- 1 Dźwig złamał się podczas wyciągania z kanału (155 opinii)
- 2 Dźwig wpadł do kanału. Moment upadku (291 opinii)
- 3 50 tys. pszczół usiadło na rowerze w centrum Gdańska (176 opinii)
- 4 Skutki ulewy w Trójmieście (215 opinii)
- 5 Okręt podwodny przypłynie do zwiedzania (47 opinii)
- 6 Biologicznie oczyszczą sopockie Morskie Oko (15 opinii)
Ograniczenie do 50 km/h na Zwycięstwa nie ma uzasadnienia
- Ograniczenie prędkości do 50 km/h na al. Zwycięstwa nie ma żadnego uzasadnienia poza nabijaniem kabzy z mandatów - uważa nasz czytelnik, pan Wojciech, który napisał w tej sprawie list do redakcji Trojmiasto.pl.
Oto jego historia
Minęły ponad 3 lata od wprowadzenia ograniczenia prędkości do 50 km/h na al. Zwycięstwa i Grunwaldzkiej.
![Od soboty noga z gazu na al. Grunwaldzkiej i Zwycięstwa](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/2862/150x100/2862976__c_73_22_920_665__kr.webp)
Już wtedy wielu czytelników uważało, że to nietrafiony pomysł, który ma niewiele wspólnego z poprawą bezpieczeństwa na tej trasie.
![50 km/h na Grunwaldzkiej to fikcja? Sprawdziliśmy](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/2865/150x100/2865585__kr.webp)
Na al. Zwycięstwa policja regularnie kontroluje prędkość na wysokości GUMedu i oczywiste ma pełne ręce roboty. Patrole nie stoją tam jednak, żeby podnieść bezpieczeństwo ruchu drogowego, a z innego wiadomego powodu.
Dla wszystkich oczywiste jest (dla policji oczywiście też), że na 3-pasmowej drodze nikt nie jeździ 50 km/h.
Uwaga! Polowanie na portfele kierowców (6 opinii)
Wszystkie przejścia dla pieszych i skrzyżowania posiadają sygnalizację świetlną, więc piesi nie przechodzą w miejscach niedozwolonych. Skąd to wiadomo? Wystarczy przejść się tym odcinkiem, by przekonać się, że nie ma żadnych ścieżek wydeptanych na trawniku.
Rowerzystów nie spotka się na ulicy, bo mają drogę rowerową odseparowaną pasem zieleni. Jest tam spory ruch, ale wszyscy się mieszczą.
Słowem, nie ma żadnych przesłanek, żeby nie podwyższyć ograniczenia prędkości do 70 km/h, jak to było wcześniej.
W Krakowie można jeździć 70 km/h
Dla przykładu proszę się wybrać do Krakowa na ul. Konopnicką. Jest to ulica blisko centrum o przekroju 2 x 2, odgrodzona betonowymi przeszkodami, z chodnikami i drogami rowerowymi po obu stronach.
Nie przeszkadza to w podniesieniu dozwolonej prędkości do 70 km/h. Podczas gdy u nas pewnie by ją obniżono do 30 km/h.
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Opinie (421) ponad 10 zablokowanych
-
2024-06-17 08:40
Opinia wyróżniona
Muszę pochwalić policjantów (35)
Pomimo, że to ograniczenie jest bez sensu to chciałbym pochwalić policjantów za czujność, bo byłem świadkiem jak burak w BMW gazował i robił slalom między autami z prędkością spokojnie koło 100 km/h o godzinie ~9:30 i idealnie wpadł dokładnie w tym miejscu! Liczę, że jak tam suszą to właśnie żeby łapać tych koło 90-100 niż 60-70km/h
- 408 85
-
2024-06-18 10:32
Co za durna argumentacja
Coś w stylu - ja ze sklepu kradnę piwo, a sąsiad flaszkę. Policja powinna łapać jego a nie mnie.
- 4 3
-
2024-06-18 09:39
tja , kolega dostal za 61 a ja za 73
wmawiaj se
- 4 1
-
2024-06-18 08:43
ciesz się ciesz...
na ciebie też przyjdzie kolej
ludzka zawiść- 2 2
-
2024-06-18 08:24
To marne twoje liczenie....
- 1 0
-
2024-06-18 07:07
Gdyby policjanci na prawdę
Myśleli o poprawie bezpieczeństwa to w tunelu dawno byłby odcinkowy pomiar prędkości a nie suszarki
- 2 7
-
2024-06-17 17:01
Ważne że się usmiechamy
- 7 7
-
2024-06-17 11:40
(2)
Mnie zatrzymali o 22 z prędkością 68 km/h. Profesjonalnie schowani w krzaczkach na wysokości basenu Politechniki. Jak za starych czasów. Nawet wąs był ten sam.
- 45 6
-
2024-06-17 14:58
Więc mieli powód do zatrzymania czy luźniutko? (1)
Masz prawo jazdy?
- 8 24
-
2024-06-17 16:05
Według przepisów mieli powód do zatrzymania. Przyjąłem mandat bez dyskusji
Mój komentarz dotyczył tego fragmentu wypowiedzi kolegi powyżej: "Liczę, że jak tam suszą to właśnie żeby łapać tych koło 90-100 niż 60-70km/h"
Natomiast w tym artykule poddajemy pod dyskusję zasadność tych przepisów, prawda?- 39 0
-
2024-06-17 10:26
(8)
Skoro piszesz ze łapią tych 90plus to jech dadzą nam te 70 i niech dalej łapią wariatów
- 39 7
-
2024-06-17 16:52
Mając ograniczenie 70km/h -> jadąc te 100km/h ledwo łapiesz się na podwyższony taryfikator (przekroczenie więcej niż 30km/h jest drastyczny wzrost wysokości mandatu).
Mając ograniczenie 50km/h -> jadąc 100km/h masz zawieszone prawko na 3 miechy + bardzo wysoki mandat.
A teraz przeczytaj raz jeszcze co napisałeś/ napisałaś i zgadnij dlaczego taka zmiana.- 4 8
-
2024-06-17 10:47
Jak dasz ograniczenie do 70 to każdy pojedzie 90-100 (6)
a jak jest 50 to niewielu jedzie 70.
- 16 27
-
2024-06-17 12:07
Nieprawda (1)
Na obwodnicy przy dużym ruchu jedzie się 70 km/h (dopuszczalna zredukowana z 120 do 100). I to te same pory, kiedy dochodzi do stłuczek blokujących trójmiejski ruch na parę godzin. To tak, jakby włodarze nie potrafili stworzyć struktur do szybkiego udrożnienia zatoru. No ale nie oszukujmy się, do władz ani urzędów nie idą najmądrzejsi ani
Na obwodnicy przy dużym ruchu jedzie się 70 km/h (dopuszczalna zredukowana z 120 do 100). I to te same pory, kiedy dochodzi do stłuczek blokujących trójmiejski ruch na parę godzin. To tak, jakby włodarze nie potrafili stworzyć struktur do szybkiego udrożnienia zatoru. No ale nie oszukujmy się, do władz ani urzędów nie idą najmądrzejsi ani najbardziej przedsiębiorczy, bo się nie opłaca no i nie mają poparcia ludzi naiwnych na bezkarne kłamstwa populistów. Najskuteczniejsi są w niedasiźmie.
Pozdrawiam przy okazji odcinki z pomiarem prędkości na A2 pod Poznaniem. Ograniczenie zredukowane ze 140 do 120, dwa pasy jadą prędkością tirów, trzeci jedzie 115 km/h w strachu przed mandatami. Wjeżdża się na S5/S11 i dynamika na skromnych dwóch pasach wzrasta.- 18 6
-
2024-06-18 08:12
Wzrasta dynamika,
wypadkowość i śmiertelność.
- 0 1
-
2024-06-17 11:20
Właśnie takie podejście skutkuje brakiem poszanowania prawa. (3)
Sama idea wprowadzania zbyt rygorystycznego ograniczenia bo i tak będą jechać szybciej jest patologiczna. Ograniczenie powinno być na maksymalnym możliwym poziomie i wtedy można łapać jadących szybciej. To kierowca ma obowiązek dostosować prędkość do warunków, a nie mieć narzucane zaniżone ograniczenie bo ktoś sobie nie radzi przy wyższej prędkości.
- 28 6
-
2024-06-17 13:02
Ty sobie nie radzisz przy niższej prędkości (2)
i to jest dramat. Ruch drogowy to nie konkurs sprawności.
- 6 16
-
2024-06-17 18:02
Wiek (1)
Być może jesteś młody, ale na ciebie też przyjdzie czas. Umiejętność spojrzenia z różnych perspektyw na problemy to rzadkość i widać, że nie posiadłeś tej umiejętności. Przede wszystkim to czy jedziesz 50 km na godzinę czy 70 nie ma w mieście znaczenia w kontekście czasu jakim docierasz z punktu a do punktu b. Po drodze są światła i to one decydują kiedy dojedziesz a nie twoja prędkość. To że przeskoczysz kilka miejsc w kolejce swoją brawurą to tylko brak wychowania.
- 6 5
-
2024-06-17 22:01
hola, hola kolego z szerokimi perspektywami
tam wydano > 100 mln złotych na adaptacyjne sterowanie ruchem, zieloną falę itd.
a później wprowadzili ograniczenie do 50!
to jest dopiero perspektywa absurdu!- 15 1
-
2024-06-17 10:25
policja jak jedzie tam samochodem to tez koło 70 km/h (2)
Ile razy jadą gdzieś obok to robią to tak jak większość kierowców. Zatem to czesanie fotoradarami to jest nabijanie statystyk jak komendant pogoni do wyrobienia tabelek.
Ok, czasem złapią prawdziwych piratów goniacych tam powyżej 100 km/h ale generalnie to straszna hipokryzja.
Niestety tęczowi socjaliści rządzący Gdańskiem nie po toIle razy jadą gdzieś obok to robią to tak jak większość kierowców. Zatem to czesanie fotoradarami to jest nabijanie statystyk jak komendant pogoni do wyrobienia tabelek.
Ok, czasem złapią prawdziwych piratów goniacych tam powyżej 100 km/h ale generalnie to straszna hipokryzja.
Niestety tęczowi socjaliści rządzący Gdańskiem nie po to wporadzali ograniczenia, żeby je teraz znosić w imię uspokajania ruchu.
Inna sprawa, to w wielu dużych miastach nocą sygnalizacje są powyłączane oprócz newralgicznych miejsc. Ale w Gdańsku w nocy nic z tego, obowiązuje czerwona fala na pustych ulicach- 37 7
-
2024-06-18 09:41
dokładnie!
widziałem nieraz, jechałem za nimi 80 przez Wrzeszcz wiedzą jak wygląda zielona fala i że te 50 jest za hałas z wyścigow czwartkowych... no ale co nie nagrasz takiego nie wyprzedzisz bo co wolno wojewodzie....
- 1 0
-
2024-06-17 12:16
jak masz pecha to fakt, trafiasz na czerwoną falę - mi dość często w godzinach nocnych udaje się trafić na zieloną i praktycznie nie zatrzymuję się na odcinku od Bramy Oliwskiej do Galerii Bałtyckiej
- 4 7
-
2024-06-17 10:10
Jak nie bedzie tych szybkich i wsciekłych
To wtedy i ciebie pykną jak będziesz jechał 65 i bardzo dobrze!
- 16 6
-
2024-06-17 09:04
(12)
a w tym samym czasie inny burak szaleje pod szkołą czy przychodnią - i gdzie są bardziej potrzebni ?!
- 27 19
-
2024-06-17 09:09
I tam i tam (11)
Takie trudne do zrozumienia?
- 24 14
-
2024-06-17 09:36
no tak, tylko tylko pod tą "szkołą czy przychodnią" jest promil pojazdów co na zwycięstwa. (10)
W związku z czym, aby zrealizować target, trzeb suszyć tam, gdzie mają dużo większe prawdopodobieństwo realizowania planu....
- 21 0
-
2024-06-17 09:45
A gdyby tak, spróbować czegoś niewyobrażalnego i na przykład nie łamać prawa? (9)
Zbyt trudne?
- 18 17
-
2024-06-17 12:01
Pojedź sobie (1)
Kiedyś za radiowozem, zobaczysz czy równiutko 50 będzie. A co do twojego pytania, to może do ustalania zasad ruchu drogowego, zatrudniać ludzi mających o tym pojęcie, a nie laików i mało rozgarniętych teoretyków.
- 13 3
-
2024-06-17 18:31
nie żartuj
- 0 0
-
2024-06-17 11:21
To pytanie do policji?
- 4 1
-
2024-06-17 10:40
Ale tam nawet tramwaj jedzie więcej niż 50km/h (2)
Więc o co chodzi? Kto realnie zyskuje na tym, że tam jest ograniczenie do 50 km/h? Czy z tego powodu jest mniej wypadków? Kto chce tam grzać i tak będzie grzał. Nie ważne czy limit jest 50 czy 70. Natomiast każdy "normalny" kierowca jedzie tam około 70 km/h. Jest to bezpieczna prędkość na tym odcinku. Podobnie jak na Słowackiego pomiędzy
Więc o co chodzi? Kto realnie zyskuje na tym, że tam jest ograniczenie do 50 km/h? Czy z tego powodu jest mniej wypadków? Kto chce tam grzać i tak będzie grzał. Nie ważne czy limit jest 50 czy 70. Natomiast każdy "normalny" kierowca jedzie tam około 70 km/h. Jest to bezpieczna prędkość na tym odcinku. Podobnie jak na Słowackiego pomiędzy Niedźwiednikiem a lasem, 50 jadą tam tylko nieliczni, i to tylko kiedy ich Yanosik ostrzeże. Nawet sama policja, ale też inne służby, czy nawet autobusy miejskie przekraczają tam 50.
- 23 5
-
2024-06-17 14:47
Normalny kierowca prowadzi zgodnie z przepisami.
- 3 8
-
2024-06-17 11:09
Nie "normalny kierowca", a drogowa ciamajda, która po latach jazdy dalej nie ogarnia zielonej fali.
Gdyby jeszcze jazda ponad limit cokolwiek dawała... Ale same wady, a ci i tak cisną od świateł do świateł.
- 6 6
-
2024-06-17 10:27
Ty nic nie rozumiesz.
- 0 0
-
2024-06-17 10:16
A gdyby tak napisać prawo, które nie dyskryminowałoby kierowców? (1)
Zbyt trudne?
- 8 7
-
2024-06-17 11:18
A gdzie ta dyskryminacja?
Kto może jechać z większą prędkością po tej drodze?
- 5 5
-
2024-06-17 10:57
Opinia wyróżniona
(29)
Mniejsza prędkość, to nie tylko bezpieczeństwo, ale też mniejszy hałas i mniejsza emisja. Ale Wam wszystkim straszną różnicę zrobi, że ten odcinek przejedziecie minutę szybciej jadąc 70km/h. Poza tym przy ograniczeniu do 70. kierowcy będą jechać 80-85, bo to Polska i ograniczenia to tylko sugestia... Przy ograniczeniu do 50 jeżdżą przynajmniej 60-65.
- 157 413
-
2024-06-19 10:00
70 - min emisja!!!
.
- 0 0
-
2024-06-18 12:10
Myśląc w ten sposób trzeba by zmniejszyć prędkość na wszystkich drogach. Bo 50km/h to optymalna prędkość
W mieście powinny być drogi pozwalające na szybsze poruszanie się - to są trasy "przelotowe". Z druguej strony jestem bardzo ciekaw, ilu urzędników faktycznie jezdzi z tymi prędkościami. Najgłupszym ograniczeniem jest 30km/h (nie mam na myśłi wąskich dróg wewnątrz osiedli, gdzie wymagana jest duża ostrożność). Za ograniczanie prędkości do 30km/h urzędnicy powinni być zmuszeni do jeżdżenia z tymi prędkościami
- 1 2
-
2024-06-18 07:34
Co do hałsu i ilości spali jest dokl;adnie odwrotnie !! Minimum hałasu i spalania we współczenych samochodach znajduje się przy
- 9 3
-
2024-06-18 07:14
50km/h ? (2)
Miało by sens jak by była zielona droga a niestety w całym Gdańsku jest czerwona ,jedziesz i stop,jedziesz stop ,piękna synchronizacja.
- 9 3
-
2024-06-19 08:21
Jadąc ok..50 km/h masz zielone. Stoisz przez ścigających się do świateł, oni muszą stanąć i hamują ruch.
- 0 1
-
2024-06-18 07:30
Jest zielona
Wzdłuż całej ulicy jest sporo drzew
- 7 2
-
2024-06-17 21:46
Bury (2)
Prędkość mniejsza to mniejszy hałas i emisja? Co za bzdury to niższy bieg i wyższe obroty silnika nic więcej, owszem czas reakcji kierowcy i droga hamowania przy niższej prędkości mniejsza więc bezpieczniej ale nic poza tym
- 11 12
-
2024-06-19 17:42
Bzdury
Powyżej 50km/h hasał wydawany przez opony jest większy od hałasu silnika
- 0 1
-
2024-06-18 07:31
Wracaj do szkoły
Sprawdź sobie jak brzmi samochód elektryczny jadący ~60 km/h to zrozumiesz co to jest hałas generowany przez opony
- 4 3
-
2024-06-17 21:20
(2)
Stanie w korkach, które generują durne decyzje Dulkiewicz i jej sekty, nie są ekologiczne.
- 25 6
-
2024-06-18 10:28
Stoisz w korku na drodze wzdłuż której jest linia SKM i tramwajowa (1)
więc robisz to na własne życzenie
- 2 3
-
2024-06-18 11:40
A do głowy nie wpadło dokąd jedzie?
Może gdzieś gdzie niema komunikacji .
- 2 0
-
2024-06-17 18:50
Bs
Co Ty za głupoty piszesz!!
- 2 5
-
2024-06-17 16:12
Mniejsza emisja??? (5)
Od kiedy jadać 50km/h mamy mniejszą emisję to raz a dwa pojazd dłużej przybywa dany odcinek co powoduje dłuższą emisję spalin na danym odcinku.
- 27 10
-
2024-06-17 17:03
(4)
jadac 50ka spalasz na 5l\100,jadac 80ka spalasz na te same 100 7l.,kropka
- 10 23
-
2024-06-18 01:21
jest dokładnie odwrotnie (3)
Prędkość ekonomiczna większości aut to około 80 kmh
- 22 2
-
2024-06-18 05:58
(2)
W autku mam licznik spalania i spalenia,od tankowania do tankowania,prawdę pisze,kup coś nowszego!!
- 1 8
-
2024-06-18 12:14
Mam taki licznik w Passacie. Kiedy jadę na 2 biegu, spalanie wynosi dobrze ponad 10l/100, nawet około 15 (1)
Wraz ze wzrostem prędkości, zmniejsza się średnie zużycie paliwa. Przy 90km/h to już tylko ok7-8l/100km
- 0 1
-
2024-06-18 12:50
pogratulowac techniki jazdy!!,55km\h nie przspieszajac jade na biegu 4-5 i focus 1,6 pali w granicach 5,5.kropka
- 0 1
-
2024-06-17 14:33
Jak jedziesz 50 to emisja wcale nie jest mniejsza niż przy 80 (4)
- 33 15
-
2024-06-17 16:00
Nie ośmieszaj się gościu swoją indolencją (3)
umysłową.
- 5 13
-
2024-06-17 16:20
Zobacz jakie masz spalanie przy 50 a jakie przy 80.... (2)
Jw
- 13 5
-
2024-06-18 07:22
Najbardziej ekonomiczna jazda w każdym aucie
To 70-80 km/h nie patrz na spalanie w aucie to jest wartość orientacyjna ,niema nic wspólnego z rzeczywistym spalaniem.
- 8 3
-
2024-06-17 19:37
Jak się trafi szrot z niesprawnym EGRem, to będzie więcej palił przy 50.
- 2 4
-
2024-06-17 14:03
Nie ma dla mnie znaczenia czy ustawicie znak 20 czy 120 (1)
Jadę tam ok 70km/h. Nie będziesz mi życia ustawiał numerkami na blaszce.
- 16 19
-
2024-06-17 14:26
Poluzuj dresik, ewidentnie ci uwiera
- 15 8
-
2024-06-17 13:31
G się tam znasz (2)
Jak się tak boisz to wyjedź gdzieś do lasu.
- 8 11
-
2024-06-17 13:45
(1)
Świetny, pewnie poparty naukowo, argument. Erystyka najwyższych lotów.
- 16 2
-
2024-06-17 14:25
Jeden neuron do naciskania pedału gazu, drugi do upewniania się o własnej wartości pisząc komentarze, oto przepis na szczęśliwe i beztroskie życie.
- 13 3
-
2024-06-17 08:25
Opinia wyróżniona
To samo (27)
W Wejherowie Redzie i Rumi. Cała dawna 6 mogłaby mieć 70. I tak wszyscy tam tyle jadą. A potem nowi kierowcy uczą się że przepisy są bez sensu. Ale drogówka nie miała by gdzie wyrabiać norm.
- 457 70
-
2024-06-17 10:43
(2)
Ej, ale wiesz że to chodzi nie tylko o bezpieczeństwo, ale też hałas? Samochody które jadą szybciej są głośniejsze, a tam mieszkają obok tysiące ludzi.
- 10 30
-
2024-06-17 15:36
Najwięcej w tym czołgu.
- 8 2
-
2024-06-17 12:42
żeby tylko tysiące, miliony!
- 15 4
-
2024-06-17 10:31
Codziennie nawet w raporcie publikują ze buradztwo co dziennie powoduje wypadki na prostej drodze!! (1)
A ograniczenia sa poto by te wypadki ograniczyc ale ten najwyrazjniej jak kazdy buraczek z blachosmroda juz tego nie zauważył
- 7 15
-
2024-06-17 21:10
buradztwo :D
... takie że słoma wyłazi z wypowiedzi
- 0 0
-
2024-06-17 10:25
Sam dałem się tam złapać (1)
na nieoznakowany radiowóz. Zrobili ze mnie pirata drogowego, mandat 400pln. Chciałem wyprzedzić pojazdy z prawej strony bo wolniej ruszały ze świateł.. potem się rozpędziły do 60+ bo nikt tam nie jedzie 50, a ja jakoś musiałem zjechać na prawy bo nie lubię blokować lewego. Nabiłem 77 by móc zjechać na ten prawy.
Najśmieszniej że teraz jest tam ograniczenie do 40.. bo przebudowa. Kompletnie nikt tyle tam nie jeździ.- 13 10
-
2024-06-17 14:01
Hahhahaa
To czasami obowiazują ograniczenia?
Ile masz lat?
23?- 7 3
-
2024-06-17 10:12
To samo w Grudziądzu
I ludzie żyją normalnie. Malo tego niemaja świateł tylko dwupasmowe ronda, rowerzyści, piesi i kierowcy ogarniają
- 3 6
-
2024-06-17 09:32
A bo u nas jest kult wolnej jazdy (2)
podkręcany przez drogówkę i babcie z osiedla
- 16 10
-
2024-06-17 14:56
U was? (1)
Tzn gdzie?
Omsk?
Krasnojarsk?
Leningrad?
Mińsk?
Smoleńsk?- 4 2
-
2024-06-17 21:11
to jakieś
dzielnice gdańska?
- 0 0
-
2024-06-17 08:56
Spoko, tam jeżdzą i 90
- 4 4
-
2024-06-17 08:40
Ja
Mamy takich w magistracie inżynierów ruchu pozal się boże, nie mają pojęcia co zrobić żeby było lepiej, nie mówiąc już o tym tristaze do sterowania ruchem,wydane miliony złotych w błoto
- 24 11
-
2024-06-17 08:36
skoro wszyscy tam tak jadą (13)
tzn. idealne miejsce na fotoradar
- 22 20
-
2024-06-17 14:53
Radary mają sens tyko przy mierzeniu prędkości odcinkowej. Inaczej zwalniasz przed radarem, a po minięciu gaz do dechy
- 6 1
-
2024-06-17 10:13
Dlatego dla rowerow bym też zainwestowal w fotoradar (5)
Max 10 km na godzinę
- 11 6
-
2024-06-17 11:07
Dla rowerów trzeba dobrać prędkość tak, żeby droga hamowania była taka sama, jak samochodu przy 50km/h. (4)
Ciekawe, czy kierowczyki serio myślą, że te ograniczenia prędkości to jakaś złośliwość rowerzystów, którzy ich nienawidzą, bo nie stać ich na samochód :D
- 6 9
-
2024-06-17 20:46
Coś Ci się pomięszało
Samochód o prędkości 50 km/h ma na suchej drodze drogę hamowania 8 do 9 metrów. Rower nie ma nawet szansy się rozpędzić tak aby mieć taka drogę hamowania. No chyba, ze nie ma sprawnych hamulców.
- 1 0
-
2024-06-17 12:18
(2)
potrzebujesz krótsze, bo już jesteś na chodniku rowerem
- 4 3
-
2024-06-17 20:47
Na chodniku rowerzysta nie powinien jeździć.
- 0 0
-
2024-06-17 12:28
Spróbuj jeszcze raz, tym razem po polsku :)
- 5 3
-
2024-06-17 08:49
(5)
Skoro wszyscy tam tak jadąi i nie ma wypadków to ograniczenie prędkości jest bez sensu
- 33 14
-
2024-06-17 09:25
na obwodnicy Trójmiasta przeciętnie dziennie mamy do czynienia z 1,5 "zdarzenia drogowego" (1)
bez uspokojenia ruchu nie ma poprawy bezpieczeństwa
- 9 15
-
2024-06-17 10:14
Uspokoila by cie stara
Ale uciekła z rozpaczy
- 10 7
-
2024-06-17 09:10
Jak nie ma wypadków? (2)
Co chwilę jakiś jest.
- 9 10
-
2024-06-17 12:18
Tak? Kiedy ostatnio był? (1)
Nie mówimy o stłuczkach tylko o wypadkach.
- 0 2
-
2024-06-17 12:31
A, to nie ma problemu.
W końcu stłuczki zupełnie nie blokują dróg i nie powodują korków, prawda?
- 6 1
Wszystkie opinie
-
2024-06-17 07:02
(5)
Tam większość grzej 70/100,ograniczenie do 50 w tym miejscu jest kompletnie bezsensowne.
- 88 32
-
2024-06-17 07:07
(2)
dokładnie, tym bardziej, że otworzyli dodatkowe przejścia ze światłami, które stopują kierowców
- 7 11
-
2024-06-17 08:48
Wystarczy jechać 50, a na żadnych się nie zatrzymasz. (1)
Ale po co, jak można marnować paliwo, zdzierać opony i hamulce, a do tego bardziej kopcić w imię chłopskiego rozumu?
- 15 7
-
2024-06-17 09:26
i jeszcze do tego hałasować
- 5 1
-
2024-06-17 08:58
Nie zauważyłem a jeżdżę codziennie. Większość jedzie do 65 km/h (na radarze) czyli mniej więcej do 70 km/h (na liczniku) na "najszybszych" odcinkach. Policjanci nie zatrzymują tych, którym zmierzą poniżej 60 km/h, bo jest w naszej kulturze przyjęte przyzwolenie społeczne na takie wykroczenie (inaczej niż w Norwegii, Niemczech czy Szwajcarii), a w rozporządzeniu mandat za to wynosi 50 zł. Dobrze, że "suszą" tych, którzy jadą 70 km/h i szybciej. I teraz: chcesz, żeby te wszystkie wartości prędkości przesunęły się o 20 km/h w górę?? pomyśl!
- 9 4
-
2024-06-17 11:01
Dzbanku zam sobie zaprzeczyłes w jednym zdaniu skoro nie przestrzegaja pograniczen to znaczy ze jednak powinno byc
tylko kontroli jest za mało
- 3 0
-
2024-06-17 07:03
Pisanie takich bzdur nie ma sensu (1)
- 53 76
-
2024-06-17 08:19
taki bzdur jak twój komentarz? rzeczywiście, nie ma to sensu.
- 17 8
-
2024-06-17 07:05
To nie jest autostrada w centrum miasta! (12)
Jest ograniczenie do 50km/h i masz się dostosować
- 83 163
-
2024-06-17 07:12
Takie drogi powstały aby szybko nimi przejechac dlatego maja 6 pasów. (2)
Ale widac nie ogarniasz tego swoim pojeciem.
- 44 23
-
2024-06-17 08:15
Nie ogarniasz maĺy, że teraz jest 15 razy więcej
aut.
40 lat temu to 70 mialo uzasadnienie.- 10 19
-
2024-06-18 04:20
Gdzie masz tych 6 pasów.Może nie pij więcej bo już podwójnie widzisz.
- 0 2
-
2024-06-17 07:13
miałes chodzic w szmacie na twarzy bo inaczej umrzesz i co chodziłeś? (2)
pamietam dwa lata temu takich co na plazy siedzieli w szmatach na twarzy :) hahaha
- 27 28
-
2024-06-17 09:11
(1)
Rozumiem, że jak ktoś Ci porysuje samochód, to będziesz tak samo wolnościowo-antysystemowy i zaakceptujesz, że każdy może robić na co ma ochotę?
- 10 10
-
2024-06-17 12:20
ale fikolek.
- 2 3
-
2024-06-17 07:18
Dokładnie ! (1)
Dokładnie tak - nie ma uzasadnienia, aby na tej drodze podnosić ograniczenie powyżej 50 km/h. Obok chodnik i ścieżka rowerowa to raz, a dwa to długość tego odcinka, której pokonanie dzięki tym +20 specjalnie krótsze nie będzie.
Jedno co powinno się stać - to odcinkowy pomiar prędkości lub regularne kontrole, aby to 50km/h nie było fikcją.- 17 38
-
2024-06-17 07:31
akurat chodników tam nie ma przy jezdni są za droga rowerową, a w stronę centrum w ogóle ich nie ma.
- 11 5
-
2024-06-17 07:25
Nie autostrada? Serio?
Ufff... No czyli wcześniej można tam było jechać 140 tak?
- 16 10
-
2024-06-17 11:05
gdybyś miał prawo jazdy to (1)
wiedziałbyś, że na autostradzie obowiązuje ograniczenie do 140km/h
- 8 4
-
2024-06-17 13:13
Gdybyś miał wyrobiony dyskurs
wiedziałbyś, co to ironia, sarkazm albo hiperbola.
- 5 3
-
2024-06-18 09:28
To nie jest twoja wieś w centrum miasta tyko główna arteria komunikacyjna łącząca b.duże miasta i powinna mieć dużą przepustowość kapuściany łbie!
- 2 0
-
2024-06-17 07:06
Gdy straże miejskie i gminne mogły stawiać fotoradary, to w całej Polsce była akcja "obniżania prędkości"
i zarabiania do budżetu lokalnego.
Nie spodobało się to rządowi na wiejskiej i teraz tylko oni mają monopol na mandaty.- 40 13
-
2024-06-17 07:06
Kompletna bzdura 50 km (6)
- 110 37
-
2024-06-17 08:25
tak się uczy szacunku do prawa i przepisów (2)
uchwalając średnio tysiąc stron dziennie absurdalnego prawa.
- 10 6
-
2024-06-17 08:27
Co ty sie odzywasz z tego olsztyna?
Co sie wtranżalasz?
Sobie komentuj olsztynskie tematy.- 6 3
-
2024-06-17 08:31
Nic nie rozumiem , jest 50 masz tak jechać gdzie tu brak szacunku. Brak szacunku do prawa jest ale u tych którzy tego prawa nie przestrzegają . Mnie się tez wiele rzeczy nie podoba ale nie wybieram rzeczy tylko które mi się podobają . Podatki za wysokie ale je płacę .
- 7 2
-
2024-06-17 09:11
To straszliwe przęstepstwo ja też popełniłem. (2)
Dostałem mandat obok czołgu za jazdę 17 km szybciej na pustej Alei po 1800. 300 zł i punkty na dwa lata.
- 4 2
-
2024-06-17 19:40
Pokazałeś, że przerasta Cię kontrolowanie prędkości.
Doucz się, albo douczy Cię kurs po stracie prawka. Proste.
- 0 1
-
2024-06-18 07:46
Zależy, kiedy misiaki po Ciebie wyszły, bo...
...jakoś latem 2023 r.powrocono do poprzedniego, czyli rocznego, okresu obowiązywania punktów. Pozostały tylko te wysokie kwoty za prędkość i przejazdy kolejowe...
- 0 0
-
2024-06-17 07:07
Jak można dać ograniczenie na tak szerokiej ulicy której głowną funkcją (4)
jest przejechanie szybko przez miasto ? To samo z grunwaldzką, gdzie są statystyki ze ograniczenie do 50 na godzinę zmniejszyło ilości rzekomych rajdów samochodowych ? A ja jak mucha w smole się wlekę tamtędy przez to ? Na Boga na niej jest 6 pasów ruchu !
- 109 39
-
2024-06-17 07:13
bo na mandatach przekroczenia prędkości robi się najłatwiejszą kasę
dopisuje się do tego "bezpieczeństwo" i pożyteczni idioci jeszcze będą to popierać
- 19 9
-
2024-06-17 09:47
Co do głównej funkcji - to zależy dla kogo. Dla mieszkańców okolicznych wiosek, główną funkcją jest przejechanie szybko przez miasto. Ale dla mieszkańców tej ulicy już raczej nie.
- 9 5
-
2024-06-17 09:51
przejechać można szybko jak nie ma nadmiaru samochodów, ale lekceważąc limity prędkości nie jest bezpiecznie
limit do 50 km/h zwiększa przepustowość pasa drogowego: nieintuicyjne, ale prawdziwe. Sprawdzone w korkach autostradowych na całym świecie.
- 6 5
-
2024-06-17 14:41
I dlatego należy ją zwęzić
- 1 1
-
2024-06-17 07:10
jak głosujecie tak macie (7)
niedługo ona zrobi ograniczenie do 30 km/h i zwężkę do jednego pasa
- 115 31
-
2024-06-17 07:11
Plus co kawałek przejścia naziemne.
- 29 4
-
2024-06-17 07:12
co ma piernik do wiatraka? (1)
PiSiowy prezydent wybuduje tam autostradę? Pewnie w ramach nowego przekrętu... Fuj!
- 7 23
-
2024-06-17 07:16
wszędzie widzisz PiS, na Grunwaldzkiej widzisz PiS
czy PiS jest teraz z tobą w pokoju?
- 22 7
-
2024-06-17 08:54
Tak chcemy! Takie i są wyniki wyborów bo nie spaliśmy! (1)
Zrobić tam odcinkowy pomiar prędkości to będzie kasa dla miasta i spokój na drodze
A wogóle po zwycięstwie PO czas na Fit for 90 i indywidualne konta węglowe;
Zero hałasu, smrodu i brudu
Takie są wyniki wyborów!- 7 5
-
2024-06-17 11:28
Która partia ma w programie indywidualne kredyty węglowe?
Przecież to propaganda Big Oil, bo chcą uwalić uniezależnienie ludzi od ropy.
- 3 1
-
2024-06-18 07:26
Już się Unia zastanawia nad 30km/h
Niedługo będzie,potem może 20,10
- 0 0
-
2024-06-18 09:34
I niech będzie 30
- 0 0
-
2024-06-17 07:10
A misie przy czołgu tylko czekają z suszarką.... (1)
Koncepcja ulic będących ulicami o przyspieszonym ruchu co rusz pada. Albo brak wiaduktów, jak na AK/Łostowicka albo ograniczenie do 50 km/h jak na Zwycięstwa. Po co? Chyba tylko dla misiów w krzakach koło czołgu. Mogą się wykazać. Jak powinno być? 70 km/h i odcinkowy lub odcinkowe pomiary prędkości. No chyba 3 km ulicy można dobrze obstawić i udokumentować ewentualne naruszenia. Będzie i bezpiecznie i normalnie. A teraz przepisowo jadące auta 50 km/h wyprzedzane z lewa i prawa albo przez nieświadomych misiów turystów albo nadzwyczaj świadomych taksówkarzy....
- 53 21
-
2024-06-17 07:33
Misie to stoją na Jana z Kolna - na grunwaldzkiej / zwycięstwa ich nie ma.
- 2 2
-
2024-06-17 07:11
Sam nie masz sensu
- 21 23
-
2024-06-17 07:11
Spytaj policjanta on Ci prawdę powie
On Ci wskaże drogę
- 12 9
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.