- 1 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (122 opinie)
- 2 Opóźnione wodowanie z historycznej pochylni (74 opinie)
- 3 Rusza wyczekiwana inwestycja na Witominie (30 opinii)
- 4 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (225 opinii)
- 5 Nowa wiceprezydent zaczyna pracę 5 lipca (229 opinii)
- 6 Próbowali "odbić" przemyconą kokainę (84 opinie)
Pasażerowie: nowy rozkład SKM to porażka
O tym, że lepsze jest wrogiem dobrego przekonali się w ostatnich dniach mieszkańcy Trójmiasta, korzystający z usług SKM. 12 grudnia wszedł w życie nowy rozkład kolejek. Miały być one "lepiej dopasowane do potrzeb pasażerów", okazało się to jednak tylko pobożnym życzeniem, o czym świadczą dziesiątki listów, które otrzymaliśmy od rozczarowanych pasażerów SKM.
Wyszło więc jak zwykle, czyli źle. - O tym co się dziej rano w pociągach pisać mógłby sam Dante. Wygląda to tak, jakby naprawdę wieziono bydło na rzeź. Było źle, a jest jeszcze gorzej. Sama SKM ma jeszcze tupet reklamować się hasłem "Dajemy ludziom swobodę przemieszczania się!". Szkoda, że nikt nie daje nam przy tym powietrza do oddychania w zatłoczonych do granic kolejkach - denerwuje się pani Marta z Gdyni.
Teoretycznie (nie biorąc pod uwagę typowych dla okresu zimowego opóźnień i awarii) w godzinach szczytu kolejki kursują podobnie jak do tej pory, czyli średnio co 7,5 minuty. Tak jest jednak tylko na trasie między Gdynią Główną a Gdańskiem. Żeby dojechać po godz. 8 do Gdańska z północnych dzielnic Gdyni, na peronie trzeba spędzić nie 7,5 minuty, a nawet 17 minut. Krótko mówiąc, część kolejek dojeżdżających do Gdyni Głównej już "na starcie" jest kompletnie zapchana, a dalej jest jeszcze gorzej, bo ograniczając liczbę kolejek wcale nie przedłużono składów.
- Kolejki liczą nie więcej niż trzy-cztery wagony, drzwi na stacji w Sopocie otwierają się i jedyne co można zobaczyć to ściana ludzi. Około 30 proc. osób czekających na peronie zwyczajnie nie jest w stanie wejść do takiej kolejki. Człowiek czeka kwadrans na dziewięciostopniowym mrozie na kolejny skład i znów to samo - pociąg za krótki i ponownie nie wszystkim udaje się wejść. Jeżeli ktoś jeździ do pracy czy do szkoły ok. godz. 8-9 i wraca ok. godz 15-18, to jest zmuszony do podróży w ścisku niczym w puszce sardynek. Czy za takie warunki płacimy kupując bilety? - dziwi się z kolei inny z naszych czytelników, pan Michał.
Zmiany można też odczuć poza godzinami szczytu, gdy kolejki kursują nie jak do tej pory, co 10 min., a co 15 min. - Jak dodamy do tego ciągłe opóźnienia i awarie, to mamy obraz prawdziwej tragedii. Ale nawet w takich sytuacjach SKM powinna bardziej dbać o pasażerów. Ostatnio jechałam z Gdańska do Sopotu, na peronie stała kolejka, chociaż był siarczysty mróz, przez 10 min. nikt nawet nie pomyślał, aby otworzyć drzwi i wpuścić ludzi do środka - mówi z kolei pani Anna.
Rozkład będzie jeszcze korygowany. Jeżeli chodzi o godziny odjazdów, będą możliwe pewne przesunięcia, lecz założenia rozkładu pozostaną raczej niezmienione. Mniejsza liczba pociągów między Gdynią Główną a Gdańskiem Głównym wynika z nieco innej częstotliwości kursowania - między godz. 9 a 13 jeździmy na tym odcinku co 15 minut.
Rozumiem rozgoryczenie pasażerów, ale to konieczne działania, żeby przyszły rok, tak jak obecny, również zamknąć na małym plusie finansowym. Tego wymaga Unia Europejska, a przypomnę, że remonty peronów oraz rozpoczynająca się w tym roku masowa modernizacja 21 pociągów, jest możliwa właśnie dzięki funduszom unijnym.
Oprócz wymaganych przeglądów, cały tabor jakim dysponujemy, znajduje się w ruchu. Posiadamy jedynie pewną minimalną ilość pociągów w tzw. rezerwie taborowej, które są wykorzystywane podczas nagłych awarii i podstawiane w zamian za uszkodzoną jednostkę. To konieczne, aby zachować ciągłość jazdy według rozkładu. Niestety, z tego właśnie powodu rezerwa nie może być wykorzystana do wydłużenia składów kursujących w danym momencie. Wszystkie pociągi w określonym harmonogramie odstawiane są na obowiązkowy przegląd okresowy, resztę czasu "spędzają" wożąc naszych podróżnych i zapewniam, że żaden nie stoi bezczynnie.
Miejsca
Opinie (639) ponad 50 zablokowanych
-
2010-12-19 19:57
żadna modernizacja tylko kupno nowych składów! Bo to kompletnie nieopłacalne remontować te stare, i tak i tak się będą psuły co chwilę...
- 5 1
-
2010-12-19 19:58
Czy tylko ja mam takie wrażenie? (2)
Za komuny pociągi jeżdziłu punktualniej i częściej
- 16 1
-
2010-12-19 20:24
(1)
w latach 60-ych jeżdziłam kolejką do szkoły potem x lat do pracy ,kolejki jezdziły co 7 minut,teraz już jestem na emeryturze i cieszę się ,ze nie muszę jeżdzic, a jak potrzebuję to jadę tramwajem albo autobusem.Odkąd kolej poszatkowano na spółki i spółeczki z roku na rok jest coraz gorzej a miało być tak pięknie!!!!!!!!!!!
- 6 0
-
2010-12-19 22:27
ze wszystkim mialo byc pieknie
a teraz portal informacyjny (ten tutaj) prowadzi nie reporter nie dziennikarz ale
inz elektornik z polibudy do spolki z babka po awf-ie. wiec widac do czego doszlo. poziom musi siegnac bruku w takim kraju- 0 1
-
2010-12-19 20:00
DLACZEGO PORTAL ROBI NIEPORZEBNĄ NAGONKĘ I PODBURZA SPOŁECZEŃSTWO TAKIM ARTYKUŁAMI ??? (4)
napiszcie cos madrzejszego od wewnątrz - ze za rozkład jazdy odpowiada nadrzędnie Urząd Wojewódzki - podlegający mu Departament Transportu - daje skmce roboczo godziny które w tym roku obcieli - a skmka mimo braku mozliwosci układa jakis sensowny rozkład bo takie ma pozwolenie i mozliwości..... Ale oczywiscie krytyke najlepiej zacząc bezposrednio od ostatniego podmiotu
- 2 20
-
2010-12-19 20:05
(1)
to czemu w takim razie p. Marcin się gęsto tłumaczy i ani słowem nie wspomina, kto TAK NAPRAWDE jest za taki stan rzeczy odpowiedzialny?
- 3 1
-
2010-12-19 20:47
tylko by spróbował marcin.... zaraz by poleciał...
- 0 1
-
2010-12-19 22:28
jak sie amotrzy zabieraja za portal i nie ma redaktora naczelnego to sa skutki.
portal informacyjny (ten tutaj) prowadzi nie reporter nie dziennikarz ale
inz elektornik z polibudy do spolki z babka po awf-ie. wiec widac do czego doszlo. poziom musi siegnac bruku w takim kraju- 2 2
-
2010-12-20 14:58
Przeleżałeś pod lodem ostatnie 30 lat?
- 1 1
-
2010-12-19 20:02
qwert (2)
Coś się nie podoba, to wsiadajcie to samochodów ;]
- 1 13
-
2010-12-19 20:04
(1)
jak mi kupisz auto i zafundujesz tankowania, to nie ma sprawy :)
- 2 1
-
2010-12-19 20:31
ja ci zafunduje
tylko podaj wymiary.
- 1 0
-
2010-12-19 20:03
popatrzmy na pozytywne strony - moze nie trzeba w takim wypadku kupowac biletow? I tak nam ich nikt nie sprawdzi, bo po 1. kanar nie wejdzie do pociagu, po 2. już w samym srodku jest za malo miejsca, zeby sie przeciskać i sprawdzac bilety ;)
- 1 3
-
2010-12-19 20:05
Należy wprowadzić dawnną linię 101 jako alternatywę dla SKM !!! (3)
- 12 2
-
2010-12-19 20:32
Gratuluję pomysłu!!! (1)
Nie porownuj lat 70-80 do dzisiejszych.
- 0 5
-
2010-12-20 00:34
a czemu nie?
podobne dlugi i wszystko na kredyt i identyczna propaganda sukcesu z ust pierwszego sekretarza tuska.
- 1 1
-
2010-12-21 20:34
a co ma obecna linia 227 do ew.101 ???!!!
- 0 0
-
2010-12-19 20:15
Opinia wyróżniona
DRAMAT (6)
Jeden wielki dramat, najpierw SKM'ka się chwali ilu to ludzi przewozi i jakie ma super dochody po czym likwiduje połączenia w godzinach kiedy najbardziej są potrzebne czy wtedy gdy ludzie jadą i wracają z pracy:/ Teraz jak wsiadam do skm-ki to rzygać się chce ludzie są ściśnięci jak sardynki w puszce. Niech ktoś kto układał ten rozkład sobie teraz sam jeździ w tych zapchanych wagonach. Nie chcę myśleć co to będzie w lato jak takie tłumy spoconych ludzi będą podróżować sauno-kolejką. Ludzie zobaczcie ile jest negatywnych opinii i coś z tym zróbcie bo przecież to woła o pomstę do nieba.
- 12 1
-
2010-12-19 20:23
to sam cos zrob dla wszystkich. (1)
zwolnij sie z pracy. rzuc szkole to od razu odczujemy poprawe komfortu podrozwania.
- 2 1
-
2010-12-19 20:31
Powtórka z sytuacji
I co znów SKM-ka nie będzie miała odpowiedniej ilości klientów (będzie na minusie) i znów ograniczą liczbę jeżdżących kolejek. Wcześniej jak jeździłem naprawdę bardzo rzadko zdarzyło mi się złe słowo powiedzieć o skm-kach, ale teraz jak jeździ taki tłum to trochę mam żal do władz skm-ki. Dodam, że człowiek się nawet nie ma za co złapać bo nikt mądry nie pomyślał o uchwytach z sufitu jak np są w tramwajach, skutkiem czego jest obijanie pasażerów raz po raz przy ruszaniu i hamowaniu kolejki.
- 3 0
-
2010-12-19 20:31
i tak będzie trzeba czymś jeździć, więc będziemy się wciskać w te sksmki, płacić za bilety, niektórzy z nas nie mają innego wyjścia... szkoda, że to taka lipa
- 1 1
-
2010-12-19 20:48
co wy bredzicie - w godzinach szczytu jest co 7 minut - zawsze tak było (2)
- 0 0
-
2010-12-19 23:49
żyjesz od kilku lat dopiero? (1)
kiedyś (z 10 lat temu) było częściej
- 0 0
-
2010-12-20 15:18
nigdy nie było częsćiej chruściarzu
- 0 0
-
2010-12-19 20:23
SKM (2)
SYF KIŁA MOGIŁA
- 13 2
-
2010-12-19 20:32
typowe narzekactwo (1)
wez pomysl ze nie ma przymusu jezdzenia skm-ka. to dobrowolny srodek transportu.
- 1 2
-
2010-12-19 20:49
zgadzam się - i do tego publiczny a nie prywatny z wymogami
- 0 3
-
2010-12-19 20:25
ludzie zamiast narzekac wezcie sie za siebie
zwolnijcie sie z pracy. rzuccie szkole to od razu odczujemy poprawe komfortu podrozwania. mniej pasazerow do duzo lepsze warunki podrozy.
- 6 3
-
2010-12-19 20:27
Kolejki liczą nie więcej niż trzy-cztery wagony,
Czyli ile bo ja słyszałem tylko o składach lub członach EZT.
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.