• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Oddają rowerzystom pas dla samochodów

Michał Sielski
11 listopada 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Gdynia: kontrapas będzie bezpieczny
Widoczne po prawej samochody będą teraz skręcać w lewo ze środkowego pasa. Widoczne po prawej samochody będą teraz skręcać w lewo ze środkowego pasa.

W czwartek rusza inwestycja, którą z punktu widzenia gdyńskich kierowców i rowerzystów można nazwać rewolucyjną. Do końca listopada na ul. 3 Maja zobacz na mapie Gdyni powstanie rowerowy kontrapas. Na odcinku pomiędzy ul. 10 Lutego a ul. Starowiejską rowerzyści pojadą pasem odebranym kierowcom. Na kilku ulicach wprowadzona zostanie też strefa Tempo 30 i możliwość jazdy rowerem pod prąd.



Czy to rozwiązanie spowoduje duże korki?

Tak jak pisaliśmy już w lutym, pas rowerowy zostanie wyznaczony od ul. Obrońców Wybrzeża do ul. Starowiejskiej. Będzie przebiegał na jezdni, ciągnąc się pod prąd jednokierunkowej dla samochodów ulicy. Dzięki temu rowerzyści będą mogli łatwiej i szybciej dojechać do jednokierunkowej ul. Starowiejskiej zobacz na mapie Gdyni, którą kolejnym kontrapasem dotrą do okolic Dworca Głównego lub po jezdni do placu Kaszubskiego zobacz na mapie Gdyni.

Osobna sygnalizacja dla rowerzystów

Kierowcom samochodów pozostaną dwa pasy pomiędzy ul. 10 Lutego zobacz na mapie Gdyniul. Starowiejską zobacz na mapie Gdyni. Prawy do skrętu w prawo w ul. 10 Lutego oraz środkowy, z którego będzie można pojechać prosto i w lewo. Zmieni się też sposób parkowania przy lewej krawędzi ulicy pomiędzy ul. 10 Lutego i ul. Batorego, gdzie możliwe będzie jedynie parkowanie równoległe.

Kontrapas pozwoli rowerzystom szybciej i łatwiej dojechać do śródmieścia Gdyni. Kontrapas pozwoli rowerzystom szybciej i łatwiej dojechać do śródmieścia Gdyni.
Rowerzyści zyskają też dedykowany tylko im program sygnalizacji świetlnej. Pojawi się faza, która włączy zielone światło rowerzystom jadącym pod prąd tylko wtedy, gdy pojawią się przed skrzyżowaniem z ul. 10 Lutego. Do kontrapasa będzie można dojechać z ul. Obrońców Wybrzeża, gdzie także pojawią się pasy rowerowe.

Wolniej w Śródmieściu, pod prąd bezpiecznie

To jednak nie wszystkie zmiany. Niektórzy kierowcy będą musieli zwolnić w centrum. Ulice Starowiejska, Zgoda zobacz na mapie Gdyni, Mściwoja zobacz na mapie Gdyni, Zygmunta Augusta zobacz na mapie GdyniAbrahama zobacz na mapie Gdyni (od Starowiejskiej do 10 Lutego), zostaną oznaczone strefą ograniczonej prędkości do 30 km/h. Na każdej z nich - oprócz ul. Starowiejskiej - rowerem będzie można jechać w obu kierunkach.

Wbrew pozorom ruch rowerem pod prąd wcale nie jest niebezpieczny, jeśli wszyscy kierowcy przestrzegają ograniczeń prędkości. W Gdańsku jest niemal 200 ulic z dopuszczonym ruchem rowerów pod prąd. To ponad 40 km dróg, na których nigdy nie doszło do żadnego poważnego zdarzenia drogowego z udziałem rowerzysty. W Gdyni ruch pod prąd możliwy jest na razie na ul. Lotników zobacz na mapie Gdyni od Przemyskiej do Stryjskiej oraz na części ul. Starowiejskiej zobacz na mapie Gdyni. Oby równie bezpiecznie było w tym miejscu, ale ze względu na przyzwyczajenia kierowców można spodziewać się też niebezpiecznych sytuacji. Zwłaszcza że pas nie będzie pomalowany na czerwono i nie będzie fizycznie oddzielony od pasów dla samochodów.

- W związku z brakiem odpowiednich warunków pogodowych (zbyt niskie temperatury) odłożyliśmy malowanie pasów na czerwono do wiosny 2016 roku. Większą uwagę kierowców, będą, póki co, zwracać liczne znaki ostrzegawcze A-24 "rowerzysta" - informuje Rafał Studziński, zajmujący się drogami rowerowymi z ramienia gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni. - Fizyczne oddzielenie kontrapasa będzie stworzone tylko w obszarze skrzyżowań, za pomocą zamontowanych wysepek. Na pozostałych odcinkach nie oddzielamy pasa ruchu dla rowerów (oddzielony fizycznie nie byłby pasem ruchu, a drogą dla rowerów), pozostawiając możliwość postoju samochodów - dodaje.

Opinie (629) 3 zablokowane

  • Czyli będą tera korki aż od hali...

    • 15 1

  • Najgorsze jest to ze tamtędy jeździ dużo autobusów i tez je to spowolni....

    • 12 1

  • Oddają rowerzystom pas dla samochodów (1)

    To jeszcze nic w porównaniu z Gdańskiem. We Wrzeszczu z ul. Wita Stwosza stworzono drogę dla rowerzystów, która świeci pustkami. Zmarnowali przejazdność ulicy. Ul. Wita Stwosza powinna mieć wylot na ul. Rybińskiego, a nie kończyć się przy ul. Westerplatte w Oliwie. W ten sposób ul. Wita Stwosza świeci pustkami, a ul. Polanki jest zakorkowana od Oliwy do Wrzescza. To jest szczyt myślenia w Gdańsku.

    • 13 3

    • To akurat dobrze, bo kto wie ten jedzie be zkorków. Ja sie z tobą zgadzam, że tam ścieżka była nie potrzebna bo jest mały ruch i od lat błagam władarzy o ścieżke na na Orunię Górną na ul.Małomiejskiej, która jest ruchliwa, za to miejsce na ścieżkę by było. Ale tez z tego powodu nie uważam, ze zmarnowano przepustowość wita Stosza, bo tam nigdy ruchu nie było to i teraz tych pare aut sie zmieści. Mnie jadącej z Oliwy do pętli Strzyża mija w między czasie ok. 5 samochodów, potem na odcinku do grunwaldzkiej też ok. 5, więc nie jest tak źle.

      • 0 2

  • czy to ten sam? (1)

    Czy to ten sam idiota co wymyślił lotnisko w Gdyni chce to nam zafundować?

    • 13 0

    • czy to ten sam?

      Tak ten sam

      • 0 0

  • Powinni jeszcze Morską podzielić. Jedna nitka dla rowerów i rolkarzy. I riksze zamiast autobusów. Jedno jest pewne: będzie śmiesznie.

    • 15 1

  • Dla kilku ..... te zmiany

    Moźe na odwrót zróbcie? Zabrać wszystkie pasy a auta niech jeżdżą po ścieżce rowerowej.....

    • 8 1

  • Obaliliśmy komunę, obalimy i to! (1)

    Kierowcy! Olejcie ten pas dla rowerów. Można zapłacić raz ten mandat, ale pokażmy, że nie damy sobą pomiatać różnym takim.

    • 8 8

    • Lecz się, psychopato.

      • 7 6

  • Żmuda - Trzebiatowski

    Posunięcia Żmudy -Trzebiatowskiego przysłużą się do upadku Prezydenta Szczurka. Pomysły nie na "rozwiniętą " komunikację w Gdyni. Może wydzielić jeszcze jeden pas na deskorolki ??

    • 14 1

  • Pytania pytania pytania (4)

    Czy ktos policzyl, czy te wszystkie inwestycje rowerowe maja sens ekonomiczny. Czy ktos sprawdzil ile osob sie przesiadlo swiadomie na rowery? Czy ktos sprawdzil ile rowerow jezdzi z gornych poludniowych dzielnic Gdanska to srodmiescia? Czy ktos jezdzi z Chwarzna do CENTRUMGdyni? Czy ktos sprawdzil ile ortopedycznych ofiar rewolucji jest w trojmiejskich szlpitalach? SLOWEM Czy to chwilowa moda czy zysk ekonomiczno ekologiczny?

    • 20 0

    • Społeczeństwo zyskuje 68 gr za każdy kilometr przejechany na rowerze! (1)

      Tak, już dawno ktoś to policzył.
      Na tzw. Zachodzie korzyści gospodarcze i społeczne związane z rowerami są pomierzone i realne.
      W przeliczeniu na osobokilometr infrastruktura rowerowa jest najtańszą opcją zapewniającą komunikację w mieście.

      ibikekrakow.com/2013/03/11/spoleczenstwo-zyskuje-068-plnkm-przejechany-na-rowerze/

      • 3 6

      • Najtaniej to chodzic na piechote. Czemu tego sienie promuje?

        • 0 0

    • Sezonowa moda na aplikację endomondo, fejsika i lajki. Wzmożona aktywność wiosną.

      • 3 1

    • pewnie nie- grunt, to dostac % od nowej inwestycji w łapę

      • 0 0

  • Dajcie spokój przecież wiadomo że nie chodzi o jazdę rowerem , (2)

    ale o zniechęcenie kierowców do korzystania z aut i przesiadki na komunikacje miejską. Samochodów jest coraz więcej i miasta pękają w szwach. Jak będziesz jechał dwie ulice dalej przez obwodnice to się przesiądziesz szybciej na autobus.
    Najlepszy pomysł na poprawę ruchu to zwężenie ulic !

    • 10 5

    • 2 razy sie skusilam na ZKM... latem... i NIGDY WIECEJ (1)

      zero klimy, 2 okienka otwarte

      • 1 0

      • Marudzisz Paniusiu

        Jezdze i autem i autobusem, w zaleznosci od moich wlasnych potrzeb lub pilnosci zalatwienia sprawy.
        Nie widze wielkiego problemu w podrozownaniu ZKM.
        Owszem, zdarzaja sie niekomfortowe sytuacje, ale....bez przesady.

        • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane