• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ograniczenie do 50 km/h na Zwycięstwa nie ma uzasadnienia

Wojciech
17 czerwca 2024, godz. 07:00 
Opinie (421)
Zdaniem czytelników policjanci lubią ustawić się z radarem na al. Zwycięstwa, wiedząc, że mało który kierowca jedzie tam z dozwoloną prędkością 50 km/h. Zdaniem czytelników policjanci lubią ustawić się z radarem na al. Zwycięstwa, wiedząc, że mało który kierowca jedzie tam z dozwoloną prędkością 50 km/h.

- Ograniczenie prędkości do 50 km/h na al. ZwycięstwaMapka nie ma żadnego uzasadnienia poza nabijaniem kabzy z mandatów - uważa nasz czytelnik, pan Wojciech, który napisał w tej sprawie list do redakcji Trojmiasto.pl.



Oto jego historia

Minęły ponad 3 lata od wprowadzenia ograniczenia prędkości do 50 km/h na al. Zwycięstwa i Grunwaldzkiej.

Od soboty noga z gazu na al. Grunwaldzkiej i Zwycięstwa Od soboty noga z gazu na al. Grunwaldzkiej i Zwycięstwa

Już wtedy wielu czytelników uważało, że to nietrafiony pomysł, który ma niewiele wspólnego z poprawą bezpieczeństwa na tej trasie.

50 km/h na Grunwaldzkiej to fikcja? Sprawdziliśmy 50 km/h na Grunwaldzkiej to fikcja? Sprawdziliśmy


Z jaką prędkością jeździsz al. Zwycięstwa w Gdańsku?

Teraz do tematu wrócił pan Wojciech, czytelnik Trojmiasto.pl. Oto jego argumenty:

Na al. Zwycięstwa policja regularnie kontroluje prędkość na wysokości GUMedu i oczywiste ma pełne ręce roboty. Patrole nie stoją tam jednak, żeby podnieść bezpieczeństwo ruchu drogowego, a z innego wiadomego powodu.

Dla wszystkich oczywiste jest (dla policji oczywiście też), że na 3-pasmowej drodze nikt nie jeździ 50 km/h.

Uwaga! Polowanie na portfele kierowców (6 opinii)

W Gdańsku na al. Zwycięstwa w kierunku centrum na wysokości Lux Medu policja pozyskuje środki do budżetu.
W Gdańsku na al. Zwycięstwa w kierunku centrum na wysokości Lux Medu policja pozyskuje środki do budżetu.


Wszystkie przejścia dla pieszych i skrzyżowania posiadają sygnalizację świetlną, więc piesi nie przechodzą w miejscach niedozwolonych. Skąd to wiadomo? Wystarczy przejść się tym odcinkiem, by przekonać się, że nie ma żadnych ścieżek wydeptanych na trawniku.

Rowerzystów nie spotka się na ulicy, bo mają drogę rowerową odseparowaną pasem zieleni. Jest tam spory ruch, ale wszyscy się mieszczą.

Słowem, nie ma żadnych przesłanek, żeby nie podwyższyć ograniczenia prędkości do 70 km/h, jak to było wcześniej.


W Krakowie można jeździć 70 km/h



Ul. Konopnicka będąca częścią obwodnicy centrum Krakowa ma po dwa pasy w każdym kierunku i dozwoloną prędkość do 70 km/h. Ul. Konopnicka będąca częścią obwodnicy centrum Krakowa ma po dwa pasy w każdym kierunku i dozwoloną prędkość do 70 km/h.
Dla przykładu proszę się wybrać do Krakowa na ul. Konopnicką. Jest to ulica blisko centrum o przekroju 2 x 2, odgrodzona betonowymi przeszkodami, z chodnikami i drogami rowerowymi po obu stronach.

Nie przeszkadza to w podniesieniu dozwolonej prędkości do 70 km/h. Podczas gdy u nas pewnie by ją obniżono do 30 km/h.
Wojciech

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (421) ponad 10 zablokowanych

  • w Gdańsku i Sopocie takie macie zarządzanie Policją jak widać

    50 km/h na Grunwaldzkiej i 60 km/h przy IKEA i regularne łapanki a nie potrafią zrobić porządku w Sopocie na strefach 30 gdzie pozwężano do granic absurdu chodniki i jezdnie i jest rzeczywiście niebezpiecznie, kierowcy latają tam regularnie 50-60 km/h, o nocnych wyścigach i autach z przerobionymi wydechami nie wspominając...

    • 3 0

  • W ogole ograniczenie (1)

    50 na godzinę jest stare jak świat z czasów kiedy jeździło się na oponach wielosezonowych i niepewnych hamulcach dzisiaj samochody to zupełnie inna technologia śmigają szybciej ale też i droga hamowania jest krótsza...

    • 7 11

    • Ale czas od przełożenia stopy z pedału gazu na pedał hamulca od 100 lat taki sam

      • 3 0

  • Znowu to wycie, jak po zmianach na Piramowicza i jak po budowie przejścia koło Lotu (3)

    Kiedy do was dotrze, że miasto to nie autostrada, a przepustowość zależy od skrzyżowań a nie od prędkości między nimi?

    • 14 13

    • warto także zauważyć, że przepustowość przy limicie 50 km/h jest wyższa niż przy limicie 70 km/h

      • 2 3

    • Masz racje (1)

      Zmiana organizacji na Piramowicza znacznie pogorszyła przepustowość na skrzyżowaniu Grunwaldzka Hallera

      • 2 0

      • Poproszę statystyki

        "To widać" i "to oczywiste" to nie statystyka

        • 0 2

  • To sugestia

    To ograniczenie do 50 to tylko sugestia , u nas znaki nakazu są sugestią spełniają funkcję informacyjną dla chętnych . My kierowcy i tak lepiej wiemy ograniczenia są dla chętnych.. Wnioski są dwa :za mało policji i fotoradarów i drugie za niskie mandaty

    • 9 4

  • Się zastanawiam czy z lekarzami lub mechanikami

    też koleżka wchodzi w dysputy dotyczące leczenia bądź techniki naprawy?
    to chyba taka polska przypadłość, że na wszystkim sie znamy i każdego poprawiamy.
    Od Cisowej do dworca Gd Główny powinno być z 10 fotoradarów.I Tak samo w drugą stronę.
    Wtedy byśmy się nauczyli co to znaczy 50 na drodze.
    a tak, to pędzą wszyscy jak do pożaru co niczym nie jest uzasadnione.

    • 12 6

  • Ma sens

    Bo ta droga jest tak dziurawa i krzywa, że przy większych prędkościach można zgubić tam zawieszenie, ale samoloty z leasingu i służbowe mają to gdzieś, bo przecież nie moje, więc nie je będę płacił.

    • 3 2

  • Opinia wyróżniona

    To samo (27)

    W Wejherowie Redzie i Rumi. Cała dawna 6 mogłaby mieć 70. I tak wszyscy tam tyle jadą. A potem nowi kierowcy uczą się że przepisy są bez sensu. Ale drogówka nie miała by gdzie wyrabiać norm.

    • 457 70

    • skoro wszyscy tam tak jadą (13)

      tzn. idealne miejsce na fotoradar

      • 22 20

      • (5)

        Skoro wszyscy tam tak jadąi i nie ma wypadków to ograniczenie prędkości jest bez sensu

        • 33 14

        • Jak nie ma wypadków? (2)

          Co chwilę jakiś jest.

          • 9 10

          • Tak? Kiedy ostatnio był? (1)

            Nie mówimy o stłuczkach tylko o wypadkach.

            • 0 2

            • A, to nie ma problemu.

              W końcu stłuczki zupełnie nie blokują dróg i nie powodują korków, prawda?

              • 6 1

        • na obwodnicy Trójmiasta przeciętnie dziennie mamy do czynienia z 1,5 "zdarzenia drogowego" (1)

          bez uspokojenia ruchu nie ma poprawy bezpieczeństwa

          • 9 15

          • Uspokoila by cie stara

            Ale uciekła z rozpaczy

            • 10 7

      • Dlatego dla rowerow bym też zainwestowal w fotoradar (5)

        Max 10 km na godzinę

        • 11 6

        • Dla rowerów trzeba dobrać prędkość tak, żeby droga hamowania była taka sama, jak samochodu przy 50km/h. (4)

          Ciekawe, czy kierowczyki serio myślą, że te ograniczenia prędkości to jakaś złośliwość rowerzystów, którzy ich nienawidzą, bo nie stać ich na samochód :D

          • 6 9

          • (2)

            potrzebujesz krótsze, bo już jesteś na chodniku rowerem

            • 4 3

            • Spróbuj jeszcze raz, tym razem po polsku :)

              • 5 3

            • Na chodniku rowerzysta nie powinien jeździć.

              • 0 0

          • Coś Ci się pomięszało

            Samochód o prędkości 50 km/h ma na suchej drodze drogę hamowania 8 do 9 metrów. Rower nie ma nawet szansy się rozpędzić tak aby mieć taka drogę hamowania. No chyba, ze nie ma sprawnych hamulców.

            • 1 0

      • Radary mają sens tyko przy mierzeniu prędkości odcinkowej. Inaczej zwalniasz przed radarem, a po minięciu gaz do dechy

        • 6 1

    • Ja

      Mamy takich w magistracie inżynierów ruchu pozal się boże, nie mają pojęcia co zrobić żeby było lepiej, nie mówiąc już o tym tristaze do sterowania ruchem,wydane miliony złotych w błoto

      • 24 11

    • Spoko, tam jeżdzą i 90

      • 4 4

    • A bo u nas jest kult wolnej jazdy (2)

      podkręcany przez drogówkę i babcie z osiedla

      • 16 10

      • U was? (1)

        Tzn gdzie?
        Omsk?
        Krasnojarsk?
        Leningrad?
        Mińsk?
        Smoleńsk?

        • 4 2

        • to jakieś

          dzielnice gdańska?

          • 0 0

    • To samo w Grudziądzu

      I ludzie żyją normalnie. Malo tego niemaja świateł tylko dwupasmowe ronda, rowerzyści, piesi i kierowcy ogarniają

      • 3 6

    • Sam dałem się tam złapać (1)

      na nieoznakowany radiowóz. Zrobili ze mnie pirata drogowego, mandat 400pln. Chciałem wyprzedzić pojazdy z prawej strony bo wolniej ruszały ze świateł.. potem się rozpędziły do 60+ bo nikt tam nie jedzie 50, a ja jakoś musiałem zjechać na prawy bo nie lubię blokować lewego. Nabiłem 77 by móc zjechać na ten prawy.
      Najśmieszniej że teraz jest tam ograniczenie do 40.. bo przebudowa. Kompletnie nikt tyle tam nie jeździ.

      • 13 10

      • Hahhahaa

        To czasami obowiazują ograniczenia?
        Ile masz lat?
        23?

        • 7 3

    • Codziennie nawet w raporcie publikują ze buradztwo co dziennie powoduje wypadki na prostej drodze!! (1)

      A ograniczenia sa poto by te wypadki ograniczyc ale ten najwyrazjniej jak kazdy buraczek z blachosmroda juz tego nie zauważył

      • 7 15

      • buradztwo :D

        ... takie że słoma wyłazi z wypowiedzi

        • 0 0

    • (2)

      Ej, ale wiesz że to chodzi nie tylko o bezpieczeństwo, ale też hałas? Samochody które jadą szybciej są głośniejsze, a tam mieszkają obok tysiące ludzi.

      • 10 30

      • żeby tylko tysiące, miliony!

        • 15 4

      • Najwięcej w tym czołgu.

        • 8 2

  • Główna przez Gdynię Kolibki z ograniczeniem 50km/h to już totalny odlot urzędników

    Ten leśny kawałek ma tylko jedno małe skrzyżowanie i to z sygnalizacją - tutaj ograniczenie służy jedynie nabijaniu kasy z mandatów, bo jak wszyscy wiedzą jest to ulubione miejsce policji w całym 3mieście do stawania rano o popołudniu.

    • 6 3

  • Zgadzam się w 100 %

    • 1 4

  • Ja się stosuję do przepisuf (1)

    Jade tam 50 tak jak pan Buk przykazał. I jak przykazał mi komputer pokładowy - winienem zapiąć piąty bieg w samochodzie. A obrotów 1200. Co czynię. Mój dwumas cierpi, ale przynajmniej w mieście bezpiecznie. Myślę o Was inni uczestnicy ruchu drogowego.

    • 4 4

    • zredukuj swoje pomysły a później bieg , wtedy dwumasa nie ucierpi.

      • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane