• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Opłaty w hipermarkecie?

(sr)
21 listopada 2002 (artykuł sprzed 21 lat) 
Wielkie sieci handlowe zamierzają wprowadzić nową usługę. Niebawem w hipermarketach będziemy mogli dokonać opłat mieszkaniowych, telefonicznych. Handlowe molochy prześcigają się w pomysłach na pozyskanie klienta. Już nie tylko ku zmartwieniu polskich kupców, ale i... Poczty Polskiej.

W trójmiejskich hipermarketach Geant można już nabyć znaczki pocztowe. To jednak tylko przedsmak tego, co nastąpić ma na początku przyszłego roku.

- Wówczas nasi klienci będą mogli przy kasie zapłacić nie tylko za towar zakupiony w sklepie, ale i uregulować rachunki mieszkaniowe - powiedziała Lidia Deja, rzecznik Geant w Warszawie. - Usługa będzie dostępna we wszystkich naszych marketach w kraju, a więc również w Trójmieście. Z początku realizować będziemy faktury, mające specjalne kody, dzięki którym możemy dokument zeskanować i automatycznie przesłać do banku. Klienci będą więc mogli zapłacić za telewizję kablową, telefon komórkowy i energię. Z czasem zakres usługi będzie się z pewnością powiększał.

Pieniądze z opłat przelewane będą do jednego z banków.

- Nasza usługa będzie chyba tańsza od pocztowej, bo zamierzamy pobierać zaledwie dwa złote prowizji od rachunku - dodała Lidia Deja. - W najbliższych dniach tylko w warszawskich Geant przeprowadzimy test, który pokaże, jak przebiega cała operacja. Nad czym trzeba jeszcze popracować.
Rachunki za telefon, energię czy gaz prawdopodobnie będzie też można uiszczać w hipermarketach Carrefour.


- Natomiast trudno mi określić termin wprowadzenia tej usługi - stwierdziła Renata Jędrzejewska, kontroler zarządzania w Carrefour w Gdańsku. - W sklepie ma działać dodatkowy terminal. Obsługiwać będzie klientów z rachunkami choćby za energię.

Do walki o klienta przymierza się również Auchan. Przedstawiciele sieci rozważają możliwość realizowania w marketach rachunków za energię.
Obrotem spraw zaniepokojeni są przedstawiciele Poczty Polskiej.

- Hipermarkety próbują zabrać nam klientów, to oczywiste - powiedział Mieczysław Niewczas, dyrektor Okręgu Poczty Polskiej w Gdańsku. - Nie dopuścimy jednak do tego. W ostatnich latach jakość świadczonych przez nas usług bardzo się poprawiła. Zapewniam, że u nas klient zapłaci mniej niż w hipermarkecie. Jeśli będzie trzeba, wprowadzimy bardzo niskie prowizje od usług. Jesteśmy przygotowani do odparcia ataku sieci handlowych.

Zamierzenia przedstawicieli hipermarketów krytykują też rodzimi kupcy.
- Polityka koncernów handlowych zmierza do tego, by za wszelką cenę pozyskać klientów - powiedział Bogumił Krystek, właściciel sklepu spożywczego w Gdyni. - Nie ma znaczenia, jakim kosztem. Duży zysk jest najważniejszy i przesłania wszystko inne. Niestety ani Poczta Polska, ani kupcy nie mają na to wpływu. Wobec gigantów takich jak Auchan czy Geant jesteśmy na straconej pozycji. To bardzo smutne.

Nowa usługa hipermarketów być może zyska aprobatę ich klientów.
- To chyba niezła propozycja - stwierdziła jedna z mieszkanek Gdańska. - Podczas zakupów w Auchan czy Geant ureguluję od razu rachunki. Zyskam na czasie, bo nie będę już musiała odwiedzać urzędu pocztowego. Tam kolejki do okienek są nierzadko bardzo długie.
Głos Wybrzeża(sr)

Opinie (72)

  • jeszcze nie...

    czytalem wczesniejszych opinii wiec moze sie powtorze:
    "Zapewniam, że u nas klient zapłaci mniej niż w hipermarkecie. Jeśli będzie trzeba, wprowadzimy bardzo niskie prowizje od usług. Jesteśmy przygotowani do odparcia ataku sieci handlowych...."
    To dlaczego do tej pory placimy takie wyokie prowizje???
    "Polityka koncernów handlowych zmierza do tego, by za wszelką cenę pozyskać klientów - powiedział Bogumił Krystek, właściciel sklepu spożywczego w Gdyni"
    ... no coz, ten wredny kapitalizm...
    wyscig w obnizaniu prowizji - i to mi sie podoba. Byc moze w koncu przyjdzie na poczte PAN klient a nie intruz.

    • 0 0

  • BARDZO DOBRY POMYSŁ !!!

    Jako stały bywalec hipermarketów, cieszę się z tego niezmiernie. Wreszcie ktoś utrze nosa monopoliście. Oczywiście będę korzystał z tej usługi. A co do PoPol - tu widać wyraźnie jak działa konkurencja. Będą obniżać ceny, bo inni to robią. CHWAŁA konkurencji - widać że istnieje ona tylko dzięki hiperom, bo 'rodzimi kupcy' zdzierają z klienta skórę aż do mięśni i kości.

    Żeby tak jeszcze sieci sklepów (hiperków) mogły zajmować się dostarczaniem przesyłek i listów - ale na to chyba jest ustawowy monopol (do obejścia, jak sądzę). W Niemczech od niedawna (już jakiś rok) istnieje konkurencja w usługach pocztowych - prywatne poczty różnego 'zasięgu' (miejskie, ogólnokrajowe, zagraniczne; sprywatyzowana została też Deutsche Post).

    • 0 0

  • Pracowitość na poczcie

    Mieszkam na Osowie i tutaj sytuacja z pracowitością "pocztowców" wygląda nieco inaczej - pani z działu paczek uwija się jak w ukropie, panie przy okienkach z opłatami również się nie obijają (choć z nimi mam znacznie rzadszy kontakt). Jedyny problem to bałagan w paczkach - nieraz jednej paczki i 5 minut potrafią szukać.. Wprawdzie onego czasu "ginęły" gdzieś listy zwykłe, ale sytuacja się skończyła po wykonaniu paru telefonów do poczty głównej (listy nie dochodziły na Osowę). Osobiście uważam, że pracownikom poczty na Osowie należy się uznanie, więc nie wszędzie jest jak w mięsnym w latach 80-tych. A co do monopolistów.. oferta PP stoi w miejscu, podczas gdy potrzebne są coraz to nowe produkty.. Myślę, że to kwestia czasu, aż stanie na krawędzi utraty płynności finansowej, a wtedy wszyscy podatnicy zgodnie się złożą na utrzymanie kolejnego nierentownego molocha państwowego, prawda, drodzy rodacy? :)

    i tradycyjnie: :)
    Gallux >>
    Co do wyluzowania.. postawienie :)) na końcu zdania nie oznacza jeszcze, że jest się najbardziej "wyluzowanym" w okolicy. Chyba, że od pracy, nauki i generanie zajęć. Tak więc o czym ty do mnie rozmawiasz?
    Poza tym.. noo .. cytując za Małą Encyklopedią Powszechną (też PWN i też z obrazkami, żeby nie była, że gorsza!) skoro piszemy "plazma", to nie powinno być plastik, ani plastyk, tylko plazmik (idąc twoim tokiem myślenia). A tak bardziej z życia - wpisz sobie w wyszukiwarce raz "plastyk", a raz "plastik" i popatrz na wyniki.

    • 0 0

  • wyjaśnienie dla Galluxa

    "o czym ty do mnie rozmawiasz?" to również cytat z filmu "Chłopaki nie płaczą"

    cytowałem za_Małą Encykopedią.. na wypadek, gdyby w/w nie zauważył gry słów (w encyklopedii nie ma hasła "plast*k", więc widocznie jest za mała)

    • 0 0

  • Młodzi i przedsiębiorczy wola internet.

    Pomysł płatności w hipermarketach jest ciekawy, bo pozwala zaoszczędzić trochę czasu i parę groszy osobom którym na nim zależy. Nie wiemy jednak jakie wynikną reperkusje i problemy, gdy trzeba będzie, np. taką usługę reklamować lub jak długi bedzie okres przepływu środków pieniężnych z hipermarketu na konto odbiorcy?
    Młodzi i przedsiębiorczy z pewnością już wybrali. Banki internetowe stawiające na indywidualnych klientów zapewniają duży większy komfort, wygodę i bezpieczeństwo niż usługa na poczcie czy w hipermarkecie. No i oczywiście cena - przeważnie mieści się w 1 złotówce za przelew.
    Najważniejsze jest jednak to, że mamy w końcu z czego wybierać - na tym zyskujemy przede wszystkim my - konsumenci!!

    • 0 0

  • Opłaty w hipermarketach.

    Witam,
    ten pomysł mi się podoba.
    Zamiast stania w kolejkach na poczcie , w energetyce ,
    w zakładzie gazowniczym będzie płacić rachunki
    robiąc zakupy w wielkich sieciach hipermarketów.
    Co prawda tracą na tym małe sklepy i poczta .
    Żeby zapłacić rachunek np. za kablówkę lub telefon
    bez prowizji ludzie stoją przed kasami ponad 2 godziny,
    przeważnie są to emeryci których nie stać na prowizję
    banku lub poczty.
    Bank , poczta lub ajencja za wszelkie operacje bierze
    od 2,50 do 3,50 zł za każdy rachunek.
    Wiele osób chce zapłacić kilka rachunków to juz nie stać
    ich na opłaty poczty , banku lub ajencji.
    Jeżeli hipermarkety brały by 2 zł za usługę by mieli wioęćej klientów.
    Często (raz na tydzień) z rodzicami jeżdzę do hipermarkatów.
    Popieram ten pomysł.
    Niesety małe sklepy bankrutują.

    • 0 0

  • co jeszcze?

    ja zaczekam aż w hipermarketach zaczną robić laski.

    • 0 0

  • "jak trzeba będzie...

    to obniżą opłaty". To "będzie" już było!!! Bo gdyby opłaty były niższe już teraz, to nawet hipermarketom nie opłacałoby się wdrażać całego projektu. Po prostu za mały zysk przy dużych kosztach. No chyba że PP ma taki chytry plan, że jak hipermarkety wprowadzą tę usługę, to PP zrobi prowizję = zero i tym samym wykończy je wszystkie naraz za jednym zamachem?

    • 0 0

  • zamach na listonosza

    Chyba zamachem na siebie samą. Na PP raczej nikt do tej pory nie kalkulował elastyczności popytowej robienia opłat, a jeśli nawet, to wyszła mu tak mała wartość, że nie było sensu obniżać cen. Hmm.. teraz im się wskaźniki nieco pozmieniają.

    • 0 0

  • super sprawa!!!

    Bardzo się cieszę, że markety idą w ślad za cywilizacją i ułatwiają nam życie.
    Powiem szczerze, że mam głęboko w d...e wiecznie lamentujących polskich kupców i notorycznie niezadowolone panie z okienka pocztowego.
    Zrobię wszystko za jednym zamachem. Czas to pieniądz.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane