• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ograniczenie do 50 km/h na Zwycięstwa nie ma uzasadnienia

Wojciech
17 czerwca 2024, godz. 07:00 
Opinie (421)
Zdaniem czytelników policjanci lubią ustawić się z radarem na al. Zwycięstwa, wiedząc, że mało który kierowca jedzie tam z dozwoloną prędkością 50 km/h. Zdaniem czytelników policjanci lubią ustawić się z radarem na al. Zwycięstwa, wiedząc, że mało który kierowca jedzie tam z dozwoloną prędkością 50 km/h.

- Ograniczenie prędkości do 50 km/h na al. ZwycięstwaMapka nie ma żadnego uzasadnienia poza nabijaniem kabzy z mandatów - uważa nasz czytelnik, pan Wojciech, który napisał w tej sprawie list do redakcji Trojmiasto.pl.



Oto jego historia

Minęły ponad 3 lata od wprowadzenia ograniczenia prędkości do 50 km/h na al. Zwycięstwa i Grunwaldzkiej.

Od soboty noga z gazu na al. Grunwaldzkiej i Zwycięstwa Od soboty noga z gazu na al. Grunwaldzkiej i Zwycięstwa

Już wtedy wielu czytelników uważało, że to nietrafiony pomysł, który ma niewiele wspólnego z poprawą bezpieczeństwa na tej trasie.

50 km/h na Grunwaldzkiej to fikcja? Sprawdziliśmy 50 km/h na Grunwaldzkiej to fikcja? Sprawdziliśmy


Z jaką prędkością jeździsz al. Zwycięstwa w Gdańsku?

Teraz do tematu wrócił pan Wojciech, czytelnik Trojmiasto.pl. Oto jego argumenty:

Na al. Zwycięstwa policja regularnie kontroluje prędkość na wysokości GUMedu i oczywiste ma pełne ręce roboty. Patrole nie stoją tam jednak, żeby podnieść bezpieczeństwo ruchu drogowego, a z innego wiadomego powodu.

Dla wszystkich oczywiste jest (dla policji oczywiście też), że na 3-pasmowej drodze nikt nie jeździ 50 km/h.

Uwaga! Polowanie na portfele kierowców (6 opinii)

W Gdańsku na al. Zwycięstwa w kierunku centrum na wysokości Lux Medu policja pozyskuje środki do budżetu.
W Gdańsku na al. Zwycięstwa w kierunku centrum na wysokości Lux Medu policja pozyskuje środki do budżetu.


Wszystkie przejścia dla pieszych i skrzyżowania posiadają sygnalizację świetlną, więc piesi nie przechodzą w miejscach niedozwolonych. Skąd to wiadomo? Wystarczy przejść się tym odcinkiem, by przekonać się, że nie ma żadnych ścieżek wydeptanych na trawniku.

Rowerzystów nie spotka się na ulicy, bo mają drogę rowerową odseparowaną pasem zieleni. Jest tam spory ruch, ale wszyscy się mieszczą.

Słowem, nie ma żadnych przesłanek, żeby nie podwyższyć ograniczenia prędkości do 70 km/h, jak to było wcześniej.


W Krakowie można jeździć 70 km/h



Ul. Konopnicka będąca częścią obwodnicy centrum Krakowa ma po dwa pasy w każdym kierunku i dozwoloną prędkość do 70 km/h. Ul. Konopnicka będąca częścią obwodnicy centrum Krakowa ma po dwa pasy w każdym kierunku i dozwoloną prędkość do 70 km/h.
Dla przykładu proszę się wybrać do Krakowa na ul. Konopnicką. Jest to ulica blisko centrum o przekroju 2 x 2, odgrodzona betonowymi przeszkodami, z chodnikami i drogami rowerowymi po obu stronach.

Nie przeszkadza to w podniesieniu dozwolonej prędkości do 70 km/h. Podczas gdy u nas pewnie by ją obniżono do 30 km/h.
Wojciech

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (421) ponad 10 zablokowanych

  • Straszne Panie redaktorze, straszne

    • 1 0

  • Święta racja!! Na Alei Zwycięstwa nie stwierdza się stłuczek ani poważniejszych zdarzeń.

    I to nie tylko od 3 lat. Poza tym rzeczywistość, a więc faktyczna prędkość, nadal jest wyższa - więc rodzi się pytanie : po co? W Gdańsku zapanowała ideologia ograniczeń ruchu samochodowego, bez względu na to czy to sens ma, czy kompletnie nie. W tym wypadku kompletnie to bez sensu!

    • 5 1

  • Nie ma sensu

    zamykam temat.

    • 3 0

  • Co ciekawe po obniżeniu prędkości do 50km/h, sygnalizacja świetlna dalej pozostała tak, że przejechać zieloną falę da się tylko jadąc 70km/h

    • 2 0

  • Tam trzeba 30 km/h i co 300m kontrole.

    I od razu kierowczyki polubią 50km/h xD

    • 0 3

  • 50ka jest tam tak bardzo respektowana...

    ... że nawet policja nie jeździ tam 50ką :)

    • 1 1

  • Ma Sens

    pokazuje to przykład wczorajszego ścięcia drzewa na obwodnicy przez jadącego szybko i bezpiecznie. Robienie w środku miasta autostrady dla fachowców, co to jak będzie 70 - będą gnali 100tką to pomysł słusznie minionej epoki, ale mentalnie przyspawani do autek są jeszcze właśnie w niej.

    • 1 0

  • Tam niemal zawsze jest czerwone

    Za czerwonym... Trzeba by było jechać 150... żeby mieć zieloną falę.... Albo stoisz, albo zasuwasz. To bez znaczenia. Ekologia = zero. Nie wierzę w to, że będzie lepiej, bo samochodów przybywa, a w dodatku są jakieś marsze i inne protesty, które jeszcze bardziej tylko blokują miasto... Bo zamiast iść chodnikiem to trzeba ulicami.......

    • 0 1

  • 7 pkt i 400 zł

    • 1 0

  • Odcinkowy pomiar predkosci prosimy

    Jak w tytule.. duzo skrzyzowan jest gdzie zamontowac, i na calym odcinku do samej Gdyni, zolte kamerki zalatwia sprawe. Nie ma jednego logicznego argumentu za podniesieniem ograniczenia do 70 km/h

    • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane