• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Parkingi, komunikacja, mieszkania - wyzwania dla nowych władz Gdyni

Patryk Szczerba
10 maja 2024, godz. 07:00 
Opinie (403)
5 najbliższych lat to sporo na przeprowadzenie zmian w Gdyni, ale warto zacząć od tych najbardziej oczekiwanych przez mieszkańców. 5 najbliższych lat to sporo na przeprowadzenie zmian w Gdyni, ale warto zacząć od tych najbardziej oczekiwanych przez mieszkańców.

Zmniejszenie długu, zmiany w strefie parkowania, zwiększenie liczby kursów komunikacji miejskiej, lepszy nadzór nad prowadzonymi remontami, budowa mieszkań komunalnych i lepsza współpraca z PKP - to najważniejsze elementy do poprawy w Gdyni. W środę wskazaliśmy, co trzeba zmienić od zaraz w Gdańsku. W następnym tygodniu przyjrzymy się Sopotowi.




Czym na początek powinny zająć się nowe władze Gdyni?

Zmniejszenie długu miasta



Dług Gdyni wynosi blisko 900 mln zł i z pewnością wielu powie, że trzeba zrobić wszystko, by go zmniejszyć. Problem w tym, że to oznacza prawdopodobnie rezygnację z części zamierzeń inwestycyjnych. Z drugiej strony to czas, kiedy do Polski popłyną środki z Unii Europejskiej, więc by nie przegapić szansy na rozwój, potrzebne są środki na inwestycje.

Wielu sugeruje, że oszczędności można szukać w promocji oraz kulturze oraz w samym urzędzie, odchudzając miejską administrację.

Aleksandra Kosiorek zapowiada, że jedną z pierwszych decyzji będzie przeprowadzenie audytu, który ma pokazać skalę wydatków Gdyni w ostatnim czasie. O finansach i zamierzeniach nowych władz w tym zakresie miasta będzie można więcej powiedzieć podczas tworzenia przyszłorocznego budżetu. Prace rozpoczną się jesienią.

Projekt przyszłorocznego budżetu będzie pierwszą wizytówką nowych władz Gdyni i powinien jasno pokazać kierunek, w którym będzie zmierzać miasto.



Zmiany w strefie parkowania



Gdyby spytać gdynian, co najbardziej zdenerwowało ich w poprzedniej kadencji, kiedy rządziła Samorządność Wojciecha Szczurka, wśród pierwszych odpowiedzi byłyby z pewnością zmiany w strefie płatnego parkowania.

Przypomnijmy:

  1. O wprowadzeniu opłat na parkingach zdecydowali w maju 2020 roku gdyńscy radni.
  2. Zmiany z powodu braku parkometrów, a oficjalnie pandemii, zaczęły obowiązywać w lipcu 2021 r.
  3. Ustalono trzy płatne strefy, w tym najdroższą śródmiejską i dziewięć płatnych parkingów poza strefą.
  4. W marcu 2022 r. po tym, gdy zasadami parkowania w Gdyni zajęła się prokuratura i rzecznik praw obywatelskich, nastąpiła zmiana uchwały.
  5. Pozostały dwie strefy: śródmiejska - niebieska i żółta. Do stref włączono płatne dotychczas osobno parkingi. Nie zmieniły się jednak ceny ani godziny obowiązywania stref.
  6. Do tego kilka miesięcy później zmieniono zasady informowania o opłacie dodatkowej.
  7. To na kierowcach spoczywał obowiązek dowiadywania się, czy dostali mandat.
  8. Jeden z czytelników, nie wiedząc o mandatach, dostał wezwanie do zapłacenia 6 tys. zł. W ciągu 7 dni.


Pierwszym ruchem z pewnością powinno być przyjrzenie się działaniu strefy płatnego parkowania. Wydaje się, że priorytetem powinna być zmiana czasu obowiązywania stref. Obecnie, czy kierowcy parkują w śródmieściu, czy poza nim, trzeba uiszczać opłatę za postój w godz. 8-20. To zdaniem wielu spora przesada. Zwłaszcza poza sezonem po godz. 17 w centrum Gdyni parkują głównie gdynianie, zaś miejsc parkingowych nie powinno zabraknąć.

Warto też zastanowić się nad sensem utrzymywania stref w Orłowie poza sezonem, gdzie płatne parkowanie wydaje się dodatkowym podatkiem dla mieszkańców.

Władze powinny zastanowić się nad obniżeniem stawek za parkowanie oraz nad regułami wydawania abonamentów. Do tego przydałoby się uproszczenie zasad, na jakich gdynianie parkują w niedzielę za darmo. Wystarczyłaby karta mieszkańca, by nie komplikować sprawy. A może w ogóle zrezygnować z tego bonusu na rzecz niższych cen abonamentów?

Dodajmy, że Gdyński Dialog i Aleksandra Kosiorek szli do wyborów z hasłami zmian w parkowaniu. Najważniejsze z nich to: pół godziny za darmo, bezpłatnie w niedzielę, darmowy parking przy cmentarzu Witomińskim i wysyłanie powiadomień o mandacie pocztą

Mają pomysł na zmiany w płatnym parkowaniu Mają pomysł na zmiany w płatnym parkowaniu

Zbilansowanie miejsc parkingowych w centrum



Przy okazji zmian w strefie trzeba zbilansować liczbę miejsc parkingowych w śródmieściu Gdyni. Ostatnimi miesiącami ubywa ich, ponieważ tereny, gdzie dotychczas stawały samochody, są zamieniane na zieleńce. Jedni się cieszą, przyznając, że dzięki temu w centrum lepiej się przebywa, inni mówią, że to krucjata przeciw kierowcom.

Nie chcąc przewidywać, jak będą zapatrywać się na to władze miasta, z pewnością kilka szybkich ruchów można wykonać. Wśród nich najważniejszym wydaje się umożliwienie - niekoniecznie w pełnym wymiarze - parkowania pod Akwarium GdyńskimMapka.

Obecnie nie ma tam ani ludzi, ani samochodów. Wydaje się, że jest do pogodzenia stworzenie placu z wydzielonymi miejscami do parkowania (na pewno dla autokarów i niepełnosprawnych) i ławkami dla ludzi. Tak żeby dać możliwość parkowania zwłaszcza gościom Akwarium Gdyńskiego - jednej z atrakcji turystycznych miasta.

Trudniej będzie przy Klubie Marynarki Wojennej, a to dlatego, że plac otrzymał oficjalną nazwę Wolnej Ukrainy. Zatem najpierw trzeba było zmienić plac w parking, choć może także i tu jest szansa, by pozostawić pół terenu dla parkujących, a pół dla odpoczywających - lub zagospodarować tę część w inny atrakcyjny sposób.

Gdynia: ani parkingu, ani rekreacji. Spór o plac przy plaży Gdynia: ani parkingu, ani rekreacji. Spór o plac przy plaży

Ożywienie parkingu pod parkiem Centralnym



Wyzwaniem staje się też parking pod parkiem Centralnym - najdroższym parkingiem w historii Gdyni. Tymczasem jest pusty poza sezonem, pusty w majówkę, kiedy przecież spora liczba osób przyjechała do Gdyni. Wielu przyznaje, że został popełniony błąd w projektowaniu. Obecny wjazd jest trudny do lokalizacji nie tylko dla zamiejscowych. Nie zrobiono wjazdu od al. Piłsudskiego, gdzie w słoneczne dni i w weekendy ciągną sznury aut w kierunku bulwaru i cześć kierowców mogłaby wjechać na podziemny parking i dalej iść pieszo. Wyjazd mógłby odbywać się przez ul. Partyzantów, razem z wjazdem na parking pod biurowcem. Dlaczego? Można się tylko domyślać.

Opcją zachęcającą byłoby też zmniejszenie opłat. Promocyjne ceny na parkingu przez kwartał oraz dopuszczenie nocnego parkowania w ramach abonamentu dla mieszkańców okolicznych ulic - to propozycje Koalicji Ruchów Miejskich i Platformy Obywatelskiej

Pomysły na Pomysły na "ożywienie" parkingu w centrum

Można rozważyć także połączenie opłat za parkowanie z całodziennym biletem na komunikację miejską. Być może to zachęciłoby część kierowców do pozostawienia auta i poruszania się po centrum autobusami i trolejbusami.

Więcej kursów autobusów i trolejbusów



By zachęcić do przesiadki na autobus bądź trolejbus, potrzeba jednak zwiększenia liczby kursów. Po tym, jak rok temu zlikwidowano kursy, a nawet niektóre linie w Gdyni, rozpętała się prawdziwa burza wśród pasażerów. Ich przywrócenie w ostatnich tygodniach przed wyborami miało uspokoić nastroje, ale tak się nie stało. Zresztą - jak dowodzili społecznicy - nie wszystkie linie i kursy wróciły.

Powrót linii ZKM Gdynia. Powrót linii ZKM Gdynia. "Za szybko, by się cieszyć"

Potrzeba inwestycji w komunikację miejską i szerokiego spojrzenia na gdyńską komunikację, która w ostatnich latach z powodu braku środków budżetowych zwija się. Zwiększenie liczy kursów i częstotliwości zwłaszcza w weekendy to coś, czego oczekuje wielu mieszkańców oddalonych od centrum dzielnic. Wśród pomysłów wciąż pojawia się połączenie trzech spółek przewozowych, dzięki czemu inwestycje w tabor i pozyskiwanie środków z Unii Europejskiej powinno być łatwiejsze.

Lepsza koordynacja i nadzór nad remontami



Paraliż na ul. Unruga pokazał, jak wiele w tym zakresie jest do poprawy. Dodatkowo wciąż rozkopana jest ul. Chwarznieńska na witomińskim odcinku, a prace mają się zakończyć najwcześniej jesienią. Wielu ma jeszcze w pamięci budowę na Karwinach, która przedłużyła się i przyczyniła się do wyniku nie tylko radnych Samorządności, ale też prezydenta.

Potrzeba lepszej koordynacji i nadzoru oraz fachowców w Wydziale Inwestycji oraz Zarządzie Dróg i Zieleni zajmujących się remontami w mieście. Organizacja ruchu podczas większości prac była fatalna, do tego prace się przedłużały. Mieszkańcy z pewnością zrozumieją trwające prace, o ile będą prowadzone jeden po drugim. W poprzedniej kadencji główną rolę grały pieniądze z dofinansowania. Miasto musiało wykonywać prace, bo środki zewnętrzne by przepadły.

Najbliższa okazja do wykazania się już niebawem. 17 maja nastąpi otwarcie kopert z ofertami na budowę obwodnicy Witomina...

Współpraca z sąsiadami, władzami centralnymi i PKP



Gdy dziennikarze pytali o inwestycje, w których partycypowała kolej, wielokrotnie można było usłyszeć odpowiedź, że liderem jest PKP i władze miasta czekają na ruch ze strony kolei. Problem w tym, że przez takie działanie niewiele zadziało się chociażby w sprawie wiaduktu kolejowego nad Pucką, który rozwiązałby istniejący od wielu lat problem. Wiadukt na razie powstaje, ale nad torami do portu. Miasto powinno zaoferować większy wkład w inwestycję i stać się "liderem" projektu.

Budowa wiaduktu na Puckiej Budowa wiaduktu na Puckiej

Pamiętajmy, że w przyszłości czeka nas również kolejna przebudowa na Karwinach, gdzie zgodnie z ustaleniami ma być przebudowany wiadukt na Sopockiej i Wielkopolskiej po to, by zmieścił się kolejny planowany tor. Warto rozmawiać z PKP o powrocie do koncepcji budowy kładki łączącej Karwiny i Mały Kack. Lepsza współpraca z władzami centralnymi zaowocowałaby być może szybszym postępami przy budowie Drogi Czerwonej. Na razie trwają tylko prace projektowe.

Budowa mieszkań komunalnych



Temat przewijał się w debatach przedwyborczych. Obietnice w tym zakresie składał Tadeusz Szemiot przed drugą turą wyborów prezydenckich. Jego ugrupowanie wygrało wybory do rady miasta, więc otwiera się szansa na zmiany, tym bardziej że wolę współpracy w tej sprawie deklarowali również przedstawiciele Gdyńskiego Dialogu i nowa prezydent Aleksandra Kosiorek.

- W Gdyni trzeba uruchomić duży program budownictwa mieszkań czynszowych, w których gdynianki i gdynianie będą mogli mieszkać i nie będą musieli wyprowadzać się do okolicznych gmin. W sąsiednim Sopocie w ostatnich latach wybudowano więcej mieszkań czynszowych niż w Gdyni - tłumaczył na konferencji Szemiot.
W Gdyni takie mieszkania - jak deklarowano w kampanii - mogłyby powstać w rejonie ulic: Chwarznieńskiej, Dickmanna, Żeglarzy, Zamenhoffa i Morskiej.

Quiz Gdynia wczoraj i dziś Średni wynik 59%

Gdynia wczoraj i dziś

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (403) ponad 20 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Wyzwanie dla władz to ogarnąc Fale (8)

    To co się dzieje od kilku lat z tym systemem to parodia pracy. Coś niesamowitego. Poszły na to grube miliony

    • 29 8

    • Fala to system wojewódzki (3)

      nie gdyński

      • 6 1

      • (2)

        Ale miasta maja cos do powiedzenia, moga sie chocby z tego walka wycofac.

        • 5 1

        • (1)

          Czemu wycofać, Fala działa bardzo dobrze, spróbuj.

          • 0 7

          • Co konkretnie działa dobrze?

            • 1 0

    • ale kierowczyki żądzą nadal: w centrum, na plażach, w lasach, na trawnikach, chodnikach, itd. (2)

      i jeszcze ludzie im za to płacą. Miś 2.

      • 4 5

      • Chyba rządzą

        • 3 0

      • Juz tcp sie odpalil

        • 1 0

    • Potrzebna ci ta Fala jak Mevo pod drzewem

      Ale jest bo tak

      • 0 0

  • Kiedy poznamy wiceprezydentów? (4)

    • 17 8

    • Przecież podali kto (2)

      poszukaj sobie

      • 5 6

      • Kto?

        • 0 5

      • podali tylko 2, jeszcze 2 z PO brakuje

        • 1 0

    • Po dialogu

      • 2 1

  • Obwodnica Witomina (9)

    A patrząc na poziom rządzenia PO to bylebyście wytrwali do następnych wyborow

    • 22 17

    • (2)

      Precz z puszkami w mieście

      • 7 9

      • Te puszki to rozwój (1)

        Brak puszek to wstęp do Zgubnego Ładu

        Może zostańmy Mormonami

        • 5 2

        • Gościu, nie ośmieszaj się. Od kiedy to Zielony

          Ład to w ogóle zakaz posiadania jakiegokolwiek samochodu osobowego?

          Zatem nie demonizuj ZŁ.

          • 0 0

    • Trzeba radykalnie podnieść cenę za parkowanie (5)

      6 zł w zwyklej i 15 zł w środmiejskiej za godzinę postoju no i strefę eko!
      Te pieniądze należą się Ustawowo na parki i chodniki.
      No i Świętojanska deptakiem przynajmniej na 4 letnie miesiące by odżyło centrum trzeba wypędzić z niego blachosmrody.
      Wtedy zadne obwodnice nie będą potrzebne a kosztuje to setki milionów które mozna przeznaczyc na Bezpłatną ZKM

      • 4 11

      • (1)

        Kiedyś nie było opłaty za parkowanie a chodniki też powstawały. Opłata winna wynosić 0 zł bo wprowadzenie takiej opłaty to kolejny podatek.

        • 6 2

        • Ty chyba koleś ośmieszasz się. 0 zł za parking

          w centrum, aby w ogóle nie znaleźć miejsca postojowego? Dobrze pamiętam czasy 0 zł, co powodowało, że omijałem centrum autem.

          • 0 0

      • (2)

        Widać że zawistnik co patrzy z zazdrością na ładne samochody ,wiedząc że za swojego marnego żywota nigdy nawet prawo jazdy na oczy nie zobaczy o samochodzie nie wspominając.Kolego masz jeszcze szansę być zmotoryzowanym na hulajnodze

        • 4 2

        • to niedojda życiowa, która wyżywa się na forum internetowym, w realu nic nie osiągnął poza wypisywaniem bredni (1)

          • 2 1

          • Co chamie jeden, żaden z kierowców nie ma

            prawa określić swojego pojazdu mianem blachsmroda? A może podłączę twoje usta do rury wydechowej mojego samochodu i podasz jaki zapach poczułeś? Co ty sobie wyobrażasz, że spaliny mojego auta mają np. fiołkowe zapachy i ci nie zaszkodzą?

            P.s. nie jestem autorem wypowiedzi o podniesieniu opłaty, ale krytycznym posiadaczem samochodu, który odrzuca motoryzacyjną solidarność z takimi jak ty.

            • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    Nowe władze mają co robić w Gdyni. (36)

    Nie mają lekko, bo ostatnia władza pozostawiła po sobie niezły bałagan. Ja bym zaczęła od parkowania.

    • 124 48

    • Tak (1)

      Zwiększyć strefy płatnego parkowania, Zwiększyć ceny, zniechęcić do przyjeżdżania

      • 19 15

      • miałem napisać - zniechęcić do przyjeżdżania starymi struclami

        i parkowania gdzie popadnie

        • 7 9

    • nowe władze Gdyni to lewactwo (2)

      jedna z ulic ma nosić imię marty lempart

      • 3 24

      • Nie pomożesz, dokuczając.

        • 4 2

      • Przerobimy na ulicę Piotrowicza.

        • 2 1

    • No to parkuj

      • 6 8

    • OPAT panie ,tylko OPAT! (1)

      Za kadencji nowej prezydent nie wybudują tej arcy ważnej drogi, ale ważne żeby zacząć działać, lobbować, naciskać warszafke! A studium wykonalności, wstępne działania planistyczne jak najbardziej można już teraz rozpocząć.

      • 8 1

      • Zaraz, to wybrałeś władze obściskujące się z PIS-owskim Trzebiatowskim i Sellinem

        i chcesz naciskać warszawkę? Powodzenia!

        • 2 5

    • też bym zaczął od ograniczania miejsc naziemnych w centrum (1)

      i przede wszystkim poszerzenia strefy płatnego parkowania

      • 11 13

      • :) a ci dalej swoje

        • 1 2

    • Ja też, dlatego Cena parkowania Musi wzrosnąć! (4)

      6 zł w zwykłej i 15 zł w środmiejskiej za godzinę postoju no i strefę eko!
      Te pieniądze należą się Ustawowo na parki i chodniki.
      No i Świętojanska deptakiem przynajmniej na 4 letnie miesiące by odżyło centrum trzeba wypędzić z niego

      • 16 13

      • ty nadal nie czujesz przez co przewaliła samorządnośc co? myślisz trochę? analizujesz czego chce większość? mało wam? (1)

        • 1 1

        • nie tylko przez to

          To tylko ta "kropelka", ktora przelala tame.

          • 0 0

      • obudz się fantasto, jest was garść i nie bedziecie narzucać swoich obłędów wiekszości, która utrzymuje to miasto (1)

        nie podobają ci sie samochody , drogi i parkingi? jazda na Wiczlino!

        • 5 3

        • To przecież tam ludzie są uzależnieni od samochodu

          • 2 2

    • (7)

      Ja oczekuję zwiększenia miejsc parkingowych. Zniesienia opłaty w sobotę i niedziele od września do maja.

      • 10 14

      • Ja oczekuję darmowych miejsc tylko dla mieszkańców. (3)

        • 13 5

        • darmowych czyli utrzymywanych z kieszeni wszystkich mieszkańców (2)

          taka logika

          • 7 3

          • Jeśli najeźdźcy z innych gmin chcą "darmowych" dla siebie

            To w ten sposób się chociaż ograniczy koszty utopione budowania utopii, której nie udało się zbudować nawet w miastach projektowanych od zera pod transport indywidualny.

            • 5 1

          • ja utrzymuję wasze puste wiecznie ścieżki rowerowe

            • 4 5

      • to wyprowadź się do Wejherowa

        będzie prościej

        • 8 5

      • po co ci większe miejsca parkingowe? (1)

        • 5 4

        • gdybys wiedział/a to bys nie pytal/a

          • 1 2

    • Rozpoczęcie budowy przejazdu bezkolizyjnego ul. Pucka. Czekam na realizację tej obietnicy p. Szczurka od 1998 roku.

      • 7 2

    • Czyli wprowadzeniu strefy czystego transportu? (1)

      Czy Twoim "rozwiązaniem" jest oddanie jeszcze większej przestrzeni kierowcom?

      • 6 2

      • zagracą samochodami całą przestrzeń

        • 10 3

    • Budować piętrowe parkingi na osiedlach !!!! (1)

      ludzie parkują na trawnikach i chodnikach

      • 2 11

      • Macie wspólnotę, wspólnota ma grunt - zrzuta z funduszu remontowego to sobie budujcie

        Może od razu z deweloperów zdjąć obowiązki budowania parkingów bo miasto wybuduje?

        • 2 1

    • Przede wszystkim zadbać o czystość miasta! (1)

      W tej chwili gdzie się nie spojrzysz to syf!

      • 6 1

      • a jeszcze nawet z domu nie wyszedłeś...

        • 4 0

    • Z Wydziału Inwestycji (1)

      odeszli fachowcy

      • 0 10

      • fachowcy?? jacy oni fachowcy, to widac po liczbie i dynamice inwestycji w Gdyni :)

        • 4 0

    • mieszkam w Śródmieściu (2)

      i popieram wszystkie zmiany prowadzące do ograniczenia ruchu samochodowego, parkowania w mojej dzielnicy - za plamy po oleju, jeżdżące w kółko samochody szukające parkingu pod moim domem serdecznie dziękuję

      • 15 10

      • wyniosłem się z centrum ponieważ chciałem mieć zieleń za oknem, po co się pchacie do centrum i zatruwacie życie innym? (1)

        chcesz mieszkac w centrum? przygotuj sie na wzmożony ruch, proste

        • 10 6

        • To tacy jak ty pchają się do centrum i zatruwają życie innym

          Na szczęście straż miejska wystraszyła się zmian i obrączkuje was sprawniej

          • 7 3

    • Pamiętamy o obiecanym płatnym parkowaniu nie od 8rano do 20 tylko od 9 do 17 .Niedziele obiecane bezpłatne w całym mieście.Ciekawe czy obiecane się spełni

      • 7 1

  • Władze muszą przekonać mieszkańców (3)

    że na krótkie dojazdy w mieście najlepsza jest komunikacja miejska

    • 31 10

    • Mieć na uwadzę chłopców z ferajny (1)

      Pisiewicz, Kukla, Lewandowski i paru innych pajacy na roweeze z kompleksami

      • 6 1

      • ograniczyć wpływy tzw "aktywistów miejskich" narzucających swoje chore wizje większości Gdynian płacących podatki na nich

        • 9 1

    • Spróbuj mnie przekonać . Jakieś argumenty abym zaczął korzystać!

      • 3 0

  • Ożywić Gdynię (5)

    Bo jest omijana szerokim łukiem...
    Zakorkowana, ale bez duszy
    Pusta na skwerku...
    pusta na świętojańskiej...
    Zrobić porządek z Halą...bo to jest najgorsza wizytówka Gdyni...

    • 42 14

    • Tak, zawsze gdy ide po zakupy, to w centrum tylko burzany sie tocza i slychac grzechotniki.

      • 8 2

    • Powiedz któremuś "kupcowi" że ma odmalować budkę to ci zrobią kipisz jak Agrounia

      To jest jedne siedlisko "ma być jak było" a wszyscy winni dookoła

      • 5 1

    • Taka pusta ta Świętojańska że nie idzie skrzyżowania z AK przejechać. (2)

      To pewnie Szczurek statystów wynajął żeby tuptali po przejściach w tę i nazad

      • 2 7

      • (1)

        Statyści tłumaczyliby skąd tyle pustych lokali na Świętojańskiej

        • 6 0

        • Ile?

          • 1 1

  • Opinia wyróżniona

    Czy będzie obiecane połączenie ZKM z ZDiZ? (26)

    Po pierwsze więcej kursów można uruchomić po wprowadzeniu oszczędności które można uzyskać po scaleniu 3 komunalnych firmy w jedną, do tego lepiej zarządzany transport z drogami czyli połączenie ZKM Gdynia z ZDiZ. W podobnej wielkości Lublinie gdzie są też trolejbusy jest jedną stabilna firma MPK a od 1 lipca tamtejszy ZtM łączą z ZDiZ. Mniej biurokracji więcej efektywności.

    • 76 27

    • Większy moloch (1)

      Łatwiej będzie o niegospodarność bo "to się wrzuci w koszty". Podział na mniejsze jednostki zawsze pozwala zwiększyć konkurencyjność i zadbać o prawidłowe funkcjonowanie. Czasy molochów skończyły się z komunizmem

      • 10 8

      • Widzę, że wiernych uczniów Leszka Balcerowicza nie brakuje w Gdyni

        Komunizm to jednak zamierzchła historia i czasy się zmieniły. Dzisiaj duży może więcej, a najbardziej konkurencyjne są korporacje posiadające większe dochody niż niejedno państwo. Praktyka lat 90-tych już pokazała, że podział firm państwowych na mniejsze to niepotrzebne dublowanie stanowisk i zmniejszanie konkurencyjności.

        • 8 4

    • nie będzie, bo gdzie pousadzasz roszczeniowe towarzystwo z po ko?

      każdy chce być prezesem

      • 6 5

    • ZdiZ z ZKM? Literki się nie pomyliły?

      Może od razu PKP z inspekcją weterynaryjną

      • 18 3

    • Poczytaj sobie jakie to sukcesy święci Lublin

      Co ma niby wspólnego zarządzanie drogami z komunikacją miejską? Bo autobusy jeżdżą po drogach?

      To połącz od razu dział finansowy z Saniporem, bo finanse piszą na papierze a Sanipor go wywozi na wysypisko

      • 18 3

    • Oby nie. Przecież to jawny konflikt interesów

      ZDiZ zarządza tym, jak dobrze jeździ się po mieście.
      ZKM ma na celu przekonanie jak najwięcej mieszkańców do przesiadki z samochodu na komunikację miejską.
      Mieszkańcy mogą być przekonani na 2 sposoby: albo komunikacja miejska będzie coraz lepsza albo jazda samochodem coraz gorsza.
      W interesie mieszkańców jest, żeby komunikacja miejska była coraz lepsza.
      Jeśli ZKM połączy się z ZDiZ to będzie coraz trudniej jeździć samochodem (o co zadba ZDiZ) a komunikacja miejska się nie poprawi, bo nie będzie musiała.
      Mieszkańcy na tym stracą.

      • 10 4

    • co z drogą czerwoną ? Po ko sekuje Gdynię, bo ludzie nie wybrali partyjniaka Szemiota?? (2)

      • 8 4

      • Pytanie nie do starych czy nowych władz Gdyni, tylko do GDDKiA (1)

        • 4 0

        • W gddkia rządzą ludzie tuska

          • 2 2

    • Najważniejsze to podnieść ceny za parkowanie! (3)

      6 zł w zwyklej i 15 zł w środmiejskiej za godzinę postoju no i strefę eko!
      Te pieniądze należą się Ustawowo na parki i chodniki.
      No i Świętojanska deptakiem przynajmniej na 4 letnie miesiące by odżyło centrum trzeba wypędzić z niego blachosmrody

      • 7 15

      • (1)

        Tak odżyje że nikt nie będzie mógł się tam wygodnie dostać.

        • 2 1

        • Szczurek już to zapoczątkował, ale sekta chce jeszcze więcej

          • 0 0

      • Szczurek właśnie dlatego przerżnął - że słuchał was!

        Oszołomów rowerowo lewackich

        • 2 0

    • nie (1)

      • 2 2

      • Tak

        • 0 0

    • Można zredukować dużo stanowisk dublowanych, typu kadry, księgowość etc (1)

      Tylko ktoś tu gdzieś napisał już, gdzie upchniesz swoich? Zredukowana struktura uproszczona nikomu nie jest na rękę.

      • 8 0

      • Czy nowe władze Gdyni myślą tylko o sobie?

        Jeżeli nie dojdzie do reformy i scalania firm to oznacza że nowe władze Gdyni nie będą się niczym różniły od poprzednich dla których ważniejsze będzie obsadzenie stołkami w miejsce ekipy poprzedniej? Czy chcą tym oszukać wyborców?

        • 5 1

    • Bo też jest na "Z"?

      • 3 1

    • ZKM Gdynia i ZTM Gdańsk są likwidacji oba.

      Istnieje od dawna MZKZG i on powinien zarządzać całą komunikacją w trójmieście i tylko tam powinny być emitowane bilety i tworzone rozkłady, wspólnie dla całego trójmiasta, dość istnienia dwóch zarządów. Czas skończyć z absurdami w stylu linii 31 co kończy swoją trasę jeden przystanek od węzła przesiadkowego na tramwaje a w efekcie przez większość trasy w Sopocie jeździ pusta, byle tylko na teren Gdańska nie wjechać.

      • 11 1

    • Co ty porownujesz? (1)

      Znam kierowców z Lublina, którzy przenieśli się do zkm Gdynia, bo w Lublinie...Ale z kolei, nikt nikomu nie zabroni przenieść się w drugą stronę. Każde miasto ma swoje problemy i zupełnie różne systemy zarządzania.

      • 5 3

      • Gdynia Szczurka ma najgorszy w Polsce

        • 0 0

    • Tworzenie molochów nikomu dobrze nie służy

      Co ma pielęgnacja zieleni do ustalania rozkładu jazdy albo remontu taboru

      • 6 1

    • (2)

      Parkowanie płatne powinno być od godz 9 a nie 8smej.Tak było przedtem i można było zrobić szybkie zakupy ,co sprzyjało też sklepom w centrum.Pół godziny bezpłatnego parkowania też powinno być koniecznie wprowadzone,na również szybkie zakupy ,choćby chleba w piekarni.Na tym również skorzystali by sprzedawcy i miasto.

      • 4 2

      • Jeździsz w korkach do centrum do piekarni? (1)

        Pogratulować

        • 1 5

        • Nikt was nie lubi, aktywiści rowerowi

          • 0 0

    • Lublin jest prawie dwa razy większy od Gdyni

      • 2 1

  • Powinny budowac drogi z dwoma pasami ruchu w kazda strone (9)

    !!!!

    • 23 23

    • Betonoza i asfaltoza to poprzedni wiek (4)

      Teraz stawiamy na zieleń i ekologiczne dojazdy do pracy

      • 10 9

      • Czytaj: dojazd do pracy ze średnią prędkością 40km/h to poprzedni wiek, teraz zwalniamy poniżej 20km/h (2)

        To się nazywa postęp cywilizacyjny! Wolniej! Drożej! Gorzej!

        • 9 3

        • Autobusem dojedziesz szybciej (1)

          • 5 7

          • Niby jak?

            Skoro musi się zatrzymywać na przystanku co 300 metrów, nie ważne czy jest korek czy nie, a oprócz tego musisz pieszo dojść na przystanek, poczekać na autobus i pieszo dojść do celu podróży?

            • 3 2

      • wy już żescie p[okazali co potraficie... ogon nie może machac psem

        • 1 1

    • Fakt, na dwóch pasach stoi się jakby raźniej

      • 9 6

    • Raczej skrzyżowania bezkolizyjne

      Na jednym pasie bezkolizyjnym przepustowość jest większa niż na dwóch, na których przez 60% czasu pali się czerwone światło.

      • 4 2

    • Im więcej dróg tym więcej aut. Chcesz Gdyni (1)

      podzielonej i odgrodzonej autostradami?

      • 3 2

      • im więcej ludzi, tym więcej bzdur....

        • 0 3

  • Populizm czas start. (7)

    wyciąć drzewa i chronić lasy.
    więcej węgla i koniec z węglem.
    nie dla plastiku i więcej opakowań z plastiku.
    zamknąć ulice i więcej ulic.
    I tak dalej. Co kto sobie zażyczy, byle oddał swój głos.

    • 25 8

    • I dialog, nie zapomnij o dialogu

      • 8 2

    • Dobre! (2)

      Ja bym jeszcze dodał, że będziemy rozwijać Polskę przez rezygnację z CPK i elektrowni atomowej.

      • 9 3

      • (1)

        Z atomowej to pis zrezygnował w 2015, jemu podziekuj

        • 7 8

        • Tak wiemy POkemon a Kopernik była kopieta a ziemia jest plaska

          • 2 3

    • (2)

      Halo, już po wyborach. Tak dla przypomnienia.

      • 3 2

      • Jak się okazuje to tylko formalnie koniec. Populizm rozwija się dynamicznie.

        • 1 1

      • kolejne beda w czerwcu

        • 0 0

  • śmieszni sa mieszkańcy którzy najpierw głosouja na ultra lewaków a póxniej wymagają w postulatach nowych dróg (15)

    oni to co najwyżej zrobią wam kawałek ścieżki rowerowej i jakąś kładkę jak w Warszawie. Poza tym zamordyzm, strefa płatnego parkowania, zwężanie dróg. Ale co tam, najważniejsze, że nie rządzi pis.

    • 32 30

    • PiS idzie siedzieć za swoje złodziejstwo (3)

      Samochodów w mieście wcale nie chcemy

      • 9 15

      • kogo bodnar posadził? (1)

        • 8 2

        • Ale to sady sadzają i nie w 6 miesięcy

          • 2 0

      • samochody - jak najbardziej tak!

        • 1 2

    • (2)

      Najważniejsze żebyś miał autostradę do samego Śródmieścia i oczywiście mieć gdzie za darmo parkować szrot, jadąc ze swojego Bojana/Koleczkowa xD

      • 14 9

      • Tak, tak, tak! tak właśnie wyglądają nowoczesne miasta, ze zindywidualizowanymi środkami komunikacji (1)

        ten trend popandemiczny się rozwija i wasze teorie rodem z lat 90ych już dawno umarły. Obudźcie sie

        • 4 3

        • Ty nie masz pojęcia jak wyglądają teraz miasta

          w normalnych krajach. Pandemia nie zatrzymała tego, że odchodzi się w nich od prywatnych aut - nie do całkowitej ich likwidacji, ale do poruszania się innymi środkami lokomocji.

          Zatem gościu to ty się obudź.

          • 0 0

    • Gdzie wady?

      • 1 3

    • Z tym, że PiS to też lewica (2)

      Która udaje pobożność. Kto głosował za zielonym ładem w Brukseli? Czyżby nie Morawiecki? A nie, czekaj - on był doradcą Tuska

      • 9 7

      • ulała ci się propaganda z wyborczej

        • 4 7

      • to progamowa komuna, a nie lewica

        • 3 3

    • a do tej pory prawaczku to kto rządził? wszelkie posunięcia tj likwidowanie parkingów, zwężanie ulic, budowanie ścieżek (1)

      po których NIKT nie jeździ, to niby czyj program?

      • 2 6

      • O jakich ścieżkach prawisz? O rowerowych?

        Nikt po nich nie jeździ? Aha, to przelatujące owady nabijają licznik rowerowy przy PPNT?

        • 0 0

    • Dokładnie

      powinni sobie wybrać Putina na prezydenta Gdyni.

      • 0 1

    • Nie ośmieszaj się swoim przekąsem pisowczyku.

      Z jakiego to powodu nowe władze mają nic nie zbudować z dróg? Bo są nie z żałosnego PiSu?

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane