• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ograniczenie do 50 km/h na Zwycięstwa nie ma uzasadnienia

Wojciech
17 czerwca 2024, godz. 07:00 
Opinie (421)
Zdaniem czytelników policjanci lubią ustawić się z radarem na al. Zwycięstwa, wiedząc, że mało który kierowca jedzie tam z dozwoloną prędkością 50 km/h. Zdaniem czytelników policjanci lubią ustawić się z radarem na al. Zwycięstwa, wiedząc, że mało który kierowca jedzie tam z dozwoloną prędkością 50 km/h.

- Ograniczenie prędkości do 50 km/h na al. ZwycięstwaMapka nie ma żadnego uzasadnienia poza nabijaniem kabzy z mandatów - uważa nasz czytelnik, pan Wojciech, który napisał w tej sprawie list do redakcji Trojmiasto.pl.



Oto jego historia

Minęły ponad 3 lata od wprowadzenia ograniczenia prędkości do 50 km/h na al. Zwycięstwa i Grunwaldzkiej.

Od soboty noga z gazu na al. Grunwaldzkiej i Zwycięstwa Od soboty noga z gazu na al. Grunwaldzkiej i Zwycięstwa

Już wtedy wielu czytelników uważało, że to nietrafiony pomysł, który ma niewiele wspólnego z poprawą bezpieczeństwa na tej trasie.

50 km/h na Grunwaldzkiej to fikcja? Sprawdziliśmy 50 km/h na Grunwaldzkiej to fikcja? Sprawdziliśmy


Z jaką prędkością jeździsz al. Zwycięstwa w Gdańsku?

Teraz do tematu wrócił pan Wojciech, czytelnik Trojmiasto.pl. Oto jego argumenty:

Na al. Zwycięstwa policja regularnie kontroluje prędkość na wysokości GUMedu i oczywiste ma pełne ręce roboty. Patrole nie stoją tam jednak, żeby podnieść bezpieczeństwo ruchu drogowego, a z innego wiadomego powodu.

Dla wszystkich oczywiste jest (dla policji oczywiście też), że na 3-pasmowej drodze nikt nie jeździ 50 km/h.

Uwaga! Polowanie na portfele kierowców (6 opinii)

W Gdańsku na al. Zwycięstwa w kierunku centrum na wysokości Lux Medu policja pozyskuje środki do budżetu.
W Gdańsku na al. Zwycięstwa w kierunku centrum na wysokości Lux Medu policja pozyskuje środki do budżetu.


Wszystkie przejścia dla pieszych i skrzyżowania posiadają sygnalizację świetlną, więc piesi nie przechodzą w miejscach niedozwolonych. Skąd to wiadomo? Wystarczy przejść się tym odcinkiem, by przekonać się, że nie ma żadnych ścieżek wydeptanych na trawniku.

Rowerzystów nie spotka się na ulicy, bo mają drogę rowerową odseparowaną pasem zieleni. Jest tam spory ruch, ale wszyscy się mieszczą.

Słowem, nie ma żadnych przesłanek, żeby nie podwyższyć ograniczenia prędkości do 70 km/h, jak to było wcześniej.


W Krakowie można jeździć 70 km/h



Ul. Konopnicka będąca częścią obwodnicy centrum Krakowa ma po dwa pasy w każdym kierunku i dozwoloną prędkość do 70 km/h. Ul. Konopnicka będąca częścią obwodnicy centrum Krakowa ma po dwa pasy w każdym kierunku i dozwoloną prędkość do 70 km/h.
Dla przykładu proszę się wybrać do Krakowa na ul. Konopnicką. Jest to ulica blisko centrum o przekroju 2 x 2, odgrodzona betonowymi przeszkodami, z chodnikami i drogami rowerowymi po obu stronach.

Nie przeszkadza to w podniesieniu dozwolonej prędkości do 70 km/h. Podczas gdy u nas pewnie by ją obniżono do 30 km/h.
Wojciech

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (421) ponad 10 zablokowanych

  • ograniczenia

    Zdecydowanie zgadzam się z autorem, ograniczenie prędkości dp 50 jest zdecydowanie błędną decyzją. Warto przywrócić 70-tkę.

    • 4 0

  • Ograniczenie prędkości na alei Zwycięstwa to pomysł panującej miłościwie prezydentki Dulkiewicz. Jej pomysły to obowiązujące w Gdańsku prawo.

    • 1 0

  • Ja tam jade 70-100

    • 1 0

  • A co z obwodnicą?

    Może niech wezmą się za obwodnicę, przy obecnych warunkach powinno być max 80km/h.

    • 1 0

  • Co za bzdury.

    Jest 50 w zabudowanym j ma tak zostać. Jak się oodniesie do 70 to będą jeździć 90 i w przyoadkuvkolizi wylądują ba chodniku/ddr I zabiją ludzi. Cieszczesie ze jeszcze nie ma 30 w zabudowanym. I po co tam są 3 pasy? Powinny być dwa

    • 1 2

  • Proponuję ograniczyć do 40 km w 2025 roku a od 2026 obniżyć do 30 km

    • 1 1

  • powinni trochę odpuścić z kontrolami prędkości. . .

    . . . ale w razie wypadku, gdy udowodnią przekroczenie dozwolonej prędkości, to bardzo wysoka kara, a nawet gdy poszkodowany w wypadku lub zdarzeniu przekroczył prędkość, też powinien ponieść konsekwencje, nawet z utratą odszkodowania z oc sprawcy. Wtedy po 1. jeździli by przepisowo, lub przekraczali prędkość nieznacznie skupiając się na bezpieczeństwie. A tak to ustawią teren zabudowany w polach i tam robią łapanki.

    • 0 0

  • I co z tego, że w Krakowie jest 70 km/h jak na

    zdjęciu?

    Ten przykład to patologia, bowiem mamy jeden pas obok buspasu i blisko jezdni drogę rowerową.

    Jeśli tak ma wyglądać w Krakowie to na Drodze Gdyńskiej (mającej dużo lepszy standard od krakowskiego przykładu) limit powinien wynosić 90 km/h a nie na tyle

    To, że gdzieś w PL jest inaczej to nie znaczy że lepiej p. Wojciech

    • 1 1

  • Sami chcieliście

    Były wybory samorządowe w kwietniu, by zakończyć te absurdy. Głosy poszły na utrzymanie tego obecnego cyrku, a ci co chcieli zmiany w większości nie poszli głosować. Kierowcy niech nie liczą na poprawę lub wyższe limity prędkości.

    • 1 1

  • Przecież to jest po to, aby kosić forsę

    Czego nie rozumiesz?

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane