- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (520 opinii)
- 2 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (258 opinii)
- 3 Wstrzymany przetarg na obwodnicę Witomina (166 opinii)
- 4 3,3 mln zł dla Sopotu na zbiorniki (27 opinii)
- 5 Pył węglowy nad Gdańskiem. Wyniki kontroli (167 opinii)
- 6 Mogli wlepić mandat, a zmienili mu koło (77 opinii)
Oznakowanie na jezdni jak labirynt. Przy parku Centralnym można się pogubić
Media społecznościowe obiegło zdjęcie pokazujące oznakowanie rowerowe przy parku Centralnym w Gdyni, pod którym pojawiły się setki prześmiewczych komentarzy. Internauci zakpili zwłaszcza z namalowanych strzałek. - Projekt parku Centralnego nie posiadał komponentu przebudowy dróg poza parkiem. Trzeba było dostosować ruch do istniejących elementów - odpowiadają urzędnicy.
- Kpiny internautów
- Aktywiści rowerowi z Gdyni zabierają głos
- Urzędnicy: przebudowa dróg poza parkiem wypadła z inwestycji
- "Rowerzyści jeżdżą prawidłowo"
- Inwestycja i tak będzie konieczna
Kpiny internautów
Inwestycja zdążyła już zyskać niechlubną sławę i to nie tylko w Trójmieście, ale w całej Polsce z powodu organizacji ruchu rowerowego na wyjeździe z parku przy ul. Świętojańskiej naprzeciw Urzędu Miasta w Gdyni.
Pojawiły się tam strzałki, z których zakpili internauci z całej Polski. Zdjęcie pokazujące organizację ruchu z góry stało się przez kilka godzin przesyłanym przez użytkowników viralem w mediach społecznościowych.
Park Centralny: otwarcie 29 sierpnia
Po zmianach wjazd rowerzystów do parku Centralnego z ul. Świętojańskiej będzie odbywał się ze skrajnego pasa jezdni. Problem w tym, że tym samym pasem będzie można jechać na wprost w kierunku ul. Świętojańskiej. Tyle że kierowcy skręcający w zwężoną do dwóch pasów al. Piłsudskiego, będą w tym miejscu przecinać rowerzystom ruch. Niewykluczone więc, że dojdzie w tym miejscu do potrąceń.
Jeszcze bardziej pogmatwana sprawa dotyczy wyjazdu z parku Centralnego przy Świętojańskiej w kierunku Wzgórza św. Maksymiliana SKM. Najpierw trzeba będzie skręcić w lewo, jezdnią jechać do przejazdu rowerowego, by trafić na jezdnię prowadzącą w kierunku tunelu i ul. Władysława IV. By kontynuować jazdę np. w kierunku Redłowa, na przejściu z sygnalizacją znów trzeba będzie przejechać na przeciwległą stronę, gdzie dalej można będzie kontynuować jazdę.
Do tego na wyjeździe z parku została wysepka.
Aktywiści rowerowi z Gdyni zabierają głos
Na organizacji ruchu suchej nitki nie pozostawili m.in. działacze stowarzyszenia Rowerowa Gdynia.
- Wiele energii wkładaliśmy w to, by przekonać pana Prezydenta, by przywrócił drogę rowerową do projektu Parku Centralnego na krótkim odcinku przy przystanku Urząd Miasta-Świętojańska. Apelowaliśmy, wnioskowaliśmy, składaliśmy projekty do BO (trzykrotnie odrzucone w weryfikacji) - piszą w poście w mediach społecznościowych.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Koniec sezonu, ale rower można kupić
Wskazują, że była szansa na to, by rowerzyści jechali obok przystanku przy ul. Świętojańskiej.
- Pierwotnie połączenie "za przystankiem" było w projekcie, ale dzięki intrygom urzędników od dostępności, mobilności, przestrzeni publicznych ostatecznie tę drogę po cichu usunięto z gotowego projektu. Póki co nadal 10-letnie dzieci będą musiały czekać na pasie między trolejbusem i autobusem. Do tego dochodzą jeszcze esy-floresy, które mają za zadanie wyprowadzić rowerzystę na pas Świętojańskiej od strony Piłsudskiego. Także po to, by przykryć wtopę z uzgodnieniem inwestycji Officer, gdzie droga rowerowa "nie spotyka się" z przejściem dla pieszych od strony parku Centralnego - uzupełniają.
Urzędnicy: przebudowa dróg poza parkiem wypadła z inwestycji
Nieoficjalnie część urzędników z magistratu, z którymi rozmawialiśmy, potwierdza wersję zaprezentowaną przez stowarzyszenie.
W oficjalnej odpowiedzi piszą, że organizacja ruchu drogowego nie mogła być inna.
- Projekt Parku Centralnego nie posiadał komponentu przebudowy dróg poza parkiem. Pojawiła się więc konieczność dostosowania stałej organizacji ruchu do fragmentu jezdni al. Piłsudskiego i zmiany drogi rowerowej na tym odcinku - odpowiada Rafał Studziński, kierownik referatu organizacji ruchu wydziału inwestycji w Gdyni, który zaprojektował rozwiązanie zaaprobowane później przez naczelnika wydziału.
O tym, że nie będzie przebudowany układ drogowy, pisaliśmy już na starcie realizacji trzeciego etapu.
Rusza budowa trzeciego etapu parku Centralnego. Prace do wiosny 2023 roku
"Rowerzyści jeżdżą prawidłowo"
- Rozwiązanie dla osób, które widzą je pierwszy raz, może budzić wątpliwości, ale zapewniamy, że jest optymalne przy takim układzie drogowym, a co najważniejsze bezpieczne dla wszystkich uczestników tj. pieszych i rowerzystów. Mimo że wdrożenie nie jest jeszcze ostatecznie zakończone (brakuje kilku elementów), to nasze bieżące obserwacje wskazują, że rowerzyści jeżdżą prawidłowo - dodaje.
Wskazuje, że przy przystanku przy ul. Świętojańskiej jest pas ruchu dla rowerów na jezdni w kierunku północnym. W druga stronę kierujący rowerami poruszać się powinni pasem ruchu, jak inne pojazdy.
- Ta sytuacja się nie zmieniła - podkreśla.
Inwestycja i tak będzie konieczna
Jednocześnie przyznaje, że poważniejsze zmiany, które będą wiązały się z procesem inwestycyjnym i wyłożeniem dodatkowych i tak będą musiały być wdrożone. Będzie trzeba na nie poczekać.
- Pracujemy nad nową koncepcją dla odcinka Świętojańskiej od Partyzantów do Piłsudskiego i alei M. Piłsudskiego od Bema do Władysława IV. Jest jednak za wcześnie, by mówić o szczegółach. Żadne decyzje w tej sprawie nie zapadły - kończy.
Przed UM Gdyni szykują się zmiany ostatnich zmian (34 opinie)
Miejsca
Opinie (442) ponad 20 zablokowanych
-
2023-08-19 09:57
Ciekawe ile ktoś przytulił za ten super-projekt? (2)
- 10 2
-
2023-08-19 22:02
Pińćdziesiąt złotych
- 0 1
-
2023-08-20 08:54
Masz na myśli ddr, czy vały parking centralny dla AB?
- 0 1
-
2023-08-19 09:58
no dobrze a teraz pozytyw (1)
zawsze można było zapomnieć o rowerzystach ale jednak coś jest. park i rower współgra ze sobą i może nie jest idealnie ale jest. oby to była kontynuacja słusznego trendu.
- 2 4
-
2023-08-19 15:13
ja bym wolał jechac na zasadach ogolnych bez tego
- 0 1
-
2023-08-19 10:01
Te miasto jest śmieszne nic dla ludzi tylko paru getrarzy bo rowerzysta nie bd tam jeździł w centrum
- 2 4
-
2023-08-19 10:09
Podsumujmy problem (5)
Ci bardziej inteligentni nie widzą problemu
Ci mniej inteligentni toczą pianę, bo jadąc rowerem nagle widzą 2 (słownie dwie) strzałki i mózg im się lasuje
Tragedia, to społeczeństwo powinni przenieść na stepy Azji- 4 24
-
2023-08-19 10:40
Zacznij od siebie. (2)
- 4 4
-
2023-08-19 11:01
ja radzę sobie z takimi prostymi problemami (1)
ale dla ciebie najwidoczniej to jest coś, czego twój mózg nie potrafi przetrawić
- 3 2
-
2023-08-21 05:28
Radzisz sobie z "prostym problemem", czyli przyznajesz, że to jednak jest problem....
- 0 1
-
2023-08-19 17:10
ale trollnia rowerowa, jezu co za patalachy
- 1 2
-
2023-08-20 18:45
narysowałeś tego gniota i teraz próbujesz to bronić w necie jako jedyny
od projektowania są projektanci a nie urzędnicy.
- 0 1
-
2023-08-19 10:15
to sie chyba nie dzieje naprawdę.
- 4 3
-
2023-08-19 10:29
Doniczkowy park (1)
był okazja do sensownej zmiany układu drogowego . Jest porażka. Autobus czy TIR nie wjedzie w Piłsudskiego. "Gratuluję " projektantom i tym co to zatwierdzili .
- 10 3
-
2023-08-19 10:40
tak dziecko, z pewnością tam nic nie wjedzie, bo ty tak mówisz
- 1 4
-
2023-08-19 10:40
A wystarczyło przedłużyć prosto ścieżkę od Partyzantów do Piłsudskiego,
- 4 2
-
2023-08-19 10:51
Rysunek od Trójmiasta wprowadza w błąd (1)
Serio, na tym schemacie od redakcji jest błąd, który komplikuje całą sprawę (może poszukiwanie sensacji?). W rzeczywistości to zupełnie prosta organizacja ruchu.
- 5 1
-
2023-08-19 10:59
też o tym pisałem, to jakaś bzdura
ale trolle rowerowi jak zwykle musza nadawać
na zdjęciach wszystko jest jasne i proste, jak ktoś nie jest naćpany- 2 1
-
2023-08-19 10:59
Gdynia faworyzuje rowerzystów (5)
Ciekawe co jest powodem niszczenia dróg, likwidowaniem parkingów zmiany organizacji ruchu na poczet dróg rowerowych. Rowerzystów nie jest aż tak dużo jak wzrost ilości samochodów które pojawiają się na drogach i powodują ogromne korki. Czas chyba pomyśleć o zwiększenie drożności dróg a nie je likwidowanie. Bo ludzie nie przesiądą się na rowery a samochody będą jeździć cały rok
- 10 6
-
2023-08-19 11:31
Dość terroru samochodziarzy (3)
Czas przesiąść się na rower lub do autobusu
- 3 2
-
2023-08-19 13:54
Do tego autobusu którego kursowanie Szczurek zredukował o 30%? (2)
- 2 2
-
2023-08-19 22:06
(1)
Ciekawe wyliczenie
- 1 0
-
2023-08-20 08:53
Proszę bardzo - linia 133 były kursy co 20 minut są co 30.
Zamiast trzech na godzinę, są dwa - o 33% mniej.
Nie dziękuj.- 0 1
-
2023-08-19 15:14
to jeat rozwiazanie anty pieszo-rowerowe
faworyzuje to sie samochody dalej.
ile milionow kosztowal parking? no wlsnie- 0 2
-
2023-08-19 11:09
To oznakowanie odzwierciedla stan umysłu władz Gdyni (2)
- 8 4
-
2023-08-19 11:13
przecież jest prawidłowe i całkiem normalne (1)
czego znowu nie rozumiesz ze zdjęć? Bo na mapce jest błąd
- 3 2
-
2023-08-19 18:12
gdzie takie coś funkcjonuje poza gdynią?
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.