• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

PKM z przewodami od mola w Sopocie do plaży w Stegnie

szym
13 sierpnia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 

PKM - jak długa jest sieć trakcyjna? Gdyby połączyć ze sobą przewody jezdne i liny nośne sieci trakcyjnej elektryfikowanej trasy Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, jeden koniec znajdowałby się na molo w Sopocie, a drugi na plaży w Stegnie. Mija właśnie rok od rozpoczęcia inwestycji.



Interesujesz się koleją?

Elektryfikacja PKM rozpoczęła się w połowie czerwca 2021 r. wbiciem fundamentu pod pierwszy słup trakcyjny.

Jej wykonawca - firma Torpol - prowadzi obecnie prace polegające na wywieszaniu przewodów jezdnych i lin nośnych sieci trakcyjnej.

Sieć trakcyjną zainstalowano już nad torem nr 2 (w rejonie budowanego w ramach elektryfikacji przystanku PKM Gdańsk Firoga), a już niedługo zostanie zawieszona również nad torem nr 1.

  • W sierpniu 2022, czyli nieco ponad rok od rozpoczęcia elektryfikacji, wykonawca prowadzi prace polegające na wywieszaniu przewodów jezdnych i lin nośnych sieci trakcyjnej.
  • W sierpniu 2022, czyli nieco ponad rok od rozpoczęcia elektryfikacji, wykonawca prowadzi prace polegające na wywieszaniu przewodów jezdnych i lin nośnych sieci trakcyjnej.
  • W sierpniu 2022, czyli nieco ponad rok od rozpoczęcia elektryfikacji, wykonawca prowadzi prace polegające na wywieszaniu przewodów jezdnych i lin nośnych sieci trakcyjnej.

Długość PKM: od mola w Sopocie do plaży w Stegnie



- Gdyby połączyć ze sobą rozwieszone w ramach tej inwestycji przewody jezdne i liny nośne sieci trakcyjnej, jeden koniec znajdowałby się na molo w Sopocie, a drugi na plaży w Stegnie - mówią kolejarze.
Dzięki inwestycji pasażerowie korzystający z linii PKM, oprócz nowego przystanku Gdańsk Firoga, budowanego pomiędzy Matarnią i Portem Lotniczym, zyskają przede wszystkim możliwość korzystania z nowszych i bardziej ekologicznych pociągów elektrycznych.

Trakcja w rejonie przystanku PKM Gdańsk Firoga.

szym

Miejsca

Opinie (260) ponad 20 zablokowanych

  • (2)

    Wg danych Towarowej Giełdy Energii 4 lipca br., cena MWh w ramach popularnego kontraktu rocznego z dostawą na 2023 r. osiągnęła poziom 1243 zł za MWh. Cena energii w 2021 r. z dostawą na 2023 r. wynosiła ok. 368 zł za MWh.

    • 4 3

    • Zapytaj przy okazji VATeusza M. gdzie są białe certyfikaty? (1)

      I dlaczego sprzedano je zaraz po otrzymaniu od UE bezcen oraz gdzie jest kasa za nie?

      • 4 1

      • Dokładnie.

        • 2 0

  • Stegna

    Stegna - jestem w Stegnie, plaża w Stegnie :P Stegna nie miała nigdy takiej promocji :D

    • 5 0

  • Proszę podać w słoniach

    Albo boiskach piłkarskich.
    Takie porównania to dla Amerykanów a nie dla Polaków co wiedzą ile to jest 1m i jego wielokrotność.

    • 15 1

  • A SKM już kupiła drugi wagon, czy na więcej nie starczyło?

    • 6 1

  • PKM jest przykładem kolejnej korupcji i niegospodarności wladz miasta nigdzie na swiecie tak nie marnują milionów jak to (8)

    ale to standart ze w Gdańsku marnują miliony bo jak cos mozna zrobic a raz a dobrze to oni poprawiają 10 razy by kotowało to 10razy wiecej.

    • 8 13

    • Pomyliłeś inwestora. (2)

      • 2 3

      • Inwestorem jest marszałek województwa. (1)

        Jest nim pan Struk z PO. Wcześniej był w PZPR.

        • 5 0

        • Byl tu i tam

          Raczka raczce dal is deal.

          • 0 0

    • PKM nie należy do miasta Gdańska (2)

      Od razu widać że masz zaczipowaną nienawiść do władz Gdańska, witkowski za śmierć Odry też oskarżył Dulkiewicz i Trzaskowskiego, zapomniał tylko o Tusku

      • 1 5

      • Jak to nie. Marszałek tym zarządza, a on jest z PO.

        • 4 0

      • klasyka - "to nie moja ręka", "to nie my" - więc toniemy

        Powielasz "przekaz dnia", a wypowiedź na temat samorządów jest wykazaniem związku przyczynowo-skutkowego, gdzie powierzenie realizacji zadań infrastrukturalnych samorządowi skutkuje katastrofą.
        Taki jest związek i nikt nie sugeruje relokacji miasta nad Odrę, czy vice versa...

        Tusk też ma tu swój wkład, bo dokładne ten sam mechanizm, mający źródło w aroganckiej ignorancji, spowodował mu problem. Musiał wyciszać larum spowodowane wprowadzeniem soli odpadowej do obrotu spożywczego. Bo jakiś ograniczony umysłowo "podsiębiorca" postanowił zarobić na zdrowiu "patoli".
        Przecież jej to wszystko jedno, co żre!

        Tak się myśli w tych kręgach. Sztandary partyjne są tylko narzędziem do możliwości.

        • 5 0

    • Sorki ale to nie miasto. To PiS marszałek i PiS PKP (1)

      • 0 4

      • Ale z Ciebie głąb. Marszałek Struk jest z PO.

        Wcześniej był w PZPR.

        • 4 0

  • Kiedy PKM 2

    • 5 0

  • Opinia wyróżniona

    Koscierzyna (25)

    Przez niemal 30 lat wyruszałem na Kaszuby ze stacji Wielki Kack. Dotyczyło to zarówno wędrówek pieszych jak i rowerowych. Już od kilku lat dojazd do Kościerzyny praktycznie odbywa się przez Wrzeszcz i dla Gdynian wydłużył się niemal dwukrotnie. Trudno się cieszyć z elektryfikacji skoro na takie wyprawy muszę posiłkować się samochodem bo dawne połączenie praktycznie przestało istnieć.

    • 146 21

    • (4)

      Słuszna uwaga. Kiedyś z Gdyni przez Kościerzynę bez problemu można było dojechać do Bydgoszczy, m.in. do Olpucha nad bardzo przyjemne jezioro, do Bąka na grzyby i ogólnie w bardzo ładne i relaksujące tereny. Bez problemu można było w jeden dzień dojechać bezpośrednio lub z krótką przesiadką w Kościerzynie do Olpucha (ok. 9:30), spędzić tam cały dzień i wrócić na wieczór do Gdyni (dawniej wyjazd z Olpucha ok. 19:30-20:00 bez przesiadki, potem ok. 16:30-17:00 z przesiadką w Kościerzynie). Teraz jest tam pustynia transportowa i bez własnego samochodu wyjazd do Olpucha na jeden dzień jest raczej bez sensu (szczególnie przy obecnym rozkładzie pociągów Gdynia - Kościerzyna).

      • 49 4

      • (3)

        moze z Gdańska przez Sopot do Gdyni a następnie Kościerzyny tak według ciebie ma to wyglądać ??

        • 5 25

        • i z gdańska i z Gdyni powinny jechać osobne linie do Kościerzyny

          • 41 4

        • (1)

          A uważasz że dublowanie PKM i SKM to dobry pomysł?

          • 5 22

          • To nie ma być konkurencja tylko PKM

            PKM ma jeździć z Gdańska i Gdyni na Kaszuby i dalej tą linią

            • 10 2

    • (8)

      o te rzeczy pytajcie wojewode i PK Panstwowe!!.

      • 6 10

      • Jaki wojewoda? (2)

        Przewozy w Pomorskiem organizuje marszałek województwa.

        • 23 1

        • Polskie Koleje Panstwowe PKP panstwo rozumiesz?,podlegaja pod marszalka? spolka skarbu panstwa,proste!.ala dla was to tak jak Dulkiewicz sprzedala francuzom ,,sour do neptuna".

          • 3 5

        • Ale firma PKP jest państwowa, więc w gestii wojewody.

          • 0 1

      • przewozy komunikacji zbiorowej organizuje samorzad (4)

        I ludzie to wiedza...
        Wiec nie chowaj sie za cudze plecy i nie baw w "lapaj zlodzieja".
        Bo sie osmieszasz.

        • 14 3

        • (1)

          witam spychalskiego,PKP,moze SKM ma to organizowac i obslugiwac,za remont dworca PKP tez Dulkiewicz odpowiada, nie bodz smieszny z waszymi odpychaczami.

          • 3 4

          • nie znasz innych relacji jak odpowiedzialność?

            Jako wybrany przedstawiciej i reprezentant, tak, odpowiada za to co się na terenie miasta dzieje.

            Wędkarze nie mają relacji służbowej i odpowiedzialności za rzeki ale to oni podnieśli larum z powodu wymierania ryb.
            Nie ci na urzędach, bo sie oglądali na innych. Nie innym urzędnikiem jest Dulkiewicz i powinna mieć opinię na temat chociażby dworca. Tylko trzeba umieć tak zorganizować współpracę, aby ta opinia coś znaczyła...

            • 0 0

        • Samorząd nie ma nic do PKP (1)

          • 0 0

          • samorząd kupuje usługę i organizuje

            a jak zorganizuje, tak jeżdzimy.

            Samorząd stwierdził, że nie będzie płacił za kolej do Nowego Portu, to nie jeżdzimy.
            Do PKP samorząd ma tyle, że może od PKP, jako przewoźnika, kupić usługę. Albo nie kupić.
            Może kupić od Arriva, może od RegioJet, czy kto się tam jeszcze pojawi... Jak sie dogadają, będziemy jeździć. Jak sie nie dogadają, też będziemy jeździć, ale samochodami.

            A że można się dogadać, świadczą chociażby rosnące jak grzyby po deszczu tunele pod torami magistrali. Gdynia będzie jeździć przez rumię. Orunia jeszcze poczeka, bo Pruszcz przejazd ma...

            • 3 0

    • A ja żeby z Żabianki dojechać do Kościerzyny musiałem podjeżdżać SKM do Gdyni bo autobusy i pociągi startowały z Gdyni (2)

      Teraz nadszedł czas zapłaty za moje krzywdy i upokorzenia :o)

      • 19 5

      • (1)

        Autobusy zawsze i tylko startowaly z gdanska

        • 1 0

        • niekoniecznie

          nawet w mojej Oliwie była pętla PKS
          gdzie teraz pato-parking

          • 0 0

    • Czasy się zmieniają (3)

      Widocznie więcej ludzi z Kościerzyny potrzebuje połączenia do Gdańska niż do Gdyni.

      • 16 3

      • raczej wiecej ludzi z Koscierzyny (2)

        Potrzebuje Gdansk...

        • 9 2

        • To dla ciebie za trudne? (1)

          Jedni potrzebują drugich więc plecenie kto kogo bardziej to zwykła polakówowatość.

          • 0 0

          • polakowatość to raczej objawia się na linii przez Tczew do Szczecinka

            oraz w dziesiątkach zamkniętych relacji wewnątrz województwa.
            Potem narzekanie, że drogi zapchane i rozjeżdżone...

            Tak, jedni potrzebują drugich, ale w głębokim poważaniu ma się fakt, jak tych drugich dostarczyć do pierwszych.
            Jakoś "niewidzialna ręka rynku" nie wzniosła się ponad szrot z Niemiec...

            • 0 0

    • Tak to prawda a dla rowerzystów to masakra

      Często zabieram ze sobą rower na kaszubskie wypady ( jestem seniorem wiec muszę podjezdzac pociagiem dluzszy odcinek ) .
      Ale PKM są najczęsciej tak przepełnione ze jak sie w ogole dostaje do wnętrza to w tłoku a nekiedy nawet z odmowa -niech puszczają chocby dłuższe składy - błagam ..

      • 1 1

    • Pretensje do Szczurka, (2)

      który strasznie spowolnił procesy przyłączenia się Gdyni do rozwoju sieci PKM.

      • 1 1

      • akurat właśnie Szczurkowi i Gdyni możemy zawdzięczać powstanie PKM (1)

        Gdyby zostawionio to Gdańskowi, jeździłby tramwaj na lotniko i wszystko.

        PKM pierwotnie miała komunikować dwa lotniska, ale Gdańsk stwierdził, że po co mu wspólnik. Zwaśnionych notabli pogodził marszałek i powstała namiastka linii regionalnej.
        Czego pewnie obecnie bardzo żałuje, bo tak się ona spodobała (jest potrzebna), że pomimo starań, "projektu" wygasić się nie da a ludzie żądają więcej.

        Więc samorząd musiał zmienić strategię o 180 stopni i przynajmniej opowiada, że coś zbuduje i rozwinie.

        • 2 0

        • Racja. Prezydent Gdańsk snuł wizje tramwajów dalekobieżnych byle tylko zablokować kolej regionalną.

          Marszałkowie (Kozłowski, później Struk) wyjaśnili, że kasę można dostać tylko z puli regionalnej i to za konkretne tory i tabor. A nie za ECS w ramach "projektu" EURO.

          • 0 0

  • Stegna Stegna, piękne morze.........

    • 5 0

  • Dziwne porównanie, zupełnie nie wpływa na moją wyobraźnię.

    To dość krótka linia IMO!

    • 10 1

  • Opinia wyróżniona

    Ci co krytykują PKM gdzie operatorem przejazdów jest SKM nie mają racji (12)

    Ja bardzo pochlebnie będę mówił,wbrew wiecznym malkontentom.PKM to jedno z najlepszych rozwiązań komunikacyjnych i odpowiedni tabor napewno się znajdzie.Osobiście chciałbym,aby to był sprawdzony tabor z Newagu,czyli składy EZT Impuls.Natomiast największy kłopot jest z molochem państwowym pkp plk ,a szczególnie z ich pionem zarządzającym.Kadra tej firmy jest prawie niereformowalna.Ptzecież budowa i elektryfikacja drugiego toru z Gdyni do Kościerzyny jest jak najbardziej korzystna dla tej firmy, tym bardziej jeżeli zostanie połączona z Bydgoszczą.Jak mocno poprawi ruch na trasie np.Warszawa Gdynia ile pociągów CARGO można puścić inną trasą itd.No ,ale my wciąż musimy czekać na nowego Kwiatkowskiego,tylko ,czy uda się go znaleźć,czego czytelnikom i sobie życzę

    • 84 16

    • To półprawda. (4)

      Operatorem na PKM jest nie tylko SKM,które jeździ do Kościerzyny. Jest też drugi przewoźnik -Polregio, który jeździ z Gdańska Wrzeszcza do Gdyni Głównej przez Osobę

      • 12 0

      • (3)

        Nie pisze się "przez osobę "
        Tylko
        "przez człowieka "

        • 4 6

        • miało być przez Osowę

          • 10 0

        • (1)

          czytaj ze zrozumieniem człeku, a pomylić się każdy może. Zasada jest jedna: Nie myli się ten co nic nie robi....

          • 8 1

          • czyli ty

            • 1 5

    • (1)

      Impulsy to składy do obsługi tras regionalnych a nie aglomeracyjnych. To że nie nadają się do obsługi aglomeracji pokazała ich eksploatacja w służbie SKM Trójmiasto.

      • 19 1

      • Czyli jak znalazł...

        ...na przyspieszony do Kościerzyny.

        • 6 0

    • tylko dlaczego PKM nie zatrzymuje sie w orłowie???

      • 7 3

    • to ćwierćprawda

      PKM w postaci linii na górny taras i komunikującej pobliskie miasta, to samograj, to zaspokojenie istotnej potrzeby społecznej, wymyślone jakieś 100 lat temu.
      Rozwiązanie prowadzone ścieżkami wydeptanymi przez setki lat handlu i współpracy regionu z miastem.

      Odtworzono je w atmosferze kłótni i swarów, dzięki stanowczej postawie samorządu województwa. Jednak ta stanowczość nie była spowodowana świadomością oczekiwań a zagrożeniem kompromitacją i niewykonem środków pochodzących z dotacji.

      Budowa PKM to zmiana o 180 stopni strategii województwa, które jest liderem w likwidacji systemu komunikacji zbiorowej. Może to z biedy, może głupoty (albo z biedy umysłowej), ale samorząd dopuścił do likwidacji większości sieci, nie wykazując zainteresowania jej utrzymaniem. Inaczej postępowały inne województwa, obecnie stawiane ze wzór (śląskie, mazowieckie, wielkopolskie, ...), zapewniając podstawowe funkcjonowanie i stopniowo odtwarzając i rozbudowując sieć PKP.
      Wiecie, że można dojechać do Cieszyna?!

      Wielką wartością dodaną zamieszania związanego z Euro, że pomimo grzechów pierworodnych przypadkiem powstała PKM. Jest tak potrzebnym rozwiązaniem, że ciągłe zainteresowanie i sukces tego połączenia opiera się nawet próbom "wygaszania popytu". Nie będzie to łatwe, a samorząd zmuszony jest do składania nowych obietnic, podążając za głosami mieszkańców satelitów Trójmiasta.

      Tabor ma tu niewielkie znaczenie. Pewnie, każdy chciałby być piękny, młody i bogaty. Ważniejsza jest jednak siatka oraz częstotliwość połączeń i ich niezawodność. Zamiast piekielnie drogich, ale jednostkowych realizacji, których główną zaletą jest możliwość zrobienia sobie przez notabli sweetfoci na ich tle.

      Więc samorządy potrafią się dogadywać ze sponsorami i źródłami decyzji. Może czas na korepetycje, zamiast trwać jako "oblężona twierdza WMG" (Wyimaginowana Metropolia Gdańska)? Chociażby do "małego Trójmiasta", gdzie tak pożądane tunele pod główną magistralą kolejową rosną jak grzyby po deszczu?

      • 13 2

    • Poco elektryfikacja skoro w Niemczech mają rozwiniętą infrastrukturę (1)

      • 7 6

      • Ogólnie rzecz biorąc słabe,

        ale jak na osobę niepłnosprawną intlektualnie doceniam wysiłek

        • 3 3

    • Drugi tor do Kościerzyny

      pkp plk niedawno ogłosiły przetarg na elektryfikację i budowę drugiego toru na odcinku Maksymilianowo-Gdańsk Osowa oraz planują elektryfikację+3 tor na odcinku Gdańsk Osowa -Gdynia Główna. Pozdrawiam

      • 7 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane