• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Od 1 lutego drożeją bilety SKM

piw
1 lutego 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Wzrost cen dotkliwiej odczują osoby korzystające z biletów jednorazowych, a nie okresowych. Wzrost cen dotkliwiej odczują osoby korzystające z biletów jednorazowych, a nie okresowych.

Przypominamy, iż od piątku rosną ceny biletów SKM. Podwyżka motywowana jest przez przewoźnika wyższymi kosztami korzystania z torów należących do PKP PLK. To, że zapłacimy więcej nie oznacza, że pojedziemy częściej: powrót do kursowania kolejek co 7,5 minuty w godzinach szczytu możliwy będzie bowiem nie szybciej, niż pod koniec roku.



Korzystasz z biletów jednorazowych czy okresowych?

Podwyżkę ogłoszono ponad dwa tygodnie temu. Za przejazdy zapłacimy średnio o 4,64 proc. więcej w przypadku biletów miesięcznych oraz o 7,1 proc. więcej w wypadku biletów jednorazowych. Oznacza to, iż np. za bilet jednorazowy z Gdańska Głównego do Sopotu zapłacimy od piątku 3,80 zł a nie 3,60 zł. Na trasie z Gdyni Głównej do Gdańska Politechniki cena biletu wzrośnie z kolei z 4,70 zł do 4,90 zł. Zasada jest taka, że im dłuższa trasa, tym większa podwyżka: np. za bilet z Wejherowa do Wrzeszcza, który kosztował do tej pory 7,20 zł, zapłacić będzie trzeba 7,70 zł.

Adekwatnie - chociaż w nieco mniejszym stopniu - wzrosną też ceny za bilety okresowe (miesięczne, kwartalne itp.). Nowe ceny za bilety miesięczne wyniosą na przykład odpowiednio: za bilet do 6 km - 60 zł (dotychczas 57 zł), od 7 do 12 km - 80 zł (dotychczas 76 zł), od 13 do 18 km - 103 zł (dotychczas 98 zł), od 19 do 24 km - 116 zł (dotychczas 110 zł).

Wszystkie nowe ceny biletów SKM znajdziecie na stronie SKM

Jako główną przyczynę podwyżek SKM wymienia zwiększenie opłat za dostęp do infrastruktury kolejowej PKP Polskich Linii Kolejowych, które życzą sobie średnio o 27 proc. więcej za korzystanie ze swoich szyn. Po torach dalekobieżnych SKM realizuje ok. 40 proc. wszystkich swoich przejazdów.

To także remonty infrastruktury należącej do PKP PLK powodują w dużej mierze utrudnienia, z którymi od wielu miesięcy borykają się pasażerowie SKM. Obecnie prace remontowe powodują na przykład to, iż kolejki - nawet w godzinach szczytu - jeżdżą nie co 7,5 minuty, a co 10 minut. Kiedy się to zmieni, a pociągi zaczną kursować częściej?

- Obecny rozkład jazdy zakłada częstotliwość kursowania pociągów SKM w porannym i popołudniowym szczycie komunikacyjnym co 10 minut i takie rozwiązanie będzie obowiązywać do połowy grudnia 2013 roku - mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w trójmiejskiej SKM.

Być może jednak na częstsze kursy kolejek poczekamy nawet dłużej. - Po zakończeniu modernizacji Wrzeszcza i Żabianki oraz budowy przystanku Gdańsk Śródmieście, co nastąpić ma w połowie 2014 roku, będziemy mogli mówić o możliwości powrotu do częstotliwości 7,5 minuty. Posiadając nowoczesne własne i niezależne systemy sterowania ruchem kolejowym, które już funkcjonują na stacjach Gdynia Główna, Orłowo, Sopot, Gdańsk Oliwa i Wrzeszcz, dołączymy do nich stację Gdańsk Śródmieście, która będzie dysponować takim rozwiązaniem torowym, w którym pociągi SKM pojadą w stronę Gdyni, nie przecinając torów dalekobieżnych na stacji Gdańsk Główny. Oczywiście rozkład jazdy, który realizuje SKM uzależniony jest też od środków finansowych, którymi dysponuje organizator przewozów, czyli Pomorski Urząd Marszałkowski - dodaje Głuszek.

Być może wszystkie te niezbyt dobre informacje klientom SKM osłodzi nowa usługa, którą właśnie wprowadza SKM: od piątku możliwy będzie zakup biletów przez telefon komórkowy.
piw

Miejsca

Opinie (278) 6 zablokowanych

  • podwyżka

    Ciągle podwyżka,a i tak syf...w SKM.Co z toaletami??Czy jeszcze żaden zielony z niej nie korzystał??Przecież mocz i guano lecą na tory!!!Trasa kolejki usłana i papierem toaletowym.

    • 2 3

  • kiedys za "wrednego" socjalizmu SKMki kursowaly co 6 minut (2)

    i bilety byly tansze, i jakos rzadziej byly awarie i mniej sie spoznialy, co za pech

    • 11 2

    • Bo tabor był młodszy? Może? (1)

      Socjalizm był z 30 lat temu z okładem.

      • 1 1

      • a teraz mamy ten sam tabor, co za socjalizmu...jaki wniosek?

        • 2 0

  • Nareszcie!

    • 0 1

  • okazja do pogadania ze wspolpasazerami :)

    a jak sie nie uda to zapraszamy :)

    https://www.facebook.com/trojmiastoSKMspotted

    • 1 0

  • cuz taqki praj brawo radnio po !!!

    • 1 0

  • kolej metropolitalna to kolejny walek

    tego typu iwestycje realizuja metropolie z liczba mieszkancow w postaci paru milionow, linie ktore sa wspomagane szerokopasmowkami itd itp. Po co nam kolej metropolitalna laczaca najwieksze ( w odpowiedniej skali co najwyzej srednio male miasto jak Gdansk) z pobliskimi wioskami i malymi osiedlami.

    • 4 3

  • Czemu?? (1)

    Czemu wczoraj w Gdyni na Wzgóżu Św. Maksymiliana bilety były już sprzedawane po wyższej stawce jeżeli wchodzą one od dziś? We Wrzeszczu bilet został mi sprzedany po starej cenie.

    • 1 0

    • No widzisz nawet w kwestii biletow widac wyzszosc Gdanska nad Gdynia!

      • 2 2

  • masakra

    niech będzie tak jak na wschodzie polski np woj.Lubelskie tam za przejazd 13km autobusem płaci sie ponad 5 zł nie całe 6 wiec jeszcze kilka lat i lepiej biędzie poruszać sie autem niż miejskimi srodkami transportu.

    • 1 0

  • - bilety droższe
    - kolejki kursują rzadziej
    - brud i syf niezmienny
    - zupełnie nie skorelowane rozkłady z tramwajem/autobusem
    -dojścia do przystanków coraz gorsze (poszerzone drogi, cykl świateł z priorytetem dla aut, likwidacja przejść naziemnych)

    za to
    - drogi coraz szersze, coraz bardziej bezkolizyjne, zawsze odśnieżone
    - praktycznie korki już zniknęły

    więc się grzecznie pytam czemu mam rezygnować z auta na rzecz komunikacji zbiorowej? czy mam stać się masochistą?

    • 7 1

  • JAKI KRAJ TAKI STANDARD USŁUG.....

    95 % tego kraju to zacofanie , syf i patologia... dlaczego oczekujecie że usługi skm powinny być na lepszym poziomie - w tym dzikim kraju to nierealne

    • 7 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane