• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Oddają rowerzystom pas dla samochodów

Michał Sielski
11 listopada 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Gdynia: kontrapas będzie bezpieczny
Widoczne po prawej samochody będą teraz skręcać w lewo ze środkowego pasa. Widoczne po prawej samochody będą teraz skręcać w lewo ze środkowego pasa.

W czwartek rusza inwestycja, którą z punktu widzenia gdyńskich kierowców i rowerzystów można nazwać rewolucyjną. Do końca listopada na ul. 3 Maja zobacz na mapie Gdyni powstanie rowerowy kontrapas. Na odcinku pomiędzy ul. 10 Lutego a ul. Starowiejską rowerzyści pojadą pasem odebranym kierowcom. Na kilku ulicach wprowadzona zostanie też strefa Tempo 30 i możliwość jazdy rowerem pod prąd.



Czy to rozwiązanie spowoduje duże korki?

Tak jak pisaliśmy już w lutym, pas rowerowy zostanie wyznaczony od ul. Obrońców Wybrzeża do ul. Starowiejskiej. Będzie przebiegał na jezdni, ciągnąc się pod prąd jednokierunkowej dla samochodów ulicy. Dzięki temu rowerzyści będą mogli łatwiej i szybciej dojechać do jednokierunkowej ul. Starowiejskiej zobacz na mapie Gdyni, którą kolejnym kontrapasem dotrą do okolic Dworca Głównego lub po jezdni do placu Kaszubskiego zobacz na mapie Gdyni.

Osobna sygnalizacja dla rowerzystów

Kierowcom samochodów pozostaną dwa pasy pomiędzy ul. 10 Lutego zobacz na mapie Gdyniul. Starowiejską zobacz na mapie Gdyni. Prawy do skrętu w prawo w ul. 10 Lutego oraz środkowy, z którego będzie można pojechać prosto i w lewo. Zmieni się też sposób parkowania przy lewej krawędzi ulicy pomiędzy ul. 10 Lutego i ul. Batorego, gdzie możliwe będzie jedynie parkowanie równoległe.

Kontrapas pozwoli rowerzystom szybciej i łatwiej dojechać do śródmieścia Gdyni. Kontrapas pozwoli rowerzystom szybciej i łatwiej dojechać do śródmieścia Gdyni.
Rowerzyści zyskają też dedykowany tylko im program sygnalizacji świetlnej. Pojawi się faza, która włączy zielone światło rowerzystom jadącym pod prąd tylko wtedy, gdy pojawią się przed skrzyżowaniem z ul. 10 Lutego. Do kontrapasa będzie można dojechać z ul. Obrońców Wybrzeża, gdzie także pojawią się pasy rowerowe.

Wolniej w Śródmieściu, pod prąd bezpiecznie

To jednak nie wszystkie zmiany. Niektórzy kierowcy będą musieli zwolnić w centrum. Ulice Starowiejska, Zgoda zobacz na mapie Gdyni, Mściwoja zobacz na mapie Gdyni, Zygmunta Augusta zobacz na mapie GdyniAbrahama zobacz na mapie Gdyni (od Starowiejskiej do 10 Lutego), zostaną oznaczone strefą ograniczonej prędkości do 30 km/h. Na każdej z nich - oprócz ul. Starowiejskiej - rowerem będzie można jechać w obu kierunkach.

Wbrew pozorom ruch rowerem pod prąd wcale nie jest niebezpieczny, jeśli wszyscy kierowcy przestrzegają ograniczeń prędkości. W Gdańsku jest niemal 200 ulic z dopuszczonym ruchem rowerów pod prąd. To ponad 40 km dróg, na których nigdy nie doszło do żadnego poważnego zdarzenia drogowego z udziałem rowerzysty. W Gdyni ruch pod prąd możliwy jest na razie na ul. Lotników zobacz na mapie Gdyni od Przemyskiej do Stryjskiej oraz na części ul. Starowiejskiej zobacz na mapie Gdyni. Oby równie bezpiecznie było w tym miejscu, ale ze względu na przyzwyczajenia kierowców można spodziewać się też niebezpiecznych sytuacji. Zwłaszcza że pas nie będzie pomalowany na czerwono i nie będzie fizycznie oddzielony od pasów dla samochodów.

- W związku z brakiem odpowiednich warunków pogodowych (zbyt niskie temperatury) odłożyliśmy malowanie pasów na czerwono do wiosny 2016 roku. Większą uwagę kierowców, będą, póki co, zwracać liczne znaki ostrzegawcze A-24 "rowerzysta" - informuje Rafał Studziński, zajmujący się drogami rowerowymi z ramienia gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni. - Fizyczne oddzielenie kontrapasa będzie stworzone tylko w obszarze skrzyżowań, za pomocą zamontowanych wysepek. Na pozostałych odcinkach nie oddzielamy pasa ruchu dla rowerów (oddzielony fizycznie nie byłby pasem ruchu, a drogą dla rowerów), pozostawiając możliwość postoju samochodów - dodaje.

Opinie (629) 3 zablokowane

  • Zapakować wam pedalarze 100 paczek i pedałować do klienta! (6)

    Albo 10 palet. Jak je rozpedałujecie w jeden dzień to się zgadzam! Rower nie buduje gospodarki! Rower jest dla rekreacji i zdrowia, a zdrowie i rekreacja jest na ścieżkach leśnych!
    Nie dla odbierania dróg tysiącom kierowców dla garstki pedalarzy! Ścieżka będzie pusta, a samochody będą stać w korku i truć! Taka nowoczesność? Taka ekologia?
    Pedalarz jest uprzywilejowany? Od kiedy? Niech pedalarz pedałuje do klienta z narzędziami - zobaczymy, jak go klient odbierze!
    Spryskiwaczem w pedalarzy! Ja mam jeden tak skierowany i pomaga ;)
    PiS zrobi z pedalarzami porządek, wierzę w to. Rowerzyści tak - ale w lesie, na leśnych ścieżkach albo na pięknej ścieżce na bulwarze! Dla zdrowia

    • 46 6

    • ha (1)

      niech w koncu naloza na nich obowiazek OC a nie pozniej taki typ zarysuje Ci samochod a odpowiedzialnosc zerowa. Bo i komu bedzie sie chcialo sprawe cywilna zakladac...

      • 7 2

      • Poczytaj sobie po co jest OC

        Nie pisałbyś wtedy tak głupich komentarzy

        • 1 4

    • Nuda (3)

      Ten przykład dziesięciu palet powtarzasz przy każdej okazji, to jest już nudne. Jak będziesz codziennie rozwoził 10 palet to sobie jeździj samochodem. Jak masz wozić oprócz siebie powietrze, to do miasta autem wstęp wzbroniony.

      • 6 11

      • ... (2)

        a stolec Cie obchodzi co kto bedzie wozil samochodem. Ja bede jezdzila sama, wielkim samochodem po centrum miasta i zawsze bede przeciwko lobby rowerowego lanserstwa. A jak zobacze jakiegos rowerzyste na chodniku (gdy akurat bede spacerowala) to z przyjemnoscia jakiegos łokcia sprzedam :) Do zobaczenia :)

        • 12 4

        • A ja kopa zapalam pedalarzom.
          Gonić tałatajstwo zboczeńców w lajkrach.

          • 6 1

        • Hamstwo do kwadratu

          Taki jad to tylko od ludzi z wioch przyjeżdżających

          • 2 5

  • ja myślę, że powinni wydać jeszcze więcej pozwoleń na budowę osiedli na obrzeżach miast

    na pewno dojeżdżających autami ubędzie

    • 10 2

  • hahah dobre sobie tak jak zrobili na moście na ul. Stryjskiej obok PNT, teraz przez te ścieżki tworzą się gigantyczne korki (3)

    gratuluję kolejnego "mądrego" pomysłu

    • 31 4

    • durny stempa durny ściujek i durny baner (1)

      gdynia to wieś, dziura prowincjonalna rządzona przez idiotów o ambicjach nowojorskich a kompetencjach pegeerowskich

      • 6 1

      • żmuda trzebiatowski syn kiepa i pojary

        • 2 1

    • głosujcie dalej na tych durniów, na miliony marnotrawione na ich idiotyczne projekty typu lotnisko, ppnt, infobox, kolejka,

      sami jesteście sobie winni, gdynia zamieniła się w zylcwiochę, do której nie chce się wjeżdżać

      • 2 0

  • dać debilom władzę, a może strefa 10km/h

    rozpędzić

    • 21 2

  • Ehh

    Jeszcze karnet do spa niech im dadzą...

    • 15 1

  • Coraz więcej udogodnień i przywilejów, coraz mniej wymagań

    Wobec kierowców coraz więcej restrykcji i wymagań, rowerzyści pomimo że są uczestnikami ruchu drogowego i często w swej bezmyślności stwarzają sytuacje niebezpieczne, nie muszą zdać egzaminu ze znajomości przepisów, nie muszą posiadać ubezpieczenia.
    Jak zwykle, z jednej skrajności w drugą.

    • 23 3

  • W Gdyni każdy znajdzie coś dla siebie

    np. rowerzystów z Parkinsonem zapraszamy na kontrapas na Starowiejskiej

    • 12 2

  • Coooo?

    Nie dawać temu tałatajstwu w spoconych rajtuzach żadnego pasa.
    Banda rowerowa.
    Wprowadzić obowiązkowe oc dla pedalarzy.

    • 22 5

  • Oszołomy z Magistratu

    Chyba was w Magistracie wraz ze Szczurkiem po----bało,ostatni raz na Szczurka
    głosowałem,nie mam nic przeciwko normalnym rowerzystom ale jak widzę kretynów na chodnikach i przejściach dla pieszych jadących slalomem wśród
    pieszych to mnie szlak trafia.gdzie jest policja,która powinna eliminować i karać tych piratów chodnikowych.

    • 24 2

  • A co z....

    .... motocyklami - buspasy w Gdyni - nie. Parkowanie płatne - tak. A może by tak zrobić odwrotnie? No - mości Panowie - do myślenia i działania zapraszamy....

    • 11 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane