• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Od 1 lutego drożeją bilety SKM

piw
1 lutego 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Wzrost cen dotkliwiej odczują osoby korzystające z biletów jednorazowych, a nie okresowych. Wzrost cen dotkliwiej odczują osoby korzystające z biletów jednorazowych, a nie okresowych.

Przypominamy, iż od piątku rosną ceny biletów SKM. Podwyżka motywowana jest przez przewoźnika wyższymi kosztami korzystania z torów należących do PKP PLK. To, że zapłacimy więcej nie oznacza, że pojedziemy częściej: powrót do kursowania kolejek co 7,5 minuty w godzinach szczytu możliwy będzie bowiem nie szybciej, niż pod koniec roku.



Korzystasz z biletów jednorazowych czy okresowych?

Podwyżkę ogłoszono ponad dwa tygodnie temu. Za przejazdy zapłacimy średnio o 4,64 proc. więcej w przypadku biletów miesięcznych oraz o 7,1 proc. więcej w wypadku biletów jednorazowych. Oznacza to, iż np. za bilet jednorazowy z Gdańska Głównego do Sopotu zapłacimy od piątku 3,80 zł a nie 3,60 zł. Na trasie z Gdyni Głównej do Gdańska Politechniki cena biletu wzrośnie z kolei z 4,70 zł do 4,90 zł. Zasada jest taka, że im dłuższa trasa, tym większa podwyżka: np. za bilet z Wejherowa do Wrzeszcza, który kosztował do tej pory 7,20 zł, zapłacić będzie trzeba 7,70 zł.

Adekwatnie - chociaż w nieco mniejszym stopniu - wzrosną też ceny za bilety okresowe (miesięczne, kwartalne itp.). Nowe ceny za bilety miesięczne wyniosą na przykład odpowiednio: za bilet do 6 km - 60 zł (dotychczas 57 zł), od 7 do 12 km - 80 zł (dotychczas 76 zł), od 13 do 18 km - 103 zł (dotychczas 98 zł), od 19 do 24 km - 116 zł (dotychczas 110 zł).

Wszystkie nowe ceny biletów SKM znajdziecie na stronie SKM

Jako główną przyczynę podwyżek SKM wymienia zwiększenie opłat za dostęp do infrastruktury kolejowej PKP Polskich Linii Kolejowych, które życzą sobie średnio o 27 proc. więcej za korzystanie ze swoich szyn. Po torach dalekobieżnych SKM realizuje ok. 40 proc. wszystkich swoich przejazdów.

To także remonty infrastruktury należącej do PKP PLK powodują w dużej mierze utrudnienia, z którymi od wielu miesięcy borykają się pasażerowie SKM. Obecnie prace remontowe powodują na przykład to, iż kolejki - nawet w godzinach szczytu - jeżdżą nie co 7,5 minuty, a co 10 minut. Kiedy się to zmieni, a pociągi zaczną kursować częściej?

- Obecny rozkład jazdy zakłada częstotliwość kursowania pociągów SKM w porannym i popołudniowym szczycie komunikacyjnym co 10 minut i takie rozwiązanie będzie obowiązywać do połowy grudnia 2013 roku - mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w trójmiejskiej SKM.

Być może jednak na częstsze kursy kolejek poczekamy nawet dłużej. - Po zakończeniu modernizacji Wrzeszcza i Żabianki oraz budowy przystanku Gdańsk Śródmieście, co nastąpić ma w połowie 2014 roku, będziemy mogli mówić o możliwości powrotu do częstotliwości 7,5 minuty. Posiadając nowoczesne własne i niezależne systemy sterowania ruchem kolejowym, które już funkcjonują na stacjach Gdynia Główna, Orłowo, Sopot, Gdańsk Oliwa i Wrzeszcz, dołączymy do nich stację Gdańsk Śródmieście, która będzie dysponować takim rozwiązaniem torowym, w którym pociągi SKM pojadą w stronę Gdyni, nie przecinając torów dalekobieżnych na stacji Gdańsk Główny. Oczywiście rozkład jazdy, który realizuje SKM uzależniony jest też od środków finansowych, którymi dysponuje organizator przewozów, czyli Pomorski Urząd Marszałkowski - dodaje Głuszek.

Być może wszystkie te niezbyt dobre informacje klientom SKM osłodzi nowa usługa, którą właśnie wprowadza SKM: od piątku możliwy będzie zakup biletów przez telefon komórkowy.
piw

Miejsca

Opinie (278) 6 zablokowanych

  • A teraz niech zwolennicy związków zawodowych wytłumaczą mi (1)

    dlaczego tak ważne jest zachowanie przywilejów branżowych w rodzaju
    -darmowych przejazdów
    -wcześniejszych emerytur

    i kto za to zapłaci?

    • 8 2

    • Jak to kto - Jarek!

      • 2 2

  • Samochody (1)

    Więc dalej zwolennicy transportu miejskiego, piszcie, że zabronić jazdy samochodem. Pewnie, że wszyscy by się z tego cieszyli, dopóki mogę to jeżdzę samochodem, bo jest szybciej i taniej, nawet jak stoję w korkach. Niestety, pieprzenie o jeździe komunikacją miejską to jedno, a opłacalność to drugie. Na chwilę obecną mi się nie opłaca, i zmierza dokładnie w drugim kierunku. Na odcinku 2 km płacę 3,60 zł za bilet, w dwie strony to 7,20. Przepraszam, za 7 zł to przejadę samochodem i z silnikiem 3.0 litra odcinek 4 km. To jest to zachęcanie do odciążenia miasta. Nie mówiąc już o czasie.

    • 7 0

    • na krótkich trasach auto jest tańsze, ale spróbuj sobie codziennie po 30 km robić..

      zobaczymy jak zaśpiewasz

      • 2 3

  • podwyzki bo z czegos trzeba finasowac przywileje kolejarzy wkoncu bilety na 1 klase zadarmo

    to dlanich najwazniejsze.Wywalic chołote na zbity pysk z roboty jak sie im niepodoba!!I zatrudnic bezrobotnych to niejest praca która wymaga ukonczenie studiów!

    • 3 2

  • KRYZYS (2)

    Rośnie też... bezrobocie.
    Oto dane GUS dla naszego województwa (liczba, proc.)
    Podregion gdański 24,7 14,4
    Gdański 3,1 9,1
    Kartuski 4,8 10,9
    Nowodworski 3,6 30,8
    Pucki 3,7 14,9
    Wejherowski 9,4 16,7
    Podregion słupski 36,5 19,8
    Bytowski 7,1 23,6
    Chojnicki 7,6 20,3
    Człuchowski 4,8 22,9
    Lęborski 4,7 21,1
    Słupski 7,3 22,7
    m. Słupsk 4,9 12,0
    Podregion starogardzki 32,9 18,9
    Kościerski 4,1 15,6
    Kwidzyński 6,1 19,3
    Malborski 4,8 24,6
    Starogardzki 9,2 20,4
    Tczewski 5,3 13,6
    Sztumski 3,4 26,6

    • 3 1

    • To nie są ważne problemy. (1)

      Zajmijmy się może najbardziej istotnymi kwestiami palącymi nasze społeczeństwo np związkami partnerskimi.

      • 2 0

      • i filmem gargas

        >30% w Nowodworskim?!!!! szok...

        miałem tam kiedyś dyżury w Pogotowiu Ratunkowym,
        odwiedzałem biedaków, że serce się kroiło
        a to było 10 lat temu... nędza dziedziczna

        • 0 0

  • a po co im tory PLK PKP? (5)

    Skm, a nie Plk, jest właścicielem szyn z Gduńska do Wejerowa (no może do Cisowej... nie pamiętam dokładnie)

    >90% jej pasażerów jeździ na tej trasie

    10% jeździ do Słupska, po torach PLK

    zarząd SKM szantażuje wszystkich tymi 10% samorządy trójmiejskie, sabotuje unifikacje z ZKM i ZTM

    Ich zarząd działa przeciw polskim interesom,
    jak wrogi dywersant.
    Powinni wszyscy od dawna siedzieć w wiezieniach.

    SKM powinna jeździć tylko Gda-Wej i mieć wspólny bilet, ten sam bilet co ZKM i ZTM, do zakupienia w każdym kiosku od Oruni po Chwarzno

    SKM i ZTM i ZKM to powinna być jedna firma z jednym małym zarządem

    • 14 0

    • Kiedyś było WPK

      Tramwaje , autobusy , trojelebusy z Trójmiasta pod jedną firmą, ale wtedy był 1 dyrektor naczelny...

      • 3 0

    • (3)

      raczej napisałbym wejherowo - tczew (lub może nawet malbork) takie połączenie myślę wciąż byłoby ekonomiczne

      • 0 0

      • (2)

        nie, bo było by po szynach PLK PKP

        natomiast linie Słupsk-Malbork i linia na Hel powinny obsługiwać albo Przewozy Regionalne (jak teraz)

        • 3 0

        • (1)

          ...albo osobny podmiot wojewódzki
          skoro SKM była by tylko trójmiejska
          a PR są ogólnopolskie.

          Ale pociag Malbork-Slupsk az sie prosi o regionalny = należący do PR...

          • 0 0

          • G N I E W !

            blee...



            Kiedyś była linia kolejowa do Oksywia. Przystanki Pogórze, Rzeźnia, itd. Tylko w Internecie ślad po nich został, a w realu tylko trawa i chaszcze. Zamiast poprawić tę linię, SKM jeździ do Słupska...



            Kiedyś była linia do Nowego Portu, przystanki Zaspa Towarowa, Brzeźno, bywał w niej tłok! Teraz ją rozpieprzyli calutką, oprócz drogiej sezonowej zapchajdziury Stadion, poza tym trawa i przeciągi, a SKM jeździ do Malborka.



            I robi podwyżki, bo musi płacić PLK PKP!!!



            Dobrze że to nie mój cyrk i nie moje małpy, ja teraz głównie autkiem. Bo gdyby to był mój cyrk, to caluteńki zarząd SKM, obecny i poprzedni, siedział by od lat przecwelowany po gardło we Wronkach, za to że zgnoili nam miasto i jeszcze brali bycze pensje za ten sabotaż. To większy skandal niż zgnojenie trójmiejskich stoczni, bo przez to miasto jest komunikacyjnie sparaliżowane, z****ne samochodami, zatomizowane i bez szans.



            A teraz jeszcze wyciągają chamsko łapy po forsę na linię PKM, jak by już dwóch innych linii nie zgnoili poprzednio.

            • 1 0

  • Kanar

    Proszę Państwa pociąg przekroczył dozwoloną prędkość o 5 km/h proszę przygotować dokumenty wypiszemy Wam mandaty.

    • 11 0

  • Kup Matiza - będziesz niezależny i zaoszczędzisz jeszcze. (1)

    5 litrów na 100 km. = 25 zł za 100 km.

    auto praktycznie bezawaryjne, wygodne.

    Zaparkujesz wszędzie.

    Kompletny rozrząd do Matiza, z pompą wody ! Na alledrogo 80 zł !!!

    • 4 0

    • i co to jest to 100 km... 3 dni jeżdzenia Gda-Gdy w obie strony (minimum 30 km)

      na bilecie miesięcznym nieporównywalnie taniej

      • 3 1

  • Kiedy puszczą SKM do Pruszcza i Tczewa? (3)

    Kiedy puszczą SKM do Pruszcza i Tczewa? Chyba że przewoźnikowi wcale nie zależy na większej liczbie klientów. A biznes prywatnych przewoźników busami na tej trasie aż kwitnie.

    • 6 1

    • Mam nadzieje że nigdy. Bo tam tory nie należą już do skm (2)

      i będzie znowu drożej

      • 1 1

      • masz na drugie DEBIL czy jak ? (1)

        • 1 0

        • a za co go potępiasz?
          tory SKM są między Gdynia Cisową a Gdańskiem Głównym.

          a dalej powinna jeździć Regio

          czepiaj się Regio, niech jeżdżą taniej, niech jeżdżą częściej...

          • 1 0

  • To świetna wiadomość!

    Na pewno zachęci mnie do jeszcze częstszego korzystania z usług tej prężnie działającej spółki!

    • 5 0

  • Powiem tak to juz nie jest śmieszne - totalny bałagan w SKM normalnie cud sie dzieje jak coś jedzie zgodnie z tym mocno obkrojonym rozkladem i jeszcze sie robi podwyżki to naprawdę szczyt wszystkiego.
    O czym oni piszą skoro kolejki normalnie w szczycie przed remontami kursowały co 6 minut, a teraz co 10 minut, a weekendy to ponad połowę kolejek wycieli.
    Ale co tu się dziwić jaki jest porządek u góry taki i na dole - kompletnie nikt nad niczym nie panuje pseudo demokracja i wolny rynek rozkwita.

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane