- 1 Kto obawia się tramwaju przez Klonową? (282 opinie)
- 2 Jarmark: zobacz jego pierwszy dzień (105 opinii)
- 3 Długie Ogrody: ogłoszono konkurs na zmianę (291 opinii)
- 4 Trójmiejskie mola, których już nie ma (101 opinii)
- 5 Historia największej z gdańskich wysp (5 opinii)
- 6 Pozbieraliśmy śmieci, ale nie dorzucajcie (99 opinii)
PKM z kłopotami, przewoźnik nieprzygotowany?
Od czasów kiedy linię PKM zaczęło obsługiwać dwóch przewoźników, czyli SKM i POLREGIO, obserwujemy znaczny spadek jakości usług i to we wszystkich aspektach. Po pierwsze, rozkład pociągów jest tak tragiczny, że naprawdę trudno dopasować go do godzin pracy. Po drugie, pociągi są bardzo spóźnione - pisze pani Agata, czytelniczka Trojmiasto.pl.
Pod koniec roku obsługę tras linię przejęło tylko POLREGIO, wyłączone zostały automaty biletowe należące do SKM i pasażerowie nie zostali odpowiednio powiadomieni o nadchodzących zmianach.
Do tej pory dość często kupowaliśmy bilety u kierowników pociągu - zarówno te jednorazowe, jak i te miesięczne. Odbywało się to bez opłaty dodatkowej, chyba że kupowaliśmy bilet na stacji gdzie jest kasa, wówczas płaciliśmy opłatę dodatkową w wysokości 4 zł i to bez względu na to, dokąd jechaliśmy.
Bilet kupić trudno, cennik ma 59 stron
Obecnie biletów nie można kupić w automacie, bo automatów nie ma. Można je kupić w aplikacji, ale nie później, niż na 5 minut przed odjazdem, bo aplikacja nie pozwala na zakupy na ostatnią chwilę.
A przecież trzeba wziąć pod uwagę fakt, że czasem właśnie w ostatniej chwili wsiadamy do kolejki, czasem przecież zmieniają nam się plany dojazdu z, i do pracy.
Możemy i owszem zakupu dokonać u kierownika pociągu, ale wówczas cena jest wyższa o 7% niż w aplikacji. Dodatkowa, za bilet kupiony u kierownika pociągu, w przypadku gdy wsiadam na przystanku gdzie znajduje się kasa, dopłacam 8 zł.
Nie wiem czy zdajecie sobie państwo sprawę z faktu, że aktualny cennik biletów w POLREGIO ma 59 stron, a i tak ceny biletów kupowanych w aplikacji nijak się mają do tych przedstawionych w cenniku. Żeby tego było jeszcze mało bilet najlepiej jest kupić w aplikacji POLREGIO, bo np. "JadDojade" nie obsługuje tego przewoźnika.
W mojej ocenie, na trasie PKM pasażer traktowany jest jak zło konieczne, ktoś, kogo można wystrychnąć na dudka, kiedy tylko nadarzy się taka okazja. A jednak pamiętać chyba należy, że jest to komunikacja publiczna, finansowana przez samorządy, opłacana więc z naszych podatków, powinna więc być dla nas przyjazna i dostępna.
Zdaję sobie sprawę, że zewsząd słyszy się o podwyżkach w pociągach, samolotach czy autobusach dalekobieżnych, ale sprawa możliwości dojazdu do pracy kolejką i zostawienia naszych samochód osobowych na Park and Ride powinna być dla włodarzy trójmiejskich miast priorytetowa, a nie tylko traktowana jak biznes.
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Opinie (300) 4 zablokowane
-
2023-01-25 23:43
Spóźnienia
5 dni w tygodniu jeżdżę z Gdyni do Matarni. Kiedy kursowały skmki było naprawdę spoko, a od momentu objęcia przez polregio to jakiś dramat. Od 10 grudnia przez 18 dni byłam później w pracy o ok 30 do 40 minut . Przeliczyłam, że jestem stratna ok 200 zł, czyli dniówka za 8 h. W związku z tym powinnam otrzymać chociaż bilet miesięczny za 164 zł w zadośćuczynieniu . Może ktoś z kto jest w zarządzie PKM pochyli się nad tym?
- 3 1
-
2023-01-25 23:43
Rozklad
Niestety chcąc skorzystać z PKM na trasie z lotniska za każdym razem musiałbym czekać minimum 30min. Zakładam że jednym z założeń było ułatwienie transportu z lotniska w kierunku trójmiejskim. Tym bardziej że chyba zlikwidowano połączenie autobusowe Gdynia-lotnisko. Mam nadzieję że ktoś w najbliższym czasie zapanuje nad tym bałaganem . Życzę wszystkim korzystającym cierpliwości .
- 5 0
-
2023-01-26 00:10
O co chodzi z ta 5 minutowa blokada kupna biletow przed odjazdem? Jakis absurd!
Przeciez z komunikacji miejskiej korzysta sie wlasnie na zasadzie "jade tym co akurat podjedzie jak bede na przystanku".
I teraz trzeba sie pchac do konduktora, ktory z kolei pcha sie wzdluz kolejki ludzi chcacych kupic bilet bo musi odprawic pociag na kazdej stacji.
Logika poziom PiS.- 7 0
-
2023-01-26 01:01
Komunikacja 3miasta jest nie dla mieszkancow ale po to żeby ich okradac na każdym.kroku
- 4 1
-
2023-01-26 02:39
Wszystko co państwowe (3)
Wszystko co państwowe działa nieudolnie. Nad każdym kierownikiem spółek skarbu państwa stoją procedury i poprawność polityczna, które ograniczają mocno produktywność i praktyczność potrzebną klientom. Wszystko co stworzone w ramach budżetu działa źle, mevo tez upadło bo zarządzał tym aparat państwa a nie wolny rynek. To przykre, ponieważ w ten sposób w błoto idą nasze podatki. Nawet głupia prezentacja na ekranie w pociągu Intercity zrobiona jest źle - slajdy zmieniają się tak szybko, że nie idzie przeczytac całej ich treści, nawet to idzie zepsuć Ot, mała rzecz, ale tak to wlasnie działa w państwie.
- 6 4
-
2023-01-26 11:38
jesteś (2)
naiwny.
- 0 1
-
2023-01-26 12:41
Czyzby? (1)
Jak rozumiem byles niesamowicie szczesliwy jak po upanstwowieniu odpadow nastapil skokowy wzrost oplat o 400%?
A po paczki oczywiscie z awizo na Poczcie Polskiej stoisz zamiast paczkomatem?
Przykladow nieefektywnego zarzadzania panstwowymi przedsiebiorstwami mozna mnozyc. Komuna upadla wlasnie z powodow ekonomicznych.- 0 0
-
2023-01-26 16:07
dokładnie takie same efekty
można przytaczać dla przykładów działań prywatyzacyjnych. Szczególnie w odniesieniu do infrastruktury (patrz koleje brytyjskie czy polska telekomunikacja albo pomorski transport zbiorowy).
Po prostu, są to działania, na których jest trudno "godnie" zarobić. W stosunku do innych, łatwiejszych działek...
Komuna nie padła z powodów ekonomicznych a z powodu braku umiejętności. Takich umiejętności brakuje również "prywatnym" nominatom i dziedzicom. Ale często "zanim gruby schudnie, to chudy zdechnie" i mechanizm eliminacji wcale nie jest taki skuteczny.
"Upaństwowienie" odpadów polegało na ogłoszeniu maksymalnych stawek i daniu pretekstu samorządom i afiliowanych przy nich podmiotom do ochoczego z niego skorzystania...
To takie ludzkie, człowiek nie potrafi się ograniczyć, skoro nie musi...- 0 0
-
2023-01-26 07:25
Pomysły Marszałka na komunikację
Za PKM odpowiada Marszałek województwa. Można powiedzieć że Marszałek w kwestii komunikacji słabo wypada na każdej linii. Mevo i fala to pomysły dla całego województwa. Jedno okazało się całkowita plajta drugie czeka taki sam efekt. Urzędnicy Urzędu Marszałkowskiego totalnie nie znają się na transporcie publicznym co widać z przykładu nowego przewoźnika PKM. Samorząd powinien rozpisać przetarg na 10-15 lat żeby przewoźnik po pierwsze miał szansę na dofinansowanie lub kredyt poprawę jakości czy lepsza siatkę połączeń. Kolejne pomysły tej władzy dowodzą że zmiana jest bardzo potrzebna
- 8 0
-
2023-01-26 08:18
Z SKMką było gorzej
Ta się wiecznie spóźniała, pociągi krótkie, przepełnione, a konduktorzy chamscy krzyczący, że mamy się nie pchać do pociągów bo następny za 20 minut. Tyle, że następny nie jechał nawet np. do Kartuz, a do Gdyni. Od miesiąca Polregio spóźniło się w moich godzinach nieznacznie, a pociągi w godzinach szczytu zawsze przyjeżdżają długie. Myślę, że to kwestia czasu i końca remontów jak będzie ok. Kiedy przewoźnikami były i SKM i Polregio to SKMki omijałam. Kilka razy zdarzyło się, że z SKMki kazali wysiadać na Lotnisku i nara, bo awaria, jeździły z otwartymi drzwiami, obsługa tego nie widziała. Z dwojga złego preferuję Polregio.
- 0 9
-
2023-01-26 12:45
A co z turystami z zagranicy?
Pamiętajmy, że PKM jeździ przez lotnisko i część podróżnych korzysta właśnie z dojazdów do/z lotniska. Skoro tubylcy nie mogą się połapać w rozkładzie i zasadach funkcjonowania PKM to jak to ma zrobić turysta przylatujący do Gdańska z kraju lub z zagranicy?
- 2 0
-
2023-01-26 16:34
nikt nie ma pomysłu (1)
na nic w Trójmieście. Biznes tylko się liczy, jak w najkrótszym czasie i przy najmniejszym nakładzie kosztów zbić fortunę czy też podnieść słupki w MS Excel. A pasażerowie będą tylko mogli podziwiać, płakać i płacić. Smutne to wszystko. Masakra normalnie.
- 9 1
-
2023-01-28 19:16
Jaki biznes
O jakim piszesz biznesie? Bo na pewno to nie dotyczy przewozu pasażerów koleją. Bilety na Pkm pokrywają koszty na poziome do 25 %.
- 0 1
-
2023-01-26 22:41
Ciekawe kiedy nie będzie można się wys*ać we własnym domu bez smartfona
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.