- 1 Wypadek w Gdyni. Potrącono trzy osoby (157 opinii)
- 2 Paragon grozy za kurs taksówką (298 opinii)
- 3 Zuchwały napad na sklep z elektroniką (119 opinii)
- 4 Zmiany w ruchu przez Open'era (70 opinii)
- 5 Nie kąp się w morzu podczas burzy (46 opinii)
- 6 List gończy za byłym senatorem PiS (247 opinii)
Opłata drogowa na dawnej "jedynce"? Kłopot z ul. Jabłoniową
Możliwe, że w połowie tego roku kierowcy pojazdów o wadze powyżej 3,5 t zapłacą za przejazd krajową "91"(dawna "jedynka") między Gdańskiem a Nowymi Marzami. Część mieszkańców z powodu opłat na obwodnicy chce zamknięcia dla ciężarówek ul. Jabłoniowej w Gdańsku. Kierowcy jadą tą drogą na skróty do centrum i niszczą ulicę, omijając właśnie opłaty drogowe na obwodnicy.
Badania natężenia ruchu prowadzone na zlecenie GDDKiA pokazały, że wprowadzenie systemu elektronicznych opłat nie zmieniło natężenia ruchu na drodze krajowej nr 6, Obwodnicy Trójmiasta i na głównym ciągu komunikacyjnym Gdańska.
- Znacząco wzrósł jednak ruch samochodów ciężarowych na drodze krajowej nr 91, które zjechały z autostrady A1. Ten wzrost spowodował pogorszenie komfortu i wydłużenie czasu przejazdu, ale nie przyczynił się do wzrostu ilości wypadków. Stąd plan wprowadzenia elektronicznych opłat - opowiada Piotr Michalski, rzecznik prasowy
- ViaTOLL obowiązywał będzie na drodze krajowej nr 91, jeśli wydane zostanie stosowne rozporządzenie Rady Ministrów. Trwają wstępne prace nad przepisami. Mają one wejść w życie w połowie tego roku - mówi Piotr Michalski.
Oby nie był to wstęp do wprowadzania w województwie pomorskim dalszych opłat w ciągu podstawowych dróg krajowych (jednojezdniowych), gdzie dotychczas system opłat niemal nie występował.
ViaTOLL szkodzi też ul. Jabłoniowej
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Czy Zarząd Dróg i Zieleni ograniczy ruch dla pojazdów ciężarowych? - Nie planujemy wprowadzenia zakazu na chwilę obecną. W tej okolicy intensywnie budowane są nowe osiedla. W praktyce więc po wprowadzeniu takiego zakazu musielibyśmy wydać pozwolenie na ruch każdego ciężkiego auta, które po tej okolicy chciałoby się poruszać, bo nie mielibyśmy podstaw do odmowy - każdy mógłby powołać się na konieczność dojazdu do budowy - mówi Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy ZDiZ.
- Z przeprowadzonych przez nas ostatnio obserwacji wynika jednak, że większość ruchu tranzytowego przeniosła się na otwartą ostatnio trasę W-Z - uspokaja Katarzyna Kaczmarek.
Każdorazowo, gdy taki pojazd będzie mijał bramownicę, zostanie naliczona opłata za przejazd określonym odcinkiem drogi włączonej do systemu.
W Polsce system pracuje od 1 lipca 2011 r. Proces budowy bramownic, jak i cały proces budowy systemu viaTOLL przebiegał z opóźnieniami.
Miejsca
Opinie (164) 6 zablokowanych
-
2012-01-17 13:33
moim skromnym zdaniem
drogi typu a1 powinna być darmo dla samochodów cięzarowych a na lokalnych pobierac jakieś oplaty nie niszczyli by osiedlówek a i bezpieczniej by było a jak wjeżdza do miasta to płaci tak by póżniej na remonty było jak firma chce zaoszczędzic to albo obwodnicą by jeżdziła a na brzegach miast centra przeładunkowe by zrobili więc ludzi by zatrudnili i po mieście mniejsze dostawczki by smigały
- 0 0
-
2012-01-17 14:25
PLATNY PRZEJAZD (1)
ROWNOLEGLA DO AUTOSTRADY MUSI BYC BEZPLATNA TEN BANDYCKI RZAD DOI JUZ JAK SIE DA MOZE TAK DONA PODLACZA DO DOJARKI RAZEM Z ROSTOWSKIM DO DOJARKI TRZEBA CZTERECH DWOCH SIE JESZCZE ZNAJDZIE MOZE NOWAK I NIESIOL
- 6 0
-
2012-01-17 19:24
I będzie bezpłatna. Oprócz, naturalnie, pojazdów eksploatujących ją ponad miarę, czyli ciężarowych.
- 0 0
-
2012-01-17 15:15
Truckdriver
Tylko w Polsce takie bzdety robią żeby obwodnice miast i expresówki były płatne, w całej Europie expresówki i obwodnice są za free!
- 3 0
-
2012-01-17 16:13
Pomnik (1)
W imię tych wszyskich głupot które powstają i obciążają nasze budzety i usprawiedliwianie się kryzysem postawmy pomnik Lechowi Aleksandrowi Kaczyńskiemu w najbardziej reprezentacyjnym miejscu Gdańska tak żeby go było widać z daleka i ze wszystkich stron.Bo on napewno by nie pozwoliłby na wdrażanie takich durnych pomysłów w życie
- 0 0
-
2012-01-17 23:50
Słusznie, wybudował by nam za to super obwodnicę przez środek TPK.
- 0 0
-
2012-01-17 17:09
a dlaczego zmienione nr 1 na nr 91??? Bezsensu!!!
Z autostradą A1 i tak się 1-ka by nie myliła, ech...
- 0 1
-
2012-01-17 19:23
I dobrze
Jeździłem wieczorami "starą jedynką", bo żal mi było 18 PLN na autostradę... Do czasu, aż się z naprzeciwka nie wyprzedzały "bezpiecznie" dwa "tiry"... Ludzie, nie żyłujcie na własnym bezpieczeństwie, ja na pewno nie zamierzam!
- 0 0
-
2012-01-17 20:04
diesel
wszedzie tylko podatki,podatki a co w zamian: korki i dziury w drogach oraz wysokie premie dla urzednikow
- 2 0
-
2012-01-17 20:27
strajk
transportowcy powinniśmy się skrzyknąć i rozpocząć strajk w czasie całego euro....kto za niech się dopisuje, zobaczymy co da sie zrobić
- 1 0
-
2012-01-17 21:01
Natężenie ruchu
Ja sie pytam tych co badają te natężenie ruchu na naszych pieknych drogach kiedy wy robicie te badania? w godzinach szczytu? (wtedy to na godzine 1 tir licza..) a w godzinach od 20-6 rano Tiry tną Aleja Zwyciestwa 70km/h i na tych naszych pieknych "równych jak stół" drogach puste stalowe naczepy hałasują tak, że głuchego by obudzili.
- 0 0
-
2012-01-17 22:08
ZAMKNĄĆ RUCH DLA TIRÓW i po sprawie!!
Bardzo dobry pomysł, bo to co się w tej chwili dzieje na tej drodze to tragedia. Wszystkie tiry aby uniknąć opłat jadą właśnie tą drogą przez co psują nawierzchnię i robią korki. A sytuację można rozwiązać bardzo szybko i bardzo tanio - po prostu powinno się postawić zakaz wjazdu dla pojazdów powyżej 3,5t i nie mieliby wyjścia i jeździliby A1.
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.