• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ograniczenie do 50 km/h na Zwycięstwa nie ma uzasadnienia

Wojciech
17 czerwca 2024, godz. 07:00 
Opinie (421)
Zdaniem czytelników policjanci lubią ustawić się z radarem na al. Zwycięstwa, wiedząc, że mało który kierowca jedzie tam z dozwoloną prędkością 50 km/h. Zdaniem czytelników policjanci lubią ustawić się z radarem na al. Zwycięstwa, wiedząc, że mało który kierowca jedzie tam z dozwoloną prędkością 50 km/h.

- Ograniczenie prędkości do 50 km/h na al. ZwycięstwaMapka nie ma żadnego uzasadnienia poza nabijaniem kabzy z mandatów - uważa nasz czytelnik, pan Wojciech, który napisał w tej sprawie list do redakcji Trojmiasto.pl.



Oto jego historia

Minęły ponad 3 lata od wprowadzenia ograniczenia prędkości do 50 km/h na al. Zwycięstwa i Grunwaldzkiej.

Od soboty noga z gazu na al. Grunwaldzkiej i Zwycięstwa Od soboty noga z gazu na al. Grunwaldzkiej i Zwycięstwa

Już wtedy wielu czytelników uważało, że to nietrafiony pomysł, który ma niewiele wspólnego z poprawą bezpieczeństwa na tej trasie.

50 km/h na Grunwaldzkiej to fikcja? Sprawdziliśmy 50 km/h na Grunwaldzkiej to fikcja? Sprawdziliśmy


Z jaką prędkością jeździsz al. Zwycięstwa w Gdańsku?

Teraz do tematu wrócił pan Wojciech, czytelnik Trojmiasto.pl. Oto jego argumenty:

Na al. Zwycięstwa policja regularnie kontroluje prędkość na wysokości GUMedu i oczywiste ma pełne ręce roboty. Patrole nie stoją tam jednak, żeby podnieść bezpieczeństwo ruchu drogowego, a z innego wiadomego powodu.

Dla wszystkich oczywiste jest (dla policji oczywiście też), że na 3-pasmowej drodze nikt nie jeździ 50 km/h.

Uwaga! Polowanie na portfele kierowców (6 opinii)

W Gdańsku na al. Zwycięstwa w kierunku centrum na wysokości Lux Medu policja pozyskuje środki do budżetu.
W Gdańsku na al. Zwycięstwa w kierunku centrum na wysokości Lux Medu policja pozyskuje środki do budżetu.


Wszystkie przejścia dla pieszych i skrzyżowania posiadają sygnalizację świetlną, więc piesi nie przechodzą w miejscach niedozwolonych. Skąd to wiadomo? Wystarczy przejść się tym odcinkiem, by przekonać się, że nie ma żadnych ścieżek wydeptanych na trawniku.

Rowerzystów nie spotka się na ulicy, bo mają drogę rowerową odseparowaną pasem zieleni. Jest tam spory ruch, ale wszyscy się mieszczą.

Słowem, nie ma żadnych przesłanek, żeby nie podwyższyć ograniczenia prędkości do 70 km/h, jak to było wcześniej.


W Krakowie można jeździć 70 km/h



Ul. Konopnicka będąca częścią obwodnicy centrum Krakowa ma po dwa pasy w każdym kierunku i dozwoloną prędkość do 70 km/h. Ul. Konopnicka będąca częścią obwodnicy centrum Krakowa ma po dwa pasy w każdym kierunku i dozwoloną prędkość do 70 km/h.
Dla przykładu proszę się wybrać do Krakowa na ul. Konopnicką. Jest to ulica blisko centrum o przekroju 2 x 2, odgrodzona betonowymi przeszkodami, z chodnikami i drogami rowerowymi po obu stronach.

Nie przeszkadza to w podniesieniu dozwolonej prędkości do 70 km/h. Podczas gdy u nas pewnie by ją obniżono do 30 km/h.
Wojciech

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (421) ponad 10 zablokowanych

  • otrzymali 870 mld euro z KPO,

    bedzie można budowac naziemne przejścia nad podziemnymi do woli , nawet co 50m

    • 4 0

  • 1. Praktycznie na całej długości Grunwaldzkiej nie ma ani jednego znaku o ograniczeniu do 50km/h (wyjątek to okolice Opery - ale ten znak stoi od dekad)

    2. Policja sama nie stosuje się do ograniczeń - Grunwaldzka to moja trasa do i z pracy i wielokrotnie radiowóz policyjny wyprzedzał mnie gdy sam miałem na liczniku +/- 50-60km/h.

    Ogólnie to rozumiem kontrole prędkości i łapanie tych co uznają to za trasę ekspresową i gnają pow. 70km/h ale jazda na tej trasie 50 to dla mnie męczenie silnika i tamowanie ruchu.

    • 1 1

  • tego chcieli mieszkancy. ostatnio nawet potwierdzili w wyborach ze tak im sie podoba. 50km/h ma zostac

    • 3 1

  • A ogólnie to jaka jest podstawa by w ogóle istnialy ograniczenia prędkości??

    I jakim prawem jeden drugiemu mówi jak ma jechać?

    • 1 1

  • Korzyści z niższej prędkości: obniżenie poziomu hałasu, płynniejsza jazda w miejscach z tendencją do korkowania się, wariaciki nie będą tak często wpadać w przystanki, gdzie stoją ludzie, a jak już to zrobią, to obrażenia ofiar będą mniejsze.

    • 2 1

  • Gdzie jest znak? (1)

    Dzień dobry, czy ktoś może napisać w którym miejscu na tej drodze stoi znak wskazujący na ograniczenie do 50km/h?

    • 0 9

    • oddaj prawko

      • 9 0

  • Zmienić prawo, fotoradary nie powinny być oznakowane, ustawiać fotoradary na Zwycięstwa i wtedy pozwolić na 70 km/h

    • 2 0

  • prosta matematyka (1)

    Aleja Zwyciestwa ma 2 km długosci.
    Różnica czasu jej całkowitego przejazdu z prędkością 70 km/h i 50 km/h wynosi 40 s . Ze względu na obecność sygnalizacji świetlnej po drodze i fakt,ze do predkosci 70 KM.g rozpedzamy sie zwykle dluzej jak do 50km/h rzeczywista roznica czasu przejazdu wynosi ok 30 sekund a wiec mniej niż jeden postój na światłach. Zatem jest to problem wyłącznie mentalny autora tych niedorzecznych pretensji...

    • 6 4

    • jprd

      W końcu ktoś to napisał! Brawo!!
      A ilu teraz zrozumie? Matura wystarczy? Oj....

      • 2 0

  • Cała długość tej drogi

    Po całej długości tej drogi, od Al zwyc. przez Al niepodl. po Ul Grunwadzką powinno być 70! 50 to istna kpina jak na tak ważną drogę dla Trójmiasta!

    • 4 2

  • Zgadzam się.. .

    Jeżdżę autem codziennie, tez al. Zwycięstwa, bezpiecznie i ostrożnie, bezwypadkowo i bezkolizyjnie, prawo jazdy mam od 25 lat, jedyny mandat jaki dostałam to właśnie tam przy czołgu, 400 zl za przekroczenie o 18 km/h, czyli jechałam 68km/h, to bylo chyba miesiąc po zmianie ograniczenia z 70 na 50.

    • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane