• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

PKM z przewodami od mola w Sopocie do plaży w Stegnie

szym
13 sierpnia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 

PKM - jak długa jest sieć trakcyjna? Gdyby połączyć ze sobą przewody jezdne i liny nośne sieci trakcyjnej elektryfikowanej trasy Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, jeden koniec znajdowałby się na molo w Sopocie, a drugi na plaży w Stegnie. Mija właśnie rok od rozpoczęcia inwestycji.



Interesujesz się koleją?

Elektryfikacja PKM rozpoczęła się w połowie czerwca 2021 r. wbiciem fundamentu pod pierwszy słup trakcyjny.

Jej wykonawca - firma Torpol - prowadzi obecnie prace polegające na wywieszaniu przewodów jezdnych i lin nośnych sieci trakcyjnej.

Sieć trakcyjną zainstalowano już nad torem nr 2 (w rejonie budowanego w ramach elektryfikacji przystanku PKM Gdańsk Firoga), a już niedługo zostanie zawieszona również nad torem nr 1.

  • W sierpniu 2022, czyli nieco ponad rok od rozpoczęcia elektryfikacji, wykonawca prowadzi prace polegające na wywieszaniu przewodów jezdnych i lin nośnych sieci trakcyjnej.
  • W sierpniu 2022, czyli nieco ponad rok od rozpoczęcia elektryfikacji, wykonawca prowadzi prace polegające na wywieszaniu przewodów jezdnych i lin nośnych sieci trakcyjnej.
  • W sierpniu 2022, czyli nieco ponad rok od rozpoczęcia elektryfikacji, wykonawca prowadzi prace polegające na wywieszaniu przewodów jezdnych i lin nośnych sieci trakcyjnej.

Długość PKM: od mola w Sopocie do plaży w Stegnie



- Gdyby połączyć ze sobą rozwieszone w ramach tej inwestycji przewody jezdne i liny nośne sieci trakcyjnej, jeden koniec znajdowałby się na molo w Sopocie, a drugi na plaży w Stegnie - mówią kolejarze.
Dzięki inwestycji pasażerowie korzystający z linii PKM, oprócz nowego przystanku Gdańsk Firoga, budowanego pomiędzy Matarnią i Portem Lotniczym, zyskają przede wszystkim możliwość korzystania z nowszych i bardziej ekologicznych pociągów elektrycznych.

Trakcja w rejonie przystanku PKM Gdańsk Firoga.

szym

Miejsca

Opinie (260) ponad 20 zablokowanych

  • Napiszcie co z SKM. Katastrofa to już mało powiedziane....

    • 2 2

  • Jest to również odległość pomiędzy Pierdziszewem Dolnym a Górnym.

    Oczywiście po odjęciu średniego dystansu przebywanego przez nietoperza w ciągu doby.
    I to wcale nie w linii prostej, dodam dla utrudnienia.

    • 5 0

  • A ile to będzie rzutów beretem? (6)

    • 7 0

    • 12571 rzutów ( w warunkach bezwietrznych) (4)

      • 2 0

      • Znormalizowanym z antenką?

        • 1 0

      • To ile wyniesie sredni rzut beretem? 1,5 metra? Mowimy zatem o suchych beretach, z cala pewnoscia. (2)

        • 0 0

        • widze ze nigdy nie rzucales beretem... (1)

          Umiejetnie rzucony przeleci 50m a mistrzom to potrafi jak bumerang wrocic...

          • 0 0

          • Fakt, nie rzucalem.

            Ale, gdy sie nad tym zastanowic, to faktycznie taki latajacy spodek, dobry wiatr i predkosc obrotowa zrobia swoje :)

            • 2 0

    • To zależy czy obciążony cebulą czy pusty.

      • 2 0

  • (1)

    polregio chojnice-Kościerzyna i powrót, jedna para w niedziele...podziękowania dla dygnitarzy z Okopowej i ciężkich głów z Krzywoustego.

    • 8 0

    • Grunt, że tczewski Geniusz - Eugeniusz ma zapewnione dojazdy do i z pracy w UMWP przez Tureckiego Kuriera. Nawet po godzinach urzędowania.

      • 2 0

  • PKM

    Pkm to dobre rozwiązanie z połączeniem do Wrzeszcza tylko ze za rzadko kursują : do tego z przesiadkami miało się polepszyć likwidując połączenia z Gdyni do Lotniska teraz ten rozklad jazdy nie wiem dla kogo ! Taka kolej powinna co pół godziny kursować? Pasażerów jest bardzo dużo? No ale cóż? Jest środek lokomocji ale dla kogo ? Ani do pracy ani na lotnisko bo za mało połączeń nie mówiąc o kursach wieczornych Zawiedziona

    • 11 0

  • i co to niby duzo? haha ha ha..ha

    • 3 0

  • I co da elektryfikacja, jak i tak dalej będą jeździły składy spalinowe. (3)

    • 9 0

    • Może puszczą zabytkowe kible. Będzie atrakcja turystyczna

      • 6 0

    • da wykonanie dotacji, bo terminy cisną

      a przebudowa 201 się opóźnia...

      Zabawnie będzie, gdy ktoś pójdzie po rozum do głowy i dostrzeże, że powody tak desperackiego przebiegu "magistrali węglowej" na Pomorzu zniknęły 80 lat temu i "premia górska" przez Wzgórza Szymbarskie na wysokich brzegach jezior i morenie czołowej w Trójmieście nie ma obecnie uzasadnienia.

      Na zachód od "kółka raduńskiego" jest dość "placu" aby ta linia miała bardziej racjonalny przebieg.
      A wtedy obecny przebieg od Kościerzyny będzie jedynie lokalnym, samorządowym połączeniem.

      • 4 0

    • A skąd taka pewność ? jesteś w zarządzie PKM ? że wiesz takie rzeczy ?

      Czy to efekt wybujałej wyobraźni i chęci zamieszania i dezinformacji !

      • 0 4

  • Elektryfikacja wsi i miast (2)

    Wiecie, dlaczego Pendolino z Gdyni nie jeździ do Szczecina, a jedynie do Kołobrzegu? Bo między Koszalinem a Szczecinem linia kolejowa nie jest zelektryfikowana. Łapiecie? W XXI w. kolej nadal w dużej części jeździ na pojazdach spalinowych (aż dziw, że nie na parowozach). Podobnie na Hel - tylko spalinowe.
    Tymi 40 km to się nie ma co chwalić, bo nie starcza nawet na dystans Gdynia-Gdansk. Pochwal się się, jak już będzie całość albo chociaż większość zelektryfikowana.

    • 5 2

    • A ty w ogóle wiesz o czym piszesz?

      Chyba komiksów za dużo naczytałeś się. Tzw. "pseudolino" jeździ do do Kołobrzegu bo taką ugodę zawarło PKP Intercity z KE. A linia z Gdynia do Szczecina została zelektryfikowana ponad 30 lat temu.
      Pociągi spalinowe jeżdżą i jeździć będą - popatrz na inne kraje i nie pisz głupot.

      • 2 0

    • Miej oczy otwarte

      Proszę aby przejechać się osobiście i bacznie obserwować rodzaj pojazdu trakcyjnego, zamiast opowiadać głupoty

      • 0 0

  • Gdzie te pociagi?

    Beda A 6 lat?

    • 4 0

  • Artkuł sponsorowany?

    • 6 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane