• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pasażerowie: nowy rozkład SKM to porażka

piw
19 grudnia 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Od grudnia więcej kursów SKM
Po zmianie rozkładu kolejek jest mniej, jeżdżą także bardziej zapchane. Po zmianie rozkładu kolejek jest mniej, jeżdżą także bardziej zapchane.

O tym, że lepsze jest wrogiem dobrego przekonali się w ostatnich dniach mieszkańcy Trójmiasta, korzystający z usług SKM. 12 grudnia wszedł w życie nowy rozkład kolejek. Miały być one "lepiej dopasowane do potrzeb pasażerów", okazało się to jednak tylko pobożnym życzeniem, o czym świadczą dziesiątki listów, które otrzymaliśmy od rozczarowanych pasażerów SKM.



Czy po zmianach rozkładu rozważasz zamianę kolejek SKM na inny środek lokomocji?

Poprzedni rozkład idealny z pewnością nie był, trudno było się jednak spodziewać, że jego nowsza wersja będzie lekiem na całe zło, bowiem już na początku władze SKM zapowiedziały, że po 12 grudnia kolejek, przynajmniej w dni powszednie, jeździć będzie mniej.

Wyszło więc jak zwykle, czyli źle. - O tym co się dziej rano w pociągach pisać mógłby sam Dante. Wygląda to tak, jakby naprawdę wieziono bydło na rzeź. Było źle, a jest jeszcze gorzej. Sama SKM ma jeszcze tupet reklamować się hasłem "Dajemy ludziom swobodę przemieszczania się!". Szkoda, że nikt nie daje nam przy tym powietrza do oddychania w zatłoczonych do granic kolejkach - denerwuje się pani Marta z Gdyni.

Teoretycznie (nie biorąc pod uwagę typowych dla okresu zimowego opóźnień i awarii) w godzinach szczytu kolejki kursują podobnie jak do tej pory, czyli średnio co 7,5 minuty. Tak jest jednak tylko na trasie między Gdynią Główną a Gdańskiem. Żeby dojechać po godz. 8 do Gdańska z północnych dzielnic Gdyni, na peronie trzeba spędzić nie 7,5 minuty, a nawet 17 minut. Krótko mówiąc, część kolejek dojeżdżających do Gdyni Głównej już "na starcie" jest kompletnie zapchana, a dalej jest jeszcze gorzej, bo ograniczając liczbę kolejek wcale nie przedłużono składów.

- Kolejki liczą nie więcej niż trzy-cztery wagony, drzwi na stacji w Sopocie otwierają się i jedyne co można zobaczyć to ściana ludzi. Około 30 proc. osób czekających na peronie zwyczajnie nie jest w stanie wejść do takiej kolejki. Człowiek czeka kwadrans na dziewięciostopniowym mrozie na kolejny skład i znów to samo - pociąg za krótki i ponownie nie wszystkim udaje się wejść. Jeżeli ktoś jeździ do pracy czy do szkoły ok. godz. 8-9 i wraca ok. godz 15-18, to jest zmuszony do podróży w ścisku niczym w puszce sardynek. Czy za takie warunki płacimy kupując bilety? - dziwi się z kolei inny z naszych czytelników, pan Michał.

Zmiany można też odczuć poza godzinami szczytu, gdy kolejki kursują nie jak do tej pory, co 10 min., a co 15 min. - Jak dodamy do tego ciągłe opóźnienia i awarie, to mamy obraz prawdziwej tragedii. Ale nawet w takich sytuacjach SKM powinna bardziej dbać o pasażerów. Ostatnio jechałam z Gdańska do Sopotu, na peronie stała kolejka, chociaż był siarczysty mróz, przez 10 min. nikt nawet nie pomyślał, aby otworzyć drzwi i wpuścić ludzi do środka - mówi z kolei pani Anna.

Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży SKM:

Rozkład będzie jeszcze korygowany. Jeżeli chodzi o godziny odjazdów, będą możliwe pewne przesunięcia, lecz założenia rozkładu pozostaną raczej niezmienione. Mniejsza liczba pociągów między Gdynią Główną a Gdańskiem Głównym wynika z nieco innej częstotliwości kursowania - między godz. 9 a 13 jeździmy na tym odcinku co 15 minut.

Rozumiem rozgoryczenie pasażerów, ale to konieczne działania, żeby przyszły rok, tak jak obecny, również zamknąć na małym plusie finansowym. Tego wymaga Unia Europejska, a przypomnę, że remonty peronów oraz rozpoczynająca się w tym roku masowa modernizacja 21 pociągów, jest możliwa właśnie dzięki funduszom unijnym.

Oprócz wymaganych przeglądów, cały tabor jakim dysponujemy, znajduje się w ruchu. Posiadamy jedynie pewną minimalną ilość pociągów w tzw. rezerwie taborowej, które są wykorzystywane podczas nagłych awarii i podstawiane w zamian za uszkodzoną jednostkę. To konieczne, aby zachować ciągłość jazdy według rozkładu. Niestety, z tego właśnie powodu rezerwa nie może być wykorzystana do wydłużenia składów kursujących w danym momencie. Wszystkie pociągi w określonym harmonogramie odstawiane są na obowiązkowy przegląd okresowy, resztę czasu "spędzają" wożąc naszych podróżnych i zapewniam, że żaden nie stoi bezczynnie.
piw

Miejsca

Opinie (639) ponad 50 zablokowanych

  • Zacofanie (1)

    Mnie denerwuje to, że skm teoretycznie jadąca do Wejherowa, w Cisowej się zatrzymuje i każą nam przesiadać się do pociągu, który jest 'za nami'. Po cholerę takie kłamliwe informacje? W pociągach jest zimno, drzwi się nie domykają albo nie otwierają, w dodatku śmierdzi... jak mnie takie zacofanie IRYTUJE!!!!

    • 10 2

    • jakiej cisowej?

      Gdynia Główna - koniec - nowy rozkład mamy :p

      • 0 0

  • Ludziom trudno dogodzić jęździły by co 6 minut też by narzekali (1)

    • 1 15

    • typowe narzekactwo

      z niczego sdie nie umieja cieszyc. A mniej podrozy sk-ka to wiecej czasu z bliskimi w domach. ja tak robie.

      • 1 2

  • nasz rząd, wsparty przez naszą partię, z ufnością patrzy w przyszłość, a chwilowe kłopoty zostaną wkrótce przezwyciężone (2)

    wspólnie z uświadomioną częścią narodu
    tylko my mamy szuflady pełne ustaw i najlepsze kadry!!!
    jesteśmy stanowczo przeciwni pojedynczym i nieuzasadnionym aktom krytyki linii naszej partii, tej partii, która na swoich sztandarch ma wypisane, wymalowane i cudownie świeże hasło: "by ludziom żyło się lepiej"
    w ramach akcji uświadamiającej społeczeństwo postanowiliśmy ułożyć rozkład jazdy SKM tak aby uzmysłowić malkontentom, agentom obcych mocarstw i spekulantom politycznym co by było gdyby rządził PiS
    a teraz dosyć ględzenia PO próżnicy - karnie i wiernie dojeżdżać do tyry tym co władza w swej łaskawości wam daje
    bo jak nie, to znajdzie sie na was bat w postaci osoby pana kononowicza, polskiego odpowiednika bin ladena

    • 4 2

    • i słusznie

      wprowadzi sie stan wojenny i zazegnane zostana wszystkie przejsciowe trudnosci.
      Wpierw jednak premier poprosi o wsparcie policjie niemiecka co by zrobila tu porzadek.

      • 2 0

    • do niemiec jezdzmy

      nasi policjanci juz tam sa. i pomagaja tlumic niepokoje spoleczne.

      • 2 0

  • wrrr.... (4)

    Pan Marcin Głuszek pewnie wozi sobie wygodnie pupkę samochodem( prawdopodobnie nie tanim w dodatku) to co będzie się przejmował innymi. Ja sie zastanawiam nad kwestią sprinterów. Duża część pasażerów SKM jest studentami, dlaczego więc sprinter(pomijam kiepskie oznakowanie tego wytworu, że ludzie wsiadają i dopiero po czasie dowiadują się, że kolejka nie staje na ich docelowej stacji) nie zatrzymuje się na stacjach: Gdańsk Przymorze i Gdańsk Politechnika? A zmiana rozkładu zimą to jest niewypał....

    • 8 1

    • w ogole nie wozi

      bo ma laptopa i nie musi wychodzic z domu. GDy kazdy mieszkaniec bedzie mial laptopa jak obiecal komorowski w kampani to nie potrzebne beda skm-ki.

      • 1 0

    • madry z ciebie student hahaha (1)

      - pewnie nie zauwazyłes ze sprinter jedzie po torach dalekobieznych i nie ma tam peronu na politechnice i przymorzu.... chyba ze ty tam widzisz jakis preon ???

      • 2 0

      • taa, tyle że odjeżdzają z niego tylko pociągu do Hogwartu

        • 0 1

    • ZARABIA PONAD 11000 PLN..

      ..i ma nas w d....

      • 0 0

  • Grrryy (1)

    To po jakiego ch***ja wysyłaja nasze sklady do Warszawy? Coraz gorzej. Ktoś za ten rozkład za wypożyczanie jednostek do Wawy zdrowo beknąć!!! A jak słucham Pana Głuszka to mnie skręca...

    • 13 0

    • bo sa z tego pieniadze

      tzw niewidzialna renka rynku dziala. a w skrocie nazywa sie to zachlannosc

      • 0 0

  • Dziwne wyjaśnienia SKM ...

    nawet tego się nie chce komentować ... " Unia wymaga zysków ", najlepiej zwalić na milczącą UE . I jak oni chcą się brać za metropolitalna kolej skoro już mają problemy i myślą że ciemny lud kupi te śmieszne wyjaśnienia .

    • 11 0

  • proponuje komisje śledczą.....

    a co do cholery z Rumią, Redą i Wejherowem, to jest masakra jakie podejście..... perony nie są odśnieżane..... pociągi są tragicznym stanie technicznym ciekawe czy jest jakaś inspekcja która nad tym czuwa.....
    wiecie SKM w Chyloni wyłącza światło w pociągu i tak jedzie do Wejherowa nie wiem czy ona po wyłączeniu światła jedzie szybciej??? hehe poza tym co 15min ???? w Sobota pociąg mam albo 9.15 albo 9.57 a na 10 do Pracy no sorryyy. to jest optymalizacja???? pomijam fakt że ostatnio stałem 50min i nie było pociągu zapasowego....... !!!!!!!

    • 10 2

  • a pamietacie linie planetobus

    co ja zniszczyl adamowicz ze swym najblizszym kolega.

    • 19 0

  • To przypomina Indie a nie kraj srodkowoeuropejski (1)

    • 15 1

    • no i co?

      przeciez to strategiczny partner adamowicza. przygotowujemy sie do wizyty kontrahentów z indii to miasto sie zmienia. czego chcesz?

      • 1 1

  • (4)

    jeśli chodzi o komunikacje z rumią, to nie dam powiedzieć złego słowa
    jechałem w środe wszystko śmigało aż miło
    dojeżdżam juz trzeci rok i nie miałem jeszcze powodów do narzekania
    rozkład mam w głowie, bo dojeżdżam trzy, cztery razy w tygodniu
    z wrzeszcza co 15 i wieczorem z janowa co pół godziny
    a wagony nie niszczą się same, są łby które w tym mają swój udział
    cham bedzie jeździł jak cham, a ty człowieku musisz to akceptować

    • 2 8

    • no wlasnie

      i pan zdanza

      • 1 1

    • a bileciku nie zapomniałeś

      skasować?

      • 0 0

    • a bileciku nie zapomniałeś

      skasować?

      • 0 0

    • to gdzie ty gallux mieszkasz w końcu?

      morena, sopot czy rumia? a może występujesz w 3 osobach?

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane