• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Od 36 do 46 nowych pociągów na pomorskich torach w 3 lata

bra
19 czerwca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (191)
Najnowszy artykuł na ten temat Hybryda wozi pasażerów na linii PKM
Pomorskie zamawia 36. nowy pociąg, a niewykluczone, że ostatecznie ich liczba wzrośnie do 46 sztuk, które pojawią się do 2026 roku. Pomorskie zamawia 36. nowy pociąg, a niewykluczone, że ostatecznie ich liczba wzrośnie do 46 sztuk, które pojawią się do 2026 roku.

Po przetargach na dostawę 31 pociągów elektrycznych i 4 hybryd Województwo Pomorskie zamawia kolejny skład z opcją rozszerzenia zamówienia do 10 sztuk. To oznacza, że do 2026 roku na pomorskie tory wyjedzie kilkadziesiąt nowych pociągów.



Pojazd będzie przeznaczony do obsługi połączeń regionalnych, czyli dłuższych tras na terenie województwa.

Trasy, na których ma kursować nowy pociąg:


    Jeździsz koleją po Pomorzu?

  • linia 9 Malbork - Gdańsk Główny (z możliwością rozszerzenia trasy do Iławy Głównej),
  • linia 131 Tczew - Smętowo (z możliwością rozszerzenia trasy do Laskowic Pomorskich i Bydgoszczy Głównej),
  • linia 202 Gdańsk Główny - Słupsk,
  • linia 204 Malbork - Elbląg,
  • linia 405 Słupsk - Ustka Uroczysko.

Po zelektryfikowaniu linii kolejowych nr 201, 214, 229 pojawi się też możliwość rozszerzenia tras z Kościerzyny i Kartuz do Gdyni Głównej i Wrzeszcza.

Pociąg zabierze co najmniej 430 pasażerów



Podobnie jak w przypadku poprzedniego zamówienia na 31 składów, nowy pociąg ma mieć długość między 70 a 76 m, 140 miejsc siedzących i przynajmniej 290 stojących, przy założeniu 4 osób na m kw.

Kupujemy pociągi za ponad 1,1 mld zł. Część trafi na linię SKM Kupujemy pociągi za ponad 1,1 mld zł. Część trafi na linię SKM

Będzie wyposażony w klimatyzację, sieć Wi-Fi, nowoczesny system informacji pasażerskiej oraz defibrylatory AED.

Pojazd będzie posiadał m.in. miejsca dla osób niepełnosprawnych. Zostanie również wydzielona przestrzeń do przewozu rowerów.

Oferty można składać do 14 lipca 2023 roku.

Kryteria wyboru oferty:

  • Cena - 59 proc.
  • Długość okresu gwarancji i rozszerzonej rękojmi za wady na pojazd oraz dokumentację techniczną - 20 proc.
  • Termin dostawy pojazdu w ramach zamówienia - 16 proc.
  • Zewnętrzne drzwi do kabiny maszynisty w pojeździe - 5 proc.


Wybrany wykonawca będzie miał dwa lata na dostarczenie pociągu.

Rozszerzenie zamówienia uzależnione od środków z KPO



- Samorząd Województwa Pomorskiego złożył wniosek o dofinansowanie w ramach Krajowego Planu Odbudowy. Jeśli dofinansowanie z KPO zostanie przyznane, wówczas będziemy chcieli w pełni wykorzystać przewidziane w przetargu prawo opcji i zamówić łącznie 10 nowoczesnych zespołów trakcyjnych - mówi Mieczysław Struk, marszałek województwa pomorskiego.
Pomorskie kupuje droższe pociągi hybrydowe Pomorskie kupuje droższe pociągi hybrydowe
bra

Opinie (191) 8 zablokowanych

  • ok, wyjada nowe... (1)

    A ile starych przestanie jezdzic?

    • 3 1

    • 5.

      • 1 0

  • Przedstawili kryteria, tak więc spodziewajcie się, że do przetargu przystąpią rolnicy z kaszub. (1)

    Jakieś kaszubskie cwaniaczki ze wsi Szemód, Wjoherowo i innych Kościerzyn będą przerabiali swoje pojazdy rolnicze i Volkswageny Golfy na pojazdy szynowe. Młotek i siekiera u nich jest - to podstawowe narzędzie, resztę fleksem się przytnie, grubo kitu nałoży i wypoleruje. Lakierem wszystko się przykryje i będzie pociąg jak ta lala. Koła do pociągu wyklepią z felg, a wi-fi zrobią ze starej anteny do odbioru telewizji naziemnej. Jak złapiesz na swoim tablecie TVP1 to znaczy złapałeś zasięg. Klimatyzację też wbudują wykonując dziury w dachu, a toaleta - wiadomo, PKP standard - dziura w podłodze, kloaka leci na tory. Kaszubi zrealizują szybko i tanio, a czego nie zdążą zrobić wykończą sylikonem w ramach gwarancji.

    • 1 11

    • Haha, ale jesteś zabawny

      Normalnie popuściłem ze śmiechu. A teraz weź tabletki i idź spać

      • 5 0

  • Dobrze, ze Niemcy zbudowali te kolej - inaczej byłoby jak w ruskiej części kraju.

    • 11 1

  • A już myślałem że to SKM....

    • 3 0

  • Skarszewy

    Data otwarcia: 1885
    Data zamknięcia: 2000

    Niegdyś stacja węzłowa, z której tory wychodziły w trzech kierunkach: Kościerzyna, Pszczółki i Starogard Gdański. Cały układ torowy został rozebrany w 2009 roku.

    Pod koniec sierpnia 1999 roku PKP zapowiedziały zawieszenie nierentownego ruchu pasażerskiego, motywując to złym stanem torowiska i niską frekwencją. Mimo protestów mieszkańców i władz lokalnych PKP podjęły decyzję o zawieszeniu ruchu. 31 marca 2000 roku odbył się ostatni kurs pociągu Tczew - Skarszewy.

    Na YT filmik: (VHS ) SP42-242 Ostatni pociąg. Tczew - Skarszewy D29-233.

    Jak widać, frekwencja jednak była spora.

    Jeszcze w 2002 dość intensywnie próbowano przekonać PKP do wznowienia połączeń pasażerskich do Skarszew, ale ostatecznie skończyło się to na niczym. Tory z biegiem czasu ulegały korozji i zarastały lub były rozkradane przez złodziei. Linia kolejowa była na wielu odcinkach nieprzejezdna. Jakiekolwiek szanse na reaktywację połączenia pogrzebała budowa autostrady A1, przecinającej linię nieopodal Żelisławek. W miejscu tym nie tylko nie wybudowano wiaduktu, ale również dokonano demontażu torów na tym krótkim odcinku. W 2008 roku torowiska zostały przez PKP nieodpłatnie przekazane samorządom gminnym, a te zdecydowały się na rozbiórkę torów. W 2008 roku rozebrano fragment między Kościerzyną a Skarszewami, natomiast w 2009 zdemontowano tory między Skarszewami i Pszczółkami. Na starotorzu miała powstać droga rowerowa, ale zapowiadające jej powstanie samorządy zrealizowały ją początkowo tylko na odcinku od drogi krajowej nr 91 do Żelisławek. Jej przedłużenie do Sobowidza (koszt realizacji: 950 tys. zł) otwarto dopiero 16 sierpnia 2019

    • 9 0

  • Kochajcie EN57!!!

    To jeden z najbardziej praktycznych polskich pojazdów kolejowych. Bardzo pojemne dla przewożenia bagażu i rowerów.
    A EN57 zmodernizowane to poziomu 4-5 to już naprawdę miłe zaskoczenie.
    Wole jeździć ENkami byleby ich było więcej i częściej niż tymi nowymi składami zwłaszcza poza Trójmiastem.
    Bezwarunkowo wspieram mądre decyzje w sprawie rozwoju transportu kolejowego na terenie naszej pięknej ojczyzny
    Cześć i chwała pasażerom, ze zaczynaja po 30 latach zapaści w PKP wychodzić na prostą i czuć się jak ludzie a nie bydlo

    • 9 5

  • były by juz dawno gdyby nie marszałek z PO który blokował przetarg (1)

    • 6 1

    • Tak

      • 0 0

  • 4 osoby na m.kw... życzę decydującym

    o zakupach podróży w takich warunkach. W szczególności w towarzystwie spoconych tłuściochów. Ops. Pardon.. Ciałopozytywnych

    • 5 3

  • No dobrze... (2)

    A toalet na wydłużonych trasach się nie przewiduje???
    A może jest przewidziana inna forma załatwiania swoich potrzeb???

    • 3 1

    • Będą okna uchylne (1)

      Także bez problemu

      • 2 0

      • I klapy w podłodze, dla dam.

        • 0 0

  • A kiedy nowe SKM? Tymi teraz w większości strach jezdzic (1)

    A

    • 2 2

    • To nie jeździj.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane