• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ograniczenie do 50 km/h na Zwycięstwa nie ma uzasadnienia

Wojciech
17 czerwca 2024, godz. 07:00 
Opinie (421)
Zdaniem czytelników policjanci lubią ustawić się z radarem na al. Zwycięstwa, wiedząc, że mało który kierowca jedzie tam z dozwoloną prędkością 50 km/h. Zdaniem czytelników policjanci lubią ustawić się z radarem na al. Zwycięstwa, wiedząc, że mało który kierowca jedzie tam z dozwoloną prędkością 50 km/h.

- Ograniczenie prędkości do 50 km/h na al. ZwycięstwaMapka nie ma żadnego uzasadnienia poza nabijaniem kabzy z mandatów - uważa nasz czytelnik, pan Wojciech, który napisał w tej sprawie list do redakcji Trojmiasto.pl.



Oto jego historia

Minęły ponad 3 lata od wprowadzenia ograniczenia prędkości do 50 km/h na al. Zwycięstwa i Grunwaldzkiej.

Od soboty noga z gazu na al. Grunwaldzkiej i Zwycięstwa Od soboty noga z gazu na al. Grunwaldzkiej i Zwycięstwa

Już wtedy wielu czytelników uważało, że to nietrafiony pomysł, który ma niewiele wspólnego z poprawą bezpieczeństwa na tej trasie.

50 km/h na Grunwaldzkiej to fikcja? Sprawdziliśmy 50 km/h na Grunwaldzkiej to fikcja? Sprawdziliśmy


Z jaką prędkością jeździsz al. Zwycięstwa w Gdańsku?

Teraz do tematu wrócił pan Wojciech, czytelnik Trojmiasto.pl. Oto jego argumenty:

Na al. Zwycięstwa policja regularnie kontroluje prędkość na wysokości GUMedu i oczywiste ma pełne ręce roboty. Patrole nie stoją tam jednak, żeby podnieść bezpieczeństwo ruchu drogowego, a z innego wiadomego powodu.

Dla wszystkich oczywiste jest (dla policji oczywiście też), że na 3-pasmowej drodze nikt nie jeździ 50 km/h.

Uwaga! Polowanie na portfele kierowców (6 opinii)

W Gdańsku na al. Zwycięstwa w kierunku centrum na wysokości Lux Medu policja pozyskuje środki do budżetu.
W Gdańsku na al. Zwycięstwa w kierunku centrum na wysokości Lux Medu policja pozyskuje środki do budżetu.


Wszystkie przejścia dla pieszych i skrzyżowania posiadają sygnalizację świetlną, więc piesi nie przechodzą w miejscach niedozwolonych. Skąd to wiadomo? Wystarczy przejść się tym odcinkiem, by przekonać się, że nie ma żadnych ścieżek wydeptanych na trawniku.

Rowerzystów nie spotka się na ulicy, bo mają drogę rowerową odseparowaną pasem zieleni. Jest tam spory ruch, ale wszyscy się mieszczą.

Słowem, nie ma żadnych przesłanek, żeby nie podwyższyć ograniczenia prędkości do 70 km/h, jak to było wcześniej.


W Krakowie można jeździć 70 km/h



Ul. Konopnicka będąca częścią obwodnicy centrum Krakowa ma po dwa pasy w każdym kierunku i dozwoloną prędkość do 70 km/h. Ul. Konopnicka będąca częścią obwodnicy centrum Krakowa ma po dwa pasy w każdym kierunku i dozwoloną prędkość do 70 km/h.
Dla przykładu proszę się wybrać do Krakowa na ul. Konopnicką. Jest to ulica blisko centrum o przekroju 2 x 2, odgrodzona betonowymi przeszkodami, z chodnikami i drogami rowerowymi po obu stronach.

Nie przeszkadza to w podniesieniu dozwolonej prędkości do 70 km/h. Podczas gdy u nas pewnie by ją obniżono do 30 km/h.
Wojciech

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (421) ponad 10 zablokowanych

  • Ograniczanie prędkości to ograniczanie swobód obywatelskich

    Polacy są tacy świadomi, że nie potrzebują znaków drogowych .
    Polacy jeżdżą na trzeźwo i bezpiecznie a wszystkie kraje podziwiają kunszt polskiech kierowców.

    • 4 0

  • Niech się nie mądrzy

    jeden z drugim jak nie wie ,nie odczuł ,czy nie widział wypadku to pyskuje Mniejsza prędkość zwiększa szanse na przeżycie nie trzeba pędzić te ograniczenia są potrzebne

    • 3 2

  • Rowerzystów nie spotka się na ulicy, bo mają drogę rowerową odseparowaną pasem zieleni. Jest tam spory ruch, ale wszyscy się mieszczą.
    Jaki pas zieleni,tylko się wciąga spaliny z aut i PEM z baterii na kółkach

    • 0 0

  • Znk

    Tam się nie da jechać szybciej niż 60 bo są straszne dziury, i sygnalizacja świetlna co 200m. Jak ktoś tam przekracza prędkość to sam jest sobie winien mandatów, zużycia zawieszenia i jeszcze naraża pieszych na potrącenie.

    • 0 1

  • zgoda

    W pełni się z panem Wojciechem zgadzam, ale obawiam się że jesteśmy w mniejszości. Dziś wystarczy krzyknąć "bezpieczeństwo" i każda, nawet najbardziej absurdalna metoda ograniczenia prędkości czy ruchu drogowego w ogóle, znajdzie swoich zwolenników. A że potem wszystko stoi? Trudno - niech stoi.

    • 4 2

  • Projekt ograniczenia trafił od Łukasza Bejma

    który to wymyślił sposób na uwaga: nocne wyścigi przy MCD w Oliwie xD. Pomysł tak głupi, no bo przekraczali prędkość jak była 70 to jak zmniejszy się ją w ciągu dnia do 50 to przecież przestaną się ścigać w nocy xD

    • 3 0

  • trzeba zacząć nagrywać policje która jedzie tam powyżej 50 i słać na komendę

    • 3 0

  • Nie ma nic gorszego, niż głupie prawo (1)

    którego nikt nie przestrzega.

    • 4 3

    • Dlatego konieczne jest zainstalowanie fotoradarów. Wtedy wszyscy będą jeździć zgodnie z przepisami

      • 0 0

  • Aleja powinna być zwężona

    Wtedy prędkość samochodów naturalnie będzie niższa

    • 2 5

  • Wyścigi

    Na Władka w Gdyni od lat "działa"
    nie"legalny" tor wyścigowy - policjantów to nie interesuje,wypadków było już dużo , przoduje bryczka młodzieży....

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane