• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ograniczenie do 50 km/h na Zwycięstwa nie ma uzasadnienia

Wojciech
17 czerwca 2024, godz. 07:00 
Opinie (421)
Zdaniem czytelników policjanci lubią ustawić się z radarem na al. Zwycięstwa, wiedząc, że mało który kierowca jedzie tam z dozwoloną prędkością 50 km/h. Zdaniem czytelników policjanci lubią ustawić się z radarem na al. Zwycięstwa, wiedząc, że mało który kierowca jedzie tam z dozwoloną prędkością 50 km/h.

- Ograniczenie prędkości do 50 km/h na al. ZwycięstwaMapka nie ma żadnego uzasadnienia poza nabijaniem kabzy z mandatów - uważa nasz czytelnik, pan Wojciech, który napisał w tej sprawie list do redakcji Trojmiasto.pl.



Oto jego historia

Minęły ponad 3 lata od wprowadzenia ograniczenia prędkości do 50 km/h na al. Zwycięstwa i Grunwaldzkiej.

Od soboty noga z gazu na al. Grunwaldzkiej i Zwycięstwa Od soboty noga z gazu na al. Grunwaldzkiej i Zwycięstwa

Już wtedy wielu czytelników uważało, że to nietrafiony pomysł, który ma niewiele wspólnego z poprawą bezpieczeństwa na tej trasie.

50 km/h na Grunwaldzkiej to fikcja? Sprawdziliśmy 50 km/h na Grunwaldzkiej to fikcja? Sprawdziliśmy


Z jaką prędkością jeździsz al. Zwycięstwa w Gdańsku?

Teraz do tematu wrócił pan Wojciech, czytelnik Trojmiasto.pl. Oto jego argumenty:

Na al. Zwycięstwa policja regularnie kontroluje prędkość na wysokości GUMedu i oczywiste ma pełne ręce roboty. Patrole nie stoją tam jednak, żeby podnieść bezpieczeństwo ruchu drogowego, a z innego wiadomego powodu.

Dla wszystkich oczywiste jest (dla policji oczywiście też), że na 3-pasmowej drodze nikt nie jeździ 50 km/h.

Uwaga! Polowanie na portfele kierowców (6 opinii)

W Gdańsku na al. Zwycięstwa w kierunku centrum na wysokości Lux Medu policja pozyskuje środki do budżetu.
W Gdańsku na al. Zwycięstwa w kierunku centrum na wysokości Lux Medu policja pozyskuje środki do budżetu.


Wszystkie przejścia dla pieszych i skrzyżowania posiadają sygnalizację świetlną, więc piesi nie przechodzą w miejscach niedozwolonych. Skąd to wiadomo? Wystarczy przejść się tym odcinkiem, by przekonać się, że nie ma żadnych ścieżek wydeptanych na trawniku.

Rowerzystów nie spotka się na ulicy, bo mają drogę rowerową odseparowaną pasem zieleni. Jest tam spory ruch, ale wszyscy się mieszczą.

Słowem, nie ma żadnych przesłanek, żeby nie podwyższyć ograniczenia prędkości do 70 km/h, jak to było wcześniej.


W Krakowie można jeździć 70 km/h



Ul. Konopnicka będąca częścią obwodnicy centrum Krakowa ma po dwa pasy w każdym kierunku i dozwoloną prędkość do 70 km/h. Ul. Konopnicka będąca częścią obwodnicy centrum Krakowa ma po dwa pasy w każdym kierunku i dozwoloną prędkość do 70 km/h.
Dla przykładu proszę się wybrać do Krakowa na ul. Konopnicką. Jest to ulica blisko centrum o przekroju 2 x 2, odgrodzona betonowymi przeszkodami, z chodnikami i drogami rowerowymi po obu stronach.

Nie przeszkadza to w podniesieniu dozwolonej prędkości do 70 km/h. Podczas gdy u nas pewnie by ją obniżono do 30 km/h.
Wojciech

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (421) ponad 10 zablokowanych

  • To nie jest problem ograniczenia prędkości tylko systemu pracy policjj która bazuje w pierwszej kolejności na statystykach a nie zapewnieniu bezpieczeństwa. Drogówka musi zreazlizować założoną normę mandatów, od tego dostają premie więc zdecydowanie ławiej stanąć w takim miejscu!!!

    • 1 2

  • czytelnik przynudza

    wpływy z mandatów to żywa gotówka, miasto coś tam zyska, a i samym policjantom coś tam może spłynie na święta. po to jest cała ta zabawa. na miejscu Dulkiewicz poszedłbym dalej z postępem i niczym w Bilbao zrobiłbym ograniczenie na całej długości ulicy 30 km/h. Po tym postawił co kawałek policjantów żeby połowy były obfite i urodzajne. No przecież nie o bezpieczeństwo tam chodzi, z resztą tak naprawdę czyje- chyba drzew oddzielających jezdnie

    • 3 4

  • (1)

    Skoro większość przekracza ograniczenie prędkości i nie ma wypadków to znaczy, że to ograniczenie jest bez sensu

    • 8 7

    • nie ma wypadków? żarty na bok

      Lekceważenie limitów prędkości jest najczęstszą przyczyną wypadków z ciężkimi skutkami (obrażeniami ciała lub z ofiarami śmiertelnymi).

      • 3 2

  • urzędnik wie lepiej

    trzeba było wybrać mądrzejszych. Ale wolimy tych samych .

    • 4 6

  • Kierowcy zawsze wiedza lepiej. Mieszkam przy uliczce jednokierunkowej, strefa 30. Ale kierowcy uwazaja ze jest dwukierunkowa i trzeba leciec 70

    • 6 1

  • Taaa, a jak przywrócą 70, to będą jeździć 90.

    • 5 2

  • Ulice o prędkości powyżej 50km/h w mieście to pomyłka i relikt lat 70.

    Nawet jako kierowcy jeździ mi się Grunwaldzką dużo lepiej po zmianie na 50km/h - ruch jest spokojniejszy, płynniejszy, a czas dojazdu mi się nie zmienił. A jako pieszy czy rowerzysta - po mieście nie powinny się poruszać duże pojazdy z wielką prędkością, to powoduje że człowiek na chodniku jest cały czas zestresowany. Po prostu widzę kątem oka że coś się w moim kierunku szybko zbliża.

    • 7 3

  • taka prawda 3 pasmowa ulica i 50kmh może zrobić 30kmh wtedy wszystko się zakorkuje (1)

    brak sensu i logiki

    • 0 4

    • limit 30 km/h (na takiej drodze nie ma sensu wprowadzać go) jednak poprawia płynność ruchu

      i przepustowość pasa drogowego. Paradoksalne, ale sprawdzone w praktyce w wielu miastach świata.

      • 2 2

  • jestes w miescie jezdziesz 50 a nie zasuwasz 70 - zaraz to 70 bedzie za malo i beda chcieli 90

    predkosc zabija kazdy o tym wie

    • 5 1

  • Chłopek roztropek pisze, że ograniczenie nie ma sensu bo tak mu się wydaje. Tymczasem statystyka wskazuje, że liczba zdarzeń drogowych na Zwycięstwa i Grunwaldzkiej po ograniczeniu prędkości do 50 km/h spadła o ok. 30%.

    • 7 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane