• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Od 36 do 46 nowych pociągów na pomorskich torach w 3 lata

bra
19 czerwca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (191)
Najnowszy artykuł na ten temat Hybryda wozi pasażerów na linii PKM
Pomorskie zamawia 36. nowy pociąg, a niewykluczone, że ostatecznie ich liczba wzrośnie do 46 sztuk, które pojawią się do 2026 roku. Pomorskie zamawia 36. nowy pociąg, a niewykluczone, że ostatecznie ich liczba wzrośnie do 46 sztuk, które pojawią się do 2026 roku.

Po przetargach na dostawę 31 pociągów elektrycznych i 4 hybryd Województwo Pomorskie zamawia kolejny skład z opcją rozszerzenia zamówienia do 10 sztuk. To oznacza, że do 2026 roku na pomorskie tory wyjedzie kilkadziesiąt nowych pociągów.



Pojazd będzie przeznaczony do obsługi połączeń regionalnych, czyli dłuższych tras na terenie województwa.

Trasy, na których ma kursować nowy pociąg:


    Jeździsz koleją po Pomorzu?

  • linia 9 Malbork - Gdańsk Główny (z możliwością rozszerzenia trasy do Iławy Głównej),
  • linia 131 Tczew - Smętowo (z możliwością rozszerzenia trasy do Laskowic Pomorskich i Bydgoszczy Głównej),
  • linia 202 Gdańsk Główny - Słupsk,
  • linia 204 Malbork - Elbląg,
  • linia 405 Słupsk - Ustka Uroczysko.

Po zelektryfikowaniu linii kolejowych nr 201, 214, 229 pojawi się też możliwość rozszerzenia tras z Kościerzyny i Kartuz do Gdyni Głównej i Wrzeszcza.

Pociąg zabierze co najmniej 430 pasażerów



Podobnie jak w przypadku poprzedniego zamówienia na 31 składów, nowy pociąg ma mieć długość między 70 a 76 m, 140 miejsc siedzących i przynajmniej 290 stojących, przy założeniu 4 osób na m kw.

Kupujemy pociągi za ponad 1,1 mld zł. Część trafi na linię SKM Kupujemy pociągi za ponad 1,1 mld zł. Część trafi na linię SKM

Będzie wyposażony w klimatyzację, sieć Wi-Fi, nowoczesny system informacji pasażerskiej oraz defibrylatory AED.

Pojazd będzie posiadał m.in. miejsca dla osób niepełnosprawnych. Zostanie również wydzielona przestrzeń do przewozu rowerów.

Oferty można składać do 14 lipca 2023 roku.

Kryteria wyboru oferty:

  • Cena - 59 proc.
  • Długość okresu gwarancji i rozszerzonej rękojmi za wady na pojazd oraz dokumentację techniczną - 20 proc.
  • Termin dostawy pojazdu w ramach zamówienia - 16 proc.
  • Zewnętrzne drzwi do kabiny maszynisty w pojeździe - 5 proc.


Wybrany wykonawca będzie miał dwa lata na dostarczenie pociągu.

Rozszerzenie zamówienia uzależnione od środków z KPO



- Samorząd Województwa Pomorskiego złożył wniosek o dofinansowanie w ramach Krajowego Planu Odbudowy. Jeśli dofinansowanie z KPO zostanie przyznane, wówczas będziemy chcieli w pełni wykorzystać przewidziane w przetargu prawo opcji i zamówić łącznie 10 nowoczesnych zespołów trakcyjnych - mówi Mieczysław Struk, marszałek województwa pomorskiego.
Pomorskie kupuje droższe pociągi hybrydowe Pomorskie kupuje droższe pociągi hybrydowe
bra

Opinie (191) 8 zablokowanych

  • Kiedy SKM będzie miała wydłużone kursy do Pruszcza Gdańskiego?? (1)

    Albo nawet do Tczewa? Orunia jak 3 świat jest wykluczona komunikacyjne.

    • 7 0

    • Skm nie ma tam swoich torow

      • 1 0

  • no tak, nowych 46 szt ale likwidują pewnie 60, tak to się prezentuje Gdańska władza

    • 3 3

  • A czemu nie linia 204 Malbork-Braniewo a tylko do Elbląga?

    • 5 1

  • Może najpierw tory?

    Zaczynamy trochę od d**y strony. Zamawiamy pociągi które choć fajne będą stały bo linie są nieprzejezdne i w opłakanym stanie. Kupnem pociągu można się pochwalić szybko, a tory buduje się długo... Państwowe czyli niczyje...

    • 2 2

  • Ktory to juz raz czytam ilez to bedzie nowych pociagow....

    Gdyby wszystkie te obiecane pociagi zsumowac to nie zmiescilyby sie na torach.

    • 0 3

  • Dwadzieścia linii kolejowych na Pomorzu jest wyłączonych z ruchu lub rozebranych.

    To są często linie wiodące przez najbardziej komunikacyjnie wykluczone regiony i obszary.

    Warto pamiętać, że to nie tylko obszary, na których od 30 lat nie ma komunikacji kolejowej, ale też nie istnieje autobusowa. Albo ogranicza się do kursów szkolnych w dni robocze. To jest wykluczenie komunikacyjne, a zarazem społeczne.

    Z danych Stowarzyszenia Ekonomiki Transportu wynika, że po 1989 roku wyłączono z użytkowania lub rozebrano około jednej trzeciej linii kolejowych w Polsce.

    • 4 1

  • ścisk to mało powiedziane

    " 290 stojących, przy założeniu 4 osób na m kw." to chyba jakiś żart czwórka przedszkolaków ledwo się zmieści na takiej powierzchni a tu mowa o komunikacji hamowanie ruszanie i przede wszystkim w większości dorośli założenie powinno być max 2 osoby na m km. Niestety co tu mówić ale w starych ETZ jest znacznie wygodniej dla stojących pasażerów niż w tych nowoczesnych wynalazkach

    • 17 8

  • 4 osoby na mkw...

    Czyli planujemy ścisk pasażerów, niczym ogórki kiszone w słoiku będziemy mieć parcie na szkło...

    • 1 1

  • kpina

    4 osoby na 1 metr kwadratowy - kpina z ludzi, powiedz to w DE bedzie kupa śmiechu

    • 0 1

  • super ! będzie co malować

    grafficiarz :)

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane