• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pasażerowie: nowy rozkład SKM to porażka

piw
19 grudnia 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Od grudnia więcej kursów SKM
Po zmianie rozkładu kolejek jest mniej, jeżdżą także bardziej zapchane. Po zmianie rozkładu kolejek jest mniej, jeżdżą także bardziej zapchane.

O tym, że lepsze jest wrogiem dobrego przekonali się w ostatnich dniach mieszkańcy Trójmiasta, korzystający z usług SKM. 12 grudnia wszedł w życie nowy rozkład kolejek. Miały być one "lepiej dopasowane do potrzeb pasażerów", okazało się to jednak tylko pobożnym życzeniem, o czym świadczą dziesiątki listów, które otrzymaliśmy od rozczarowanych pasażerów SKM.



Czy po zmianach rozkładu rozważasz zamianę kolejek SKM na inny środek lokomocji?

Poprzedni rozkład idealny z pewnością nie był, trudno było się jednak spodziewać, że jego nowsza wersja będzie lekiem na całe zło, bowiem już na początku władze SKM zapowiedziały, że po 12 grudnia kolejek, przynajmniej w dni powszednie, jeździć będzie mniej.

Wyszło więc jak zwykle, czyli źle. - O tym co się dziej rano w pociągach pisać mógłby sam Dante. Wygląda to tak, jakby naprawdę wieziono bydło na rzeź. Było źle, a jest jeszcze gorzej. Sama SKM ma jeszcze tupet reklamować się hasłem "Dajemy ludziom swobodę przemieszczania się!". Szkoda, że nikt nie daje nam przy tym powietrza do oddychania w zatłoczonych do granic kolejkach - denerwuje się pani Marta z Gdyni.

Teoretycznie (nie biorąc pod uwagę typowych dla okresu zimowego opóźnień i awarii) w godzinach szczytu kolejki kursują podobnie jak do tej pory, czyli średnio co 7,5 minuty. Tak jest jednak tylko na trasie między Gdynią Główną a Gdańskiem. Żeby dojechać po godz. 8 do Gdańska z północnych dzielnic Gdyni, na peronie trzeba spędzić nie 7,5 minuty, a nawet 17 minut. Krótko mówiąc, część kolejek dojeżdżających do Gdyni Głównej już "na starcie" jest kompletnie zapchana, a dalej jest jeszcze gorzej, bo ograniczając liczbę kolejek wcale nie przedłużono składów.

- Kolejki liczą nie więcej niż trzy-cztery wagony, drzwi na stacji w Sopocie otwierają się i jedyne co można zobaczyć to ściana ludzi. Około 30 proc. osób czekających na peronie zwyczajnie nie jest w stanie wejść do takiej kolejki. Człowiek czeka kwadrans na dziewięciostopniowym mrozie na kolejny skład i znów to samo - pociąg za krótki i ponownie nie wszystkim udaje się wejść. Jeżeli ktoś jeździ do pracy czy do szkoły ok. godz. 8-9 i wraca ok. godz 15-18, to jest zmuszony do podróży w ścisku niczym w puszce sardynek. Czy za takie warunki płacimy kupując bilety? - dziwi się z kolei inny z naszych czytelników, pan Michał.

Zmiany można też odczuć poza godzinami szczytu, gdy kolejki kursują nie jak do tej pory, co 10 min., a co 15 min. - Jak dodamy do tego ciągłe opóźnienia i awarie, to mamy obraz prawdziwej tragedii. Ale nawet w takich sytuacjach SKM powinna bardziej dbać o pasażerów. Ostatnio jechałam z Gdańska do Sopotu, na peronie stała kolejka, chociaż był siarczysty mróz, przez 10 min. nikt nawet nie pomyślał, aby otworzyć drzwi i wpuścić ludzi do środka - mówi z kolei pani Anna.

Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży SKM:

Rozkład będzie jeszcze korygowany. Jeżeli chodzi o godziny odjazdów, będą możliwe pewne przesunięcia, lecz założenia rozkładu pozostaną raczej niezmienione. Mniejsza liczba pociągów między Gdynią Główną a Gdańskiem Głównym wynika z nieco innej częstotliwości kursowania - między godz. 9 a 13 jeździmy na tym odcinku co 15 minut.

Rozumiem rozgoryczenie pasażerów, ale to konieczne działania, żeby przyszły rok, tak jak obecny, również zamknąć na małym plusie finansowym. Tego wymaga Unia Europejska, a przypomnę, że remonty peronów oraz rozpoczynająca się w tym roku masowa modernizacja 21 pociągów, jest możliwa właśnie dzięki funduszom unijnym.

Oprócz wymaganych przeglądów, cały tabor jakim dysponujemy, znajduje się w ruchu. Posiadamy jedynie pewną minimalną ilość pociągów w tzw. rezerwie taborowej, które są wykorzystywane podczas nagłych awarii i podstawiane w zamian za uszkodzoną jednostkę. To konieczne, aby zachować ciągłość jazdy według rozkładu. Niestety, z tego właśnie powodu rezerwa nie może być wykorzystana do wydłużenia składów kursujących w danym momencie. Wszystkie pociągi w określonym harmonogramie odstawiane są na obowiązkowy przegląd okresowy, resztę czasu "spędzają" wożąc naszych podróżnych i zapewniam, że żaden nie stoi bezczynnie.
piw

Miejsca

Opinie (639) ponad 50 zablokowanych

  • żadna modernizacja tylko kupno nowych składów! Bo to kompletnie nieopłacalne remontować te stare, i tak i tak się będą psuły co chwilę...

    • 5 1

  • Czy tylko ja mam takie wrażenie? (2)

    Za komuny pociągi jeżdziłu punktualniej i częściej

    • 16 1

    • (1)

      w latach 60-ych jeżdziłam kolejką do szkoły potem x lat do pracy ,kolejki jezdziły co 7 minut,teraz już jestem na emeryturze i cieszę się ,ze nie muszę jeżdzic, a jak potrzebuję to jadę tramwajem albo autobusem.Odkąd kolej poszatkowano na spółki i spółeczki z roku na rok jest coraz gorzej a miało być tak pięknie!!!!!!!!!!!

      • 6 0

      • ze wszystkim mialo byc pieknie

        a teraz portal informacyjny (ten tutaj) prowadzi nie reporter nie dziennikarz ale
        inz elektornik z polibudy do spolki z babka po awf-ie. wiec widac do czego doszlo. poziom musi siegnac bruku w takim kraju

        • 0 1

  • DLACZEGO PORTAL ROBI NIEPORZEBNĄ NAGONKĘ I PODBURZA SPOŁECZEŃSTWO TAKIM ARTYKUŁAMI ??? (4)

    napiszcie cos madrzejszego od wewnątrz - ze za rozkład jazdy odpowiada nadrzędnie Urząd Wojewódzki - podlegający mu Departament Transportu - daje skmce roboczo godziny które w tym roku obcieli - a skmka mimo braku mozliwosci układa jakis sensowny rozkład bo takie ma pozwolenie i mozliwości..... Ale oczywiscie krytyke najlepiej zacząc bezposrednio od ostatniego podmiotu

    • 2 20

    • (1)

      to czemu w takim razie p. Marcin się gęsto tłumaczy i ani słowem nie wspomina, kto TAK NAPRAWDE jest za taki stan rzeczy odpowiedzialny?

      • 3 1

      • tylko by spróbował marcin.... zaraz by poleciał...

        • 0 1

    • jak sie amotrzy zabieraja za portal i nie ma redaktora naczelnego to sa skutki.

      portal informacyjny (ten tutaj) prowadzi nie reporter nie dziennikarz ale
      inz elektornik z polibudy do spolki z babka po awf-ie. wiec widac do czego doszlo. poziom musi siegnac bruku w takim kraju

      • 2 2

    • Przeleżałeś pod lodem ostatnie 30 lat?

      • 1 1

  • qwert (2)

    Coś się nie podoba, to wsiadajcie to samochodów ;]

    • 1 13

    • (1)

      jak mi kupisz auto i zafundujesz tankowania, to nie ma sprawy :)

      • 2 1

      • ja ci zafunduje

        tylko podaj wymiary.

        • 1 0

  • popatrzmy na pozytywne strony - moze nie trzeba w takim wypadku kupowac biletow? I tak nam ich nikt nie sprawdzi, bo po 1. kanar nie wejdzie do pociagu, po 2. już w samym srodku jest za malo miejsca, zeby sie przeciskać i sprawdzac bilety ;)

    • 1 3

  • Należy wprowadzić dawnną linię 101 jako alternatywę dla SKM !!! (3)

    • 12 2

    • Gratuluję pomysłu!!! (1)

      Nie porownuj lat 70-80 do dzisiejszych.

      • 0 5

      • a czemu nie?

        podobne dlugi i wszystko na kredyt i identyczna propaganda sukcesu z ust pierwszego sekretarza tuska.

        • 1 1

    • a co ma obecna linia 227 do ew.101 ???!!!

      • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    DRAMAT (6)

    Jeden wielki dramat, najpierw SKM'ka się chwali ilu to ludzi przewozi i jakie ma super dochody po czym likwiduje połączenia w godzinach kiedy najbardziej są potrzebne czy wtedy gdy ludzie jadą i wracają z pracy:/ Teraz jak wsiadam do skm-ki to rzygać się chce ludzie są ściśnięci jak sardynki w puszce. Niech ktoś kto układał ten rozkład sobie teraz sam jeździ w tych zapchanych wagonach. Nie chcę myśleć co to będzie w lato jak takie tłumy spoconych ludzi będą podróżować sauno-kolejką. Ludzie zobaczcie ile jest negatywnych opinii i coś z tym zróbcie bo przecież to woła o pomstę do nieba.

    • 12 1

    • to sam cos zrob dla wszystkich. (1)

      zwolnij sie z pracy. rzuc szkole to od razu odczujemy poprawe komfortu podrozwania.

      • 2 1

      • Powtórka z sytuacji

        I co znów SKM-ka nie będzie miała odpowiedniej ilości klientów (będzie na minusie) i znów ograniczą liczbę jeżdżących kolejek. Wcześniej jak jeździłem naprawdę bardzo rzadko zdarzyło mi się złe słowo powiedzieć o skm-kach, ale teraz jak jeździ taki tłum to trochę mam żal do władz skm-ki. Dodam, że człowiek się nawet nie ma za co złapać bo nikt mądry nie pomyślał o uchwytach z sufitu jak np są w tramwajach, skutkiem czego jest obijanie pasażerów raz po raz przy ruszaniu i hamowaniu kolejki.

        • 3 0

    • i tak będzie trzeba czymś jeździć, więc będziemy się wciskać w te sksmki, płacić za bilety, niektórzy z nas nie mają innego wyjścia... szkoda, że to taka lipa

      • 1 1

    • co wy bredzicie - w godzinach szczytu jest co 7 minut - zawsze tak było (2)

      • 0 0

      • żyjesz od kilku lat dopiero? (1)

        kiedyś (z 10 lat temu) było częściej

        • 0 0

        • nigdy nie było częsćiej chruściarzu

          • 0 0

  • SKM (2)

    SYF KIŁA MOGIŁA

    • 13 2

    • typowe narzekactwo (1)

      wez pomysl ze nie ma przymusu jezdzenia skm-ka. to dobrowolny srodek transportu.

      • 1 2

      • zgadzam się - i do tego publiczny a nie prywatny z wymogami

        • 0 3

  • ludzie zamiast narzekac wezcie sie za siebie

    zwolnijcie sie z pracy. rzuccie szkole to od razu odczujemy poprawe komfortu podrozwania. mniej pasazerow do duzo lepsze warunki podrozy.

    • 6 3

  • Kolejki liczą nie więcej niż trzy-cztery wagony,

    Czyli ile bo ja słyszałem tylko o składach lub członach EZT.

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane