• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ograniczenie do 50 km/h na Zwycięstwa nie ma uzasadnienia

Wojciech
17 czerwca 2024, godz. 07:00 
Opinie (421)
Zdaniem czytelników policjanci lubią ustawić się z radarem na al. Zwycięstwa, wiedząc, że mało który kierowca jedzie tam z dozwoloną prędkością 50 km/h. Zdaniem czytelników policjanci lubią ustawić się z radarem na al. Zwycięstwa, wiedząc, że mało który kierowca jedzie tam z dozwoloną prędkością 50 km/h.

- Ograniczenie prędkości do 50 km/h na al. ZwycięstwaMapka nie ma żadnego uzasadnienia poza nabijaniem kabzy z mandatów - uważa nasz czytelnik, pan Wojciech, który napisał w tej sprawie list do redakcji Trojmiasto.pl.



Oto jego historia

Minęły ponad 3 lata od wprowadzenia ograniczenia prędkości do 50 km/h na al. Zwycięstwa i Grunwaldzkiej.

Od soboty noga z gazu na al. Grunwaldzkiej i Zwycięstwa Od soboty noga z gazu na al. Grunwaldzkiej i Zwycięstwa

Już wtedy wielu czytelników uważało, że to nietrafiony pomysł, który ma niewiele wspólnego z poprawą bezpieczeństwa na tej trasie.

50 km/h na Grunwaldzkiej to fikcja? Sprawdziliśmy 50 km/h na Grunwaldzkiej to fikcja? Sprawdziliśmy


Z jaką prędkością jeździsz al. Zwycięstwa w Gdańsku?

Teraz do tematu wrócił pan Wojciech, czytelnik Trojmiasto.pl. Oto jego argumenty:

Na al. Zwycięstwa policja regularnie kontroluje prędkość na wysokości GUMedu i oczywiste ma pełne ręce roboty. Patrole nie stoją tam jednak, żeby podnieść bezpieczeństwo ruchu drogowego, a z innego wiadomego powodu.

Dla wszystkich oczywiste jest (dla policji oczywiście też), że na 3-pasmowej drodze nikt nie jeździ 50 km/h.

Uwaga! Polowanie na portfele kierowców (6 opinii)

W Gdańsku na al. Zwycięstwa w kierunku centrum na wysokości Lux Medu policja pozyskuje środki do budżetu.
W Gdańsku na al. Zwycięstwa w kierunku centrum na wysokości Lux Medu policja pozyskuje środki do budżetu.


Wszystkie przejścia dla pieszych i skrzyżowania posiadają sygnalizację świetlną, więc piesi nie przechodzą w miejscach niedozwolonych. Skąd to wiadomo? Wystarczy przejść się tym odcinkiem, by przekonać się, że nie ma żadnych ścieżek wydeptanych na trawniku.

Rowerzystów nie spotka się na ulicy, bo mają drogę rowerową odseparowaną pasem zieleni. Jest tam spory ruch, ale wszyscy się mieszczą.

Słowem, nie ma żadnych przesłanek, żeby nie podwyższyć ograniczenia prędkości do 70 km/h, jak to było wcześniej.


W Krakowie można jeździć 70 km/h



Ul. Konopnicka będąca częścią obwodnicy centrum Krakowa ma po dwa pasy w każdym kierunku i dozwoloną prędkość do 70 km/h. Ul. Konopnicka będąca częścią obwodnicy centrum Krakowa ma po dwa pasy w każdym kierunku i dozwoloną prędkość do 70 km/h.
Dla przykładu proszę się wybrać do Krakowa na ul. Konopnicką. Jest to ulica blisko centrum o przekroju 2 x 2, odgrodzona betonowymi przeszkodami, z chodnikami i drogami rowerowymi po obu stronach.

Nie przeszkadza to w podniesieniu dozwolonej prędkości do 70 km/h. Podczas gdy u nas pewnie by ją obniżono do 30 km/h.
Wojciech

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (421) ponad 10 zablokowanych

  • Oczywiście, że te ograniczenie do 50 km/h na 3-pasmowej drodze bez szkół i dzieci w pobliżu jest niepotrzebne

    Pisałem już o tym w 2021 r., że Gdańsk będzie chyba jedynym miastem w Polsce, które będzie miało taka drogę jak Aleja Zwycięstwa z tak surowym limitem prędkości. Minęły 3 lata i wychodzi na to, że te rozwiązanie ma...swoich orędowników. Quo vadis?

    • 4 3

  • Opinia wyróżniona

    (29)

    Mniejsza prędkość, to nie tylko bezpieczeństwo, ale też mniejszy hałas i mniejsza emisja. Ale Wam wszystkim straszną różnicę zrobi, że ten odcinek przejedziecie minutę szybciej jadąc 70km/h. Poza tym przy ograniczeniu do 70. kierowcy będą jechać 80-85, bo to Polska i ograniczenia to tylko sugestia... Przy ograniczeniu do 50 jeżdżą przynajmniej 60-65.

    • 157 413

    • G się tam znasz (2)

      Jak się tak boisz to wyjedź gdzieś do lasu.

      • 8 11

      • (1)

        Świetny, pewnie poparty naukowo, argument. Erystyka najwyższych lotów.

        • 16 2

        • Jeden neuron do naciskania pedału gazu, drugi do upewniania się o własnej wartości pisząc komentarze, oto przepis na szczęśliwe i beztroskie życie.

          • 13 3

    • Nie ma dla mnie znaczenia czy ustawicie znak 20 czy 120 (1)

      Jadę tam ok 70km/h. Nie będziesz mi życia ustawiał numerkami na blaszce.

      • 16 19

      • Poluzuj dresik, ewidentnie ci uwiera

        • 15 8

    • Jak jedziesz 50 to emisja wcale nie jest mniejsza niż przy 80 (4)

      • 33 15

      • Nie ośmieszaj się gościu swoją indolencją (3)

        umysłową.

        • 5 13

        • Zobacz jakie masz spalanie przy 50 a jakie przy 80.... (2)

          Jw

          • 13 5

          • Jak się trafi szrot z niesprawnym EGRem, to będzie więcej palił przy 50.

            • 2 4

          • Najbardziej ekonomiczna jazda w każdym aucie

            To 70-80 km/h nie patrz na spalanie w aucie to jest wartość orientacyjna ,niema nic wspólnego z rzeczywistym spalaniem.

            • 8 3

    • Mniejsza emisja??? (5)

      Od kiedy jadać 50km/h mamy mniejszą emisję to raz a dwa pojazd dłużej przybywa dany odcinek co powoduje dłuższą emisję spalin na danym odcinku.

      • 27 10

      • (4)

        jadac 50ka spalasz na 5l\100,jadac 80ka spalasz na te same 100 7l.,kropka

        • 10 23

        • jest dokładnie odwrotnie (3)

          Prędkość ekonomiczna większości aut to około 80 kmh

          • 22 2

          • (2)

            W autku mam licznik spalania i spalenia,od tankowania do tankowania,prawdę pisze,kup coś nowszego!!

            • 1 8

            • Mam taki licznik w Passacie. Kiedy jadę na 2 biegu, spalanie wynosi dobrze ponad 10l/100, nawet około 15 (1)

              Wraz ze wzrostem prędkości, zmniejsza się średnie zużycie paliwa. Przy 90km/h to już tylko ok7-8l/100km

              • 0 1

              • pogratulowac techniki jazdy!!,55km\h nie przspieszajac jade na biegu 4-5 i focus 1,6 pali w granicach 5,5.kropka

                • 0 1

    • Bs

      Co Ty za głupoty piszesz!!

      • 2 5

    • (2)

      Stanie w korkach, które generują durne decyzje Dulkiewicz i jej sekty, nie są ekologiczne.

      • 25 6

      • Stoisz w korku na drodze wzdłuż której jest linia SKM i tramwajowa (1)

        więc robisz to na własne życzenie

        • 2 3

        • A do głowy nie wpadło dokąd jedzie?

          Może gdzieś gdzie niema komunikacji .

          • 2 0

    • Bury (2)

      Prędkość mniejsza to mniejszy hałas i emisja? Co za bzdury to niższy bieg i wyższe obroty silnika nic więcej, owszem czas reakcji kierowcy i droga hamowania przy niższej prędkości mniejsza więc bezpieczniej ale nic poza tym

      • 11 12

      • Wracaj do szkoły

        Sprawdź sobie jak brzmi samochód elektryczny jadący ~60 km/h to zrozumiesz co to jest hałas generowany przez opony

        • 4 3

      • Bzdury

        Powyżej 50km/h hasał wydawany przez opony jest większy od hałasu silnika

        • 0 1

    • 50km/h ? (2)

      Miało by sens jak by była zielona droga a niestety w całym Gdańsku jest czerwona ,jedziesz i stop,jedziesz stop ,piękna synchronizacja.

      • 9 3

      • Jest zielona

        Wzdłuż całej ulicy jest sporo drzew

        • 7 2

      • Jadąc ok..50 km/h masz zielone. Stoisz przez ścigających się do świateł, oni muszą stanąć i hamują ruch.

        • 0 1

    • Co do hałsu i ilości spali jest dokl;adnie odwrotnie !! Minimum hałasu i spalania we współczenych samochodach znajduje się przy

      • 9 3

    • Myśląc w ten sposób trzeba by zmniejszyć prędkość na wszystkich drogach. Bo 50km/h to optymalna prędkość

      W mieście powinny być drogi pozwalające na szybsze poruszanie się - to są trasy "przelotowe". Z druguej strony jestem bardzo ciekaw, ilu urzędników faktycznie jezdzi z tymi prędkościami. Najgłupszym ograniczeniem jest 30km/h (nie mam na myśłi wąskich dróg wewnątrz osiedli, gdzie wymagana jest duża ostrożność). Za ograniczanie prędkości do 30km/h urzędnicy powinni być zmuszeni do jeżdżenia z tymi prędkościami

      • 1 2

    • 70 - min emisja!!!

      .

      • 0 0

  • Średnia na Alei to i tak 30 km/h

    Możecie sobie nawet sprawdzić na Google Mapach albo następnym razem jak będziecie przejeżdżać zmierzyć czas. Realnie 70 km/h sprawia że będziecie szybciej na światłach stać. Faktycznie nic nie daje poza większym hałasem, dłuższa droga hamowania, niższym czasem reakcji. Nawet jakby nie było świateł to różnica w czasie przejazdu z wrzeszcza do centrum to byłoby jakieś 40 sekund. Ale rozumiem że każdego kierowcy to 40 sekund (które i tak nie jest realne poza środkiem nocy może) jest ważniejsze niż innych komfort i bezpieczeństwo.

    Nic nie oszczędza się czasu jeżdżąc szybko w mieście. Zwłaszcza z Tristarem który może karać czerwonym za szybką jazdę. Ale domyślam się że jeśli matematyka nie zgadza się z naszymi przekonaniami tym gorzej dla matematyki

    • 4 0

  • kierowca

    zawsze można obniżyć, np. do 30 km / h,

    • 2 0

  • Ciekawe dlaczego wyrozniaja zawsze posty najwiekszych dzbanów tylko dzisiaj było kilka wypadków na tej ulicy !!

    Wiec ograniczenie jak widac jeszce jest za niskie

    • 5 1

  • Załóże partie i zmienię władze.

    • 3 0

  • Dyrektor GZDiZ jest najszczęśliwszy kiedy transport stoi w korku. Bezpiecznie, bez stłuczek. (1)

    Byle wolniej, byle więcej progów, więcej spalin, ale bezpieczniej dla tych, co nie ogarniają, że kiedy prowadzi się samochód to należy skupić się na tej właśnie czynności.

    • 6 4

    • Stałbyś w korku 20 km/h szybciej, jakby zwiększyli ogranicsenje ?:D

      • 1 0

  • Nie widze zadnego powodu

    By zwiększać poziom hałasu od pojazdow zwiekszajac limit do 70kmh. Nawet jesli teraz wiekszosc jezdzi srednio 60 to jezdziliby 80. O co jest walka? O kilka sekund na tej ulicy. Dobre sobie

    • 5 2

  • Komu nie odpowiadają limity prędkości na danej drodze, może jechać inną o wyższych limitach lub przesiąść się do pojazdów public

    • 3 5

  • Kierowczyki w furii

    że nie mogą cisnąć ile fabryka dała. Ja zawsze jeżdżę tam 50 i nie widzę problemu bo nawet jak jakiś frustrat sunie 90, to za chwilę i tak spotykamy się na tych samych światłach xD więc nie, nie dojedziecie nigdzie szybciej, po prostu boli was że nie możecie sobie robić z ulicy toru wyścigowego

    • 5 7

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane