• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

PKM z przewodami od mola w Sopocie do plaży w Stegnie

szym
13 sierpnia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 

PKM - jak długa jest sieć trakcyjna? Gdyby połączyć ze sobą przewody jezdne i liny nośne sieci trakcyjnej elektryfikowanej trasy Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, jeden koniec znajdowałby się na molo w Sopocie, a drugi na plaży w Stegnie. Mija właśnie rok od rozpoczęcia inwestycji.



Interesujesz się koleją?

Elektryfikacja PKM rozpoczęła się w połowie czerwca 2021 r. wbiciem fundamentu pod pierwszy słup trakcyjny.

Jej wykonawca - firma Torpol - prowadzi obecnie prace polegające na wywieszaniu przewodów jezdnych i lin nośnych sieci trakcyjnej.

Sieć trakcyjną zainstalowano już nad torem nr 2 (w rejonie budowanego w ramach elektryfikacji przystanku PKM Gdańsk Firoga), a już niedługo zostanie zawieszona również nad torem nr 1.

  • W sierpniu 2022, czyli nieco ponad rok od rozpoczęcia elektryfikacji, wykonawca prowadzi prace polegające na wywieszaniu przewodów jezdnych i lin nośnych sieci trakcyjnej.
  • W sierpniu 2022, czyli nieco ponad rok od rozpoczęcia elektryfikacji, wykonawca prowadzi prace polegające na wywieszaniu przewodów jezdnych i lin nośnych sieci trakcyjnej.
  • W sierpniu 2022, czyli nieco ponad rok od rozpoczęcia elektryfikacji, wykonawca prowadzi prace polegające na wywieszaniu przewodów jezdnych i lin nośnych sieci trakcyjnej.

Długość PKM: od mola w Sopocie do plaży w Stegnie



- Gdyby połączyć ze sobą rozwieszone w ramach tej inwestycji przewody jezdne i liny nośne sieci trakcyjnej, jeden koniec znajdowałby się na molo w Sopocie, a drugi na plaży w Stegnie - mówią kolejarze.
Dzięki inwestycji pasażerowie korzystający z linii PKM, oprócz nowego przystanku Gdańsk Firoga, budowanego pomiędzy Matarnią i Portem Lotniczym, zyskają przede wszystkim możliwość korzystania z nowszych i bardziej ekologicznych pociągów elektrycznych.

Trakcja w rejonie przystanku PKM Gdańsk Firoga.

szym

Miejsca

Opinie (260) ponad 20 zablokowanych

  • Opinia wyróżniona

    Robi wrazenie! (7)

    • 28 65

    • Co wy z tą Stegną? (1)

      Cukier tam jest czy co?

      • 27 0

      • Cukier jest!!

        Zapraszam do sklepu na B w Stegnie.

        • 1 0

    • (2)

      Wrażenie to robiłby maglev czyli magnetyk. Z Wejherowa do Gdańska w 7 min. A z Krakowa do Warszawy w godzinę. Prędkość przelotowa ok. 400km/h i o wiele efektywniejsze wykorzystanie energii. Bardzo prosta konstrukcja zarówno samych składów jak i torów. Do tego ciszej i bezpieczniej. Zamiast tego stosujemy technologię sprzed 50 lat, mnożymy koszty, stoimy w miejscu z rozwojem i jeszcze bijemy sobie brawo.

      • 22 7

      • Lepiej teleporter.

        Szybciej i taniej.

        • 5 4

      • Koszt jednwj linii maglev byłby porównywalny z modernizacją wszystkich magistral na 350km/h

        • 3 1

    • XyZ

      Jak kebab gigant w baninie

      • 14 0

    • No wlasnie nie :)

      • 0 0

  • Elektryfikacja PKM-ki miała być powiązana z modernizacją i elektryfikacją linii PKP Gdynia -Kościerzyna. Tymczasem ta inwestycja jest podobno poważnie opóźniona. Czy w taki razie wieszania przewodów trakcyjnych obecnie nie jest przedwczesne?

    • 7 1

  • Czyli dokładnie tyle ile ma trakcja z Wejherowa do Wrzeszcza (5)

    No ale takie porównanie już nie wywołuje efektu wow, prawda? :)

    • 18 0

    • (2)

      Ja bym wolał, żeby poszli w kierunku magnetyków albo gazowców niż pociągów elektrycznych.

      • 1 4

      • (1)

        Magnetyk super sprawa - lewitacja magnetyczna to przede wszystkim mniejsze straty energii. O prędkości przelotowej nie mówiąc - w godzinę z Krakowa do Warszawy albo w 7 min. z Wejherowa do Gdańska. Poza tym mogłoby to całkowicie zrewolucjonizować rynek przesyłek kurierskich.

        • 2 2

        • Dokładnie. Mega temat z tymi przesyłkami.

          • 1 1

    • Ano taka prawda.

      • 1 0

    • Z Wejherowa do Gdyni raczej :)

      Wyraźnie jest napisane, ze to łączna długość drutu z prądem i stalowej linki, która ten drut podtrzymuje.

      • 1 0

  • (2)

    nie do wiary!!!

    • 8 2

    • (1)

      A ile to wyjdzie w kiloparsenkach

      • 0 0

      • Parsekach. Nawet powtorzyc po kims nie umiesz?

        • 0 0

  • a ile to obwodów basenów olimpijskich? (1)

    • 12 1

    • Gdyńskich najlepiej.

      • 0 0

  • Czyli bardzo mało

    • 8 0

  • Sieć trakcyjna nie sięga stacji Gdańsk Osowa (1)

    W artykule nie podano ważnej informacji. Elektryfikacji nie wykonuje do tej pory PKL na swoich torach, w związku z tym sieć trakcyjna wykonywana przez PKM się skończy za stacją Gdańsk Rębiechowo, czyli nie sięgnie do stacji Gdańsk Osowa. Jakie są plany w związku z tym ?

    • 12 0

    • Plany takie, by w końcu odsunąć PiSowską targowicę od władzy!

      • 0 2

  • Kiedy na PKM zaczną jeździć pociągi elektryczne bajpasem kartuskim? (3)

    tak się tylko pytam.

    • 5 0

    • (1)

      Kiedy SKM będą jeździć do Tczewa,Pelplina i Kulic Tczewskich?

      • 0 1

      • A po co ?

        • 1 1

    • nigdy

      bo nie jest planowana elektryfikacja

      • 1 0

  • Zamiast przekopywać 100 letnie nasypy (2)

    Które i tak spłynęły trzeba było elektryfikowac przy budowie.

    • 7 4

    • (1)

      nawet teraz nie ma sensu elektryfikacja bo dzieki PLK skonczy sie ona w polu

      • 3 4

      • PiSowi serdecznie dziękujemy!

        • 0 4

  • gdyby babcia miała wąsy...

    macie po 5 lat?

    • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane