• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pasażerowie: nowy rozkład SKM to porażka

piw
19 grudnia 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Od grudnia więcej kursów SKM
Po zmianie rozkładu kolejek jest mniej, jeżdżą także bardziej zapchane. Po zmianie rozkładu kolejek jest mniej, jeżdżą także bardziej zapchane.

O tym, że lepsze jest wrogiem dobrego przekonali się w ostatnich dniach mieszkańcy Trójmiasta, korzystający z usług SKM. 12 grudnia wszedł w życie nowy rozkład kolejek. Miały być one "lepiej dopasowane do potrzeb pasażerów", okazało się to jednak tylko pobożnym życzeniem, o czym świadczą dziesiątki listów, które otrzymaliśmy od rozczarowanych pasażerów SKM.



Czy po zmianach rozkładu rozważasz zamianę kolejek SKM na inny środek lokomocji?

Poprzedni rozkład idealny z pewnością nie był, trudno było się jednak spodziewać, że jego nowsza wersja będzie lekiem na całe zło, bowiem już na początku władze SKM zapowiedziały, że po 12 grudnia kolejek, przynajmniej w dni powszednie, jeździć będzie mniej.

Wyszło więc jak zwykle, czyli źle. - O tym co się dziej rano w pociągach pisać mógłby sam Dante. Wygląda to tak, jakby naprawdę wieziono bydło na rzeź. Było źle, a jest jeszcze gorzej. Sama SKM ma jeszcze tupet reklamować się hasłem "Dajemy ludziom swobodę przemieszczania się!". Szkoda, że nikt nie daje nam przy tym powietrza do oddychania w zatłoczonych do granic kolejkach - denerwuje się pani Marta z Gdyni.

Teoretycznie (nie biorąc pod uwagę typowych dla okresu zimowego opóźnień i awarii) w godzinach szczytu kolejki kursują podobnie jak do tej pory, czyli średnio co 7,5 minuty. Tak jest jednak tylko na trasie między Gdynią Główną a Gdańskiem. Żeby dojechać po godz. 8 do Gdańska z północnych dzielnic Gdyni, na peronie trzeba spędzić nie 7,5 minuty, a nawet 17 minut. Krótko mówiąc, część kolejek dojeżdżających do Gdyni Głównej już "na starcie" jest kompletnie zapchana, a dalej jest jeszcze gorzej, bo ograniczając liczbę kolejek wcale nie przedłużono składów.

- Kolejki liczą nie więcej niż trzy-cztery wagony, drzwi na stacji w Sopocie otwierają się i jedyne co można zobaczyć to ściana ludzi. Około 30 proc. osób czekających na peronie zwyczajnie nie jest w stanie wejść do takiej kolejki. Człowiek czeka kwadrans na dziewięciostopniowym mrozie na kolejny skład i znów to samo - pociąg za krótki i ponownie nie wszystkim udaje się wejść. Jeżeli ktoś jeździ do pracy czy do szkoły ok. godz. 8-9 i wraca ok. godz 15-18, to jest zmuszony do podróży w ścisku niczym w puszce sardynek. Czy za takie warunki płacimy kupując bilety? - dziwi się z kolei inny z naszych czytelników, pan Michał.

Zmiany można też odczuć poza godzinami szczytu, gdy kolejki kursują nie jak do tej pory, co 10 min., a co 15 min. - Jak dodamy do tego ciągłe opóźnienia i awarie, to mamy obraz prawdziwej tragedii. Ale nawet w takich sytuacjach SKM powinna bardziej dbać o pasażerów. Ostatnio jechałam z Gdańska do Sopotu, na peronie stała kolejka, chociaż był siarczysty mróz, przez 10 min. nikt nawet nie pomyślał, aby otworzyć drzwi i wpuścić ludzi do środka - mówi z kolei pani Anna.

Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży SKM:

Rozkład będzie jeszcze korygowany. Jeżeli chodzi o godziny odjazdów, będą możliwe pewne przesunięcia, lecz założenia rozkładu pozostaną raczej niezmienione. Mniejsza liczba pociągów między Gdynią Główną a Gdańskiem Głównym wynika z nieco innej częstotliwości kursowania - między godz. 9 a 13 jeździmy na tym odcinku co 15 minut.

Rozumiem rozgoryczenie pasażerów, ale to konieczne działania, żeby przyszły rok, tak jak obecny, również zamknąć na małym plusie finansowym. Tego wymaga Unia Europejska, a przypomnę, że remonty peronów oraz rozpoczynająca się w tym roku masowa modernizacja 21 pociągów, jest możliwa właśnie dzięki funduszom unijnym.

Oprócz wymaganych przeglądów, cały tabor jakim dysponujemy, znajduje się w ruchu. Posiadamy jedynie pewną minimalną ilość pociągów w tzw. rezerwie taborowej, które są wykorzystywane podczas nagłych awarii i podstawiane w zamian za uszkodzoną jednostkę. To konieczne, aby zachować ciągłość jazdy według rozkładu. Niestety, z tego właśnie powodu rezerwa nie może być wykorzystana do wydłużenia składów kursujących w danym momencie. Wszystkie pociągi w określonym harmonogramie odstawiane są na obowiązkowy przegląd okresowy, resztę czasu "spędzają" wożąc naszych podróżnych i zapewniam, że żaden nie stoi bezczynnie.
piw

Miejsca

Opinie (639) ponad 50 zablokowanych

  • Walczyć o swoje (1)

    Jest regulamin przewozów i jak dyrekcja SKM nie wypełnia swoich zadań wnosić zbiorowe pozwy przeciw nim. Jak kilka razy zapłacą odszkodowania to zauważą ze pasażer to człowiek i trzeba się z nim liczyć

    • 8 3

    • pieniacz

      i tyle

      • 0 5

  • Opinia wyróżniona

    SKM uważa, że skoro wszystkie składy jeżdżą i skoro musi mieć dodatni wynik finansowy to wszystko jest ok bo to są dobre powody. Tymczasem jest zupełnie inaczej. Pasażerów nie obchodzi ile jest składów i ile z nich jeździ, obchodzi ich tylko to, żeby częstotliwość kursowania było odpowiednio dużo, żeby można było wejść do pociągu. Podobnie pasażerów nie obchodzi wynik spółki tylko warunki podróży. Problemem jest to, że SKM jest pozostawiona sama sobie i zamiast kręgosłupem aglomeracji jest wrzodem na pupie, którym nikt się nie przejmuje. Władze Gdańska i Gdyni prześcigają się w deklaracjach o własnym wspaniałym rozwoju a za chwile ludzie nie będą mogli dojechać z jednego miasta do drugiego, bo SKM postanowi jeszcze poprawić wynik finansowy. Trzeba natychmiast rozdzielić funkcję organizatora i przewoźnika, bo zmierzamy ku katastrofie.

    • 10 1

  • Polakowi nie dogodzisz - jak skmki by jezdziły co 3 minuty i były by za darmo - tez byscie narzekali (4)

    polak zawsze cos znajdzie

    • 1 24

    • typowe malontenctwo

      i zal

      • 3 1

    • (2)

      STÓJ SOBIE CZLOWIEKU DZIENNIE RANO I MARZNIJ 30 MIN! GDZIE NIE CZUJESZ RAK O NOG TO MOZE ZROZUMIESZ NAS!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • 1 2

      • to moze jak jest zima

        to musi byc zimno. a po co stac jak pociagi nie kursuja?

        • 1 1

      • to się ubiera rękawiczki i zimowe buty

        • 1 1

  • Do Cisowej (1)

    Napisze swoje Zale, ale co to da - NIC.
    Ale i tak napisze, choć o jednej sprawie.Dlaczego zmniejszono liczbe kolejek SKM zatrzymujacych sie w Cisowej? Pisze "zatrzymujacych się", bo bywa, ze koleja kończy bieg w Chylonii i ... pusta jedzie dalej do zajezdni w Cisowej. Dlaczego wiec takie kolejki nie kończa biegu w Cisowej i tutaj pasazerowie mogliby kończyc "przygodę" z kolejką i czekac dalej na pociag do Wejherowa. Sporo osób jedzie własnie tylko do Cisowej, a tak muszą wysiąść w Chyloni i czekaja na nastepną kolejke by pojechac jeden przystanek do Cisowej.
    Apeluje więc: wiecej kolejek niech zatrzymuje sie w Cisowej!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • 11 0

    • dokładnie, głupota totalna

      ja sie spytam dodatkowo, dlaczego poranny sprinter który jest w chyloni o bodajze 6.42 jadąc dalej zatrzymuje sie na leszczynkach i na grabówku, a nie mógłby zatrzymać się w cisowej? wg jakiego klucza faforyzuje sie te stacje? Tymbardziej, ze w cisowej wsiada wiecej ludzi niz na leszcynkach i grabowku lacznie.

      • 4 1

  • tak po ludzku i z perspektywy 45-letniej przygody z eskaem powiem wam, że nie jest źle
    pamiętajcie:
    zawsze może być gorzej
    a wszystko to by ludziom żyło sie lepiej:-)

    • 3 8

  • Yeah i jest nasz marketingowiec

    Moja interpretacja rzecznika: ludzie, jak myślicie że SKM dopasuje swój rozkład do waszych żądań to jesteście w błędzie, my musimy zarabiać i tyle. Cieszcie się że macie czym jeździć i nienarzekajcie tylko kupujcie bilety.

    • 11 0

  • uff (1)

    Jak to dobrze że mamy dobry tramwaj, a SKM to zaorać i zakopać do czasu wynalezienia teleporty.

    • 4 2

    • dobry tramwaj?????

      • 1 0

  • Koszmar (3)

    Jazda SKM to koszmar. Jeżdzę praktycznie codziennie i od miesiąca nie zauważyłem żeby kolejka przyjechała o czasie. Rozkład jazdy służy chyba jedynie do zasłonięcia pustego miejsca w gablocie. Podobne nieporozumienie to ogrzewanie. Gdy na dworze jest tęgi mróz ledwo grzeją. Gdy jest powyżej zera w kolejkach panuje ukrop. Na stacjach brak jest jakiejkolwiek informacji czy pociąg jest spóźniony lub czy w ogóle przyjedzie.

    • 16 3

    • to ogranicz jezdzenie i bedzie wszystkim lzej (2)

      jakby kazdy jezdzil mniej byloby super i kazdy by byl zadowolony

      • 0 6

      • (1)

        To może ty spróbuj wędrować z Rumi do Gdańska codziennie w obie strony? Zapewniam że jakbym nie musiał to bym tym hovnem nie jeździł.

        • 3 1

        • a kto cie zmusza?

          to wolny kraj przeciez.

          • 0 5

  • pytam się (1)

    dla kogo jest ta kolejka? dla etatów czy dla pasażerów? jak to możliwe, że kilka osób zarządzających robi co chce z kolejką, która obsługuje milionową aglomerację. kto z tym zrobi porządek?

    • 12 1

    • dla zysku

      wszystko dla zysku.. caly ten porzadek jest dla zysku

      Dla zysku, wszystko dla zysku
      Ludzie gina i tocza sie wojny
      Dla zysku, wszystko dla zysku
      Politycy rzadzą i armie sie zbroją.

      Wszystko dla zysku, dla zysku
      Kłamstwa i obietnice władzców
      Wszystko dla zysku, dla zysku
      Cały ten porządek jest dla zysku

      • 0 0

  • Prezes SKM do natychmiastowego zwolnienia... (2)

    i to w trybie Art 52 Kodeksu Pracy.

    • 11 2

    • a gdzie on znajdzie prace?

      • 2 0

    • ok

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane