• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ograniczenie do 50 km/h na Zwycięstwa nie ma uzasadnienia

Wojciech
17 czerwca 2024, godz. 07:00 
Opinie (421)
Zdaniem czytelników policjanci lubią ustawić się z radarem na al. Zwycięstwa, wiedząc, że mało który kierowca jedzie tam z dozwoloną prędkością 50 km/h. Zdaniem czytelników policjanci lubią ustawić się z radarem na al. Zwycięstwa, wiedząc, że mało który kierowca jedzie tam z dozwoloną prędkością 50 km/h.

- Ograniczenie prędkości do 50 km/h na al. ZwycięstwaMapka nie ma żadnego uzasadnienia poza nabijaniem kabzy z mandatów - uważa nasz czytelnik, pan Wojciech, który napisał w tej sprawie list do redakcji Trojmiasto.pl.



Oto jego historia

Minęły ponad 3 lata od wprowadzenia ograniczenia prędkości do 50 km/h na al. Zwycięstwa i Grunwaldzkiej.

Od soboty noga z gazu na al. Grunwaldzkiej i Zwycięstwa Od soboty noga z gazu na al. Grunwaldzkiej i Zwycięstwa

Już wtedy wielu czytelników uważało, że to nietrafiony pomysł, który ma niewiele wspólnego z poprawą bezpieczeństwa na tej trasie.

50 km/h na Grunwaldzkiej to fikcja? Sprawdziliśmy 50 km/h na Grunwaldzkiej to fikcja? Sprawdziliśmy


Z jaką prędkością jeździsz al. Zwycięstwa w Gdańsku?

Teraz do tematu wrócił pan Wojciech, czytelnik Trojmiasto.pl. Oto jego argumenty:

Na al. Zwycięstwa policja regularnie kontroluje prędkość na wysokości GUMedu i oczywiste ma pełne ręce roboty. Patrole nie stoją tam jednak, żeby podnieść bezpieczeństwo ruchu drogowego, a z innego wiadomego powodu.

Dla wszystkich oczywiste jest (dla policji oczywiście też), że na 3-pasmowej drodze nikt nie jeździ 50 km/h.

Uwaga! Polowanie na portfele kierowców (6 opinii)

W Gdańsku na al. Zwycięstwa w kierunku centrum na wysokości Lux Medu policja pozyskuje środki do budżetu.
W Gdańsku na al. Zwycięstwa w kierunku centrum na wysokości Lux Medu policja pozyskuje środki do budżetu.


Wszystkie przejścia dla pieszych i skrzyżowania posiadają sygnalizację świetlną, więc piesi nie przechodzą w miejscach niedozwolonych. Skąd to wiadomo? Wystarczy przejść się tym odcinkiem, by przekonać się, że nie ma żadnych ścieżek wydeptanych na trawniku.

Rowerzystów nie spotka się na ulicy, bo mają drogę rowerową odseparowaną pasem zieleni. Jest tam spory ruch, ale wszyscy się mieszczą.

Słowem, nie ma żadnych przesłanek, żeby nie podwyższyć ograniczenia prędkości do 70 km/h, jak to było wcześniej.


W Krakowie można jeździć 70 km/h



Ul. Konopnicka będąca częścią obwodnicy centrum Krakowa ma po dwa pasy w każdym kierunku i dozwoloną prędkość do 70 km/h. Ul. Konopnicka będąca częścią obwodnicy centrum Krakowa ma po dwa pasy w każdym kierunku i dozwoloną prędkość do 70 km/h.
Dla przykładu proszę się wybrać do Krakowa na ul. Konopnicką. Jest to ulica blisko centrum o przekroju 2 x 2, odgrodzona betonowymi przeszkodami, z chodnikami i drogami rowerowymi po obu stronach.

Nie przeszkadza to w podniesieniu dozwolonej prędkości do 70 km/h. Podczas gdy u nas pewnie by ją obniżono do 30 km/h.
Wojciech

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (421) ponad 10 zablokowanych

  • Koszty

    Konia z rzędem temu kto zobaczy policje sprawdzająca szybkość . Brak policji, radarów, mierników prędkości na drogach to ogromna ilość wypadków; jak stoi policja od razu hamulec, prawda? albo wszyscy przestrzegamy prawa nawet jak wg nas niedobre albo jest to co mamy na drogach. Ile osób zginęło albo w szpitalu w ten weekend? a ilu jeszcze? zacznijcie myśleć o kosztach. Na zachodzie liczą - każdy wypadek to koszt dla nas wszystkich.

    • 2 0

  • Ja proponuje cała tą aleję zasypać ziemią, dosłownie wpuścić ja do tunelu a na gurze wyprowadzić ścieżki rowerowe i park zrobić (1)

    W tunelu prędkość 70 km/h

    • 3 1

    • wypadki w tunelu przynoszą często bardzo tragiczne skutki

      kto poniesie koszty takiej inwestycji?

      • 0 1

  • I to się chwali.

    Przekroczenia prędkości na tak ruchliwej drodze muszą być bezwarunkowo egzekwowane.
    Mandatować do upadłego. Rowerzystów również, bo ci też robią sobie ekspresówkę w mieście.

    Fotoradar przed każdym skrzyżowaniem.

    • 3 1

  • Na grunwaldzkiej i al. Zwycięstwa to ograniczenie jest po prostu głupie i niepotrzebne. Jest dużo miejsca i jak przez wiele lat było ograniczenie do 70 km/h to wypadków wcale nie było więcej niż jest teraz, co pokazuje iż ograniczenie tylko korkuje miasto i nie wpływa na poprawę bezpieczeństwa.

    • 2 3

  • Tekst pana Wojciecha wyraźnie świadczy o naglącej potrzebie zorganizowania kampanii promującej sens ograniczania prędkości (1)

    w warunkach miejskich. Mam wrażenie, że tzw. Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego nie wykazują zrozumienia potrzeby prowadzenia takich kampanii, tylko skupiają się na tworzeniu tzw. "wybaczającej infrastruktury": czyli infrastruktury, która wybacza kierowcom lekceważenie limitów prędkości na terenie zabudowanym i niezabudowanym. Skutkiem tego jest wiele przypadków wypadania kierowców poza pas drogowy i "potrącanie" pieszych i innych niezmotoryzowanych na chodnikach, przystankach autobusowych i tramwajowych oraz na drogach rowerowych biegnących obok jezdni.

    • 2 3

    • Ale takiego sensu brak.

      Więc taka kampania nie ma tez sensu.

      • 0 0

  • O co hallo?Jest 50km/h a są plany na zmniejszenie do 30 !!!

    Bardzo dobrze,głosujecie na takich,na lewactwo,to macie,brawo,dobrze wam

    • 1 2

  • I znowu samochodziarze chcą szybciej (1)

    miasto to nie tor wyścigowy

    • 4 10

    • 70 km/h to byś był mistrzem wyścigowym że hej...

      • 0 2

  • Masz rację wojtek, za szeroko jest - trzeba zwęzić.

    • 2 2

  • I jeszcze brak oceny BRD na Grunwaldzkiej

    Chciałem zwrócić uwagę na jeszcze jeden absurd w Gdańsku na ul Grunwaldzkiej przy wysepce. Są tam pasy bez świateł na trzypasmowej drodze, po łuku. TP miejsce jest ogromnym zagrożeniem dla pieszych, a także dla pojazdów, których kierowcy mogą pieszego w ogóle nie zauważyć.

    • 2 0

  • ograniczenie do 50 powinno być na obwodnicy tam na pewno poprawi bezpieczeństwo

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane