• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

PKM z kłopotami, przewoźnik nieprzygotowany?

Agata
25 stycznia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (300)
Opóźnione pociągi to niejedyny problem PKM. Opóźnione pociągi to niejedyny problem PKM.

Od czasów kiedy linię PKM zaczęło obsługiwać dwóch przewoźników, czyli SKM i POLREGIO, obserwujemy znaczny spadek jakości usług i to we wszystkich aspektach. Po pierwsze, rozkład pociągów jest tak tragiczny, że naprawdę trudno dopasować go do godzin pracy. Po drugie, pociągi są bardzo spóźnione - pisze pani Agata, czytelniczka Trojmiasto.pl.



W ostatnich pięciu latach komunikacja publiczna w Trójmieście:

Całkiem niedawno zaskoczyła nas wieść o nowym systemie komunikacyjnym FALA, a mam wrażenie, że nas pasażerów od kilku miesięcy zalewa FALA, ale złości, zniecierpliwienia i oburzenia na sytuację komunikacyjną, z którą przyszło nam się zmierzyć. Chodzi o sytuację na trasie PKM z Gdyni do Gdańska.

Pod koniec roku obsługę tras linię przejęło tylko POLREGIO, wyłączone zostały automaty biletowe należące do SKM i pasażerowie nie zostali odpowiednio powiadomieni o nadchodzących zmianach.

Do tej pory dość często kupowaliśmy bilety u kierowników pociągu - zarówno te jednorazowe, jak i te miesięczne. Odbywało się to bez opłaty dodatkowej, chyba że kupowaliśmy bilet na stacji gdzie jest kasa, wówczas płaciliśmy opłatę dodatkową w wysokości 4 zł i to bez względu na to, dokąd jechaliśmy.

Bilet kupić trudno, cennik ma 59 stron



Obecnie biletów nie można kupić w automacie, bo automatów nie ma. Można je kupić w aplikacji, ale nie później, niż na 5 minut przed odjazdem, bo aplikacja nie pozwala na zakupy na ostatnią chwilę.

A przecież trzeba wziąć pod uwagę fakt, że czasem właśnie w ostatniej chwili wsiadamy do kolejki, czasem przecież zmieniają nam się plany dojazdu z, i do pracy.

Możemy i owszem zakupu dokonać u kierownika pociągu, ale wówczas cena jest wyższa o 7% niż w aplikacji. Dodatkowa, za bilet kupiony u kierownika pociągu, w przypadku gdy wsiadam na przystanku gdzie znajduje się kasa, dopłacam 8 zł.

Nie wiem czy zdajecie sobie państwo sprawę z faktu, że aktualny cennik biletów w POLREGIO ma 59 stron, a i tak ceny biletów kupowanych w aplikacji nijak się mają do tych przedstawionych w cenniku. Żeby tego było jeszcze mało bilet najlepiej jest kupić w aplikacji POLREGIO, bo np. "JadDojade" nie obsługuje tego przewoźnika.



W mojej ocenie, na trasie PKM pasażer traktowany jest jak zło konieczne, ktoś, kogo można wystrychnąć na dudka, kiedy tylko nadarzy się taka okazja. A jednak pamiętać chyba należy, że jest to komunikacja publiczna, finansowana przez samorządy, opłacana więc z naszych podatków, powinna więc być dla nas przyjazna i dostępna.

Zdaję sobie sprawę, że zewsząd słyszy się o podwyżkach w pociągach, samolotach czy autobusach dalekobieżnych, ale sprawa możliwości dojazdu do pracy kolejką i zostawienia naszych samochód osobowych na Park and Ride powinna być dla włodarzy trójmiejskich miast priorytetowa, a nie tylko traktowana jak biznes.
Agata

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (300) 4 zablokowane

  • Wygląda że za wszystko odpowiada polregio. A to nie prawda. Tak trudno napisać komentarz kto odpowiada za rozklad i zasady biletowe? Panie dziennikarzu!

    • 2 0

  • Bylem ostatnio na urlopie. Miedzy innymi u znajomych w Krakowie.

    Ze zdziwieniem uslyszalem, ze im auto nie jest potrzebne, bo jest tam tak dobra komunikacja miejska, ze nawet nie maja takiej potrzeby. Ja planujac tam zwiedzanie rowniez mialem bardzo dobre wrazenie. Jechalem komunikacja miejska zwiedzac Wieliczke, bylem na Tauron Arenie na meczach MS w pilke reczna, jechalem na Stare Miasto czy na kopiec Kosciuszki. Wszedzie dojechalem bez przesiadek, bez spoznienia czy problemow. Nie wirm jak oni to zrobili, ale niech Trojmiasto wezmie przyklad, bo jak mam wybierac miedzy dojazdem do pracy z dwiema przesiadkami i z lacznym spoznieniem ponad godzine, a jazda samochodem, to wybieram samochod.

    • 4 0

  • To wszystko wina tych durnych samorządów.

    Nie potrafią się porozumieć z koleją, egzekwować tego na co zawarli umowę, brak merytorycznego podejścia do rozwiązywania problemów transportu zbiorowego w obszarze całego regionu, brak spójności i wizji rozwiązywania problemów komunikacyjnych.
    Coś na zasadzie, rzucimy temat i niech się samo kręci albo i nie, bo kogo to obchodzi jak to działa, ważne że działa i nie ważne jak.
    Pasażer to intruz i zło konieczne, bo tak traktuje się ludzi korzystających z transportu zbiorowego.
    Wszystko robione pod ogólne statystyki, aby słupki w rankingach się zgadzały przed wyborami. Aby te barany widząc słupki, dostały amnezji i głosowały na tych samych nieudaczników.
    Tego się nie zmieni dopóki ludzie nie zmienią swojej mentalności i postrzegania pracy samorządu.

    • 2 1

  • Prawda zwykłe leży po środku

    Jeżdzę PKM-ką niemal codziennie od ponad pół roku. Oczywiście jest sporo minusów i tzw. polskiej głupoty. Ogromne przepełnienie w godzinach szczytu, przegrzewanie składów, opóźnienia. Tylko czy naprawdę za czasów SKM było aż tak dobrze...? Raczej nie. Problemy były podobne. Opóźnienia wg moich obserwacji wynoszą od kilku do 10min. W dużej mierze powodem tego nie jest samo Polregio, a raczej ilość remontów i nakładów czynionych na trasach PKM-ki. Biletomaty faktycznie są nieczynne, ale czy to naprawę taki problem założyć apkę do takich zakupów? Nie dość, że wygodniej, to i taniej, i to sporo.
    Nie żebym jakoś specjalnie bronił Polregio, ale Polakowi napraaaawdę ciężko dogodzić...

    • 2 10

  • No tak

    jak ktoś korzysta z "JadDojade", to nie ma co się dziwić

    • 1 1

  • PKM to nie przewoźnik tylko właściciel/operator infrastruktury (1)

    • 1 1

    • zajrzyj...

      do statutu...

      Ale fakt, taką rolę, zgodną z wizją gospodarki gdańskiego liberalizmu, sobie przypisał ten podmiot gospodarczy...

      • 0 0

  • Co się burzycie ? najlepsze już było

    dzięki wam się staczamy.będzie per pedes i danie z robaczków na śniadanie.ale unii się nie puścimy,prawda ? chociaż idzie na dno...

    • 1 1

  • Kiedy PKM do Oksywia?

    • 2 0

  • PKM od Gdyni do Gdańska Południe ,,,, skąd Pani wzięła taka linię?

    A pociągów i kursów jest tyle i zamówi Urząd Marszałkowski , pretensje do niego a nie przewożnika . On wykonuje tylko zamówienie.

    • 1 0

  • Niemoznosc kupienia biletu w aplikacji 5 min przed odjazdem to chyba jakis dzbanek wymyslil. (1)

    Nie mozna, bo tak. Pchaj sie do konduktora. Zakaz zrobiony dla samej masturbacji mozliwoscia jego wprowadzenia.

    • 5 0

    • Brak mozliwosci zakupu biletu

      Na 5 min przed odjazdem. Do konduktora kolejka jak za komuny. Kupilabym w appce czy automacie ale nie mam jak. Staje w kolejce i coz, dzieki Polregio jade za darmo bo z jasienia na strzyze nigdy nie udalo mi sie dostac w kolejce swojej kolei. Pratycznie pol pierwszego wagonu stoi po bilety i wiekszosc tez po drodze wysiada. Dzieki Polregio- jestescie geniuszami biznesu! A ja jezdze za darmo

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane