- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (455 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (47 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (193 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (168 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (67 opinii)
PKM Południe: tak mogą wyglądać przystanki i tereny wzdłuż linii
W ramach PKM Południe powstanie sześć przystanków: dwa na estakadzie, dwa podziemne i dwa w głębokim wykopie. Prace projektowe podzielone zostaną na trzy zadania i potrwają do 2025-26 roku. Sama budowa 7,5-kilometrowej linii kolejowej w mieście ma się zakończyć do końca 2029 roku.
Oczywiście szczegóły zostaną dopracowane podczas prac projektowych.
W ciągu dwóch-trzech tygodni ogłoszony zostanie przetarg, który składa się z trzech zakresów, jednego kolejowego i dwóch drogowych.
Trzy zadania projektowe PKM Południe:
- budowa 7,5 km linii kolejowej od SKM Śródmieście do węzła Kowale,
- budowa bezkolizyjnego przejazdu przez linię kolejową E65,
- budowa drugiego etapu ul. Nowej Świętokrzyskiej.
Dokumentacja ma być ukończona w 2025 lub 2026 roku.
Przystanki PKM Południe nie będą takie same
Pomorska Kolej Metropolitalna zaprezentowała wstępną koncepcję tego, jak mają wyglądać poszczególne przystanki. Tym razem nie będą jednolite, co charakteryzowało pierwszą linii PKM. Tam każdy peron ma czerwoną wiatę.
- Przystanki będą różniły się konstrukcyjnie, bowiem zakładamy powstanie dwóch na estakadzie, dwóch w głębokim wykopie i dwóch podziemnych - wyjaśniał Rafał Rychel, dyrektor pionu inwestycji PKM SA podczas debaty zorganizowanej przez Gazetę Wyborczą Trójmiasto na targach Trako.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Trzyletnie auta do 70 tys. zł
6 przystanków PKM Południe:
- Trakt św. Wojciecha
- Madalińskiego
- Łostowice-Świętokrzyska
- Niepołomicka
- Wielkopolska
- Kowale
Przestrzenie publiczne, miejsca pracy, mieszkania i usługi
Natomiast wizja tego, jak wyglądać może teren wokół przystanków, wyszedł spod ręki projektantów Biura Rozwoju Gdańska.
Projekt PKM Południe za 50 mln zł. Prace potrwają trzy lata
- Bardzo ważne dla nas było, podczas projektowania okolic przystanków, by znalazły się tu nowe miejsca pracy oraz poszerzył się zakres i obszar usług. Co zyskają mieszkańcy? Szybki dojazd do centrum, szerszą ofertę usług społecznych, nowe miejsca pracy, atrakcyjne przestrzenie publiczne z ofertą kulturalną; kolej, która łączy, a nie dzieli - wyliczała Edyta Damszel-Turek, dyrektor BRG.
Koszt budowy PKM Południe szacuje się na ok. 2 mld zł. Według założeń realizacja potrwa do końca 2029 roku.
Wydarzenia
Miejsca
Opinie (279) 6 zablokowanych
-
2023-09-25 16:00
Żeby było jasne - uważam, że PKM południe jest potrzebna.
Ale na litość boską - ktoś odfrunął z tymi wizkami.
Na Madalińskiego nie ma nawet połowy tego miejsca, które pokazuje wizualizacja.
Oraz - przecież był artykuł nawet o tym (i samo pkm też się chwaliło), że inwestor bierze pod uwagę konsultacje społeczne i nie będzie robił ludziom dworca pod oknami ani otwartego tunelu. A tutaj coś takiego na wizce z Madalińskiego???
Ludzie, szanujmy się - miało być dbanie o retencje, unikanie rozrywania tkanki miejskiej a powstała karykatura współczesnej myśli urbanistycznej.- 4 2
-
2023-09-25 16:17
przystanki jak przystanki, najważniejszy jest dojazd do przystanku
Wizja trochę fantastyczna, ale ważniejsze jest, aby zapewnić dojazd z i do tych przystanków. Co z tego, że jest tramwaj na pętli Łostowice-Świętokrzyska, jeśli dojście do pętli zajmuje kwadrans z centrum Oruni Górnej, a dojazd autobusem w korku jeszcze dłużej, w dodatku autobus rzadko jeździ. Podobie będzie z przystankiem PKM Madalińskiego. Można by zorganizować dojazd komunikacją miejską przez wydłużenie Kadmowej i zarezerwowanie jej dla autobusów, ale miasto już oddaje te tereny pod zabudowę i dojazd zablokują samochody osobowe. Co z tego, że jest szybki pociąg, jeśli dostanie się do niego ten ostatni kilometr czy dwa zajmuje tyle samo czasu, co jazda pociągiem. Podobnie już jest np. na Jasieniu i miasto nic z tym nie robi. Sam pociąg i przystanki sprawy dojazdu nie rozwiążą, należy patrzeć szerzej.
- 2 2
-
2023-09-25 17:31
(1)
Składy kolejowe muszą być lekkie, nowoczesne i szybko startujące jak metro w Warszawie. Ale chyba do tego wymagany jest prąd zmienny o napięciu 25 kV, a nie prąd stały o napięciu 3 kV jak w całej Polsce.
- 1 3
-
2023-09-25 17:54
To metro w Warszawie jakie ma zasilanie?
- 2 0
-
2023-09-25 18:40
a mi brakuje na wizualizacjach sznurów samochodów na nowej małomiejskiej. (1)
nowa wylotowa droga zanim powstanie to już ze 20 nowych osiedli będzie za obwodnicą.
- 2 0
-
2023-09-25 19:46
no i wszystkie skrzyżowania kolizyjne ze światłami.
prawdziwie przelotowe drogi.
- 0 0
-
2023-09-25 19:50
Przystanek niepołomicka
Wizualizacja Niepołomickiej? W artykule brak wizualizacji niepołomickiej?
- 1 1
-
2023-09-25 20:34
Dla marudnych mam propozycje- zamurować wjazd na podmiejską, raduńską i zamiejską. Jeździcie sobie na wasze sypialnie obwodnicami. Mam dosyć korków i smrodu jaki mi robicie pod oknami. Według was mieszkam w mieście to muszę się tak męczyć. Niedługo miasto się tak rozrośnie ze ja będę wam kopcił godzinami pod waszymi pięknymi ogródkami. Jo
- 1 1
-
2023-09-26 01:32
(1)
Napisze krotko... zawsze mieliscie piekne miasto, a teraz bedzie jeszce ladniejsze
- 1 0
-
2023-09-26 06:25
Ale tylko na wizualizacjach :-)
- 0 0
-
2023-09-26 20:26
W tym tempie kolejką pojedziemy w 2078
Albo i później.
- 1 0
-
2023-09-27 17:54
Na wizualizacja brak wind
Lub schodów ruchomych. Mam nadzieję, że będą i że będą czynne, a nie jak na stacji Śródmieście.
- 0 0
-
2023-09-28 00:16
Dodajcie tym przystankom trochę żywszych kolorów.
Rozwolnieniowa żółć, biel + białe szkło to wyjątkowo mdły pomysł. Mamy w Gdańsku wyższą uczelnię plastyczną może więc zapytajcie ich o zdanie. Nie wystarczą wam te dwa czy trzy albinosowate budynki na Wyspie Spichrzów, które psują całą kolorystykę otoczenia?
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.