• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Opłaty w hipermarkecie?

(sr)
21 listopada 2002 (artykuł sprzed 21 lat) 
Wielkie sieci handlowe zamierzają wprowadzić nową usługę. Niebawem w hipermarketach będziemy mogli dokonać opłat mieszkaniowych, telefonicznych. Handlowe molochy prześcigają się w pomysłach na pozyskanie klienta. Już nie tylko ku zmartwieniu polskich kupców, ale i... Poczty Polskiej.

W trójmiejskich hipermarketach Geant można już nabyć znaczki pocztowe. To jednak tylko przedsmak tego, co nastąpić ma na początku przyszłego roku.

- Wówczas nasi klienci będą mogli przy kasie zapłacić nie tylko za towar zakupiony w sklepie, ale i uregulować rachunki mieszkaniowe - powiedziała Lidia Deja, rzecznik Geant w Warszawie. - Usługa będzie dostępna we wszystkich naszych marketach w kraju, a więc również w Trójmieście. Z początku realizować będziemy faktury, mające specjalne kody, dzięki którym możemy dokument zeskanować i automatycznie przesłać do banku. Klienci będą więc mogli zapłacić za telewizję kablową, telefon komórkowy i energię. Z czasem zakres usługi będzie się z pewnością powiększał.

Pieniądze z opłat przelewane będą do jednego z banków.

- Nasza usługa będzie chyba tańsza od pocztowej, bo zamierzamy pobierać zaledwie dwa złote prowizji od rachunku - dodała Lidia Deja. - W najbliższych dniach tylko w warszawskich Geant przeprowadzimy test, który pokaże, jak przebiega cała operacja. Nad czym trzeba jeszcze popracować.
Rachunki za telefon, energię czy gaz prawdopodobnie będzie też można uiszczać w hipermarketach Carrefour.


- Natomiast trudno mi określić termin wprowadzenia tej usługi - stwierdziła Renata Jędrzejewska, kontroler zarządzania w Carrefour w Gdańsku. - W sklepie ma działać dodatkowy terminal. Obsługiwać będzie klientów z rachunkami choćby za energię.

Do walki o klienta przymierza się również Auchan. Przedstawiciele sieci rozważają możliwość realizowania w marketach rachunków za energię.
Obrotem spraw zaniepokojeni są przedstawiciele Poczty Polskiej.

- Hipermarkety próbują zabrać nam klientów, to oczywiste - powiedział Mieczysław Niewczas, dyrektor Okręgu Poczty Polskiej w Gdańsku. - Nie dopuścimy jednak do tego. W ostatnich latach jakość świadczonych przez nas usług bardzo się poprawiła. Zapewniam, że u nas klient zapłaci mniej niż w hipermarkecie. Jeśli będzie trzeba, wprowadzimy bardzo niskie prowizje od usług. Jesteśmy przygotowani do odparcia ataku sieci handlowych.

Zamierzenia przedstawicieli hipermarketów krytykują też rodzimi kupcy.
- Polityka koncernów handlowych zmierza do tego, by za wszelką cenę pozyskać klientów - powiedział Bogumił Krystek, właściciel sklepu spożywczego w Gdyni. - Nie ma znaczenia, jakim kosztem. Duży zysk jest najważniejszy i przesłania wszystko inne. Niestety ani Poczta Polska, ani kupcy nie mają na to wpływu. Wobec gigantów takich jak Auchan czy Geant jesteśmy na straconej pozycji. To bardzo smutne.

Nowa usługa hipermarketów być może zyska aprobatę ich klientów.
- To chyba niezła propozycja - stwierdziła jedna z mieszkanek Gdańska. - Podczas zakupów w Auchan czy Geant ureguluję od razu rachunki. Zyskam na czasie, bo nie będę już musiała odwiedzać urzędu pocztowego. Tam kolejki do okienek są nierzadko bardzo długie.
Głos Wybrzeża(sr)

Opinie (72)

  • poczta przesadza

    Wypowiedź Pana Krystka zakrawa na kpinę !!! Mówi on że jeżeli supermarkety wprowadzą możliwość robienia opłat za dodatkową polatą 33% mniejszą od Poczty Polskiej t Oni (poczta) zmiejszą swoje opłaty!! Czemu nie zrobią tego od razu?? Jeden rachunek to 3 PLN, niech miesięcznie 1 mln osób zapłaci rachunki na poczcie ma ona 3 mln PLN zysku. To jest nie poważne

    • 0 0

  • Mobbing w Geant Kraków

    Zapraszam na moją stronę o Geant Kraków

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane