• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ograniczenie do 50 km/h na Zwycięstwa nie ma uzasadnienia

Wojciech
17 czerwca 2024, godz. 07:00 
Opinie (421)
Zdaniem czytelników policjanci lubią ustawić się z radarem na al. Zwycięstwa, wiedząc, że mało który kierowca jedzie tam z dozwoloną prędkością 50 km/h. Zdaniem czytelników policjanci lubią ustawić się z radarem na al. Zwycięstwa, wiedząc, że mało który kierowca jedzie tam z dozwoloną prędkością 50 km/h.

- Ograniczenie prędkości do 50 km/h na al. ZwycięstwaMapka nie ma żadnego uzasadnienia poza nabijaniem kabzy z mandatów - uważa nasz czytelnik, pan Wojciech, który napisał w tej sprawie list do redakcji Trojmiasto.pl.



Oto jego historia

Minęły ponad 3 lata od wprowadzenia ograniczenia prędkości do 50 km/h na al. Zwycięstwa i Grunwaldzkiej.

Od soboty noga z gazu na al. Grunwaldzkiej i Zwycięstwa Od soboty noga z gazu na al. Grunwaldzkiej i Zwycięstwa

Już wtedy wielu czytelników uważało, że to nietrafiony pomysł, który ma niewiele wspólnego z poprawą bezpieczeństwa na tej trasie.

50 km/h na Grunwaldzkiej to fikcja? Sprawdziliśmy 50 km/h na Grunwaldzkiej to fikcja? Sprawdziliśmy


Z jaką prędkością jeździsz al. Zwycięstwa w Gdańsku?

Teraz do tematu wrócił pan Wojciech, czytelnik Trojmiasto.pl. Oto jego argumenty:

Na al. Zwycięstwa policja regularnie kontroluje prędkość na wysokości GUMedu i oczywiste ma pełne ręce roboty. Patrole nie stoją tam jednak, żeby podnieść bezpieczeństwo ruchu drogowego, a z innego wiadomego powodu.

Dla wszystkich oczywiste jest (dla policji oczywiście też), że na 3-pasmowej drodze nikt nie jeździ 50 km/h.

Uwaga! Polowanie na portfele kierowców (6 opinii)

W Gdańsku na al. Zwycięstwa w kierunku centrum na wysokości Lux Medu policja pozyskuje środki do budżetu.
W Gdańsku na al. Zwycięstwa w kierunku centrum na wysokości Lux Medu policja pozyskuje środki do budżetu.


Wszystkie przejścia dla pieszych i skrzyżowania posiadają sygnalizację świetlną, więc piesi nie przechodzą w miejscach niedozwolonych. Skąd to wiadomo? Wystarczy przejść się tym odcinkiem, by przekonać się, że nie ma żadnych ścieżek wydeptanych na trawniku.

Rowerzystów nie spotka się na ulicy, bo mają drogę rowerową odseparowaną pasem zieleni. Jest tam spory ruch, ale wszyscy się mieszczą.

Słowem, nie ma żadnych przesłanek, żeby nie podwyższyć ograniczenia prędkości do 70 km/h, jak to było wcześniej.


W Krakowie można jeździć 70 km/h



Ul. Konopnicka będąca częścią obwodnicy centrum Krakowa ma po dwa pasy w każdym kierunku i dozwoloną prędkość do 70 km/h. Ul. Konopnicka będąca częścią obwodnicy centrum Krakowa ma po dwa pasy w każdym kierunku i dozwoloną prędkość do 70 km/h.
Dla przykładu proszę się wybrać do Krakowa na ul. Konopnicką. Jest to ulica blisko centrum o przekroju 2 x 2, odgrodzona betonowymi przeszkodami, z chodnikami i drogami rowerowymi po obu stronach.

Nie przeszkadza to w podniesieniu dozwolonej prędkości do 70 km/h. Podczas gdy u nas pewnie by ją obniżono do 30 km/h.
Wojciech

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (421) ponad 10 zablokowanych

  • W mieście jeździmy do 50km/h, przez to jesteśmy na mecie średnio 20s później

    Ale są też zalety - prostsze zasady (miasto

    • 2 0

  • Ja propnuje aby użytkownicy pojazdow sami sobie ustawiali ograniczenia

    • 2 0

  • Ja jeżdże z dozwoloną prędkością

    i mam to gdzieś jeśli ktoś próbuje mnie poganiać. Mogę jeszcze zwolnić .

    • 5 0

  • 50km/h nie wszędzie i nie o każdej porze.

    A na Hutniczej po 19tej ma skoro tam nikogo nie ma?Na Morskiej Od Akademii do kościoła sw.Rodziny ma?A od Janowa do Gdyni też ma? To takie ,,g*wniane" odcinki ,że tam powinno być do 70 km/h tak samo jak skręt z Zakrętu do Oksywia na Morską i dalej na estakadę nie wolno bo bus pas i musisz człowieku na siłę wbijać na środkowy pas,żeby po 50 metrach wbijać się znowu na prawy ,bo jadę na Obłuże?To paranoję drogowe.To też jak wyjazd z Zakrętu do Oksywia na Morską ,a tam 3 eLki,2 egzaminy i 2 trojlebusy!!!Szczurek coś Ty odwalił w tym miejscu?!

    • 1 0

  • 100 na godzinę

    Przecież wszyscy tak jeżdżą i nigdy nie było wypadku

    • 2 2

  • Godz 4 rano zero ruchu policja stoi na pasie wyłączonym z ruchu na wysokości lux medu strone centrum oczywiście popełniają sami wykroczenie bo nie mają sygnałów świetnych włączonych a prędkość 50 km/h to bez sensu w tym miejscu więc łapią
    Dlaczego ich nie ma np na obwodnicy gdzie zagrożenie jest dużo większe

    • 1 1

  • oczywiście że 50 jest bez sensu (1)

    To ulica przez miasto, z przejściami, skrzyżowaniami.
    Wszedzie na świecie na takich drogach jest 30, co pozwala na szybsze przemieszczanie się (poprawia się płynność) i bezpieczniejsze.

    • 4 3

    • Strefy 30 są dobre tylko dla aut z CVT (bezstopniowa skrzynia biegów)...)

      ...jeśli masz ręczna skrzynie, to pilujesz wtedy auto na dwójce. Gdzie tu jest rzeczona przepustowość, o ekologii nie wspominając...

      • 0 0

  • Mam pytanie do tych wszystkich, którzy lubią prędkość 50 km/h - czy w swoich autach macie manuale czy automaty?

    Te wszystkie skrzynie bezstopniowe dostępne w Toyotach od przewodu osób faktycznie pozwalają toczyć się w okolicach 40 km,/h cały dzień, bo mają tzw nieskończona liczbę przełożeń . Tymczasem jadąc autem z ręczną skrzynią taka prędkość to jest albo piłowanie auta na 2-ce, albo zamulanie zbyt niskimi obrotami na 3 biegu. To nie jest zdrowe ani dla podzespołów, ani potem dla naszego portfela. Jeśli lubicie co parę lat naprawiać sprzęgło , dwumas lub robić remont skrzyni - jeździjcie max 50 cały dzień. Ja nie mam zamiaru żyć w ten sposób.

    • 0 1

  • Autorze artykułu ośmieszasz się. Jesteś w mieście

    a nie poza nim.

    Ośmieszasz się tym, że jak będzie max. 70 km/h to wielu pojedzie więcej.

    Przy limicie 50 km/h też wielu jedzie więcej, ale ok. 60 km/h to nie ok. 80 km/h, a tą droga mimo trzech pasów nie ma standardu Drogi Gdyńskiej na której nie ma skrzyżowanie prócz jednego na jezdni w kierunku Rumi (na wysokości DH Riviera).

    Aleja Zwycięstwa w Gdańsku ma wyjazdy z bocznych ulic pod kątem 90 stopni (brak równoległych pasów do wjazdu na prawy pas pod łagodnym kątem na dozwolonej prędkości - czyli pasów zwanych inaczej rozbiegowymi).

    Ponadto i co jest najważniejsze, na większej dozwolonej prędkości wielu miałoby problem zatrzymać swoje auto przy zmianie świateł na czerwone. Jakoś na mniejszej nie mają z tym problemu.

    Zatem Wojciech, twoje rację są nic nie warte.

    • 2 6

  • Głosujcie dalej na Tuska, będzie gorzej (1)

    Wy serio jacyś idioci jesteście.

    Za chwilę będziecie głosować na Trzeskowskiego, który w Warszawie wprowadza już jawnie dyrektywy UE, które mają na celu eliminację transportu indywidualnego. Poczytać o SUMP dla Trójmiasta, poczytaj o C40, to zobaczycie co będzie się działo. Poszukajcie co Gdynia będzie robiła żeby ograniczyć ruch samochodów np będzie likwidowała zatoki autobusowe.

    Podatki, ograniczenia czy Wy serio nie rozumiecie do czego ma to doprowadzić??? Na pewno nie do uratowania planety.

    Ludzie głosujecie na tych i**otów a potem marudzicie, przecież to jest jakieś chore.

    • 2 5

    • Zgadzam się z Twoją opinia w 100%, niestety demokracja na Pomorzu jest w fatalnej kondycji...

      ...patrząc po wynikach wyborów z października i tych z czerwca. 51% dla po/ko świadczy o katastrofalnej betonozie partyjnej większości głosujących mieszkańców. Tutaj ludzie są bardziej zacietrzewieni niż nawet w samej stolicy. Warszawiaków część już się obudziła z letargu, gdańszczanie nadal śpią . Przeraża to.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane