć, że SKM Sp. z o.o. to w 70% spółka państwowa zarządzana przez Ministerstwo Transportu (PKP SA) i Ministra Finansów (Skarb Państwa).

    Może czas spytać lokalesów czyli Ministra Nowaka i Premiera Tuska co mają do poewiedzenia w sprawie zapaści technicznej SKM, braku nowego taboru i przewałów na przetargach?

    Za ten skandal daje twarz jakiś kabaretowy rzecznik Głuszek, ale właściciele są w Warszawie przy Al. Ujazdowskich..

    • 6 1

  • trzeba było jeszcze w styczniu kupić kwartalny. ja tak zrobiłem

    • 2 1

  • LOL

    teraz to już w ogóle się opłaca tylko tramwajami i busami jeździć....

    • 0 0

  • LEMINGI LEMINGI

    • 4 0

  • W Polsce wyroki sądowe są nieproporcjonalne do wykroczeń!

    Młody chłopak dostał wyrok śmierci za kradzież worka węgla!

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane