- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (520 opinii)
- 2 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (258 opinii)
- 3 Wstrzymany przetarg na obwodnicę Witomina (160 opinii)
- 4 3,3 mln zł dla Sopotu na zbiorniki (23 opinie)
- 5 Pył węglowy nad Gdańskiem. Wyniki kontroli (163 opinie)
- 6 Koniec sporu o korty i "Górkę". Jest decyzja (106 opinii)
Oznakowanie na jezdni jak labirynt. Przy parku Centralnym można się pogubić
Media społecznościowe obiegło zdjęcie pokazujące oznakowanie rowerowe przy parku Centralnym w Gdyni, pod którym pojawiły się setki prześmiewczych komentarzy. Internauci zakpili zwłaszcza z namalowanych strzałek. - Projekt parku Centralnego nie posiadał komponentu przebudowy dróg poza parkiem. Trzeba było dostosować ruch do istniejących elementów - odpowiadają urzędnicy.
- Kpiny internautów
- Aktywiści rowerowi z Gdyni zabierają głos
- Urzędnicy: przebudowa dróg poza parkiem wypadła z inwestycji
- "Rowerzyści jeżdżą prawidłowo"
- Inwestycja i tak będzie konieczna
Kpiny internautów
Inwestycja zdążyła już zyskać niechlubną sławę i to nie tylko w Trójmieście, ale w całej Polsce z powodu organizacji ruchu rowerowego na wyjeździe z parku przy ul. Świętojańskiej naprzeciw Urzędu Miasta w Gdyni.
Pojawiły się tam strzałki, z których zakpili internauci z całej Polski. Zdjęcie pokazujące organizację ruchu z góry stało się przez kilka godzin przesyłanym przez użytkowników viralem w mediach społecznościowych.
Park Centralny: otwarcie 29 sierpnia
Po zmianach wjazd rowerzystów do parku Centralnego z ul. Świętojańskiej będzie odbywał się ze skrajnego pasa jezdni. Problem w tym, że tym samym pasem będzie można jechać na wprost w kierunku ul. Świętojańskiej. Tyle że kierowcy skręcający w zwężoną do dwóch pasów al. Piłsudskiego, będą w tym miejscu przecinać rowerzystom ruch. Niewykluczone więc, że dojdzie w tym miejscu do potrąceń.
Jeszcze bardziej pogmatwana sprawa dotyczy wyjazdu z parku Centralnego przy Świętojańskiej w kierunku Wzgórza św. Maksymiliana SKM. Najpierw trzeba będzie skręcić w lewo, jezdnią jechać do przejazdu rowerowego, by trafić na jezdnię prowadzącą w kierunku tunelu i ul. Władysława IV. By kontynuować jazdę np. w kierunku Redłowa, na przejściu z sygnalizacją znów trzeba będzie przejechać na przeciwległą stronę, gdzie dalej można będzie kontynuować jazdę.
Do tego na wyjeździe z parku została wysepka.
Aktywiści rowerowi z Gdyni zabierają głos
Na organizacji ruchu suchej nitki nie pozostawili m.in. działacze stowarzyszenia Rowerowa Gdynia.
- Wiele energii wkładaliśmy w to, by przekonać pana Prezydenta, by przywrócił drogę rowerową do projektu Parku Centralnego na krótkim odcinku przy przystanku Urząd Miasta-Świętojańska. Apelowaliśmy, wnioskowaliśmy, składaliśmy projekty do BO (trzykrotnie odrzucone w weryfikacji) - piszą w poście w mediach społecznościowych.
Wskazują, że była szansa na to, by rowerzyści jechali obok przystanku przy ul. Świętojańskiej.
- Pierwotnie połączenie "za przystankiem" było w projekcie, ale dzięki intrygom urzędników od dostępności, mobilności, przestrzeni publicznych ostatecznie tę drogę po cichu usunięto z gotowego projektu. Póki co nadal 10-letnie dzieci będą musiały czekać na pasie między trolejbusem i autobusem. Do tego dochodzą jeszcze esy-floresy, które mają za zadanie wyprowadzić rowerzystę na pas Świętojańskiej od strony Piłsudskiego. Także po to, by przykryć wtopę z uzgodnieniem inwestycji Officer, gdzie droga rowerowa "nie spotyka się" z przejściem dla pieszych od strony parku Centralnego - uzupełniają.
Urzędnicy: przebudowa dróg poza parkiem wypadła z inwestycji
Nieoficjalnie część urzędników z magistratu, z którymi rozmawialiśmy, potwierdza wersję zaprezentowaną przez stowarzyszenie.
W oficjalnej odpowiedzi piszą, że organizacja ruchu drogowego nie mogła być inna.
- Projekt Parku Centralnego nie posiadał komponentu przebudowy dróg poza parkiem. Pojawiła się więc konieczność dostosowania stałej organizacji ruchu do fragmentu jezdni al. Piłsudskiego i zmiany drogi rowerowej na tym odcinku - odpowiada Rafał Studziński, kierownik referatu organizacji ruchu wydziału inwestycji w Gdyni, który zaprojektował rozwiązanie zaaprobowane później przez naczelnika wydziału.
O tym, że nie będzie przebudowany układ drogowy, pisaliśmy już na starcie realizacji trzeciego etapu.
Rusza budowa trzeciego etapu parku Centralnego. Prace do wiosny 2023 roku
"Rowerzyści jeżdżą prawidłowo"
- Rozwiązanie dla osób, które widzą je pierwszy raz, może budzić wątpliwości, ale zapewniamy, że jest optymalne przy takim układzie drogowym, a co najważniejsze bezpieczne dla wszystkich uczestników tj. pieszych i rowerzystów. Mimo że wdrożenie nie jest jeszcze ostatecznie zakończone (brakuje kilku elementów), to nasze bieżące obserwacje wskazują, że rowerzyści jeżdżą prawidłowo - dodaje.
Wskazuje, że przy przystanku przy ul. Świętojańskiej jest pas ruchu dla rowerów na jezdni w kierunku północnym. W druga stronę kierujący rowerami poruszać się powinni pasem ruchu, jak inne pojazdy.
- Ta sytuacja się nie zmieniła - podkreśla.
Inwestycja i tak będzie konieczna
Jednocześnie przyznaje, że poważniejsze zmiany, które będą wiązały się z procesem inwestycyjnym i wyłożeniem dodatkowych i tak będą musiały być wdrożone. Będzie trzeba na nie poczekać.
- Pracujemy nad nową koncepcją dla odcinka Świętojańskiej od Partyzantów do Piłsudskiego i alei M. Piłsudskiego od Bema do Władysława IV. Jest jednak za wcześnie, by mówić o szczegółach. Żadne decyzje w tej sprawie nie zapadły - kończy.
Przed UM Gdyni szykują się zmiany ostatnich zmian (34 opinie)
Miejsca
Opinie (442) ponad 20 zablokowanych
-
2023-08-19 08:19
Cóż za majstersztyk sztuki korzystania z białej farby.
- 5 2
-
2023-08-19 08:28
Bartek bartosiewicz prezydent ds. Bylejakości zycia (2)
Samochód w mieście najgłupszy wynalazek w mieście. Wydaje się grube miliony na inwestycje pod zwiększenie napływu aut, jednocześnie ograniczając ruch aut i tworzy makabry architektoniczne przy pomocy ulicznych kolorowanek.
Dlaczego car Wojciech spieniężył Skwer Plymouth i czy aby wydanie kasy na to co za pare dni będzie otwarte nie będzie droższe od pieniędzy uzyskanych ze sprzedaży tych gruntów?
Polski Urzednik - pracownik umysłowy, skupiony na udowodnianiu podatnikom, ze jest niezbędny w wymyślaniu krzywych kół utrudniających życie ludziom.
Co było złe 40,30,20,10 lat temu z parkiem i okolicami Swietojanskiej ze magistrat zdecydował się radykalnie utrudnić życie wszystkim?
Czemu vice Bartek milczy?!- 18 3
-
2023-08-19 10:45
Bez zmian nie byłoby dojazdu do parkingu, (1)
Bez dojazdu kolega nie dostałby odbioru.
Bez odbioru biurowca ktoś nie dostałby powiedzmy -.premii.- 3 2
-
2023-08-19 10:56
w sedno
- 1 2
-
2023-08-19 08:35
Siwy znowu wziął łapówkę od dewelopera. Kiedy pójdzie w końcu do więzienia?
- 9 1
-
2023-08-19 08:39
SZczurek, odejdz!!!!!!!!!!
Niech to miasto znów bedzie coś znaczyć zamiast upadać kazdego dnia!!!
- 10 2
-
2023-08-19 08:43
Taki jest efekt "współpracy" z cyklo-terrorystami... (3)
Muszą być wszędzie pierwsi, każdy musi na nich uważać, są niczemu winni, oczywiście pieszych na ścieżce rowerowej nie przepuszczą, przez pasy przejeżdżają z pełną prędkością a i miasto co jakiś czas spędami zablokować potrafią.
Ponieważ gminy nie potrafią się dogadać i zapewnić spójnej i wygodnej komunikacji miejskiej, o wspólnym bilecie czy mevo nie wspominając, to wypuściły tę stronkę w obcisłych gaciach na ulice i teraz ogon zaczął merdać psem...
Rozumiem, że komunikacja w mieście powinna być zrównoważona, ale zachowajmy do licha jakiś umiar, zamiast przeginać przysłowiową pałę w drugą stronę, bo jakaś grupa głośno krzyczy.- 11 8
-
2023-08-19 17:38
przecież wiele argumentów wyraźnie wskazuje, że tutaj nie było współpracy z cyklistami (1)
autoholizm się leczy
- 1 2
-
2023-08-20 08:58
Jakby nie było, to by w ogóle ścieżki rowerowe nie powstały i byłby święty spokój...
- 0 1
-
2023-08-20 09:15
Spokojniem - do czasu aż cykloobciśli parę razy zgubią swoje gacie na tym skrzyżowaniu po spotkaniu z innymi pojazdami...
- 0 1
-
2023-08-19 08:47
Skoro wszystko jest tak bezpieczne dla wszystkich
To dlaczego pracujecie nad nową koncepcją.
Ta ekipa bez pomocy nawet kraść by nie potrafiła.- 9 2
-
2023-08-19 09:03
Nie ma co biadolić (2)
Zobaczymy jak będzie w praktyce;) Jedno jest pewne, patrząc na te labirynty, zdecydowanie Polak potrafi ;)
Nie umiemy w budowanie dróg dla samochodów, więc czemu z rowerami ma być inaczej.
Mam wrażenie, że taka sytuacja się nie zmieni do czasu wymiany pokoleniowej na stanowiskach odpowiedzialnych za takie rozwiązania.
W PRL, o drogach rowerowych pewnie nikt nie słyszał.- 2 6
-
2023-08-19 09:16
moje zastrzeżenie jest takie (1)
na ten wesołej krzyżówce ze zdjęcia pierwszeństwo będzie miał rowerzysta z prawej, wyjeżdżający z parku (w praktyce z chodnika) biorąc pod uwagę jak mało miejsca tam jest to każdy rowerzysta jadący chodnikiem (a tacy będą) może nagle wjechać na to małe skrzyżowanie i ma wtedy pierwszeństwo. ba, idę o zakład że jedni będą (jadąc w stronę placu kaszubskiego) skręcać w prawo do parku a wyprzedzający ich jadący na wprost będą się zderzać z rowerzystami nadjeźdżającymi z prawej strony
- 0 2
-
2023-08-19 22:10
Jechałeś kiedyś alejkami wzdłuż plaży sopot - gdańsk? Tam nigdzie się nie ma przejazdu przez "chodnik"? Nie, w cale. Jakoś organizacja tam działa, o ile piesi uważają. Tu będzie podobnie, ale lepiej.
- 1 0
-
2023-08-19 09:11
Rowerzyści i tak mają własne zasady! (2)
Oznaczone drogi rowerowe? Po co? Szkoda pieniędzy bo rowerzyści i tak z nich nie korzystają. Dlaczego? Bo mogą. Nie przechodzą żadnego kursu, nie zdają egzaminów w teorii i praktyce. Po prostu wsiadają na rower i jadą! Środkiem chodnika, po pieszych szlakach w lesie, duktach i wszędzie tam gdzie chcą zamiast tam gdzie powinni! Dlatego albo zaczniemy uczyć i wymagać a potem tworzyć drogi i oznaczenia zamiast wyrzucać pieniądze w błoto!
- 4 9
-
2023-08-19 09:13
zasadniczo zgoda. rowerzysta powinien zamiast chodnikiem jechać ulicą. I jakby rowerzyści tam robili to kierowcy pierwsi błagaliby o ścieżki rowerowe
- 4 1
-
2023-08-19 09:59
niestety ale masz rację
- 2 1
-
2023-08-19 09:23
Zła ankieta pod artykułem
Powinno być:
Czy odpowiedzialni planiści I urzędnicy powinni zostać:
a) pociągnięci do odpowiedzialności za ten bubel
b) oddelegowani na 168h kierowania ruchem na feralnym skrzyżowaniu
c) nic się nie stało - urzędnik jak zwykle za nic nie odpowiada- 12 2
-
2023-08-19 09:35
Wstyd Gdynia na cala Polske !
- 6 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.