• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pasażerowie utknęli w SKM-kach

rb
16 lipca 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
Nie wszystkie pociągi SKM są zmodernizowane i bezawaryjne. Po raz kolejny przekonali się o tym pasażerowie. Nie wszystkie pociągi SKM są zmodernizowane i bezawaryjne. Po raz kolejny przekonali się o tym pasażerowie.

Przez niemal godzinę w porannym szczycie nie kursowały pociągi SKM pomiędzy Gdynią a Sopotem. Utrudnienia są już usunięte, ale ruch wróci do normy najwcześniej ok. godz. 11.



Przyczyną awarii, która sparaliżowała komunikację publiczną w Trójmieście, była awaria pantografu jednego z pociągów, który utknął na torze w Gdyni Orłowie. Od godziny 6.40 praktycznie nie dało się przejechać pociągiem pomiędzy Gdynią a Sopotem.

Przez niemal godzinę pasażerowie byli uwięzieni w feralnym pociągu. - Nie było możliwości ewakuacji pasażerów, byłoby to niebezpieczne. Dostarczyliśmy więc podróżnym wodę - tłumaczyła rano rzecznik SKM Lucyna Bujnicka. Po godzinie przyznała jednak, że tylko "rozważano taką możliwość, ale okazało się, że nie jest to potrzebne".

Pozostałe SKM-ki ustawiły się za zepsutym składem. Nie mogły ominąć go torami dalekobieżnymi, bo na tych też była awaria. Po godz. 8 uszkodzony pociąg został usunięty, a pozostałe ruszyły w dalszą trasę, ale w tym czasie nadjechało kilkadziesiąt kolejek, które na dobre zakorkowały tory.

- Dlatego utrudnienia w ruchu potrwają kilka godzin. Kursy według rozkładu zaczną się ok. godz. 11 - przestrzega Lucyna Bujnicka.
rb

Opinie (256) 1 zablokowana

  • SKM

    SKM-Samobieżny Kibel Międzywysypiskowy

    • 2 1

  • SKM - zacofana kolej!

    Nie dość, że awaryjne, nie dość, że stare, brzydkie i brudne, to jeszcze zawalone narkomanami, bezdomnymi i innymi brudasami! Od roku bojkotuję SKM!

    • 4 1

  • porazka - co za rupiec (1)

    ta kolejka.,jak ja ja nazywam-starym rupieciem to az strach jechac....swietna wizytowka dla trojmiasta widzac taka stara zardzewiala kolejka...co za skrajnosc...tymbardziej ze kupuje najdrozszy bilet metropolitalny...nie mowiac o pijakach i ludziach ktorzy niekoniecznie codziennie sie myja...gdyby paliwo nie bylo tak drogie codziennie jezdzilabym samochodem...

    • 1 2

    • rocznikowo jest sporo starszych jednostek tylko że one mają regularnie przeprowadzane naprawy rewizyjne są myte mają po przejechaniu stosownej liczby km robioną nową malaturę i wyglądają o wiele młodziej.A te długo robiły za rezerwy czy dodatki szczytowe to mają mało wyjeżdżonych km i nikt ich odświeża.

      • 0 0

  • Wspomnienia...

    Ponad 20 lat temu jazda tą kolejka na zdjęciu była przyjemnością. Ma, a raczej miała fajne resorowanie (było takie przyjemne bujanie góra dół w przeciwieństwie do twardego rzucania tych drugich składów) i była zadbana, ze złoconymi okuciami jasnej drewnopodobnej sklejki. Ale to już przeszłość.

    • 1 0

  • Gdyby przez te 20 lat dbano o te pociągi, to nie było by aż tak źle.

    Wine zwala się na pasażerow i wandali. Ale z drugiej strony - takie przerdzewiałe dziury raczej nie są z winy wandali. Tych pociągów nikt nie tknie, aby było czyściej. Kiedyś jechał naprzeciwko mnie moze 7-letni chłopak. Dla zabawy zaczął klepac reką w miękkie siedzenie (są niektóre kolejki z takimi starymi zielonymi fotelami) . Wzniecił tym chmury kurzu tak ogromne, jakby nikt tego nie sprzątał od 20 lat. Widac, że tego nawet nikt nie raczy przejechać odkurzaczem od czasu do czasu. Pewnie taka kolejka kończy bieg i po calym dniu obsługa pociągu idzie sobie do domu, a pociąg zostaje z całym syfem do następnego dnia.

    • 1 0

  • ten sklad to zywcem wzietyz gry silent hill kto zna ten klimat to wie o czym pisze. masakra, wole moje auto lub rower.

    • 1 1

  • BR41 chyba trzeba poszerzyć wiedzę :D (2)

    nie te kierunki? strona 70 ksiązki "Elektrische Triebfahrzeuge der Berliner S-Bahn" - podrozdział pod tytułem " Bauart 1941/42 Typ "Werkbahn Peenemünde" Baureihen : ET/EB 167... Jednostki te od typowo berlińskcih różniły się głównie tym, że mialy pantografy na dachu, a nie jak berlińskie zasilanie z trzeciej szyny.

    • 0 0

    • teraz po Berlinie jeżdża już całkiem inne składy.... ładniejsze.

      • 0 0

    • BVG

      kolej "Werkbahn Peenemünde" była stworzona wyłącznie na potrzeby wehrmachtu i nigdy nie służyła cywilom w okresie wojny,
      fakt - wzięto z berlińskiego S-bahnu ok 30 dwuwagonowych składów ET/EB 167 które przystosowano dla trakcji elektrycznej 1200V,
      ale były to dziwolągi w niczym nie przypominające klasycznych ET,
      po wojnie sieć trakcyjną zwinięto i koniec,
      obecnie kolej na Uznam to fajna zabawa - kończy paręset metrów przed polską granicą
      miała wjechać do Świnoujścia ale lokalni "patrioci" postawili szlaban,

      • 0 0

  • Spóźniłam się do pracy

    Jechałam dzisiaj rano 7:30 z Gdańska Głównego w kierunku Gdyni...masakra jakaś...Nic mi nie wiadomo o żadnej wodzie, tylko smród i zero komunikatów o czymkolwiek...Żal!!!! POtrafią tylko mandaty wlepiać....

    Spóźniłam się do pracy i kto mi załaci za straconą godzinę?????!!! A kasę i tak muszę za bilet wywalić!

    • 0 1

  • I ktos puscil w ten upal baka

    • 2 0

  • tylko żeby znowu nie przyszło do głowy jakiemuś palantowi włazić na cysterne lub na dach pociągu...

    szkoda prądu - na debili

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane