• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Od 1 lutego drożeją bilety SKM

piw
1 lutego 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Wzrost cen dotkliwiej odczują osoby korzystające z biletów jednorazowych, a nie okresowych. Wzrost cen dotkliwiej odczują osoby korzystające z biletów jednorazowych, a nie okresowych.

Przypominamy, iż od piątku rosną ceny biletów SKM. Podwyżka motywowana jest przez przewoźnika wyższymi kosztami korzystania z torów należących do PKP PLK. To, że zapłacimy więcej nie oznacza, że pojedziemy częściej: powrót do kursowania kolejek co 7,5 minuty w godzinach szczytu możliwy będzie bowiem nie szybciej, niż pod koniec roku.



Korzystasz z biletów jednorazowych czy okresowych?

Podwyżkę ogłoszono ponad dwa tygodnie temu. Za przejazdy zapłacimy średnio o 4,64 proc. więcej w przypadku biletów miesięcznych oraz o 7,1 proc. więcej w wypadku biletów jednorazowych. Oznacza to, iż np. za bilet jednorazowy z Gdańska Głównego do Sopotu zapłacimy od piątku 3,80 zł a nie 3,60 zł. Na trasie z Gdyni Głównej do Gdańska Politechniki cena biletu wzrośnie z kolei z 4,70 zł do 4,90 zł. Zasada jest taka, że im dłuższa trasa, tym większa podwyżka: np. za bilet z Wejherowa do Wrzeszcza, który kosztował do tej pory 7,20 zł, zapłacić będzie trzeba 7,70 zł.

Adekwatnie - chociaż w nieco mniejszym stopniu - wzrosną też ceny za bilety okresowe (miesięczne, kwartalne itp.). Nowe ceny za bilety miesięczne wyniosą na przykład odpowiednio: za bilet do 6 km - 60 zł (dotychczas 57 zł), od 7 do 12 km - 80 zł (dotychczas 76 zł), od 13 do 18 km - 103 zł (dotychczas 98 zł), od 19 do 24 km - 116 zł (dotychczas 110 zł).

Wszystkie nowe ceny biletów SKM znajdziecie na stronie SKM

Jako główną przyczynę podwyżek SKM wymienia zwiększenie opłat za dostęp do infrastruktury kolejowej PKP Polskich Linii Kolejowych, które życzą sobie średnio o 27 proc. więcej za korzystanie ze swoich szyn. Po torach dalekobieżnych SKM realizuje ok. 40 proc. wszystkich swoich przejazdów.

To także remonty infrastruktury należącej do PKP PLK powodują w dużej mierze utrudnienia, z którymi od wielu miesięcy borykają się pasażerowie SKM. Obecnie prace remontowe powodują na przykład to, iż kolejki - nawet w godzinach szczytu - jeżdżą nie co 7,5 minuty, a co 10 minut. Kiedy się to zmieni, a pociągi zaczną kursować częściej?

- Obecny rozkład jazdy zakłada częstotliwość kursowania pociągów SKM w porannym i popołudniowym szczycie komunikacyjnym co 10 minut i takie rozwiązanie będzie obowiązywać do połowy grudnia 2013 roku - mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w trójmiejskiej SKM.

Być może jednak na częstsze kursy kolejek poczekamy nawet dłużej. - Po zakończeniu modernizacji Wrzeszcza i Żabianki oraz budowy przystanku Gdańsk Śródmieście, co nastąpić ma w połowie 2014 roku, będziemy mogli mówić o możliwości powrotu do częstotliwości 7,5 minuty. Posiadając nowoczesne własne i niezależne systemy sterowania ruchem kolejowym, które już funkcjonują na stacjach Gdynia Główna, Orłowo, Sopot, Gdańsk Oliwa i Wrzeszcz, dołączymy do nich stację Gdańsk Śródmieście, która będzie dysponować takim rozwiązaniem torowym, w którym pociągi SKM pojadą w stronę Gdyni, nie przecinając torów dalekobieżnych na stacji Gdańsk Główny. Oczywiście rozkład jazdy, który realizuje SKM uzależniony jest też od środków finansowych, którymi dysponuje organizator przewozów, czyli Pomorski Urząd Marszałkowski - dodaje Głuszek.

Być może wszystkie te niezbyt dobre informacje klientom SKM osłodzi nowa usługa, którą właśnie wprowadza SKM: od piątku możliwy będzie zakup biletów przez telefon komórkowy.
piw

Miejsca

Opinie (278) 6 zablokowanych

  • mzkzg (1)

    a co z biletami metropolitalnymi?

    • 3 0

    • nic

      a co ma piernik do wiatraka?
      MZKZG drożeją nie zależnie od SKM... Jakby MZKZG miało drożeć przy każdej podwyżce to podwyżka byłaby kilka razy w roku :) MZKZG drożeje raz w roku (na ogół w kwietniu) za to grubo... w zeszłym roku podrożały o 10 %
      Póki co nie zdrożały i są w starych cenach... ale jestem pewien, ze w marcu zdrożeją bilety autobusowe, a w kwietniu metropolitalne

      • 0 0

  • Niestety w państwie socjalistycznym, oprócz obsługi kosztów

    trzeba wyżywić związki zawodowe, niegospodarność "zarządzających", niską produktywność, wulgarny PiAr itp

    • 11 1

  • KPINA I WYZYSK-NIECH PAŃSTWO SIĘ DOŁOŻY ZAMIAST PREMI Z NASZYCH PIENIĘDZY!

    to jakaś kpina-ciągłe remonty, opóźnienia, zły stan kolejek- wszystko w góre a pensje stoją w miejscu.!! Jak w tym kraju normalnie żyć- NIE DA SIĘ!!!

    • 6 0

  • Mam bilet mzkzg ważny do 26 Lutego za 93 zł

    Renoma nic nie może zrobić?

    • 5 1

  • Bardzo dobrze! (2)

    Może to wyeliminuje śmierdzieli eskaemkowych ! Jak ich nie stac na mydło to nie stac powinno na skm.

    • 2 7

    • pomyśl

      to raczej wyeliminuje normalnych ludzi... bezdomnemu wisi to czy kolejka będzie jechała 10 minut dłużej, czy krócej... czy będzie jechała co 5 czy co 20 minut... Dla niego ważne, zęby było ciepło...

      Używaj mózgu...to nie boli

      • 7 0

    • śmierdziele

      Przecież oni i tak jadą za darmo! to jak ich wyeliminujesz hahahaha

      • 7 0

  • Co to za brednie? (1)

    Jaki związek ma częstotliwość 7,5 czy 10 minut z budową stacji Gdańsk Śródmieście? Co to za dziadowskie wykręty? Lenie i nieudacznicy nie są w stanie od września zrobić normalnego dojscia przez tunel do peronów we Wrzeszczu od strony Kilińskiego!!! Kto planuje remonty w ten sposób? Gdyby tak główną ulicę remontowali że droga wydłużyłaby się o 5 minut to by zostali zjedzenia a z pasażerami można wszystko? Kto ustala z firmą wykonawczą plan prac? Czy ktoś go przemyślał i wziął pod uwagę niedogodności dla pieszych? Dodam tylko że mimo remontu tunel ciągle zalewa woda!
    Za co tu jeszce więcej płacić? Zwolnić zarząd z politycznego nadania i powołać ludzi którym na prawdę zależy na kolei. Z tego co pamiętam, to poprzedni szef SKM którego wypchnęli na przymusową emeryturę się starał i w wielu miejscach zasłużył, ale to co teraz się dzieje to jawny skandal. Czy gminy, które są udziałowcami na prawdę chcę żeby pasażerowie przesiadali się do samochodów, bo bilans ekonomiczny już jest niekorzystny dla SKM, a likwidacja głównych walorów SKM - prędkości, częstotliwości i dostępności to skok na głównkę do pustego basenu. Jest tak źle, jak dawno nie było. Niestety!

    • 14 0

    • jeden z nielicznych mądrych komentarzy na forum

      pomiędzy szambem pisowskim i po-wskimi pomyjami. z posypką idiotów ultraliberalnych

      • 3 0

  • oszuści! (1)

    Ja tego nie rozumiem, jak Marszałek może wierzyć w te kłamstwa... przecież oni nawet nie wymyślają jakiś sensownych wymówek, tylko co im do łba przyniesie.... Wzrost cen spowodowany jest przez podniesienie opłat przez PLK... ale z torów PLK SKM korzysta rok do roku coraz mniej... za Cisową wyjeżdża znacznie mniej kolejek niż kilka lat temu, za Gdańsk nie jeździ żadna... wiec chyba bilety powinny stanieć a nie zdrożeć! Następny kwiatek... na częstsze kursowanie poczekamy dłużej.... w połowie 2014 oddadzą Gdańsk Śródmieście... co ma budowa tego przystanku który jest poza obecną trasą, do częstszej częstotliwości?

    Panie Marszałku... niech albo Pan ogarnie ta beznadziejną firmę... albo nie Pana zamieni ktoś kto ma jakikolwiek pomysł na rządzenie!

    • 12 0

    • Sądzisz że marszałek nie wie o co chodzi?

      TO przecież proste - kaska się kończy - kryzys się rozkręca, a UE kranik z dutkami zakręca. Gminy które współfinansują SKM zadłużone po euro i megainwestycjach. Pewnie było tak: "Mówcie panowie co chcecie, ale kaska musi być."

      • 1 0

  • Uzasadnienie

    Ukradli te tory, co to wynajmowaliśmy od tych spółek, co to rozkradły PKP, no i wiecie... Prąd, ropa, płace w miejscu, inwestycji żadnych, więc jak inaczej to wytłumaczyć? Społeczeństwo w pysk od rządu i miasta dostaje co chwila, to jak im parę procent dołożymy, postękają i dalej będą Bogu dziękować, że nas mają.

    • 4 0

  • Robimy tak. Wszyscy wsiadamy do SKMek bez biletu. WSZYSCY (1)

    Mandatów nie płacimy. Po prostu bojkotujemy. KOLEJARZE MOGĄ SOBIE STRAKJKOWAĆ I PAZAŻERÓW MAJĄ W d*pIE. To dlaczego my nie możemy sobie zastrajkować. To jest czysta kpina. Płacę, skmki są brudne, niewygodne, muszę wykonać niewiarygodny skok po wyjściu i przy wejściu, jeżdżą sobie jak chcą i kiedy chcą. Zmniejsza się liczba kursów i jeszcze sobie bilety drożeją.

    • 10 1

    • i tym sposobem nabijesz kabzę extra SKMce

      bo komornik cię skubnie za te mandaty i tak i tak.

      • 0 1

  • Mniejsza częstotliwość SKM pozwala nam oszczędzić na benzynie w czasach kryzysu.

    już niedługo tak będzie wyglądał komunikat.

    • 5 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane