• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Od 1 lutego drożeją bilety SKM

piw
1 lutego 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Wzrost cen dotkliwiej odczują osoby korzystające z biletów jednorazowych, a nie okresowych. Wzrost cen dotkliwiej odczują osoby korzystające z biletów jednorazowych, a nie okresowych.

Przypominamy, iż od piątku rosną ceny biletów SKM. Podwyżka motywowana jest przez przewoźnika wyższymi kosztami korzystania z torów należących do PKP PLK. To, że zapłacimy więcej nie oznacza, że pojedziemy częściej: powrót do kursowania kolejek co 7,5 minuty w godzinach szczytu możliwy będzie bowiem nie szybciej, niż pod koniec roku.



Korzystasz z biletów jednorazowych czy okresowych?

Podwyżkę ogłoszono ponad dwa tygodnie temu. Za przejazdy zapłacimy średnio o 4,64 proc. więcej w przypadku biletów miesięcznych oraz o 7,1 proc. więcej w wypadku biletów jednorazowych. Oznacza to, iż np. za bilet jednorazowy z Gdańska Głównego do Sopotu zapłacimy od piątku 3,80 zł a nie 3,60 zł. Na trasie z Gdyni Głównej do Gdańska Politechniki cena biletu wzrośnie z kolei z 4,70 zł do 4,90 zł. Zasada jest taka, że im dłuższa trasa, tym większa podwyżka: np. za bilet z Wejherowa do Wrzeszcza, który kosztował do tej pory 7,20 zł, zapłacić będzie trzeba 7,70 zł.

Adekwatnie - chociaż w nieco mniejszym stopniu - wzrosną też ceny za bilety okresowe (miesięczne, kwartalne itp.). Nowe ceny za bilety miesięczne wyniosą na przykład odpowiednio: za bilet do 6 km - 60 zł (dotychczas 57 zł), od 7 do 12 km - 80 zł (dotychczas 76 zł), od 13 do 18 km - 103 zł (dotychczas 98 zł), od 19 do 24 km - 116 zł (dotychczas 110 zł).

Wszystkie nowe ceny biletów SKM znajdziecie na stronie SKM

Jako główną przyczynę podwyżek SKM wymienia zwiększenie opłat za dostęp do infrastruktury kolejowej PKP Polskich Linii Kolejowych, które życzą sobie średnio o 27 proc. więcej za korzystanie ze swoich szyn. Po torach dalekobieżnych SKM realizuje ok. 40 proc. wszystkich swoich przejazdów.

To także remonty infrastruktury należącej do PKP PLK powodują w dużej mierze utrudnienia, z którymi od wielu miesięcy borykają się pasażerowie SKM. Obecnie prace remontowe powodują na przykład to, iż kolejki - nawet w godzinach szczytu - jeżdżą nie co 7,5 minuty, a co 10 minut. Kiedy się to zmieni, a pociągi zaczną kursować częściej?

- Obecny rozkład jazdy zakłada częstotliwość kursowania pociągów SKM w porannym i popołudniowym szczycie komunikacyjnym co 10 minut i takie rozwiązanie będzie obowiązywać do połowy grudnia 2013 roku - mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w trójmiejskiej SKM.

Być może jednak na częstsze kursy kolejek poczekamy nawet dłużej. - Po zakończeniu modernizacji Wrzeszcza i Żabianki oraz budowy przystanku Gdańsk Śródmieście, co nastąpić ma w połowie 2014 roku, będziemy mogli mówić o możliwości powrotu do częstotliwości 7,5 minuty. Posiadając nowoczesne własne i niezależne systemy sterowania ruchem kolejowym, które już funkcjonują na stacjach Gdynia Główna, Orłowo, Sopot, Gdańsk Oliwa i Wrzeszcz, dołączymy do nich stację Gdańsk Śródmieście, która będzie dysponować takim rozwiązaniem torowym, w którym pociągi SKM pojadą w stronę Gdyni, nie przecinając torów dalekobieżnych na stacji Gdańsk Główny. Oczywiście rozkład jazdy, który realizuje SKM uzależniony jest też od środków finansowych, którymi dysponuje organizator przewozów, czyli Pomorski Urząd Marszałkowski - dodaje Głuszek.

Być może wszystkie te niezbyt dobre informacje klientom SKM osłodzi nowa usługa, którą właśnie wprowadza SKM: od piątku możliwy będzie zakup biletów przez telefon komórkowy.
piw

Miejsca

Opinie (278) 6 zablokowanych

  • podróżowanie komunikacja ze wzgledu na ceny się nie opłaca (1)

    no to co robimy? Podwyższymy opłaty za parkowanie i poszerzymy strefy parkowania najlepiej na całe miasta....

    Oczywiście jeszcze są kretyni którzy wierzą ze to wszystko po to aby odstraszyc ludzi od korzystania z samochodu, a nie żeby łupic jak się da.

    Powoli idzie wiosna.... może coś innego zamiast liści?

    • 20 2

    • tak, masz rację są inne zioła

      • 0 1

  • ty,PRL- BIS, media cię nie wyzywią!

    gimbusie, powtarzasz zasłyszane frazesy.

    • 0 3

  • (3)

    Dlatego jeżdzę samochodem. Może nie zawsze najszybciej (korki) ale ciepło, cicho i wygodnie. I wcale nie drożej niz komunikacją miejską.

    • 5 0

    • ja to samo

      małe, ciasne, ale własne

      • 0 0

    • i ja lubie sobie w koreczku bezpiecznie bączka puscic

      korbką szybe odkrece, powietrza swiezego dopuszcze i jest git, a w pociagach ciagle musze sie gimnastykowac, wtłum ludzi wtapiac, jak jakis guaniarz czaic sie ze zwykłym pierdem ... zenada straszna i w dodatku to nie zdrowe, człowiek sie stresuje a to tylko pociąg

      • 3 0

    • Zalezy gdzie sie jezdzi - ja mieszkam w Wejherowie i pracuje w Gdansku, kompletnie jazda autem mi sie nie oplaca

      • 0 0

  • Biedota kt nie stać na samochód teraz skamle że SKM za droga. Kupcie sobie rowery (2)

    Nie pasuje to nie jezdzic a nie kwękać na forum jak stare squaw

    • 4 27

    • bezrobotny szczeniak czy synek tatusia z firmą za rogiem?

      • 13 0

    • Zaraz pryszczaci PÓjdą do szkoły,
      znikną więc z forum tuskomatoły,

      A PO POłudniu, gdy ojciec chleje,
      matce w POrtfelu pustkami wieje,
      Pryszczaty daje POpalić forom,
      aby dowalić wstrętnym PiSiorom.

      • 7 0

  • ciekawe ... (1)

    ... dlaczego nie mozna takiego art. napisac tydzien-dwa wczesniej zeby ludzie nie byli znow postawieni przed faktem dokonanym i nazwac go np.: "Za tydzien drożeją bilety SKM" ???

    • 6 12

    • Odsyłam do linku w pierwszym zdaniu pierwszego akapitu.

      Tak trudno przeczytać chociaż początek artykułu?

      • 3 0

  • Granda

    A wczoraj w kasach jeszcze nie można było wykupić dopłat do biletów 8-mio przejazdowych. Ale jeżeli chodzi o fermy PKP, WSKM i całą grupę to wszystko co jest absurdem, nieszanowaniem pasażerów, dezinformacją, sprzecznymi komunikatami itd. traktować trzeba jako normalkę. Oni są poprostu "INACZEJ" i tylko strajkować potrafią a pracować wcale.

    • 4 0

  • By żyło się lepiej! (1)

    • 16 2

    • CHYBA TUSKOWI

      • 3 0

  • Syf Kiła Mogiła

    Spirala śmierci firmy transportowej. Przećwiczone przez wszystkie możliwe spółki kolejowe, większość PKSów itd.
    1) ograniczenie ilości pociągów = mniej pasażerów
    2) mniej pasażerów = mniej kasy
    3) mniej kasy = podwyżka
    4) podwyżka = mniej pasażerów
    5) mniej pasażerów = ograniczenie ilości pociągów
    6) powrót do punktu 1)

    Jak widać SKM od 4 lat idzie w ten sam model. Widocznie Prezes (wysokiej klasy specjalista od zarządzania kolejowym ośrodkiem wypoczynkowym) nie widzi w tym nic złego. A ja się pytam gdzie te 21 fabrycznie nowych składów kupionych przed Euro2012, gdzie pozostałe ponad 30 składów po gruntownej modernizacji? Gdzie te zmodernizowane przed Euro prawie wszystkie perony?

    • 40 0

  • w dniu wczorajszym wieczorem by kupić bilet we wrzeszczu stałem ponad 30 min
    automaty biletowe nieczynne (zauważyliście że przy jakichkolwiek zmianach czy przed sylwestrem są ZAWSZE nieczynne?)
    w kioskach biletów brak
    w kasie 1 pani sprzedajaca bilety na skm pkp
    regionalne tlk i ic
    druga na zapleczu pije kawę
    wszędzie brud 1
    tunel "masakra"
    kolejka spóźniona
    na "peronie" (czyt placu budowy) brak miejsca
    bilety drogie

    nawet jeśli ktoś jak ja i każdy normalny Polak kocha OJCZYZNĘ to po prostu nie widzi możliwości zostania tu
    bo ile można godzić się na kradzież i totalitaryzm?

    oby nadszedł dla tych wszystkich odpowiedzialnych za to gnid czas rozliczenia...

    • 32 1

  • SKM do Pruszcza Gdańskiego (7)

    Czy ktoś się orientuje kiedy planowany jest powrót skm-ek z kursami do Pruszcza i Tczewa? Nigdzie nie można znaleźć tej informacji...

    • 9 1

    • zapytaj głuszka on regularnie jeździ i wie

      • 2 0

    • Pruszcz i Tczew to nie trójmiasto. Więc mam nadzieje że w ogóle (5)

      • 0 5

      • (4)

        A czy SKM oznacza według Ciebie kolej trójmiejską czy kolej miejską? SKM jeździ/ła od Słupska do Tczewa jak byś nie wiedział.

        • 1 0

        • wieśniak napływowy z Zaspy o tym nie wie :)

          w końcu przyjechał z Knurowa do ''miasta'' i mieszka w wielkiej płycie :D to co tam mu Pruszcz Gdański ahahahahaha.

          • 2 0

        • (2)

          zgadzam sie ze Pruszcz to czesc Trójmiasta, dzielnica, jak Gdańsk, jak Sopot, Jak Gdynia, jak Rumia

          ale jesli mowia ze trzeba podniesc cene bo PLK im podnioslo...

          to jestm za tym, zeby im ten pretekst odebrac
          i zakazac jezdzić poza własnymi szynami

          czyli tylko Gda-Wej i szlus

          reszta regionalkami i busami, niestety

          • 1 0

          • niestety do Wej też jadą częściowo po torach PLK

            • 0 0

          • No dobra, ale skoro teraz podnieśli ceny z tego powodu, ale jakoś skmki do pruszcza nie jeżdzą!

            • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane