• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ograniczenie do 50 km/h na Zwycięstwa nie ma uzasadnienia

Wojciech
17 czerwca 2024, godz. 07:00 
Opinie (421)
Zdaniem czytelników policjanci lubią ustawić się z radarem na al. Zwycięstwa, wiedząc, że mało który kierowca jedzie tam z dozwoloną prędkością 50 km/h. Zdaniem czytelników policjanci lubią ustawić się z radarem na al. Zwycięstwa, wiedząc, że mało który kierowca jedzie tam z dozwoloną prędkością 50 km/h.

- Ograniczenie prędkości do 50 km/h na al. ZwycięstwaMapka nie ma żadnego uzasadnienia poza nabijaniem kabzy z mandatów - uważa nasz czytelnik, pan Wojciech, który napisał w tej sprawie list do redakcji Trojmiasto.pl.



Oto jego historia

Minęły ponad 3 lata od wprowadzenia ograniczenia prędkości do 50 km/h na al. Zwycięstwa i Grunwaldzkiej.

Od soboty noga z gazu na al. Grunwaldzkiej i Zwycięstwa Od soboty noga z gazu na al. Grunwaldzkiej i Zwycięstwa

Już wtedy wielu czytelników uważało, że to nietrafiony pomysł, który ma niewiele wspólnego z poprawą bezpieczeństwa na tej trasie.

50 km/h na Grunwaldzkiej to fikcja? Sprawdziliśmy 50 km/h na Grunwaldzkiej to fikcja? Sprawdziliśmy


Z jaką prędkością jeździsz al. Zwycięstwa w Gdańsku?

Teraz do tematu wrócił pan Wojciech, czytelnik Trojmiasto.pl. Oto jego argumenty:

Na al. Zwycięstwa policja regularnie kontroluje prędkość na wysokości GUMedu i oczywiste ma pełne ręce roboty. Patrole nie stoją tam jednak, żeby podnieść bezpieczeństwo ruchu drogowego, a z innego wiadomego powodu.

Dla wszystkich oczywiste jest (dla policji oczywiście też), że na 3-pasmowej drodze nikt nie jeździ 50 km/h.

Uwaga! Polowanie na portfele kierowców (6 opinii)

W Gdańsku na al. Zwycięstwa w kierunku centrum na wysokości Lux Medu policja pozyskuje środki do budżetu.
W Gdańsku na al. Zwycięstwa w kierunku centrum na wysokości Lux Medu policja pozyskuje środki do budżetu.


Wszystkie przejścia dla pieszych i skrzyżowania posiadają sygnalizację świetlną, więc piesi nie przechodzą w miejscach niedozwolonych. Skąd to wiadomo? Wystarczy przejść się tym odcinkiem, by przekonać się, że nie ma żadnych ścieżek wydeptanych na trawniku.

Rowerzystów nie spotka się na ulicy, bo mają drogę rowerową odseparowaną pasem zieleni. Jest tam spory ruch, ale wszyscy się mieszczą.

Słowem, nie ma żadnych przesłanek, żeby nie podwyższyć ograniczenia prędkości do 70 km/h, jak to było wcześniej.


W Krakowie można jeździć 70 km/h



Ul. Konopnicka będąca częścią obwodnicy centrum Krakowa ma po dwa pasy w każdym kierunku i dozwoloną prędkość do 70 km/h. Ul. Konopnicka będąca częścią obwodnicy centrum Krakowa ma po dwa pasy w każdym kierunku i dozwoloną prędkość do 70 km/h.
Dla przykładu proszę się wybrać do Krakowa na ul. Konopnicką. Jest to ulica blisko centrum o przekroju 2 x 2, odgrodzona betonowymi przeszkodami, z chodnikami i drogami rowerowymi po obu stronach.

Nie przeszkadza to w podniesieniu dozwolonej prędkości do 70 km/h. Podczas gdy u nas pewnie by ją obniżono do 30 km/h.
Wojciech

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (421) ponad 10 zablokowanych

  • Golić frajerów. Niech płaczą i płacą.

    • 3 2

  • Powinno się uspokoić ruch na całej długości - szerokość drogi zachęca do szybszej jazdy i żadne znaki i mandaty tego nie zmienią.

    • 3 1

  • a Pan Wojciech to autorytet od ruchu drogowego :)

    • 9 4

  • Od

    chwili ograniczenia prędkości tristar nie działa. Żeby łapać się na zieloną falę trzeba jechać ok 65km/h (i to w różnych porach oraz dniach tygodnia).

    Jeśli będzie należycie działał tristar to może być.

    • 5 1

  • Opinia wyróżniona

    Muszę pochwalić policjantów (35)

    Pomimo, że to ograniczenie jest bez sensu to chciałbym pochwalić policjantów za czujność, bo byłem świadkiem jak burak w BMW gazował i robił slalom między autami z prędkością spokojnie koło 100 km/h o godzinie ~9:30 i idealnie wpadł dokładnie w tym miejscu! Liczę, że jak tam suszą to właśnie żeby łapać tych koło 90-100 niż 60-70km/h

    • 408 85

    • (12)

      a w tym samym czasie inny burak szaleje pod szkołą czy przychodnią - i gdzie są bardziej potrzebni ?!

      • 27 19

      • I tam i tam (11)

        Takie trudne do zrozumienia?

        • 24 14

        • no tak, tylko tylko pod tą "szkołą czy przychodnią" jest promil pojazdów co na zwycięstwa. (10)

          W związku z czym, aby zrealizować target, trzeb suszyć tam, gdzie mają dużo większe prawdopodobieństwo realizowania planu....

          • 21 0

          • A gdyby tak, spróbować czegoś niewyobrażalnego i na przykład nie łamać prawa? (9)

            Zbyt trudne?

            • 18 17

            • A gdyby tak napisać prawo, które nie dyskryminowałoby kierowców? (1)

              Zbyt trudne?

              • 8 7

              • A gdzie ta dyskryminacja?

                Kto może jechać z większą prędkością po tej drodze?

                • 5 5

            • Ty nic nie rozumiesz.

              • 0 0

            • Ale tam nawet tramwaj jedzie więcej niż 50km/h (2)

              Więc o co chodzi? Kto realnie zyskuje na tym, że tam jest ograniczenie do 50 km/h? Czy z tego powodu jest mniej wypadków? Kto chce tam grzać i tak będzie grzał. Nie ważne czy limit jest 50 czy 70. Natomiast każdy "normalny" kierowca jedzie tam około 70 km/h. Jest to bezpieczna prędkość na tym odcinku. Podobnie jak na Słowackiego pomiędzy Niedźwiednikiem a lasem, 50 jadą tam tylko nieliczni, i to tylko kiedy ich Yanosik ostrzeże. Nawet sama policja, ale też inne służby, czy nawet autobusy miejskie przekraczają tam 50.

              • 23 5

              • Nie "normalny kierowca", a drogowa ciamajda, która po latach jazdy dalej nie ogarnia zielonej fali.

                Gdyby jeszcze jazda ponad limit cokolwiek dawała... Ale same wady, a ci i tak cisną od świateł do świateł.

                • 6 6

              • Normalny kierowca prowadzi zgodnie z przepisami.

                • 3 8

            • To pytanie do policji?

              • 4 1

            • Pojedź sobie (1)

              Kiedyś za radiowozem, zobaczysz czy równiutko 50 będzie. A co do twojego pytania, to może do ustalania zasad ruchu drogowego, zatrudniać ludzi mających o tym pojęcie, a nie laików i mało rozgarniętych teoretyków.

              • 13 3

              • nie żartuj

                • 0 0

    • Jak nie bedzie tych szybkich i wsciekłych

      To wtedy i ciebie pykną jak będziesz jechał 65 i bardzo dobrze!

      • 16 6

    • policja jak jedzie tam samochodem to tez koło 70 km/h (2)

      Ile razy jadą gdzieś obok to robią to tak jak większość kierowców. Zatem to czesanie fotoradarami to jest nabijanie statystyk jak komendant pogoni do wyrobienia tabelek.
      Ok, czasem złapią prawdziwych piratów goniacych tam powyżej 100 km/h ale generalnie to straszna hipokryzja.
      Niestety tęczowi socjaliści rządzący Gdańskiem nie po to wporadzali ograniczenia, żeby je teraz znosić w imię uspokajania ruchu.
      Inna sprawa, to w wielu dużych miastach nocą sygnalizacje są powyłączane oprócz newralgicznych miejsc. Ale w Gdańsku w nocy nic z tego, obowiązuje czerwona fala na pustych ulicach

      • 37 7

      • jak masz pecha to fakt, trafiasz na czerwoną falę - mi dość często w godzinach nocnych udaje się trafić na zieloną i praktycznie nie zatrzymuję się na odcinku od Bramy Oliwskiej do Galerii Bałtyckiej

        • 4 7

      • dokładnie!

        widziałem nieraz, jechałem za nimi 80 przez Wrzeszcz wiedzą jak wygląda zielona fala i że te 50 jest za hałas z wyścigow czwartkowych... no ale co nie nagrasz takiego nie wyprzedzisz bo co wolno wojewodzie....

        • 1 0

    • (8)

      Skoro piszesz ze łapią tych 90plus to jech dadzą nam te 70 i niech dalej łapią wariatów

      • 39 7

      • Jak dasz ograniczenie do 70 to każdy pojedzie 90-100 (6)

        a jak jest 50 to niewielu jedzie 70.

        • 16 27

        • Właśnie takie podejście skutkuje brakiem poszanowania prawa. (3)

          Sama idea wprowadzania zbyt rygorystycznego ograniczenia bo i tak będą jechać szybciej jest patologiczna. Ograniczenie powinno być na maksymalnym możliwym poziomie i wtedy można łapać jadących szybciej. To kierowca ma obowiązek dostosować prędkość do warunków, a nie mieć narzucane zaniżone ograniczenie bo ktoś sobie nie radzi przy wyższej prędkości.

          • 28 6

          • Ty sobie nie radzisz przy niższej prędkości (2)

            i to jest dramat. Ruch drogowy to nie konkurs sprawności.

            • 6 16

            • Wiek (1)

              Być może jesteś młody, ale na ciebie też przyjdzie czas. Umiejętność spojrzenia z różnych perspektyw na problemy to rzadkość i widać, że nie posiadłeś tej umiejętności. Przede wszystkim to czy jedziesz 50 km na godzinę czy 70 nie ma w mieście znaczenia w kontekście czasu jakim docierasz z punktu a do punktu b. Po drodze są światła i to one decydują kiedy dojedziesz a nie twoja prędkość. To że przeskoczysz kilka miejsc w kolejce swoją brawurą to tylko brak wychowania.

              • 6 5

              • hola, hola kolego z szerokimi perspektywami

                tam wydano > 100 mln złotych na adaptacyjne sterowanie ruchem, zieloną falę itd.
                a później wprowadzili ograniczenie do 50!

                to jest dopiero perspektywa absurdu!

                • 15 1

        • Nieprawda (1)

          Na obwodnicy przy dużym ruchu jedzie się 70 km/h (dopuszczalna zredukowana z 120 do 100). I to te same pory, kiedy dochodzi do stłuczek blokujących trójmiejski ruch na parę godzin. To tak, jakby włodarze nie potrafili stworzyć struktur do szybkiego udrożnienia zatoru. No ale nie oszukujmy się, do władz ani urzędów nie idą najmądrzejsi ani najbardziej przedsiębiorczy, bo się nie opłaca no i nie mają poparcia ludzi naiwnych na bezkarne kłamstwa populistów. Najskuteczniejsi są w niedasiźmie.

          Pozdrawiam przy okazji odcinki z pomiarem prędkości na A2 pod Poznaniem. Ograniczenie zredukowane ze 140 do 120, dwa pasy jadą prędkością tirów, trzeci jedzie 115 km/h w strachu przed mandatami. Wjeżdża się na S5/S11 i dynamika na skromnych dwóch pasach wzrasta.

          • 18 6

          • Wzrasta dynamika,

            wypadkowość i śmiertelność.

            • 0 1

      • Mając ograniczenie 70km/h -> jadąc te 100km/h ledwo łapiesz się na podwyższony taryfikator (przekroczenie więcej niż 30km/h jest drastyczny wzrost wysokości mandatu).
        Mając ograniczenie 50km/h -> jadąc 100km/h masz zawieszone prawko na 3 miechy + bardzo wysoki mandat.

        A teraz przeczytaj raz jeszcze co napisałeś/ napisałaś i zgadnij dlaczego taka zmiana.

        • 4 8

    • (2)

      Mnie zatrzymali o 22 z prędkością 68 km/h. Profesjonalnie schowani w krzaczkach na wysokości basenu Politechniki. Jak za starych czasów. Nawet wąs był ten sam.

      • 45 6

      • Więc mieli powód do zatrzymania czy luźniutko? (1)

        Masz prawo jazdy?

        • 8 24

        • Według przepisów mieli powód do zatrzymania. Przyjąłem mandat bez dyskusji

          Mój komentarz dotyczył tego fragmentu wypowiedzi kolegi powyżej: "Liczę, że jak tam suszą to właśnie żeby łapać tych koło 90-100 niż 60-70km/h"

          Natomiast w tym artykule poddajemy pod dyskusję zasadność tych przepisów, prawda?

          • 39 0

    • Ważne że się usmiechamy

      • 7 7

    • Gdyby policjanci na prawdę

      Myśleli o poprawie bezpieczeństwa to w tunelu dawno byłby odcinkowy pomiar prędkości a nie suszarki

      • 2 7

    • To marne twoje liczenie....

      • 1 0

    • ciesz się ciesz...

      na ciebie też przyjdzie kolej
      ludzka zawiść

      • 2 2

    • tja , kolega dostal za 61 a ja za 73

      wmawiaj se

      • 4 1

    • Co za durna argumentacja

      Coś w stylu - ja ze sklepu kradnę piwo, a sąsiad flaszkę. Policja powinna łapać jego a nie mnie.

      • 4 3

  • Ola nadgorliwie kazała zrobić naziemne i 50

    Takich mamy włodarzy miasta.

    • 4 5

  • to jest miasto a nie obwodnica

    • 11 4

  • Spiesza to sie ludzie biedni

    • 2 4

  • Jak było 70, jeździli 100+
    Jak jest 50, jeżdżą 70-90.

    Czyli przyniosło efekt.

    • 8 2

  • 50/70

    Nie ma potrzeby śmigać 70 km,bo co 100m są światła, lepiej by było gdyby dla 50 km była zielona fala, przynajmniej dla połowy trasy.

    • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane