- 1 Ubywa mieszkańców i rozwodów (315 opinii)
- 2 Od środy ruch wahadłowy na ul. Puckiej (26 opinii)
- 3 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (335 opinii)
- 4 Niespokojna noc na gdańskich drogach (167 opinii)
- 5 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (883 opinie)
- 6 Reklamy wideo na przystankach w Gdyni (91 opinii)
Odblaskowe ludziki przy przejściach. Dobry pomysł czy nie?
Pojawiły się ostatnio w Częstochowie, szturmem podbiły ogólnopolskie media i wywołały dyskusję w internecie. Mowa o odblaskowych ludzikach przy przejściach dla pieszych, które mają zmusić kierowców, by ściągnęli nogę z gazu, gdy się do nich zbliżają. Miejski radny chce, by to rozwiązanie przetestować w Gdańsku. Zdaniem pełnomocnika prezydent ds. pieszych "ubrany na ciemno pieszy będzie przy odblaskowym cudaku po prostu mniej widoczny".
Częstochowa jest pierwszym polskim miastem, w którym zastosowano takie rozwiązanie. Dlatego nic dziwnego, że informację o nim podała większość ogólnopolskich mediów, a w internecie rozpętała się w tym temacie burzliwa dyskusja.
![Pomysł na przejścia 3D w Gdańsku](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/2398/150x100/2398900__kr.webp)
Wcześniej pojedyncze sztuki odblaskowych ludzików były testowane rotacyjnie na terenie miasta. Decyzja o ostatecznych lokalizacjach została poprzedzona analizami inżynierów ruchu drogowego. Stwierdzono też, że inwestycja jest "wysoce uzasadniona ze względów bezpieczeństwa w ruchu".
- Najważniejsza dla naszego bezpieczeństwa jest ostrożność i uwaga skierowana na innych uczestników ruchu drogowego - podkreśla prezydent Częstochowy, Krzysztof Matyjaszczyk.
Miejski radny: "Przetestujmy to w Gdańsku!"
Zdaniem Łukasza Bejma, miejskiego radnego KO, częstochowski pomysł warto sprawdzić też w Gdańsku.
- Uważam, że pomysł częstochowskiego magistratu jest świetny i warto go przetestować w Gdańsku. Jest w naszym mieście kilka newralgicznych przejść dla pieszych, np. przy skrzyżowaniu ul. Marynarki Polskiej i Narwickiej, gdzie dochodzi do niebezpiecznych sytuacji z udziałem pieszych. Nie wszyscy kierowcy respektują znaki ograniczające prędkość, ale jestem przekonany, że odblaskowe ludziki imitujące dziecko wchodzące na przejście dla pieszych skłonią ich do zdjęcia nogi z gazu - mówi nam Bejm.
Radny złożył już interpelację do władz miasta z prośbą o udzielenie informacji nt. możliwości instalacji odblaskowych ludzików przy przejściach dla pieszych w Gdańsku.
Gdański pełnomocnik ds. pieszych ocenia pomysł negatywnie
Odpowiedzi władz Gdańska na interpelację radnego jeszcze nie ma. Ale gdyby decyzję podejmować miał sam pełnomocnik prezydent Gdańska ds. pieszych, to na odblaskowe ludziki przy przejściach nie ma szans.
- Tego typu działanie opiniuję zdecydowanie negatywnie, ponieważ stawianie odblaskowych ludzików przy przejściach może mieć skutek odwrotny od zamierzonego, poprzez odwracanie uwagi kierowcy - mówi nam Grzegorz Krajewski, pełnomocnik prezydent Gdańska ds. pieszych. - Dodatkowo ubrany na ciemno pieszy będzie przy odblaskowym cudaku po prostu mniej widoczny. W Gdańsku przejścia dla pieszych w newralgicznych miejscach są wyposażane w dodatkowe doświetlenie - komentuje.
![O włos od uderzenia pieszego w odblaskach](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/3300/150x100/3300240__kr.webp)
Krajewski przypomina, że zgodnie z obowiązującym prawem odblaski dla pieszych nie są obowiązkowe na obszarze zabudowanym.
- Większość pieszych odblasków nie posiada i nie będzie posiadać. Realne podniesienie poziomu bezpieczeństwa nastąpi przez edukację kierowców w zakresie przestrzegania przepisów Prawo o Ruchu Drogowym. Zbliżając się do przejścia dla pieszych, zwłaszcza przy ograniczonej widoczności, kierowca zawsze powinien szczególnie uważnie obserwować otoczenie i potencjalnie zmniejszyć prędkość. Akcję "odblaskowe ludziki" w tym kontekście odbieram jako podniesienie komfortu kierowców i zachęcenie ich do zmniejszenia uwagi obserwowania otoczenia, a nawet przeniesienia odpowiedzialności za ewentualne zdarzenie na pieszego - tłumaczy pełnomocnik prezydent ds. pieszych.
Opinie (461) ponad 20 zablokowanych
-
2023-01-06 17:44
Opinia wyróżniona
Na Początku (29)
Na początku może działać a potem jak kierowcy się przyzwyczają że to atrapa Mogą przestać zwalniać.
- 251 34
-
2023-01-08 20:46
Lepiej postawić tak auto w poprzek chodnika z włączonymi światłami.
- 0 0
-
2023-01-08 01:25
Ba! Będą zwalniać przed przejściami z odblaskowymi pajacami, a przed takimi, gdzie tych stworów nie ma - nie.
- 0 0
-
2023-01-07 00:52
od razu przestaniemy zwalniać
- 0 0
-
2023-01-06 22:37
Sami zajadajcie odblaski!
Bo to was będą rozjeżdżać
- 0 3
-
2023-01-06 22:06
Te władze Gdańska trzeba na taczka wywwieźć są najwiekszymi szkodnikami wmiescie jak ta rada miasta z radnymi (1)
- 6 8
-
2023-01-07 00:50
Na taczkach to oligarchowie z PiSu wyjadą.
Niech Bartek Obajtek parę drzew zostawi, szubienicę trzeba będzie zbudować.
- 7 5
-
2023-01-06 20:10
Tu chodzi tylko o skok na kasę ,znajomy zrobi takie ludziki wiec trzeba tylko usprawiedliwić wydatki (7)
Tak to wlasnie to działa w Gdańsku potem ogłasza sie przetarg z odpowiednimi wymaganiami i miliony do kieszeni leca,
Tak jak to było z owcami i innymi w w miescie- 16 9
-
2023-01-06 21:20
(6)
Jak Obajtek i spółka nie zarobią to ludzików nie będzie.
- 7 6
-
2023-01-06 22:04
Pamietasz trolu jak tusk mówił Lotos trzeba sprzedac ruskim bo chcemy przyjazni z Putinem takim jakim on jest (5)
- 9 19
-
2023-01-06 23:26
Tusk nigdy nie powiedzial, ze Lotos trzeba sprzedac, dlatego nie mozna tego pamietac. (3)
- 12 6
-
2023-01-07 03:10
Poczytaj dokumenty i dowiedz się co robił Niemiec (2)
- 3 6
-
2023-01-07 15:09
Ja nie musze poczytac dokumentow, bez tego wiem, ze lzesz jak pies.
- 1 1
-
2023-01-07 09:26
O tym Niemcu to jeden gościu wypisuje cały czas bzdury :)
Jakiś nawiedzony pisuar, może to Kacperek, albo TW Balbina ?- 2 3
-
2023-01-06 22:52
No pacz, tusek chciał, O'bajtek sprzedał.
- 16 4
-
2023-01-06 20:00
Wtedy lewactwo wszędzie zrobi wyniesione na pół metra przejścia (4)
- 5 13
-
2023-01-06 21:20
(3)
Tobie TVP info i komuchy z PiS typu Piotrowicz wyniosło z mózgu resztę rozumu!
- 10 7
-
2023-01-07 09:24
Orlenflacja
pisaury przez rok okradły Polaków na Orlenie co tym mówi tvputin ?
Kogo wina ?- 2 3
-
2023-01-06 21:48
Tylko tvn, wyborcza i Niemiec mówią prawdę! (1)
- 5 9
-
2023-01-06 23:31
Niemcy
Nie mcy , nie mcy nie mcy , kto to mcy że nie ten mcy
- 1 4
-
2023-01-06 19:15
(3)
Lepszym "pomysłem "są , w zasadzie powinno być porządne oświetlenie przejść. Zimą, w dodatku ludzie ubrani w większości w ciemnych kurtkach są słabo widoczni. Druga sprawa to na światłach niech zainstalują" czasomierz ", że np.za 5 sekund zmieni się światło z zielonego na żółte!
- 32 4
-
2023-01-08 01:33
W odblaski i jasne kurtki ubrać też obowiązkowo łosie, jelenie, sarny, dziki, lisy, borsuki, kuny, jenoty, wilki i rysie...
Wszystko, żeby kierowcy mogli za... zasuwać bez opamiętania i jakiegoś tam zupełnie zbędnego zwalniania także w nocy.- 2 1
-
2023-01-07 00:27
(1)
Czasomierz mógłby doprowadzić do niebezpiecznego przyspieszania przed końcem zielonego światła, "byle tylko zdążyć".
- 4 5
-
2023-01-07 07:13
Dokładnie, sam tak robię w jeżdżąc po Polsce. To odruchowe
- 1 0
-
2023-01-06 19:12
(2)
Prędzej zniszczą je pijani chuligani.
- 12 6
-
2023-01-06 23:33
Nie ma chuliganow (1)
Są tylko wyborcy TVN
- 5 14
-
2023-01-07 09:23
Raczej TVPutin
- 6 2
-
2023-01-06 19:11
(1)
Pomysł beznadziejny!
- 28 8
-
2023-01-06 23:32
Myślałem że dobry
A dlaczego zły? Wyposażyć pieszych w system trophy będzie niszczyć zbliżające się samochody
- 2 6
-
2023-01-06 19:06
Dobry pomysl
Jestem w Gdańsku raz w roku akurat się za kilka miesięcy przyzwyczaję i będzie bezpieczniej ;)
- 1 21
-
2023-01-06 17:23
Opinia wyróżniona
Nie zgadzam sie z pomysłem (30)
Jestem pieszym i kierowcą. Z punktu widzenia pieszego wystarczy bardzo dobrze oświetlone przejście. Osobiście też nie wpycham się pod samochody tylko czekam aż ktoś ustąpi. Dodatkowo ludziki będą zabierać miejsce na chodniku, co widać na zdjęciu. Z perspektywy kierowcy problem jest taki, że jeżeli pieszy będzie stał za ludzikiem to nie będzie go
Jestem pieszym i kierowcą. Z punktu widzenia pieszego wystarczy bardzo dobrze oświetlone przejście. Osobiście też nie wpycham się pod samochody tylko czekam aż ktoś ustąpi. Dodatkowo ludziki będą zabierać miejsce na chodniku, co widać na zdjęciu. Z perspektywy kierowcy problem jest taki, że jeżeli pieszy będzie stał za ludzikiem to nie będzie go widać. Wystarczy w nocy odsłonić okno i włączyć światło i wtedy można doświadczyć, że nic nie widać zza okna. Dodatkowym problemem są auta, które mają wysoko światła i skierowane na wprost, przez co oślepiają innych kierowców. Zamiast bawić się w jakieś ludziki naprawmy to co mamy, czyli oświetlijmy dobrze wszystkie przejścia i wystawiać mandaty za źle uregulowane światła.
- 506 23
-
2023-01-07 21:20
A odblaski obowiązkowo wszędzie i wszyscy uczestnicy ruchu. .
Przejścis dla pieszych powinny być dodatkowo doświetlone pomarańczowym kolorem. Taki kolor z daleka widać i kierowca zwolni.
- 0 1
-
2023-01-07 20:34
Osobne (dodatkowe) oświetlenie przejścia dla pieszych wystarczy
Niższa latarnia i mocniejsza żarówka. Dakej temu widać wszytko, czy ktoś stoi przy jezdni
- 3 0
-
2023-01-07 14:40
oh tak te swiatla sa okropne zawsze mnie oslepiaja
- 1 0
-
2023-01-07 11:27
Świetne podsumowanie. Też czasem jestem pieszym. Uważam , że jezdnia jest dla mnie środowiskiem obcym wręcz wrogim. Stąd zwiększona uwaga i ostrożność. I mam akurat gdzieś to, że mam pierwszeństwo.
- 7 1
-
2023-01-07 00:54
jestem też pieszą i kierowcą (2)
i nic mnie bardziej nie irytuje jak samochody hamujące 50 metrów ode mnie, jak jestem kilknaścicie metrów od przejścia. Jest to wywieranie presji że mam przyśpieszyć. Nie kuźwa, nie przyśpieszę, nie pobiegnę żeby zdążyć przed jaśnie państwem!!!!! Mam chore serce, wolę zrobić postój przed przejściem, ja odpocznę, a samochody przejadą płynniej.
- 9 3
-
2023-01-07 10:07
A kto każe ci biec? Idź swoim tempem. To kierowca ma problem lub po prostu chce, stawać 50 metrów od ciebie.
- 0 4
-
2023-01-07 08:02
Mam to samo
Przepis jest i**otyczny, powoduje niepotrzebne spowolnienie ruchu kołowego i zamieszanie w ruchu pieszych. A wystarczyło by zminić w przepisach jedno słowo - zamiast "zbliża się" po prostu "stoi przy" przejściu.
- 9 2
-
2023-01-07 00:29
(1)
Mnie ten pomysł się o tyle nie podoba, że stawia się przeszkodę w poprzek chodnika. Mało słupów ze znakami już mamy do omijania?
- 8 3
-
2023-01-07 22:37
Czekam aż to postawią i wtedy będzie kompilacja pieszych i rowerzystów którzy w to wydzedzili. Będzie śmiesznie. Skoro piesi tego widzieć nie będą to co macie do kierowców, którzy poruszają się 50km/h a nie 5.
- 0 0
-
2023-01-06 23:28
(1)
Mądry komentarz aż miło przeczytać, niestety to rzadkość na tym portalu
- 6 3
-
2023-01-07 08:05
Po prostu merytoryczny, a nie jakiś bulgot troli...
- 1 1
-
2023-01-06 22:09
od razu mandaty... (1)
a nie wystarczy zabrać dowód rejestracyjny i do diagnosty? musza być te mandaty socjalistyczne do wspierania czarnej dziury budżetowej z której polacy nie mają NIC? serio
- 6 2
-
2023-01-08 19:29
A co ma przegląd techniczny do niewłaściwego zachowania kierowcy?
- 0 0
-
2023-01-06 21:16
Dawno tak i**otycznego pomysłu nie widziałem!
- 17 3
-
2023-01-06 20:13
Na tablice wyswietlajace predkosc prze przejsciach w Gdańsku zmarnowano miliony nikt na nie nie reaguje!! (1)
Widziałem ze nawet kierowcy autobusów nanie nie reagują .Ciekawe czyj znajomy na nich zarobił!
- 14 6
-
2023-01-08 19:28
Jeżdżę przepisowo, szczególnie przy tych tablicach i niestety tylko ja. Gdy jadę przepisowo to banda frustratów siedzi mi na zderzaku.
- 1 0
-
2023-01-06 19:59
Dla lewactwa mieszkańcy z autami to największy wróg (1)
- 9 20
-
2023-01-06 20:10
To lewactwo siedzi z tobą teraz w pokoju? Chcesz o tym porozmawiać?
N-ty komentarz o lewactwie.. paranoje się skutecznie leczy.
- 18 9
-
2023-01-06 19:06
Mózg wystarczy
W obu przypadkach
- 23 1
-
2023-01-06 18:22
Niech piesi ubierają się w ciuchy z odblaskami (10)
to te d**ilne ludziki nie będą potrzebne! Marnotrawstwo pieniędzy!
- 41 18
-
2023-01-06 19:30
Zlikwidować pieszych ustawą i po problemie.
A nie, czekaj... Przecież każdy kierowca staje się pieszym z chwilą odspawania od fotela kierowcy.
- 10 17
-
2023-01-06 19:18
(7)
Pieszy może się świecić jak choinka i to nawet czasem nie starczy, żeby kierowca go przepuścił. Wystarczy zwolnić i się rozejrzeć przed przejściem, a nie jechać 70km/h. Nie zrzucajcie całej odpowiedzialności na pieszych.
- 25 23
-
2023-01-06 20:38
(6)
Pieszego nadal obowiązuje art. 14 prawa o ruchu drogowym! Tylko mało który pieszy, z naciskiem na mało, go zna, a tym bardziej do niego się stosuje!
- 17 15
-
2023-01-07 17:14
to znaczy? moze tak zacytujesz (3)
- 1 3
-
2023-01-07 18:17
(2)
Jako pieszy masz obowiązek znać przepisy! Zatem niczego nie będę cytować. Rusz 4 litery i zapoznaj się z całym kodeksem drogowym, leniu!
- 6 4
-
2023-01-09 06:11
Wiem ale nie powiem. Brawo ! Takich ludzi nam trzeba.
- 0 0
-
2023-01-07 22:07
Każdy musi znac przepisy, a tyle już Dzienników Ustaw wyszło :)
- 0 1
-
2023-01-06 22:53
Ważne, że kierowców PoRD nie obowiązują. (1)
- 6 6
-
2023-01-07 14:50
Nawet najgorszy kierowca zna lepiej przepisy od zdecydowanej większości pieszych! Taka jest brutalna prawda, do której święte krowy nie potrafią się przyznać!
- 8 1
-
2023-01-06 18:29
Zacznij nosić okulary, to też nie będą potrzebne.
Jak ty nie widzisz znaku D-6 to się wybierz do okulisty.
- 29 37
-
2023-01-06 17:22
Opinia wyróżniona
Pomysł jest ciekawy, ale skuteczniejsze jest dobre doświetlenie przejścia i jego okolicy (13)
Lepiej zainwestować w światło. Teraz jest ciemno, dużo brudu, którego nikt nie zmywa. Takie odblaski zaraz byłyby brudne, a po kilku tygodniach niewidoczne. Radzę się skupić na łataniu dziur w jezdniach i likwidowaniu wybojów, muld, zapadniętych studzienek, wykrotów drogowych oraz zapadnięć, gdzie stoją kałuże. No, to ustaliliśmy.
- 332 10
-
2023-01-06 20:14
Od kiedy to glupota jest ciekawa raczej szkodliwa i kosztowna!! Tylko dlaczego my mamy za kaprysy radnych i urzedników Gdańska
A potem sie okazuje ze nanic niema wkasie Gdańska ale są tylko na kaprysy władz Gdański i ich urzedników szkodników!
- 11 6
-
2023-01-06 20:02
Może jakieś potykacze dla pieszych
Niech na chwilę odłożą telefon i popatrzą co się dzieje.
- 15 6
-
2023-01-06 19:48
Zmieniłbym też znak "przejście dla pieszych" (2)
W niektórych miejscach znak D-6 "przejście dla pieszych" jest umieszczony na fluorescencyjnym, jaskrawożółtym tle. Moim zdaniem powinien to być standard, bo sam "goły" znak D-6 zupełnie nie rzuca się w oczy, a w końcu jest to jeden z najważniejszych znaków drogowych. Z oświetleniem pełna zgoda, plus usunięcie z okolic przejścia dla pieszych krzaków i reklam zasłaniających widoczność (oraz samochodów parkujących tuż przed przejściem).
- 15 7
-
2023-01-07 00:57
(1)
Nie, to nie jest jeden z najważniejszych znaków. Ten znak mówi tylko że ewentualnie jakiś bezmyślny intruz może ci wleźć na drogę. Niestety bezmyślnych pieszych jest coraz więcej. Kierowcy kierują się jakimiś zasadami. Piesi i rowerzyści - żadnymi.
- 5 5
-
2023-01-07 06:22
Co za bzdura.
Codziennie jadę rowerem zgodnie z przepisami i codziennie jakiś kierowca wymusza pierwszeństwo. To pewnie taki ignorant jak ty co uważa że na każdym przejeździe rowerowym ma pierwszeństwo chociaż najczęściej nie ma.
- 3 6
-
2023-01-06 19:16
Pomysł kiepski
- 10 1
-
2023-01-06 18:26
co to za bzdury? jesli jako kierowca nie zauważasz znaku przejscia dla pieszych... (3)
i wymagasz "doswietlenia" to powinienes oddac prawo jazdy.
- 10 22
-
2023-01-06 18:29
(2)
Chodzi o to, aby mieć szansę zauważyć bezmyślnego pieszego ubranego na czarno, jak na własny pogrzeb!
- 24 10
-
2023-01-06 19:24
tak jasne bo piesi to mają chodzić w hiviz najlepiej pomarańczowych :O) (1)
- 9 11
-
2023-01-07 06:19
Nie mają, też uważam że pieszy ma prawo korzystać ze swojego pierwszeństwa.
Ale powinien pamiętać że w złych warunkach i w ciemności w nieoświetlonych miejscach musi uważać trochę bardziej niż w dzień. Kierowcy nawet chcący go zobaczyć i zwalniający jeśli nie mają widoczności mogą mieć problem. To oczywiście nie może znosić odpowiedzialności z kierowców ale wzajemne zrozumienie problemu zwiększy bezpieczeństwo.
- 14 3
-
2023-01-06 17:25
niby doświetlanie to ciekawy pomysł, ale... (2)
W Gdyni zrobili nowe przejście na Władysława IV, też jest doświetlone.
A i tak o mało co jeden skręcający nie wjechał w ludzi...- 4 12
-
2023-01-06 17:28
(1)
No to warto się zastanowić czy takie osoby powinny mieć prawo jazdy.
- 25 0
-
2023-01-06 19:23
no tak jak te, które nie widzą odblaskowego znaku przejście dla pieszych
a zobaczą takiego ludka
niestety nieodpowiedzialnych ludzi chyba jest coraz więcej- 12 0
Wszystkie opinie
-
2023-01-06 17:02
Bardzo dobry pomysł. (22)
Ostatnio prawie znalazłem się na masce samochodu bo kobieta patrzyła w telefon. To było na pasach.
- 13 87
-
2023-01-06 17:10
Dlatego i pieszych obowiązuje zasada ograniczonego zaufania. (12)
A niestety po ostatnich "głośnych" zmianach w przepisach, pieszym się wydaje, że zawsze i wszędzie mają bezwzględne pierwszeństwo, bo gdzieś coś tam usłyszeli. I niestety wchodzą na jezdnię, bez pewności czy kierowca w ogóle ich widzi i czy zdąży zareagować.
- 25 7
-
2023-01-06 17:19
Polscy kierowcy to w ogóle jacyś mało rozgarnięci. (7)
Za każdym razem kiedy się wydarz wypadek z winy kierowcy, mowa jest o pieszym, który wtargnął na jezdnię. Warto zapamiętać, że przejścia dla pieszych służą do przechodzenia na drugą stronę ulicy. Jeśli pieszy już znajduje się na przejściu, i inne samochody stoją, to chyba kierowca powinien to zauważyć. Jeśli nie daje rady, to nie powinien jeździć pojazdem. Skąd bierze się to wieczne usprawiedliwianie kierowców łamiących przepisy? Skąd bierze się to ciągłe zwalanie winy na pieszych? Jeśli pieszy gwałtownie wkroczy na jezdnię, czy wejdzie na czerwonym na pasy, to znaczy, że jest niespełna rozumu i sam się prosi o kłopoty. Ale jeśli już jest na przejściu, lub ma zielone, to nie da rady zwalić winy na pieszego.
- 11 7
-
2023-01-06 18:22
(5)
Problem w tym że piesi po zmianie przepisu zatracili instynkt samozachowawczy i włazą prosto pod jadący samochód jakby nie rozumieli praw fizyki! Nieważne że mogę zginąc ... ważne że postawiłem nogę na pasach i mam pierwszeństwo! Tylko że to nie jest pierwszeństwo tylko wymuszenie pierwszeństwa!
- 21 9
-
2023-01-06 19:52
A czy wszyscy kierowcy mają jakiś instynkt? (4)
Wczoraj dwa razy o mały włos nie zostałem najechany przejściu na zielonym, żeby nie było. Zielona strzałka nie pozwala na wtargnięcie na przejście jak są na nim piesi, a jednak nie wszyscy kierowcy to rozumieją. Te przepisy się nie zmieniły, nie zmieniły się też przepisy dotyczące pierwszeństwa dla pieszych na przejściu. Przed przejściem nie można wyprzedzać, nie można wymijać samochodów, które się zatrzymały żeby przepuścić pieszych. Tymczasem codziennie widzę kierowców, którzy mają wszystkie przepisy w nosie. To w sumie dziwne, bo każdy kierowca jest również pieszym, nie ma możliwości żeby wjechać do domu i do każdego miejsca samochodem.
- 9 4
-
2023-01-06 20:16
(3)
Ja mam id .to instynkt samozachowawczy i nie rozumiem jak można wchodzić prosto pod koła komuś zwłaszcza że w obecnej ciemności pieszego ubranego na czarno barana naprawdę słabo widać zwłaszcza jak się jedzie pod światło samochodów wymijanych
- 8 6
-
2023-01-06 21:03
A ja nie rozumiem jak to się dzieje.. (2)
Że ten sam polski kierowca, co nie widzi pieszych, parkuje gdzie popadnie i gna 100km/h przez miasto, kiedy wyjedzie za granicę to nagle potrafi jeździć zgodnie z przepisami. Magia.
- 6 5
-
2023-01-07 16:23
(1)
Macie jakąś manię z tymi samochodami jeżdżącymi za granicami naszego kraju:( kto tam jeździ powoli, i w ogóle co to ma do rzeczy? Mieszkamy tutaj i tyle
- 1 0
-
2023-01-07 18:19
Obsesję na tym punkcie mają ci, ci nigdy za ową mityczną granicą nie byli! Ale znajomy ich znajomego, którego znajomy ponoć tam był itd.
- 1 0
-
2023-01-06 20:46
W normalnych krajach pieszy moze przechodzic przez ulice gdzie chce i kiedy moze... przejsc bezpiecznie. Pieszy widzi wiecej niz kierowca, ktorego moga oslepiac swiatla w nocy... Zasady powinny byc takie ze pieszy sie zatrzymuje i czeka na bezpieczna mozliwosc przejsca, a powinien go przepuscic pierwszy kierowca, ktory ma mozliwosc bezpiecznego zatrzymania sie. Nie pierwszy ktory zauwazy ze ktos zbliza sie do przejsca, ale moze nie koniecznie chce przejsc...
- 4 7
-
2023-01-06 17:19
Jeżeli posiadasz prawo jazdy to oddaj je od razu (3)
skoro nie rozumiesz nawet na czym polega zasada ograniczonego zaufania.
- 8 14
-
2023-01-06 20:40
(2)
Jeśli nie znasz art. 14 prawa o ruchu drogowym, to w ogóle nie wychodź z domu - będzie bezpieczniej!
- 2 4
-
2023-01-06 20:45
Jak nie widzisz pieszych, to idź do lekarza od oczu. (1)
- 4 8
-
2023-01-07 18:21
Jak nie widzisz nadjeżdżającego samochodu, to tobie nawet okulista nie pomoże!
- 2 0
-
2023-01-06 18:20
(1)
Skoro prawie znalazłaś się na masce samochodu to znaczy że weszłaś na pasy wprost przed nadjeżdzający pojazd a to jest wykroczenie! Uważaj bo następnym razem możesz nie miec tyle szczęścia jak będziesz wchodziła na pasy jak święta krowa!
- 12 8
-
2023-01-06 19:54
Niekoniecznie, może być tak, że jakiś pajac jedzie na zielonej strzałce prosto na pieszych na środku przejścia.
Parę razy takie rzeczy widziałem, tacy wariaci za kółkiem się zdarzają.
- 9 2
-
2023-01-06 19:51
To ja nie wiem co jej pomoże taki ludzik
Zwłaszcza, że jeden już jest przed każdym przejściem na słupku, nazywa się to znak drogowy.
- 11 0
-
2023-01-06 20:15
Jedyne wyjscie by niemarnowali naszych pieniedzy w Gdańsku rozliczyc ich na wyborach (4)
- 2 5
-
2023-01-06 20:29
Wasze kacperki i inne brałny i tak nie mają tu żadnych szans na wygraną.
Z nimi to nawet pies z kulawą nogą by tu wygrał XD
A rozliczymy, ale złodziei i oligarchów z PiSu na jesień.- 5 2
-
2023-01-06 20:32
(2)
I rozumiem, jak wybierzemy kogoś innego to będzie kraina mlekiem i miodem płynąca?
- 5 1
-
2023-01-06 20:47
Tak im Hanka Koreanka w TVP dezInfo wmawia codziennie. (1)
A inflacja, wysokie ceny towarów i usług, drogi prąd, gaz, węgiel, sztucznie , zawyżone ceny paliwa w 2022r to przecież wina Tuska, UE, Niemców, Ruskich, Reptalian, LPG+i cyklistów.
- 5 3
-
2023-01-07 13:34
LPG?!
- 0 0
-
2023-01-06 22:10
A Ty się w co gapiłeś?
- 2 2
-
2023-01-06 17:02
Lepsze by było odpowiednie doświetlenie okolic przejść dla pieszych i samych przejść. (5)
- 97 1
-
2023-01-06 17:24
Też tak uważam
Zamiast wymyślania cudów i wydawania na nie pieniędzy zainwestować w podstawową infrastrukturę przejść dla pieszych czyli między innymi prawidłowe oświetlenie. Wszelkie ekstra pomysły powinny być realizowane dopiero gdy nie ma efektu przy podstawowych środkach bezpieczeństwa.
- 13 0
-
2023-01-06 17:58
Z naciskiem na okolice przejść.
- 7 0
-
2023-01-06 18:15
Oświetlenie będzie tańsze niż jeden ludzik
- 3 3
-
2023-01-07 08:47
Wszystko na nic (1)
Ten wyścig zbrojeń to głupota. Stawiają ludziki, progi, wymijanki, wyświetlacze prędkości itd, a wszystko na nic. Wystarczy zapłacić więcej policjantom drogówki. Pojawi się ich więcej i będą zmotywowani. Wtedy każdy krewki kierowca będzie jeździł tramwajem i SKMką. Przy tych zarobkach mamy policję jaką mamy.
- 0 3
-
2023-01-07 14:52
Wtedy też każdy głupi pieszy zatrzyma się przed przejściem!
- 0 1
-
2023-01-06 17:04
Też za jedną sztukę (6)
miasto zapłaci 10tys. zł jak w Częstochowie?
- 67 5
-
2023-01-06 17:09
Nie 1200 jak w Bytomiu. (3)
10tys zł to kosztuje utylizacja jednej ławeczki patriotycznej co kosztowały 100tys zł/szt.
- 14 8
-
2023-01-06 17:16
Odblaskowe ludziki wpisać w google (1)
pierwsze co wyskakuje pan panie to: Odblaskowe ludziki przy przejściach dla pieszych w Częstochowie. MZD za jednego zapłacił ponad 10 tys. zł. Co do Bytomia to do ogłoszonego postępowania przetargowego zgłosiły się trzy firmy. Jedna swoje usługi wyceniła na 159 tysięcy zł, druga na 123 tysięcy i trzecia 24 600 zł. Miejski Zarząd Dróg i Mostów w Bytomiu wybrał opcję trzecią. W efekcie w cenie ponad 24 tys. zł zakupił aż 20 odblaskowych ludzików.
- 9 3
-
2023-01-06 19:07
Nie umieją
W przetargi.
- 5 0
-
2023-01-06 19:07
Gwoli ścisłości, na demontaż ławeczek patriotycznych przeznaczono 176 tys. zł netto, czyli około 11 tysięcy złotych netto szt.
- 6 1
-
2023-01-06 17:24
W Gdańsku będzie ze dwa razy drożej.
Wszak to miasto, w którym trawę strzygą owce - bardzo drogie kosiarki.
- 18 4
-
2023-01-06 20:18
Te w Częstochowie takie drogie..
..bo za wzorzec robił naszczalnik Polski i trzeba mu tantiemy płacić od każdego egzemplarza. Ta operacja na kolano to ściema, poprostu musieli dyskretnie miarę ściągnąć.
- 3 3
-
2023-01-06 17:05
Działać będzie tak długo jak długo działa Kurde co to
Potem bedą wszędzie i nikt nie będzie na to zwracał uwagi. Wystarczy oświetlić białym światłem wszystkie przejścia, które obecnie są tragicznie oświetlone, oznaczone i w ogóle mało co widać.
- 78 4
-
2023-01-06 17:08
Za pierwszym razem zadziała, ale potem (4)
kierowcy się przyzwyczają. Gdyby choć co drugiego policjanta postawić z tych czterystu,co ochrania Kaczyńskiego,to byłoby bezpieczniej.
- 35 15
-
2023-01-06 17:10
Lepiej nie
Albo wybuchnie głośnik albo uprowadza jakieś nastolatki.- 10 1
-
2023-01-06 17:14
prawda (1)
- 2 3
-
2023-01-06 17:16
A co? Znaku D-6 nie widzisz?
To udaj się do lekarza, od oczu.
- 8 2
-
2023-01-06 17:27
Tez tak myślałem o tych, którzy byli w pogoni za bezmaseczkowcami
Czaili się to tu, to tam. Próbowali wlepiać nielegalnie mandaty. Naiwni się nabrali, ale tu doszło jeszcze bezpodstawne legitymowanie, dręczenie, czasami agresja i obezwładnianie. To było gestapowskie i zomowskie.
- 2 7
-
2023-01-06 17:08
Napiszcie ile kosztują to wam szczena opadnie (3)
Następny wałek.
- 70 6
-
2023-01-06 17:17
W Częstochowie 10tys zł sztuka, w Bytomiu podobne 1200zł szt.
- 12 1
-
2023-01-06 19:43
Www (1)
Rozumiem że na każdym przejściu będą go stawiać. Ni zła kasę ktoś zarobi. Brawo radni ...
- 2 4
-
2023-01-08 11:53
sami ihc wybraliśmy
no to i są, wyborni/wyborowi/wybrańcy/wyskrobiny- 1 0
-
2023-01-06 17:09
(1)
może tak wzorem innych krajów umieścić nad przejściem znak ,tablicę,która będzie pulsowała ostrzegawczo jeśli pieszy wkroczy na jezdnię !!
- 50 4
-
2023-01-06 18:50
No słyszysz, że nie można, bo rozproszy kierowcę i ebnie pieszego
- 7 1
-
2023-01-06 17:10
My w Gdyni (5)
Chcemy odblaskowe delfinki !
- 34 9
-
2023-01-06 17:31
a nie śledzie ?!
- 7 1
-
2023-01-06 19:07
Śledzie odblaskowe dostaniecie
- 1 0
-
2023-01-06 19:26
to nie jest głupie - zwraca bardziej uwagę niż ludzik (1)
:O)
- 1 4
-
2023-01-08 11:54
i jakźe przypomina penisy
- 0 0
-
2023-01-08 22:01
A może szczura odblaskowego?
- 1 0
-
2023-01-06 17:13
(6)
Nie, potem przejdzie człowiek a kierowca będzie myślał że ludzik.
- 30 6
-
2023-01-06 17:17
(1)
Kierowca będzie myślał to oksymoron
- 6 8
-
2023-01-06 18:25
Tak jak myślący pieszy
- 4 7
-
2023-01-06 17:18
One mają 60cm wysokości, to by musiał jakiś karzeł przechodzić. (3)
- 5 5
-
2023-01-06 17:19
(2)
Albo naczelnik partyjny
- 10 3
-
2023-01-06 19:09
Naszczalnik państwa chodzi otoczony wianuszkiem byłych GROMowców za 36mln zł rocznie. (1)
Do tego SOP i czterystu policjantów 24/7. Trudno by było nie zauważyć.
- 6 1
-
2023-01-06 20:34
Naszczalnik Polski nigdzie nie chodzi piechotą, wszędzie go wożą rządową limuzyną.
Pewnie w foteliku dla dzieci XD
- 6 2
-
2023-01-06 17:16
Pan Krajewski ma rację (1)
Lepiej doświetlić przejścia.
- 68 2
-
2023-01-06 22:46
Ale on nic nie mówił że planuje doświetlić przejścia
Mówił tylko o zrzucaniu całej odpowiedzialności na kierowców
- 2 8
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.