- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (433 opinie)
- 2 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (129 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (168 opinii)
- 4 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (57 opinii)
- 5 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (272 opinie)
- 6 Piłeś? Nie włamuj się do auta (56 opinii)
Pasy i tunel. Policzyliśmy pieszych na przejściach przy Bramie Wyżynnej
Nieco ponad tydzień po otwarciu naziemnego przejścia dla pieszych przy Bramie Wyżynnej sprawdziliśmy, ile osób korzysta z nowej zebry, a ile wybiera stare przejście tunelem.
Dlaczego akurat tam?
Wybraliśmy tę stronę, ponieważ tylko tu piesi mają równe szanse w podjęciu decyzji: czy chcą iść dołem czy górą.
Liczenie ich po drugiej stronie Wałów Jagiellońskich byłoby kłopotliwe z kilku względów. Po pierwsze wejście do tunelu znajduje się na tym samym poziomie, co wejście do Forum Gdańsk, a to naturalnie generuje tam większe potoki pieszych.
Po drugie tunel dla pasażerów schodzących z przystanków autobusowych i tramwajowych nadal jest pierwszym wyborem. Dzieje się tak z dwóch powodów: albo schodzą do niego z przyzwyczajenia, albo nie wiedzą, że bezpośrednio z przystanku mogą wejść na naziemne przejście.
Dlatego zdecydowaliśmy się na test od strony Bramy Wyżynnej i liczyliśmy tylko osoby kierujące się na przejście lub do tunelu i tylko w kierunku Forum Gdańsk. Nie liczyliśmy poruszających się w przeciwną stronę.
Wnioski? Więcej ludzi w tunelu
W ciągu pół godziny z naziemnego przejścia skorzystało 212 osób. Wśród nich byli zwykli piesi, ale też rowerzyści, matki z wózkami czy osoby starsze.
W tym samym czasie do tunelu od strony Bramy Wyżynnej weszło 379 osób. Z naszych obserwacji wynika, że wiele osób zbliżając się do tunelu i przejścia, nie chciała czekać na zielone światło i wybierała schody.
A co z korkami? Nie ma ich
Otwarcie przejścia spotkało się z falą krytycznych głosów kierowców obawiających się większych korków. Zarówno w czasie naszego testu, jak i w dniach go poprzedzających nie zaobserwowaliśmy większych utrudnień w centrum Gdańska. Ruch samochodowy w obrębie przejścia odbywa się płynnie.
Opinie (482) ponad 10 zablokowanych
-
2022-04-29 23:45
osmieszyli sie z tym przejsciem
- 3 1
-
2022-04-30 00:37
A teraz ile z tych osób z przejścia schodzi na dół schodami, aby wejść od dołu do Forum?
Co do analizy, to trzeba całą dobę przeanalizować, różne dni tygodnia, plus święta i sezony, pomnożyć przez odpowiednie proporcje takich dni w roku. Dla ideału jeszcze różne warianty pogodowe, wtedy będzie faktyczna wartość analityczna, bo to wpływa na wyniki.
Ostatnio byłem w okolicy i zdecydowałem się zejść na dół, by nie czekać na czerwone. I tak celem moim było wejście do Forum, co zacząłem do dolnych sklepów. Filozoficznie dla mnie to przejście to takie egoizm kontra synergia, szczególnie zważywszy na to, że pojazdami (w tym tramwajami) porusza się duża liczba mieszkańców, a przejściem osoby głównie w czasie rekreacji lub zakupów. Ja w tym czasie mogę sobie poczekać i nie wymuszam dominacji nad osobami, które jadą do pracy lub wracają do rodzin/na posiłek.- 0 0
-
2022-04-30 01:30
d**ile.
Wydali nasze pieniądze na i**otyczne przejscie naziemne. Kilka lat temu przy remoncie mogli poszerzyc przystanki tramwajowe i zmieściłyby się windy. Podobny d**ilny pomysł czeka przy dworcu. Gratuluję wydanych słusznie pieniędzy.
- 4 1
-
2022-04-30 04:20
Jak widać na załączonym obrazku - kolejne moje (czyli podatnika) pieniądze wyrzucone w błoto, ale w Gdańsku to normalka.
- 3 1
-
2022-04-30 06:57
po mieście..
powinni chodzić piesi i jeżdzić autobusy i tramwaje , ewentualnie mały pas dla aut ....
- 0 3
-
2022-04-30 07:32
Dobra kto zarobił na tym z UM ?
Niewierze że nikt niemiał w tym interesu ? Dziecko by tego niewymyśliło ,jest przejście a robią nowe 5 m dalej ,najwyrażniej ktoś dostał w łape ,pewnie rodzinnna firma zrobiła te przejście kogoś z UM
- 5 0
-
2022-04-30 07:56
Genialne statystyki
Nie liczyliście od strony forum bo przejście jest na wysokości wyjścia z forum. To tak jakby sprawdzać prędkość średnią rowerów na trasie tylko z górki, bo pod górkę wiadomo że wolniej jeżdżą. Tak samo nie liczenie osób schodzących z przystanków, bo z góry zakładacie że ludzie nie wiedzą że jest przejście. A może jest im mniej wygodnie przejść koło zejścia do podziemia i czekać na zielone, więc wybierają podziemie. Takie statystyki to można robić w Rosji
- 1 0
-
2022-04-30 08:11
Liczenie i porównywanie...
miałoby sens, gdyby z przystanku tramwajowego dało się normalnie przejść do tego naziemnego. A tak nie jest, bo przejście tam z wózkiem jest bardzo utrudnione, wąska ścieżka zastawiona. Dla starszych też trudno się przecisnąć. Byliśmy, przeszliśmy, ale jak ktoś młody i sprawny i nie ma ze schodami problemu, to pójdzie dołem, nie będzie się kopać z koniem.
- 1 1
-
2022-04-30 08:55
Czy Miasto Gdańsk ma naprawdę za dużo pieniędzy i nie ma z nimi co robić?!
- 5 1
-
2022-04-30 09:01
Bezmyślne porównanie , oczywiste jest że rowerzyści osoby niepełnosprawne czy matki z wózkami wybiorą płaskie przejście .
Pytanie w jakim celu wybudowano bardzo drogie w budowie i utrzymaniu bezkolizyjne przejście podziemne ? Sprawa jest prosta , w celu polepszenia płynności ruchu i zapobieganiu korkowania miasta , oraz zwiększenia bezpieczeństwa pieszych czy rowerzystów . W tej chwili władze miasta korkują miasto pod górnolotnym hasłem uspokajanie ruchu !!! Widać to nie tylko w Gdańsku a w całej Polsce !!! Buduje się ronda spowalniacze wysepki , maluje obszary wyłączone z ruchu oraz tworzy inne ,,utrudniacze" W teorii ma to poprawić bezpieczeństwo . Efekt jest taki że budujemy więcej dróg , a mimo to nieustannie utykamy w korkach .Kierowcy pojazdów zmuszani są do nieustannego hamowania i rozpędzania , co powoduje większe zmęczenie , pojazdy zużywają więcej paliwa , wytwarzają zdecydowanie więcej spalin , generują większy hałas . Brak płynności ruchu powodują korki , które potęgują niekorzystne efekty .
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.