• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Otwarte miasto

Tomasz Falba
21 października 2005 (artykuł sprzed 18 lat) 
W piątek zostanie oficjalnie zaprezentowany plan budowy nowego terminalu promowego dla Gdyni. Inwestycja pociągnie za sobą przebudowę sporej części miasta.

- Gdynia była przed wojna prawdziwym polskim oknem na świat - mówi Ryszard Toczek, naczelnik Biura Rozwoju Miasta Gdyni. - Tym projektem przywracamy jej tę pozycję.

Z roku na rok do Gdyni przybywa drogą morską coraz więcej turystów. Jak obliczają specjaliści za dwadzieścia lat promy przewozić będą do tego miasta milion pasażerów rocznie.

Kilka miesięcy temu miasto i port rozpoczęły przygotowania do budowy nowego terminalu pasażerskiego. Ma on być zlokalizowany przy Nabrzeżu Polskim. Będzie mógł przyjmować naraz nawet trzy promy.

Obsługa przyjezdnych odbywać się będzie w Dworcu Morskim, który przy tej okazji ma zostać przywrócony do dawnej świetności kiedy to jego klientami byli głównie pasażerowie polskich transatlantyków. Poza sezonem turystycznym ma on stać się centrum polskiej gospodarki morskiej.

Budowa terminalu i odbudowa Dworca Morskiego oznaczać będzie faktyczną przebudowę sporej części miasta bo obie inwestycje muszą zostać skomunikowane ze Śródmieściem nowym układem komunikacyjnym.

Szczegóły projektu poznamy w piątek w Hotelu Gdynia. Jego realizacja odbywać się będzie etapami, pierwsze prace ruszą najpewniej już w przyszłym roku. Całość kosztować będzie ok. 200 mln zł.
Echo MiastaTomasz Falba

Opinie (140)

  • Przecież to widać, ze Ultraliberał robi sobie jaja. Takie wkałdanie kija w mrowisko.
    To pewnie sfrustrowany studenciak, po klesce UPR owskiego bożka - tego ludzika Korwina -mikke ;-)))

    • 0 0

  • Ojej

    3 tys m biur i 1,2 tys. powierzchni handlowej.
    Po prostu kolos drugi manhatan he he.
    Tak naprawdę wielki blok z parkingami i dla niepoznaki dla naiwnych 2% powierzchni to handel i biura.

    • 0 0

  • Ciągle: Plany plany plany....

    Jedyny dobry plan po niedzieli, to wyjechać z kraju.

    • 0 0

  • sea towers to fantastyczny projekt który podkreśli nowoczeny charakter gdyńskiej architektury. idealnie pasuje do XXI wiczej gdyni. Swiadczy o otwartości tergo miasta na nowe idee i jest krokiem w przyszłość. Tak powinny wyglądac centra nowoczesnych miast

    • 0 0

  • gier

    ...co nie zmienia faktu, że miejsca pracy będą.
    I nawet gdyby to było kilka-naście nowych miejsc to i tak super, bo to tylko jeden przykład, a takich inwestycji powstaje dużo.

    • 0 0

  • A z promu do portu na frytki i piwo.Czy zakaz picia piwa bedzie?Mam lepszy pomysl piwo za 10 zl to pijaki nie przyjda a

    podrozny wypije1 -2. 3 promy:1 z Danii ,1 z Niemiec,1 ze Szwecji i 1 z Norwegii i 1 z Finlandii i 1 z Rosji i 1 z Estonii....
    Jak te TIR-y wyjada w centrum Gdyni to bedzie szopka.
    Reaktywowalbym tez knajpe portowa o dzwiecznej nazwie "Paloma" oraz PKO co niektorzy tlumaczyli ten skrot:panowie k...y obok.
    Jestem za projektem to ozywi miasto,wrecz nim wstrzasnie doglebnie.Pozdrowienia dla Szczurka.

    • 0 0

  • daniel

    Zapytaj się każdego architekta, z wyjątkiem pana Stępy i architektów praujących dla Invest Komfortu, co myślą o projekcie sistałers, jak będzie to pasować do krajobtazu Gdyni, to uzyskasz odpowiedź. W Polsce pełnej gargameli nie dziwota, że Sea Towers powstaje. Gust to ludzie mają. Jak turecki firanki i dżinsy marmurki z bazaru.

    • 0 0

  • Osłabienia roli morskich portów handlowych w gospodarce naszego województwa, z uwagi na spadek obrotu ładunków w portach morskich za rzadów AWS, jak i grożba po ew. wygranej Kaczora i zapowiedż programu "socjalizacji" może także osłabić tę inwestycje. Jak wszyscy wiemy w tym okresie wystąpił duży spadek wielkości przewożonych ładunków drogą morską, musimy mieć także świadomość, że obsadzanie stanowisk przez PiS na pewno nie pogoni gospodarki, być może żegluga pasazerska nadrobi i wypełni tę lukę.
    Chodzi także, aby Gdynia w ramach programu regionalnego(Interreg, Tacis, i inne)stworzyła i wypromowała miejscowy produkt turystyczny na miarę Parku Naukowo-Technologicznego (do potęgi 5-tej), np."Faktoria ryb" czy cos w tym rodzaju z kaczorem Donaldem po kaszubsku, itd. Siegniecie do mitów pomorzan, prusów, jadzwiegów, itp na marynarzach kończywszy z domami przygód i rozpusty.

    Byłaby to koncentracja działalności nieprzemysłowej na Pomorzu jako wybijającej się cecha, regionalnej ekologicznej gospodarki rynkowej. Tam też zatrudnienie wzrosnie nie tylko ze względu na rozbudowę portu, choć gratuluje i tak Gdyni, bo tymi projektami przywracacie nam okna na świat, a nie jeszcze jedna ul.JP2 i zmianami nazw.

    • 0 0

  • WaszkaZ

    "ekologiczna gospodarka rynkowa" ? To jakiś oksymoron. Ekologiczna stacja benzynowa, ekologiczne wycinanie lasów, humanitarne polowanie na foki, humanitarna wojna, humanitarne tortury. To jakieś bzdury.

    • 0 0

  • nie masz racji, zdania architektów są podzielone - jest wielu zwolenników tej koncepcji i chwała za to urednikom że nie wstrzymali tej inwestycji. Ty byś wolał zeby powstal tam 5 piętrowy biurowiec jakich setki wsżedzie?

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane