• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ograniczenie do 50 km/h na Zwycięstwa nie ma uzasadnienia

Wojciech
17 czerwca 2024, godz. 07:00 
Opinie (421)
Zdaniem czytelników policjanci lubią ustawić się z radarem na al. Zwycięstwa, wiedząc, że mało który kierowca jedzie tam z dozwoloną prędkością 50 km/h. Zdaniem czytelników policjanci lubią ustawić się z radarem na al. Zwycięstwa, wiedząc, że mało który kierowca jedzie tam z dozwoloną prędkością 50 km/h.

- Ograniczenie prędkości do 50 km/h na al. ZwycięstwaMapka nie ma żadnego uzasadnienia poza nabijaniem kabzy z mandatów - uważa nasz czytelnik, pan Wojciech, który napisał w tej sprawie list do redakcji Trojmiasto.pl.



Oto jego historia

Minęły ponad 3 lata od wprowadzenia ograniczenia prędkości do 50 km/h na al. Zwycięstwa i Grunwaldzkiej.

Od soboty noga z gazu na al. Grunwaldzkiej i Zwycięstwa Od soboty noga z gazu na al. Grunwaldzkiej i Zwycięstwa

Już wtedy wielu czytelników uważało, że to nietrafiony pomysł, który ma niewiele wspólnego z poprawą bezpieczeństwa na tej trasie.

50 km/h na Grunwaldzkiej to fikcja? Sprawdziliśmy 50 km/h na Grunwaldzkiej to fikcja? Sprawdziliśmy


Z jaką prędkością jeździsz al. Zwycięstwa w Gdańsku?

Teraz do tematu wrócił pan Wojciech, czytelnik Trojmiasto.pl. Oto jego argumenty:

Na al. Zwycięstwa policja regularnie kontroluje prędkość na wysokości GUMedu i oczywiste ma pełne ręce roboty. Patrole nie stoją tam jednak, żeby podnieść bezpieczeństwo ruchu drogowego, a z innego wiadomego powodu.

Dla wszystkich oczywiste jest (dla policji oczywiście też), że na 3-pasmowej drodze nikt nie jeździ 50 km/h.

Uwaga! Polowanie na portfele kierowców (6 opinii)

W Gdańsku na al. Zwycięstwa w kierunku centrum na wysokości Lux Medu policja pozyskuje środki do budżetu.
W Gdańsku na al. Zwycięstwa w kierunku centrum na wysokości Lux Medu policja pozyskuje środki do budżetu.


Wszystkie przejścia dla pieszych i skrzyżowania posiadają sygnalizację świetlną, więc piesi nie przechodzą w miejscach niedozwolonych. Skąd to wiadomo? Wystarczy przejść się tym odcinkiem, by przekonać się, że nie ma żadnych ścieżek wydeptanych na trawniku.

Rowerzystów nie spotka się na ulicy, bo mają drogę rowerową odseparowaną pasem zieleni. Jest tam spory ruch, ale wszyscy się mieszczą.

Słowem, nie ma żadnych przesłanek, żeby nie podwyższyć ograniczenia prędkości do 70 km/h, jak to było wcześniej.


W Krakowie można jeździć 70 km/h



Ul. Konopnicka będąca częścią obwodnicy centrum Krakowa ma po dwa pasy w każdym kierunku i dozwoloną prędkość do 70 km/h. Ul. Konopnicka będąca częścią obwodnicy centrum Krakowa ma po dwa pasy w każdym kierunku i dozwoloną prędkość do 70 km/h.
Dla przykładu proszę się wybrać do Krakowa na ul. Konopnicką. Jest to ulica blisko centrum o przekroju 2 x 2, odgrodzona betonowymi przeszkodami, z chodnikami i drogami rowerowymi po obu stronach.

Nie przeszkadza to w podniesieniu dozwolonej prędkości do 70 km/h. Podczas gdy u nas pewnie by ją obniżono do 30 km/h.
Wojciech

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (421) ponad 10 zablokowanych

  • Ograniczenie prędkości

    Zostało zrobione w wyniku ścigających tam się ludzi o małej wyobraźi. Niestety niejednokrotnie wieczorami nadal słuchać tam wycie silników samochodowych jak i motorów. Przez takich ograniczonych ,,królów " kierownicy cierpią normalni kierowcy.

    • 4 13

  • Jak jedziesz 50 km/h to łapiesz wszystkie czerwone światła i zamiast się poruszać to stoisz.

    Sygnalizacja świetlna wymusza nie jako dodawanie gazu bo inaczej zamiast zielonej fali mamy czerwona.

    • 23 3

  • Od Placu Zebrań do Opery jeżdżę prawym pasem 50 / h i prawie wszyscy mnie wyprzedzają .

    Bardzo mało pojazdów respektuje ograniczenie prędkości. A wystarczyłoby przy lewym pasie zrobić zatoczkę na kontrolę szybkości dla tych ponad 70 /h . A motocykliści to już przeginają na maxa.

    • 12 9

  • Ja bym wszystkich pogodzil i wprowadzil ograniczenie 30kmh (3)

    Ja slyszalem ze rowerzysta jadacy 20kmh pedzi jak szalony ale samochod jadacy 70kmh to wcale nie jest szybko?
    No gdzie sens gdzie logika.

    • 10 18

    • (1)

      Bo samochody są fizycznie oddzielone od pieszych i trzymają się swoich pasów a rowerzyści nie?

      • 6 3

      • Rower też powinien być oddzielony od pieszych.

        Co więcej, rower według kodeksu jest pojazdem. To tak samo, jakby przemianować uice na ścieżki rowerowe
        a samochodom kazać jechać po chodniku a potem marudzić, że jadą za szybko.

        Większość więc infrastruktury robiona jest wbrew temu, co mówi prawo i tymsamym zachęca (no, może nie zmusza, ale zachęca) do zachowań niezgodnych z prawem, takich jak: jazda rowerem po chodniku, nieudzielenia przez kierowcę pierszeństwa pieszym i rowerom (z braku widoczności. Jeśli ktoś ma jakieś obowiązki i prawa na drodze, to infrastruktura powinna to wspierać a nie utrudniać.

        • 1 1

    • Rowerzysta 20km/h hahahaha

      • 0 0

  • Jak sens przemieszczać się tam 70 jak

    Na dojazdowych drogach już jest max 50. Tylko korki i zakłócenie ruchu.

    • 8 8

  • dziwna decyzja (1)

    Skoro na Jana z Kolna można 70 to 50 na alei Zwycięstwa jest niezrozumiała .

    • 12 5

    • danwo i nie prawda

      A gdzie Ty masz Jana z Kolna 70? to było dawno. Teraz masz tylko 70 blisko Nowego Portu.

      • 2 0

  • (2)

    W 100% się zgadzam! 50 km/h na Grunwaldzkiej to absurd. Nie poprawia to bezpieczeństwa w żaden sposób. Na Rzeczypospolitej z gigantyczną ilością wyboi hopek i dziur jest 70 i jest wszystko okej, Tutaj mamy 3 pasy dobrego asfaltu, nie widzę w tym żadnego sensu. Jeśli ktoś chce jechać 50 to niech sobie jedzie prawym pasem, przecież nikt mu nie broni, tylko po co narzucać taką durnotę wszystkim.

    • 19 12

    • Ciekawe, ze takie kozaki milkna w skandynawii i szwajcarii

      Nagle nie ma dyskusji

      • 5 5

    • Popieram! 50 km/h na 3pasmowej drodze bez szkół i dzieci w pobliżu to jest jakiś absurd!

      No ale wychodzi nam żyć w mieście, gdzie absurdów z roku na rok jest coraz więcej i zamiast, żeby Gdańsk był tym rzekomym"miastem wolności", to robi się z niego jeden wielki zakaz wszystkiego, bo zawsze znajdzie się coś, co komuś musi przeszkadzać w życiu...

      • 2 3

  • no ma sens (4)

    bo przecierz trzeba bylo zrobić przejscie naziemne obok tunelu, a wystarczyło zrobic tam schody ruchome, no ale jak sie komus kase chce nabic, to sie takie glupoty wymysla, a pomyslec ze kiedys było tam ograniczenie do 70km/h

    • 54 29

    • to przejście ma światła

      więc nie jest argumentem za obniżeniem prędkości, podobnie jak inne wcześniejsze przejścia naziemne na Zwycięstwa, które też mają światła

      • 12 2

    • bo prze co?

      • 1 2

    • Bo nie chodzi o pieszych (1)

      Te wszystkie przejścia są dla rowerzystów, oraz po to, żeby spowalniać samochody. Ale tylko samochody. Tramwajów te światła nie dotyczą, o czym nie wiedzą piesi (bo to jest nieintuicyjne) i to prowadzi do wypadków.

      • 5 3

      • nie, wcale nie ma tłumów na tym przejsciu naziemnym, z którego nie mial nikt korzystac

        przeciez ludzie uwielbiaja przemykac smierdzacymi tunelami, czesto zalanymi, by wazny pan kierowca jadacy na roboty, nie tracil 30s zycia

        • 2 4

  • 50 km/h to nie jest przypadkowa wartość (4)

    Badania mówią jasno: to ostatnia wartość, gdy pieszy potrącony przez auto ma jakiekolwiek szanse, by przeżyć. Powyżej tego to już cud.

    Przy tylu pieszych ginacychna drogach przez kierowców, przy tym morzu łez nad dziećmi, żonami, mężami zabitymi na pasach, to pisanie takich artykułów dowodzi, że Pan Wojciech ma przede wszystkim zerową empatię i prawdopodobnie sam za3,14erdala po Grunwixie i dostał kwita i punkty.

    • 19 20

    • a co robi pieszy na drodze, ktora w porywach ma

      Osiem pasow??!

      • 9 7

    • niw wytłumaczysz , szybcy wściekli ale bezpieczni wiedzą lepiej ... no i przyjadą 6 minut wcześniej

      • 6 5

    • a jaka jest przed ostatnia wartość? ;)

      • 2 3

    • Ale tam nie było potrąceń z winy kierowców

      Jedna piesza wbiegła na czerwonym bo się spieszyła na tramwaj. Zamiast budowy bezpiecznego przejścia podziemnego, GZDiZ potraktował wypadek jako pretekst by zrzucić winę na kierowców i ograniczyć prędkość.

      Ostatnio nastolatek wpadł po tramwaj, bo światła nie dotyczą tramwajów. I co? I nic. Bo GZDiZ walczy tylko z kierowcami, a tramwaje mają priorytet i są przyspieszane, mimo że ważą znacznie więcej i mają znacznie dłuższą drogę hamowania.

      • 6 5

  • ....

    szanowni Państwo to jest odcinek kilkaset metrów. jaką korzyść daje 70 na godz. ? kilka sekund. jeżdżę 50 km/h i jest całkiem przyjemnie

    • 14 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane